Урок №18. Тема




Скачати 62.52 Kb.
НазваУрок №18. Тема
Дата конвертації15.03.2013
Розмір62.52 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
УРОК №18.

ТЕМА: Комп’ютерні мережі. Принципи побудови та основні поняття локальних мереж. Основні поняття комп’ютерних мереж. Локальна та глобальна комп’ютерні мережі: спільне та відмінне. Топологія комп’ютерних мереж. Пакети даних та протоколи.
Тема: Комп’ютерні мережі. Принципи побудови та основні поняття локальних мереж. Основні поняття комп’ютерних мереж. Локальна та глобальна комп’ютерні мережі: спільне та відмінне. Топологія комп’ютерних мереж. Пакети даних та протоколи.

Мета: Подати учням матеріал про комп’ютерні мережі, спільне та відмінне між локальними та глобальними комп’ютерними мережами, про топологію комп’ютерних мереж, пакети даних та протоколи.

Тип уроку: Урок вивчення нового навчального матеріалу.
План викладу:

Вивчення нового навчального матеріалу.

  1. Основні поняття комп’ютерних мереж.

  2. Локальна та глобальна комп’ютерні мережі: спільне та відмінне.

  3. Топологія комп’ютерних мереж.

  4. Пакети даних та протоколи.

Практичні завдання.

Домашнє завдання.
Вивчення нового навчального матеріалу:

  1. Основні поняття комп’ютерних мереж.

Сучасне інформаційне суспільство потребує високих швидкостей оброблення інформації, зручних форм її зберігання та передавання. Для цього окремі комп’ютери з’єднують за допомогою каналів зв’язку в єдині системи – комп’ютерні мережі.

Абоненти мережі – це об’єкти, що користуються послугами комп’ютерної мережі за допомогою під’єднаних до неї пристроїв.

Сервер – це комп’ютер, що надає свої ресурси іншим абонентам мережі, але не використовує їх ресурси.

Сервери поділяють на виділені та невиділені. Виділений сервер розв’язує лише мережні завдання, а невиділений сервер, крім обслуговування мережі може виконувати інші завдання. Специфічний тип сервера – мережний принтер.

Клієнтом називають абонента мережі, який лише використовує мережні ресурси, але свої ресурси в мережу не віддає.

Тобто мережа його обслуговує, а він лише використовує її. Комп’ютер-клієнт часто називають робочою станцією.


  1. Локальна та глобальна комп’ютерні мережі: спільне та відмінне.

Комп’ютерні мережі поділяють на локальні та глобальні.

Локальна комп’ютерна мережа   це система взаємозв’язаних комп’ютерів, що працюють у межах однієї будівлі або організації.

Проте сучасні локальні мережі можуть забезпечувати зв’язок на відстані кількох десятків кілометрів.

Основні ознаки локальних мереж:

  1. Висока швидкість передавання інформації ( 10Мбіт/с-1Гбіт/с ), велика пропускна спроможність мережі.

  2. Низький рівень помилок передавання даних (високоякісні канали зв’язку).

  3. Ефективний, швидкодійний механізм керування обміном у мережі.

  4. Заздалегідь обмежена кількість комп’ютерів, об’єднаних у мережу.

Кожний комп’ютер, під’єднаний до мережі, повинен мати мережну карту (мережний адаптер), яка забезпечує передавання та приймання інформації з мережі. А для створення високоякісних каналів зв’язку в локальній мережі комп’ютери (мережні карти) пов’язують між собою за допомогою: витої пари, коаксіального кабелю, оптоволоконного кабелю.

Для під’єднання до локальних мереж ноутбуків часто використовують бездротове з’єднання, коли дані передають за допомогою електромагнітних хвиль.

На відміну від локальних, глобальні мережі не обмежують кількість абонентів, тому вони можуть об’єднати комп’ютери, розміщені по всьому світу. Крім того, вони можуть використовувати не дуже якісні канали зв’язку та відносно невелику швидкість передавання даних. Механізм керування обміном даних у них не може бути гарантовано швидким, адже в глобальних мережах набагато важливіша не якість зв’язку, а сама його наявність. Глобальні комп’ютерні мережі дають змогу поєднати всі інформаційні ресурси людства та організувати доступ до них.


  1. Топологія комп’ютерних мереж.

Спосіб з’єднання комп’ютерів у мережу називають топологією мережі, а правила обміну даними – протоколами.

Існують три базові топології локальної мережі:

  1. Шина – усі комп’ютери (мережні вузли) паралельно під’єднанні до однієї лінії зв’язку.

  2. Зірка – це топологія за якої комп’ютери з’єднані між собою не безпосередньо, а через спеціальний пристрій – концентратор (габ), у ролі якого може виступати один з комп’ютерів (центральний комп’ютер).

  3. Кільце – комп’ютери послідовно з’єднано в кільце.




  1. Пакети даних та протоколи.

У мережі відбувається багато операцій, що забезпечують передавання даних від комп’ютера до комп’ютера:

1. Інформацію розбивають на окремі невеликі блоки, які далі ніби вкладають у спеціальні «конверти» (цю операцію називають інкапсуляцією), створюючи мережний пакет.

Розбивання даних на невеликі пакети зменшує ймовірність виникнення помилок під час передавання інформації. Проте якщо клієнт виявить в отриманій інформації помилку, достатньо буде повторно передати лише невеликий пакет даних, пошкоджених під час передавання.

2. Пакети кодують та передають за допомогою електричних або світлових сигналів мережею відповідно до обраного методу доступу.

3. Кожна робоча станція періодично під’єднується до мережі і перевіряє пакети, що проходять мережею. Ті,що адресовані їй, вона забирає, а інші пересилає далі.

4. Отримані закодовані пакети розшифровують, відновлюючи закладену в них інформацію, та поєднують відокремлені блоки, формуючи з них дані, доступні для інших за стосунків.

Обмін пакетами даних у мережі між комп’ютером-передавачем та комп’ютером-приймачем відбувається за певними правилами, які називають протоколами. Вони забезпечують надійне передавання інформації мережею за будь-якої інтенсивності обміну.
Практичні завдання:

1. До якого виду мережі (локальної чи глобальної) належить:

а) мережа, що пов'язує всі адміністративні служби заводу;

б) мережа, що пов'язує всі навчальні заклади України;

в) мережа, що пов'язує всі військові об'єкти нашої країни;

г) мережа, що об'єднує всі народні колективи (танцювальні клуби, вокальні групи, етнічні ансамблі) України?

2. Виберіть найкращі, на ваш погляд, тип і топологію мережі:

а) комп'ютерного класу, де всі учні мають однакові права та можливості зв'язку з будь-яким іншим комп'ютером, розміщеним у цьому класі;

б) комп'ютерного класу, де доступ до вчительського комп'ютера для користувачів, які працюють за учнівськими комп'ютерами, заборонено, але вчитель регулярно зі свого комп'ютера відправляє на учнівські робочі місця завдання та переглядає результати їх виконання;

в)науково-виробничої фірми, де керівник повинен мати інформаційний зв'язок із кожним працівником, але прямий зв'язок між окремими працівниками є неприпустимим;

г) невеликої організації, яка має один потужний комп'ютер з повним набором пристроїв уведення та виведення інформації та виходом до Всесвітньої мережі, а на робочих місцях працівників розміщено комп'ютери, що не мають повного комплекту периферійних пристроїв;

д) великого банку зі строго ієрархічним принципом керування: директор пов'язаний із керівниками всіх департаментів, керівник кожного департаменту пов'язаний з керівниками відділів лише свого департаменту, а керівник кожного відділу має інформаційний зв'язок лише з працівниками свого відділу (безпосередній зв'язок між працівниками неможливий). За потреби запропонуйте власну топологію цієї мережі.
3. У приміщенні фондової біржі завжди одночасно працює багато брокерів, кожен з яких використовує власний комп'ютер. Залу біржі поділено на окремі квадрати (рис.), у більшості з яких уранці розмістилися брокери. Для організації роботи біржі потрібно створити локальну мережу, щоб зміни, які виконує брокер під час купівлі або продажу . акцій, одразу відображалися на комп'ютерах інших брокерів.

Натомість адміністрація біржі поставила перед спеціалістами, що проектували мережу, певні умови.

Оскільки брокери постійно переміщуються залою, то велика кількість проводів, якими з'єднують комп'ютери мережі, може при­звести до травмування. Тому крізь кожний квадрат зали має про­ходити не більше двох мережних проводів, ОДІ|Н з яких підходить до комп'ютера, а інший — відходить від нього.

Мережні проводи мають проходити крізь усі квадрати зали.

Крім того, мережні кабелі треба прокладати в клітинках зали горизонтально та вертикально або змінювати їх напрямок лише під прямим кутом.

Допоможіть спеціалістам створити на біржі локальну мережу кільцевої топології, не порушуючи накладених на прокладання мережних проводів вимог. Почніть прокладати локальну мережу від червоного комп'ютера. Синім на плані зали біржі позначено перетинки, які треба оминати, прокладаючи мережу.
Домашнє завдання:

  1. Вивчити конспект.

  2. Опрацювати теоретичний матеріал §13 на ст. 197-204.

  3. Виконати завдання 1, 2 на ст. 204-205.

Схожі:

Урок №18. Тема iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок №18. Тема iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Урок №18. Тема iconУрок №8 Тема. Урок контролю знань учнів
Учні відповідають на поставлені вчителем запитання І демонструють відповідь на пк
Урок №18. Тема iconУрок №17. Тема
Тема: Підсумковий урок з теми «Системне програмне забезпечення. Службове програмне забезпечення»
Урок №18. Тема iconУрок засвоєння нових знань. Урок-пам'ять, урок-спогад. Обладнання....
Тема. Олександр Довженко. «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні
Урок №18. Тема iconУрок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль»
Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте
Урок №18. Тема iconУрок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування
Урок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування World Wide Web, протокол нттр, адресація в мережі
Урок №18. Тема iconУрок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та
Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом
Урок №18. Тема iconУроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції»
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним...
Урок №18. Тема iconУрок №25. Тема
Тема: Сортування й фільтрування даних в таблицях. Використання розширених фільтрів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка