Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом?




Скачати 239.43 Kb.
НазваТема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом?
Дата конвертації16.03.2013
Розмір239.43 Kb.
ТипВопрос
uchni.com.ua > Інформатика > Вопрос
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: «Хто живе в рослин

під дахом? Звірі, птахи і комахи».
Мета. Закріплювати вміння працювати з пластиліном, вчити виготовляти тематичні композиції з пластиліну на площині. Розвивати спосте­режливість, уяву. Формувати вміння співвідносити ціле і його частину. Виховувати акуратність, естетичні смаки.
Хід уроку

I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

домовляймось не шуміти,

на уроці не дрімати,

а старанно працювати.
^ IІI. Повідомлення теми і завдань уроку.

Вчитель включає музику «Звуки лісу»

—Діти, що ви уявили, коли слухали цю музику. Де ви опинилися в своїх фантазіях?

— Прочитайте тему уроку і доповніть її.

^ На дошці запис: Хто живе в рослин під дахом? …. (думки дітей)

—Отже, на уроці ми будемо створювати композицію на тему….(діти разом з вчителем її промовляють)

^ IV. Розгляд зразка виробу.

Відгадування загадки: Голівки не має,

А шапку вдягає.

Хоч ніжку і має,

Чобіт не взуває. (Гриб)

Вчитель вивішує картинку з грибом і показує виріб з пластиліну.

—Діти розгляньте зразки гриба. Порівняйте їх.
^ V. Технологія виготовлення виробу.

Для основи композиції використовують аркуш картону. На ньому намальовані предмети. Діти шляхом «розмазування» наносять пластилін на аркуш картону.
^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
VII. Повторення правил техніки безпеки та культури праці.

  1. Не розмахувати стеками, аби не поранитися.

  2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.

  3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.

  4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.


VIII. Самостійна робота.

Діти отримують аркуші картону із намальованими предметами.

— Давайте попросимо Чарівника, щоб він віддав трішечки своїх чар нашим пальчикам. Тоді вони зможуть творити чудеса. (Діти повторюють хором.)

Чарівника ми просимо всі:

пальчики наші творити навчи.

Раз, два, три —

пальчики диво творять усі!
Фізкультхвилинка.
^ IX. Продовження самостійної роботи.

X. Створення колективної композиції із дитячих робіт.

XI. Підсумок уроку.

  • Чи сподобалося вам ліпити на площині?

  • Чим відрізняються об’ємні роботи від площинних?

XII. Прибирання робочих місць.

Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: «Хто живе в рослин

під дахом? Звірі, птахи і комахи».
Мета. Закріплювати вміння працювати з пластиліном, вчити виготовляти тематичні композиції з пластиліну на площині. Розвивати спосте­режливість, уяву. Формувати вміння співвідносити ціле і його частину. Виховувати акуратність, естетичні смаки.
Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

домовляймось не шуміти,

на уроці не дрімати,

а старанно працювати.
^ IІI. Повідомлення теми і завдань уроку.

—Діти, відгадайте загадку

Вони вдягаються тоді,

Коли теплінь приходить,

А роздягаються тоді,

Коли теплінь відходить.

***

Хто на зиму роздягається,

А на літо одягається? (Дерево)

—Діти, давайте з вами замислимося над тим, що буде, якщо всі дерева загинуть?

—Отже, дерева є домівкою для тварин. А яких саме?

—На сьогоднішньому уроці ми з вами створимо колективну композицію: «Хто живе в тварин під

дахом? Звірі, птахи і комахи.»
^ IV. Розгляд зразка виробу.

—Давайте розглянемо зразок, який прийом роботи з пластиліном ми оберемо?
V. Технологія виготовлення виробу.

Для основи композиції використовують аркуш картону. На ньому намальовані предмети. Діти шляхом «розмазування» наносять пластилін на аркуш картону.
^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
VII. Повторення правил техніки безпеки та культури праці.

  1. Не розмахувати стеками, аби не поранитися.

  2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.

  3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.

  4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.


VIII. Самостійна робота.

Діти отримують аркуші картону із намальованими предметами.

— Давайте попросимо Чарівника, щоб він віддав трішечки своїх чар нашим пальчикам. Тоді вони зможуть творити чудеса. (Діти повторюють хором.)

Чарівника ми просимо всі:

пальчики наші творити навчи.

Раз, два, три —

пальчики диво творять усі!
Фізкультхвилинка.
^ IX. Продовження самостійної роботи.

X. Створення колективної композиції із дитячих робіт.

XI. Підсумок уроку.

  • Чи сподобалося вам ліпити на площині?

  • Чим відрізняються об’ємні роботи від площинних?

XII. Прибирання робочих місць.

Тема. Світ професій «людина – людина». Види побутової праці.

Практична робота. Вирізування серветок до столу у техніці витинанки.
Мета. Ознайомити з професіями типу «людина – людина», видами побутової праці; вчити вирізати серветки до столу у техніці витинанки. Розвивати спосте­режливість, уяву. Виховувати акуратність, естетичні смаки.
Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

домовляймось не шуміти,

на уроці не дрімати,

а старанно працювати.
IІI. Повідомлення теми і завдань уроку.

^ 1. Вступна бесіда.

Відгадування загадок.

Вранці він заходить в клас

І знання дає для нас. (вчитель)
Борщі, супи і пиріжки

Готує залюбки. (повар)
Він знає у законах толк,

Проконсультує і порадить,

Як не порушити закон. (юрист)
Піднялася температура,

Нежить не дає дихнуть,

Він готов завжди прийти

Від любої болі врятувати. (лікар)
Хоч дві руки він має

Та швидко на стіл накриває.

Меню вам принесе

й обслужить у кафе. (офіціант)
В різних ролях він буває.

І на сцені виступає. (артист)
Як у народі називають

Того, хто працює в магазині. (продавець)
Вчитель вивішує картинки з людьми даних професій.

—Як назвати одним словом? (професії)

—Що об’єднує всі ці професії? (всі ці професії типу «людина – людина»)

^ 2. Гра «Знайди пару»

На дошці малюнки: дошка каструля конституція укол мікрофон терези.

Діти повинні з’єднати професію з предметом, який він використовує у своїй роботі.

—Хто залишився без пари? (офіціант)

—Яку б пару ви дібрали?

^ 3. Повідомлення теми і мети уроку.

—На сьогоднішньому уроці ми виготовимо серветку.

IV. Розгляд зразка виробу.

V. Технологія виготовлення виробу.

— Симетричні форми запозичені у природі. У листочка дерева посередині є вісь симетрії і однакові відгалуження від неї. У комах і пта­шок крила розміщені симетрично, інакше вони не змогли б літати.

Розгляд технологічної картки "Симетричне вирізування".

Для симетричного вирізування папір складають удвоє або в кілька разів. Оскільки віссю в папері буде лінія згину, то не треба різати вздовж згину, можна надрізати тільки невеличкі його частини, інакше деталі розпадуться.

Розгляд технологічної картки "Серветка".

  • Спочатку вирізують з паперу заготовку квадратної форми (а). Перегинають її навпіл, а потім ще раз, щоб квадрат був складений учетверо (б, в). Обводять за шаблоном контури зображення і вирізують по них (в). Розгортаючи папір, отримують серветку чотирикутної форми (г).




  • Другий варіант виготовлення серветки, де перегинають квадрат у формі трикутника, показано на малюнках г, д, є, є, ж.




  • Можна створити серветку і за власним задумом.


^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
VII. Повторення правил техніки безпеки та культури праці.

Під час роботи ножицями потрібно додержувати таких правил безпеки.

  1. Працювати ножицями з тупими кінцями.

  2. Передавати ножиці закритими і кільцями вперед.

  3. Не можна класти пальці лівої руки на лінію різання.


VIII. Самостійна робота.

Діти отримують аркуші картону із намальованими предметами.

— Давайте попросимо Чарівника, щоб він віддав трішечки своїх чар нашим пальчикам. Тоді вони зможуть творити чудеса. (Діти повторюють хором.)

Чарівника ми просимо всі:

пальчики наші творити навчи.

Раз, два, три —

пальчики диво творять усі!
Фізкультхвилинка.
^ IX. Продовження самостійної роботи.

X. Бесіда на тему «Види побутової праці»

  • Словникова робота: побутова праця

  • Розгляд малюнків: прибирання житла, приготування їжі, сервірування столу тощо.

^ XI. Підсумок уроку.
XII. Прибирання робочих місць.

Тема. Сервірування столу, правила поведінки за столом.

Практична робота. Сервірування святкового столу. Способи складання серветок.

Мета. Повторити правила сервірування столу, вчити складати серветки для сервірування столу.

Розвивати спосте­режливість, самостійність. Виховувати акуратність, естетичні смаки.
Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

домовляймось не шуміти,

на уроці не дрімати,

а старанно працювати.
^ IІI. Повідомлення теми і завдань уроку.

Відгадування загадок.

Бувають глибокі, бувають мілкі,

Але не моря, не озера й річки. (тарілки)
Усіх людей вона годує,

Однак постійно голодує.

Чому не їсть вона сама?

Бо рота й зубів нема. (ложка)
Нагостри його як слід

І готуй мерщій обід.

Як без нього куховариш,

Супу чи борщу не звариш. (ніж)
Подруга ножа найкраща,

Працьовита – не ледащо.

Необхідна нам усім:

І дорослим і малим. (виделка)
—Назвіть одним словом.

^ IV. Розгляд зразка виробу.

—Чи правильно Незнайко підготувався до зустрічі своїх друзів? Чого не знає Незнайко?
V. Технологія виготовлення виробу.

^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
VII. Повторення правил техніки безпеки та культури праці.

Під час роботи ножицями потрібно додержувати таких правил безпеки.

  1. Працювати ножицями з тупими кінцями.

  2. Передавати ножиці закритими і кільцями вперед.

  3. Не можна класти пальці лівої руки на лінію різання.



VIII. Самостійна робота.

Діти отримують аркуші картону із намальованими предметами.

— Давайте попросимо Чарівника, щоб він віддав трішечки своїх чар нашим пальчикам. Тоді вони зможуть творити чудеса. (Діти повторюють хором.)

Чарівника ми просимо всі:

пальчики наші творити навчи.

Раз, два, три —

пальчики диво творять усі!
Фізкультхвилинка.
^ IX. Продовження самостійної роботи.

Способи складання серветок.

XI. Підсумок уроку.

XII. Прибирання робочих місць.
Тема. Робота з серветками: виготовлення композиції у техніці «кульки з серветок».

Мета. Познайомити з технікою «кульки з серветок», виготовити у даній техніці сніговика.

Розвивати спосте­режливість, самостійність. Виховувати акуратність, естетичні смаки.
Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

домовляймось не шуміти,

на уроці не дрімати,

а старанно працювати.
^ IІI. Повідомлення теми і завдань уроку.

Відгадування загадок.

Прийшла до нас бабуся у білому кожусі

Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте – хто вона, бабуся чепурна? (зима)

—Розгляньте картину. Кого ви на ній бачите? Що роблять діти?

—Як ви думаєте, чи подобається цим дітям зима? Чому? А вам?

—Чого ви очікуєте від зими?

—Отже, на сьогоднішньому уроці зима завітає і до нас у клас, бо ми будемо виготовляти із серветок…

—А чи є у вас свої думки?

Вчитель показує зразок .

—Отже, це сніговик.

^ IV. Розгляд зразка виробу.
V. Технологія виготовлення виробу.
VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
VII. Повторення правил техніки безпеки та культури праці.

Під час роботи ножицями потрібно додержувати таких правил безпеки.

  1. Працювати ножицями з тупими кінцями.

  2. Передавати ножиці закритими і кільцями вперед.

  3. Не можна класти пальці лівої руки на лінію різання.


VIII. Самостійна робота.

Діти отримують аркуші картону із намальованими предметами.

— Давайте попросимо Чарівника, щоб він віддав трішечки своїх чар нашим пальчикам. Тоді вони зможуть творити чудеса. (Діти повторюють хором.)

Чарівника ми просимо всі:

пальчики наші творити навчи.

Раз, два, три —

пальчики диво творять усі!
Фізкультхвилинка.
^ IX. Продовження самостійної роботи.

Виготовлення відра і носа для сніговита.
XI. Підсумок уроку.

XII. Прибирання робочих місць.

УРОК ___

Тема. Культура зовнішності людини, культура одягу, його основні види.

Практична робота. Зображення костюма із власної уяви.

Мета. Ознайомлювати учнів з інструментами та матеріалами для роботи з тканиною, Ознайомити з професіями «швачка», «модельєр»; намалювати костюм за власною уявою. Розвивати спосте­режливість, уяву. Виховувати акуратність, естетичні смаки.
Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

Слово вчителя.

На дошці малюнки із зображенням одягу?

  • Як назвати одним словом? (одяг)

—А тепер погляньте на дітей. Про що вам може розповісти зовнішній вигляд цих дітей?

(одні діти охайно одягнені, а інші – ні)

  • Діти, чи знаєте ви, хто шиє для вас одяг? (Швачка.)

—А чи замислювалися, який шлях проходить одяг, щоб потрапити на полиці магазинів?(думки

дітей)

—Отже, на сьогоднішньому уроці ви станете модельєрами? А хто такі модельєри?

^ IV. Розгляд зразків.

— Ось погляньте перед вами зразки одягу.

V. Технологія виготовлення виробу.

Підібрати тканину для сорочки (хлопчикам) і для платтячка (дівчаткам)
^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалу та інструментів.



VII. Правила техніки безпеки та гігієни праці.



  1. Самостійна робота учнів.


Фізкультхвилинка
^ IX. Продовження самостійної роботи. Зображення костюми із власної уяви.
X. Оцінювання виробів. Відбір на виставку.
XI. Підсумок уроку.

—Чи сподобалося вам самостійно підбирати тканину і створювати костюм за власною уявою?

—Чому?

^ XII. Прибирання робочих місць.

УРОК ___

Тема. Навчально – ігрове проектування макетів одягу з кольорового паперу.

Практична робота. Виготовлення іграшкового костюма: розкрій тканини.
Мета. Ознайомити учнів з поняттями "викрійка", прийомами роз­кроювання тканини ножицями. Вчити виготовляти розмітку на тканині, викроювати заготовки прямолінійної форми. Розвивати спосте­режливість, уяву. Виховувати акуратність, естетичні смаки.
Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Діти, ви вже познайомилися з багатьма професіями людей. А про яку професію

розповідається у вірші?

Твій одяг вийде, мов картинка:

все по тобі — рукав і спинка.

Тож на примірці — так годиться —

стій рівно і не смій крутиться! (Кравець)

— Саме кравець здійснює розкрій тканини — окремих деталей цілого виробу. Перш ніж зробити викрійку майбутнього виробу, кравець вимірює розміри. Накресливши викрійку на папері, переносить її на тканину.

Сьогодні ви навчитеся викроювати заготовки прямолінійної форми, які використаєте на наступних уроках.

^ IV. Розгляд зразка виробу.

V. Технологія виготовлення виробу.

  • Викрійки бувають різної форми, різних розмірів — залежно від того, що потрібно буде виготовити. (Вчитель демонструє різноманітні викрійки.)

  • Викрійку спочатку вирізують з паперу в клітинку. На папері відмірюють прямокутник зі сторонами 10см і 15см (а). Вирізають його. Накладають на тканину і скріплюють шпильками (б). Розмічають крейдою або шматочком мила тканину по шаблону. Знімають шаблон з тканини і вирізують по розмітці (в). Повторюють цю операцію, щоб приготувати необхідну кількість деталей.

^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.

VII. Правила техніки безпеки та гігієни праці.

Інженер з техніки безпеки нагадує правила безпечної роботи з ножи­цями, шпильками.

^ VIII. Самостійна робота.

Фізкультхвилинка.

Пальчикові вправи "Півник ". Пальці стиснуті в замок.

  • Піднявся носик (витягнули великі стиснуті пальці).

  • Піднявся гребінчик (підняли пальці однієї руки).

  • З'явився півник. І захитав гребінцем (по черзі опускаємо і піднімаємо пальці обох рук).

  • Півник заспівав "Ку-ку-рі-ку!" (роз'єднуємо великі пальці).

^ IX. Продовження самостійної роботи.

X. Оцінювання робіт. Аналіз недоліків.

XI. Підсумок уроку.

  • На наступних уроках ми будемо шити, використовуючи ваші заготовки, зроблені сьогодні на уроці.


^ XII. Прибирання робочих місць.


УРОК ___

Тема. Навчально – ігрове проектування макетів одягу з кольорового паперу.

Практична робота. Виготовлення іграшкового костюма: з’єднання деталей.

Шов «уперед голкою».

Мета. Ознайомлювати учнів з інструментами та матеріалами для роботи з тканиною, правилами безпечної праці з голкою. Ознайомити учнів з ручними стібками, способами оздоблення виробів ручними швами. Навчити виконувати шов "уперед голку". Розвивати спосте­режливість, уяву. Виховувати акуратність, естетичні смаки.

Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Гра "Доберіть дію".

— До назв знарядь праці доберіть слова, які вказують на виконувану ними дію.

Пензликом — ... (малюють), лопатою — ... (копають),

сокирою — ... (рубають), ножицями — ... (ріжуть),

ручкою — ... (пишуть), голкою — ... (шиють).

пилкою — ... (пиляють),

2. Слово вчителя.

— До сьогоднішнього уроку ви всі приготували голки, тож ми будемо вчитися шити. Кожному учневі потрібно навчитися шити, бо це потрібно в житті. Зшивати тканину можна різними способами за допомогою стібків.

Стібок — це відстань між двома послідовними проколами голки з протягнутою між ними ниткою. Стібки мають бути однакової довжини, розміщуватися по прямій. Кілька однакових стібків становлять шов. Залежно від призначення вони бувають з'єднувальними, скріплюючими,
оздоблювальними. Щоб навчитися правильно виконувати шви, варто потренуватися виконувати рівні стібки. Тож тренуватися ми будемо на папері.

Шов, який утворювався послідовно виконаними вперед стібками, так і називається "уперед голку".

3.Словничок.

стібок

шов

шов «уперед голкою»

^ IV. Розгляд зразка виробу.

V. Технологія виготовлення виробу.

Голка просувається в одному напрямку — справа наліво стосовно виробу.

— Давайте спочатку прокладемо такий шов на папері в клітинку. Подивіться, як я це роблю.

Учитель робить шов "уперед голку" на папері в клітинку: в одному куті клітинки вколює голку в папір, протягує нитку, а в другому куті клітинки протягує голку з ниткою на зворотний бік паперу. Так вчитель прошиває стрічку на 5—10 см, наголошує, що шов повинен бути рівним, стібки мають бути одного розміру і відстані між стібками — однаковими.

— Цим швом можна зобразити контури нескладних об'єктів. Для наведення контурів варто користуватися копіювальним папером та готовими малюнками (а, б в).

^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів. Закріплення нового матеріалу.

VII. Правила техніки безпеки та гігієни праці.

Дівчинка-майстринка ділиться секретами безпечної праці.

— Послухайте, яких правил треба додержувати під час роботи з голкою.

  1. Не розміщувати пальці лівої руки навпроти проколу тканини;

  2. не залишати голку в тканині або в своєму одязі, а зберігати в спе­ціальній подушечці;

  3. не тримати голку в роті, щоб ненароком її не проковтнути;

  4. не відкушувати нитку зубами;

  5. для проштовхування голки через товсту тканину користуватися наперстком.

VIII. Самостійна робота.

Вчитель слідкує за роботою, наголошує, що важливо не стягувати тканину, стежити, щоб стібки були однакової довжини.

Фізкультхвилинка. Пальчикові вправи.

^ IX. Продовження самостійної роботи.

X. Оцінювання виробів, відбір на виставку.

XI. Підсумок уроку.

  • Що таке стібок?

  • Для чого потрібні шви?

  • Як виконується шов "уперед голку"?

  • Якої довжини мають бути стібки?

  1. Прибирання робочих місць.



УРОК ___

Тема. Навчально – ігрове проектування макетів одягу з кольорового паперу.

Практична робота. Виготовлення іграшкового костюма: з’єднання деталей.

Шов «через край».

Мета. Ознайомити учнів з ручними стібками, способами оздоблення виробів ручними швами. Навчити виконувати шов "через край". Розвивати спосте­режливість, уяву. Виховувати акуратність.
Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Загадка від Попелюшки.

Для Марічки, для Оленки шию платтячка маленькі,

шию я штанці для Гриця, для бабусі — рукавиці.

А для мами і для тата — по костюмові до свята.

Ще й штанята для Миколи. А чому ж сама я гола?

  • Хто ця маленька моя помічниця? (Голка.)

  • Сьогодні на уроці Попелюшка поділиться з вами деякими секретами своєї майстерності.

2. Словничок.

—Діти, але давайте спочатку пригадаємо словничок швачки.

—Значення яких слів ви вже знаєте? А які терміни нові для вас?


  • Стібок (це відстань між двома послідовними проколами голки з протягнутою між ними

ниткою)

  • шов (кілька однакових стібків)

  • шов «уперед голкою»

  • шов "через край".



—Отже на сьогоднішньому уроці Попелюшка і познайомить нас зі швом "через край".
^ IV. Розгляд зразка виробу.

V. Технологія виготовлення виробу.
Вчитель демонструє та пояснює прийоми виконання шва "через край ", яким будуть користуватися діти, з 'єднуючи дві частини аркуша паперу.
^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів. Закріплення нового матеріалу.
VII. Правила техніки безпеки та гігієни праці.

Дівчинка-майстринка ділиться секретами безпечної праці.

— Послухайте, яких правил треба додержувати під час роботи з голкою.

  1. Не розміщувати пальці лівої руки навпроти проколу тканини;

  2. не залишати голку в тканині або в своєму одязі, а зберігати в спе­ціальній подушечці;

  3. не тримати голку в роті, щоб ненароком її не проковтнути;

  4. не відкушувати нитку зубами;

  5. для проштовхування голки через товсту тканину користуватися наперстком.


VIII. Самостійна робота.

Вчитель слідкує за роботою, наголошує, що важливо не стягувати тканину, стежити, щоб стібки були однакової довжини.
Фізкультхвилинка. Пальчикові вправи.
^ IX. Продовження самостійної роботи.

X. Оцінювання виробів, відбір на виставку.

XI. Підсумок уроку.

  • Хто шиє для вас одяг? (Швея.)

  • Які інструменти використовує швея? (Голки.)

^ XII. Прибирання робочих місць.
УРОК ___

Тема. Навчально – ігрове проектування макетів одягу з кольорового паперу.

Практична робота. Виготовлення іграшкового костюма: пришивання ґудзиків.

Мета. Навчити пришивати ґудзики до аркуша паперу. Розвивати спосте­режливість, уяву, вміння порівнювати (знаходити спільне і різне). Виховувати акуратність, естетичні смаки.

Хід уроку

^ I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційний момент.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Послухайте віршик

Що за ґвалт вчинився

На подвір’ї зранку?

Загубила ґудзик

Ґава біля ґанку.

З дерева за нею

Ґедзь спостерігав

І порадив ґаві

Не ловити ґав.

  • Що порадив ґедзь ґаві? Чому?

  • Для чого потрібні ґудзики?

2. Гра «Допоможи Катрусі знайти ґудзика».

Діти отримують завдання на окремих аркушах паперу і обводять потрібний ґудзик.

—Чому саме цей ґудзик ви обвели? Отже, якої форми можуть бути ґудзики?

—На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися пришивати ґудзик.

^ IV. Розгляд зразка виробу.

V. Технологія виготовлення виробу.

На білизні ґудзики пришивають щільно до тканини. На костюмі має бути незначний проміжок між тканиною і ґудзиком, а на пальті, шубі пришивають ґудзики "на ніжці".

(Вчитель пояснює з опорою на малюнки технологічної картки.)

— Починають проколювати тканину з лицьового боку, щоб на звороті не було видно вузлика. Після проколювання тканини зі зворотного боку насаджують на голку ґудзик і прошивають кілька разів. Після цього обмотують нитки між тканиною і ґудзиком, щоб утворився незначний
проміжок, а також менше рвалися нитки. Вузлик зав'язують також з лицьового боку, щоб його не було видно під ґудзиком. Для утворення більшого проміжку підкладають під нитки сірник.

^ VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів. Закріплення нового матеріалу.

VII. Правила техніки безпеки та гігієни праці.

Дівчинка-майстринка ділиться секретами безпечної праці.

— Послухайте, яких правил треба додержувати під час роботи з голкою.

  1. Не розміщувати пальці лівої руки навпроти проколу тканини;

  2. не залишати голку в тканині або в своєму одязі, а зберігати в спе­ціальній подушечці;

  3. не тримати голку в роті, щоб ненароком її не проковтнути;

  4. не відкушувати нитку зубами;

  5. для проштовхування голки через товсту тканину користуватися наперстком.

VIII. Самостійна робота.

Вчитель слідкує за роботою, наголошує, що важливо не стягувати тканину, стежити, щоб стібки були однакової довжини.

Фізкультхвилинка. Пальчикові вправи.

^ IX. Продовження самостійної роботи.

X. Оцінювання виробів, відбір на виставку.

XI. Підсумок уроку.

Уривок з оповідання М. Щепенкіна "Ґудзик ".

"Якось у Петрика відірвався ґудзик. Він пішов додому, знайшов голку з ниткою і пришив його. Коли Петрик вийшов на вулицю, його приятель Павлик почав кепкувати з нього, що не так пришито ґудзик. Петрик вернувся додому. Відрізав ґудзик і пришив його де слід. Через кілька днів одірвався ґудзик у Павлика. Та не від пальта, а від штанців. Павлик пішов додому. І гадаєте пришив ґудзик? Ні. Він сів біля вікна і чекав маму. Бо Павлик не вмів пришити ґудзик".

Бесіда.

  • Хто з хлопчиків вам сподобався і чим?

  • Чого вчить це оповідання?

  • Чи вмієте ви доглядати за своїм одягом?

  • Що ви навчилися на уроці трудового навчання робити?

—Тепер ви вмієте пришивати ґудзики і зможете зробити це самостійно, якщо у когось він відірветься.
XII. Прибирання робочих місць.

Схожі:

Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? iconТема. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі...
Мета. Продовжити формувати поняття природа нежива І жива, сформувати уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність...
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? iconУрок 4 Тема: Різноманітність рослин у природі. Водорості, мохи, хвощі...
Налічується понад 300 тисяч видів рослин. Залежно від особливостей будови представників царства Рослини традиційно поділяють на нижчі...
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? iconКолективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі
Мета: обговорити моральне виховання дітей. Сприяти вихованню у школі та в родині загально – людських цінностей: доброти, чуйності,...
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? iconУрок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку...
Жила якось одна жінка. Вона дуже хотіла мати малесеньку дитинку. От вона й пішла до старої чаклунки І сказала їй
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? iconТема. Рослини. Розмаїття рослин
Мета. Розширити й уточнити знання учнів про розмаїття рослин, встановити залежність
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? iconУрок 6 Тема: Довкілля рослин. Пристосування рослин до різних умов існування
Сонце, повітря, ґрунт, дощ, комахи, птахи, звірі, люди чим вони є по відношенню до дуба? (довкіллям)
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? icon1-го року навчання : «Початкові правила композиції»
Композиції для 0 класу на І семестр 20 – 201 н р підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської...
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? icon4. 1 Різні види рівнянь прямої на площині
Рівняння F(X, y)=0 називається рівнянням лінії, яка задана на площині відносно системи координат, якщо це рівняння задовольняють...
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? icon3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними»
Композиції для 2 класу на І семестр 20 – 201 н р підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської...
Тема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом? iconУрок №11. Тема
Тема: Робота з об’єктами операційної системи Windows. Виділення групи об’єктів. Створення та видалення об’єктів. Копіювання та перенесення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка