Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж




Скачати 45.14 Kb.
НазваПедагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж
Дата конвертації16.03.2013
Розмір45.14 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы

Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та ОБЖ

Сучасна вітчизняна та зарубіжна педагогіка передбачає різноманітні методи навчання, об’єднання яких на основі певної ідеї навчання формують ідеї навчання. Найефективнішою для цього є модель, спрямована на здобуття школярами знань, які забезпечують їхній всебічний розвиток як особистості та досягнення позитивних тенденцій до зміни поведінки, що сприяє формуванню здоров’язберігаючої компетентності. У навчальному процесі можна використовувати різноманітні групи методів навчання. Прийняття рішення вчителем щодо вибору тієї чи іншої педагогічної стратегії ґрунтується на неперервному оцінюванні навчальних досягнень школяра відповідно до навчальних мети та завдань.

Навчання на основі розвитку життєвих навичок базується на формуванні системи цінностей і розвитку соціально-психологічних компетентностей життєвих навичок. Метод навчання на основі життєвих навичок спрямований на формування здорової особистості. На відміну від звичайних уроків, коли вчитель переважно говорить, а учні слухають і механічно відтворюють почуту інформацію, цей метод дозволяє вчителю застосовувати інтерактивні методи навчання, зокрема тренінги. Саме вони забезпечують творчу співпрацю вчителя та учнів, дозволяють учням, крім теоретичних знань, оволодіти практичними вміннями і навичками, вчать шукати правильну відповідь, прислухатися до думки товаришів, відстоювати свою точку зору, брати на себе відповідальність, допомагають швидко зорієнтуватися і прийняти правильне рішення без допомоги вчителя.
^ Тренінг

Тема: Умови виникнення пожежі.

Мета тренінгу: ознайомити учнів з умовами виникнення процесу горіння і з принципами запобігання та гасіння пожеж. Розвивати швидкість реакції на виникнення небезпеки, вміння правильно реагувати на неї. Виховувати обережність, винахідливість.

Навчальні завдання

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  • Називати три умови виникнення горіння.

  • Називати приклади того, що може слугувати джерелом запалювання.

  • Називати приклади горючих і негорючих матеріалів та речовин.

  • Пояснювати значення кисню для підтримки процесу горіння.

  • Називати найпоширеніші причини виникнення побутових пожеж.

Обладнання і матеріали: зображення вогнища, зображення крапель дощу, обладнання для демонстрації досліду, зразки горючих і негорючих речовин та матеріалів, геометрична фігура – трикутник.

^ Хід тренінгу

  1. Знайомство. Продовжити фразу: «Я відчуваю тепло від …(розмови, бесіди, спілкування, зустрічі, побажання, подарунку, вогню і т.д.)».

  2. Нагадування правил тренінгу (активність, дисциплінованість, відвертість, повага один до одного, вміння вислухати).

  3. Очікування від тренінгу. Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Пожежна безпека». Тому ми розміщуємо на нашій галявині-дошці вогнище, а ви напишете ваші очікування на краплинках дощу, які ми повісимо над вогнищем, щоб в кінці уроку його загасити.

  4. Інформаційне повідомлення. Вчитель розповідає легенду про Прометея – давньогрецького міфологічного героя, який приніс людям вогонь.

  5. Демонстрація досліду. Вчитель насипає в склянку пісок, ставить в нього недогарок свічки і запалює, потім накриває склянку блюдцем. Вогонь невдовзі гасне через нестачу кисню.

Демонстрація геометричної фігури – трикутника:

– Як називається ця фігура?

^ Вчитель прикріплює трикутник на дошку. Навпроти кожної вершини трикутника записуються питання «Що? Де? Коли?»

  1. Обговорення. З’ясування трьох умов виникнення горіння пропонується схема: «Що? Де? Коли?» (ЩО необхідно, щоб почалось горіння? – Горючі речовини і матеріали –ДЕ може відбутися горіння? – Там, де є кисень. – КОЛИ це може трапитись? – Тоді, коли є джерело запалювання). На дошці записують трикутник вогню.

  2. Вправа. Запитання-відповідь. Учитель називає речовину, а учні плескають в долоні, якщо вона належить до горючих і сидять спокійно – якщо до негорючих.

  3. Гра «Хто більше?». Учні об’єднуються у три команди і записують на окремих аркушах паперу якомога більше: легкозаймистих, важкозаймистих і незаймистих речовин і матеріалів. Команда, яка запише найбільше потрібних слів, стає переможцем.

  4. «Руханка». Учні стають в коло і повторюють рухи за вчителем:

«На галявині вогнище,

Полум’я стелиться низько-низько (присідають),

Далі вогнище розгоряється (піднімаються),

І полум’я коливається (показують руками),

Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються),

Полили, загребли (імітація руками),

І з галявини пішли (крокують)».

  1. Брейн-сторм ( мозковий штурм).

Назвати найпоширеніші причини виникнення пожеж. (Учні висловлюють свої думки, а вчитель записує на дошці: паління, неправильне користування електроприладами, необережне поводження з відкритим вогнем, інші).

  1. Коло знання. Вчитель заготовлює картку з інформацією про порушення правил пожежноі безпеки в будинку. Учні діляться враженнями від почутої інформації і обговорюють можливі наслідки порушення правил.

  2. Робота в групах. Творча робота. Об’єднання учнів в три групи:

«Запобігти»,

«Врятувати»,

«Допомогти».

Кожна з груп, користуючись матеріалом підручника, готує демонстрацію того, як:

а) швидко загасити невелику пожежу;

б) безпечно загасити електроприлад;

в) як захистити органи дихання під час пожежі і вибратися із задимленого приміщення.

  1. Забезпечення зворотнього зв’язку. Проаналізуйте свої очікування на крапельках на крапельках, якщо вони справдились, то загасіть ними вогнище, якщо ж вони виявилися недоречними – приберіть їх з дошки, вони просто випарувались.

  2. Метод «Павутиння».З набору слів необхідно вибрати ті, які стосуються теми «Пожежна безпека»: вогнегасник, пісок, вода, небо, папір, стіл, сходи, електроприлад, земля, бензин.

  3. Метод взаємо навчання. Консультативна група. Узагальнення інформації. Спільне складання в групах пам’яток «Правила поведінки, якщо пожежа застала вас у приміщенні», «Рятування потерпілих із будинків, які горять», «Як правильно викликати пожежну службу».

  4. Прощання «Тепло долонь». Учні стають в коло, беруться за руки, відчувають тепло своїх долонь і долонь своїх товаришів. Бажають один одному добра, тепла, успіхів.











Ванчицька Оксана Василівна, 2006 р.

Схожі:

Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconПідсумки роботи методичного об’єднання вчителів основ безпеки життєдіяльності...
Протягом 2005-2006 н р методичне об’єднання вчителів обж та основ здоров’я працювало над реалізацією проблемної теми «Формування...
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconНавчання на засадах розвитку життєвих навичок на уроках з основ здоров’я
Діяльність учителів основ здоров’я Кременчуцького району спрямована саме на вирішення цих цілей
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconАналіз роботи районного методичного об’єднання вчителів обж та основ...

Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconУманська районна державна адміністрація відділ освіти наказ
«Про вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з обж та основ здоров’я в загальноосвітніх навчальних закладах...
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconРозглянуто І схвалено «затверджую» на засіданні рмо завідуюча методичним кабінетом
У 2009-2010 навчальному році методичне об’єднання вчителів обж та основ здоров’я працювало над удосконаленням педагогічної майстерності...
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconСучасна класифікація нових технологій навчання
Здоров 'я збережна технологія, в основі якої — збереження здоров'я дитини: фі­зичного, психічного, інтелектуального
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconОголошує всеукраїнський конкурс „ Краща робота з бжд та основ здоров’я...
Всеукраїнський конкурс наукових, науково-популярних та методичних праць „Краща робота з бжд та основ здоров’я – 2005” оголошує Академія...
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconОголошує всеукраїнський конкурс „ Краща робота з бжд та основ здоров’я...
Всеукраїнський конкурс наукових, науково-популярних та методичних праць „Краща робота з бжд та основ здоров’я – 2006” оголошує Академія...
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров’я
При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з основ здоров’я враховується знання та дотримання школярами правил збереження власного...
Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж iconАкадемія безпеки та основ здоров’я положення
Затверджено Президією Академії безпеки та основ здоров’я 24. 11. 2005 р. Протокол №3
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка