Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах




Скачати 274.77 Kb.
НазваМетодичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах
Сторінка1/2
Дата конвертації04.03.2013
Розмір274.77 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
uchni.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації
  1   2
Відділ освіти Петровської районної у м. Донецьку ради

Районний методичний кабінет


Методичні рекомендації

щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін

у загальноосвітніх навчальних закладах

На допомогу керівникам закладів освіти, завідувачам навчальних кабінетів, керівникам шкільних МО
Підготувала:

Методист РМК з ІКТ

Цуркан Тетяна Сергіївна

Донецьк, 2012

Кабінет — це навчальний підрозділ середнього загальноосвітнього навчального закладу, оснащений наочними посібниками, навчальним обладнанням, меблями і пристроями, що стосуються конкретного навчального предмета. В ньому проводяться уроки, гурткові, позакласні і факультативні заняття, вихов­на робота з учнями, систематичне підвищення нау­кової, педагогічної, психологічної та методичної ква­ліфікації вчителів. Кабінет має бути просторим, ком­фортним для учня і вчителя.

Навчально-пізнавальна робота з предмета здійснюється за допомогою комплексного викорис­тання технічних засобів навчання, проведення прак­тичних робіт, організації роботи з підручниками, документами, довідниками, дидактичним матеріа­лом.

Вся робота кабінету проводиться в тісному зв'язку з іншими навчальними кабінетами і сприяє реалі­зації науково-методичної проблеми навчального закладу.

Зміст роботи кабінету визначається навчальни­ми програмами, підручниками, програмами факуль­тативних занять та планами позакласної роботи.

Основними завданнями на­вчального кабінету є:

  • надання науково-методичної допомоги вчителям в удосконален­ні навчально-виховної роботи;

  • забезпечення використання вчителем сучасних педагогічних засобів навчання;

  • узагальнення та розповсю­дження досвіду кращих учителів;

  • організація позакласної ро­боти з учнями.

Наявність добре обладнаного навчального кабінету сприяє за­безпеченню високого рівня ви­кладання навчальної дисципліни, - підвищенню ефективності праці, підвищенню рівня навчальних до­сягнень і прищепленню інтересів учнів до навчального предмета.

Правильна організація роботи кабінету допомагає комплексному використанню видів навчального обладнання, зокрема сучасного електронного, що розкриває ве­ликі можливості:

  1. Можливість організації пра­ці вчителів і учнів на науковій основі (здійснення наукової орга­нізації праці).

  2. Якісне та раціональне вико­ристання сучасних електронних педагогічних засобів навчання ра­зом із традиційною наочністю.

  3. Активізація пізнавальної діяльності учнів (у засвоєнні на­вального матеріалу бере участь більше аналізаторів — слухових, зорових тощо), що позитивно впливає не тільки на розум учнів, а й на їх емоції.

  4. Створення широких мож­ливостей для самостійної робо­ти учнів.

  5. Підвищення інтересу учнів до матеріалу, що сприяє якісному засвоєнню основних знань, навчає застосовувати їх на практиці, фор­мує вміння робити аргументовані висновки, розвиває наукове мис­лення.

  6. Забезпечення міжпредметних зв'язків.


Типи навчальних кабінетів


    • Кабінет з окремих навчальних предметів

    • Комбіновані кабінети з декількох споріднених предметів

    • Майстерні трудового навчання:

А) з обробки металів;

Б) з обробки деревини;

В) з обробки тканин, волокнистих матеріалів;

Г) з обробки харчових продуктів.

та комбіновані майстерні, які об’єднують види робіт з технічної або обслуговуючої праці

  • Фізкультурно-спортивні зали.


Правила користування навчальним кабінетом


  1. Навчальний кабінет повинен бути відкритим за 15 хвилин до початку занять.

  2. Учні знаходяться в кабінеті лише в присутності вчителя.

  3. Кабінет повинен провітрюватися кожну перерву.

  4. Черговий учень у присутності вчителя по закінченні уроку передає кабінет черговому учневі наступного класу, який несе відповідальність за стан кабінету до здачі його наступному черговому учневі.


Для своєчасної оцінки роботи і якісного функціонування кабі­нету проводиться його паспор­тизація.

Мета паспортизації: проаналі­зувати стан кабінету, його готов­ність забезпечити вимоги стан­дартів освіти, визначити основні напрямки роботи, привести на­вчальний кабінет у відповідність до вимог навчально-методичного забезпечення навчально-виховно­го процесу.

^ Варіант паспорту кабінету

Паспорт

кабінет _____ №____

____________________________________

(повна назва навчального закладу)



  1. Прізвище, ім’я та по батькові зав. кабінетом _______________________

  2. Прізвище, ім’я та по батькові лаборанта __________________________

  3. Клас, який відповідає за кабінет _________________________________

  4. Загальна площа кабінету _______________________________________

  5. Число пасадочних місць ________________________________________

  6. Прізвище та ініціали вчителів, які працюють у кабінеті:______________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Урок

Дні тижня

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

Субота

1



















2



















3



















4



















5



















6



















7




















Наприкінці навчального року вчитель-предметник подає заявку на проведення атестації навчального кабінету.

^ Форма заявки
Заявка

на атестацію навчального кабінету _________________________________

(назва кабінету)

Донецької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № _______

у 20___-20___ році


№ за/п

Повна назва кабінету

ПІБ завідувача кабінетом

Рік останньої атестації

Попередня оцінка

Запропоно-вана оцінка





















Директор школи _________ __________________________

(підпис) (ПІБ)

Для проведення атестації кабі­нету розробляється атестаційний лист, який замовляється завідува­чем кабінету.

^ Оформлення атестаційного листа

  • Атестаційний лист заповнюється атестаційною комісією, затвердженою наказом директора ЗНЗ.

  • Зміст атестаційного листа включає оціночні показники від Q1 -Q7 , які включають відповідні підпункти, що оцінюються у балах.

  • ^ Згідно з загальною сумою балів (Q1 -Q7) вираховується відсоток еталонного від показника за формулою P=(m:N)* 100%.

P- експертний коефіцієнт

m-кількість набраних балів

N- загальна кількість балів для даного оціночного показника(за таблицею)


Оціночний показник

Q1

Q2

Q3

Q4

Q5

Q6

Q7

N
























  • Отримані відсотки переводять у бали згідно з таблицею:




90-100%

80-89%

70-79%

60-69%

50-59%

40-49%

30-39%

20-29%

10-19%

1-9%

10 б

9 б

8 б

7 б

6 б

5 б

4 б

3 б

2 б

1 б


Після підрахування загального балу визначається атестаційна оцінка:

65-70 б.-відмінно

51-64 б.-добре

36-50 б.-задовільно

35 б. і менше – незадовільно


  • Після підрахування загального балу визначається атестаційна оцінка



^ Організація роботи кабінету та керівництво ним
Роботою кабінету керує завідувач, якого призна­чає директор з числа досвідчених учителів школи.

Завідувач є організатором роботи вчителів та учнів з обладнання кабінету. До обов'язків завідувача кабінету входять:

планування (складає перспективний план і рег­ламент роботи на рік, що обговорюються на засі­данні методичного об'єднання вчителів і затвер­джуються директором школи);

забезпечення безумовного виконання учнями і вчителями, встановлених для кабінету правил тех­ніки безпеки, санітарії та гігієни, правил зберігання та використання отруйних і небезпечних речовин, протипожежної безпеки, а також правил поведінки учнів на уроках, перервах та в позаурочний час;

керування роботою лаборанта, надання йому практичної допомоги.

План роботи кабінету передбачає:

поповнення кабінету наочними посібниками, а також саморобним обладнанням;

організацію навчальної роботи кабінету: про­ведення тематичних атестацій, лабораторних робіт, практикумів;

раціональне використання наявного в кабінеті обладнання;

проведення заходів, спрямованих на підвищен­ня знань учнів з даного предмета;

організацію позаурочної роботи (робота гуртків, участь у проведенні тематичних вечорів, шкільних олімпіад з предметів);

організацію навчально-методичної роботи вчи­телів у кабінеті, підвищення їх фахового рівня шля­хом самоосвіти, вивчення і впровадження передо­вого досвіду;

організацію виготовлення саморобних приладів з предмета, виставок учнівської творчості.

При кабінеті створюється актив учнів, який допо­магає в обладнанні кабінету, бере активну участь у гуртковій роботі.
^ Розміщення і зберігання навчального об­ладнання та підготовка його до використання на уроках

Навчальне обладнання, посібники та прилади зберігаються в кабінеті за розділами програми і по класах з урахуванням потреби у використанні. Демонстраційне обладнання та обладнання для ла­бораторних робіт зберігається окремо. Прилади за­гального призначення виділяються в окремий розділ.

Для зберігання приладів та обладнання кабінет оснащується відповідними меблями та пристроями.

Для однотипних приладів і роздавального мате­ріалу використовуються лотки, укладки.

Таблиці зберігаються в спеціальних шафах-ящиках. Географічні та історичні карти зберігаються підвішеними.

Прилади для лабораторних робіт, матеріали, ре­активи зберігаються в лотках і боксах, як правило, за комплектами приладів однієї назви. Місця для зберігання нумеруються і позначаються відповідни­ми написами. До лотків і боксів кріпляться відповідні етикетки.

Все майно кабінету записується до інвентарної книги встановленого зразка., яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою та підписом директора ЗНЗ.
Інвентарна книга (зразок оформлення)


№ з/п

Назва предмета

Інвентарний номер

Коли придбано

Кількість і вартість

Час и причина списання

1

НКК у складі:

10480072-10

480081

Серпень 2007

1 шт. – 89783 грн.




2

Комп’ютер на базі процесора Pentium IV (комп’ютер вчителя)

10480072/1

(сист.блок)

10480072/2

(монітор)

10480072/3

(клавіатура)

10480072/4

(мишка)

Серпень 2007







3

Блок безперебійного живлення

10480072/5

Серпень 2007







4

Принтер лазерний Xerox Phaser 3117

10480072/6

Серпень 2007







5

Сканер Mustek1248 UB Plus

10480072/7

Серпень 2007







6

Зовнішній факс-модем Acorp

10480072/9

Серпень 2007







7

Колонки

10480072/10

Серпень 2007







8

Комп’ютер на базі процесора Celeron (комп’ютер учня)

10480073/1

(сист.блок)

10480073/2

(монітор)

10480073/3

(клавіатура)

10480073/4

(мишка)

Серпень 2007







9

Стереогарнітура

10480073/5

Серпень 2007







10

БФП струменевий Canon MP 210

10480082

Грудень 2008

1 шт. – 615 грн.




11

Дошка класна







1 шт.




12

Парти учнівські







10 шт.




13

Стільці до парт (учнівські)







20 шт.




14

Парти







5 шт.




15

Столи комп’ютерні







10 шт.




16

Стільці для комп’ютерних столів







10 шт.




17

Стіл учителя







1 шт.




18

Крісло вчителя







1 шт.




19

Стенди







12 шт.




20

Екран







1 шт.




Облік та списання непридатного обладнання, при­ладів, реактивів та інших посібників проводиться відповідно до положень та інструкцій.
Кабінет мають бути оснащенні:

  • комплектом навчального обладнання з фаху кабінету і комплектом навчально-методичних по­сібників для вчителів;

  • комплектом технічних засобів навчання та при­строями для їх використання;

  • тематичною картотекою навчального облад­нання;

  • картотекою аудіовізуальних засобів, відеотекою, картотекою навчальних комп'ютерних програм;

  • бібліотечкою науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури, підручника­ми, збірниками задач, журналами, необхідними в навчально-виховній роботі з предмета;

  • картотекою дидактичних матеріалів, інструкція­ми для виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень;

  • картотекою завдань для здійснення індивіду­ального підходу до навчання, організації самостійної роботи учнів, проведення контрольних робіт, тематичних-атестацій;

  • інструкцією з техніки безпеки (кабінети хімії, фізики, інформатики, біології, майстерні, спортив­ний зал);

  • приладами і посібниками, виготовленими уч­нями;

  • інструментами, матеріалами для виготовлення приладів, посібників, діючих моделей;

  • протипожежним інвентарем, аптечкою;

  • інвентарною книгою.


Місце навчально-наочних посібників і робіт учнів у кабінетах

У кабінеті влаштовуються тимчасові та постійні експозиції посібників, зразків письмових робіт, книг, моделей тощо.

Представляються портрети видатних вчених, письменників, першовідкривачів, історичних діячів залежно від фаху кабінету, а також довідкові матеріали про них.

Тимчасово експонуються матеріали, необхідні для вивчення окремих тем і розділів програми, посібники та моделі, виготовлені учнями, стінні га­зети, поради з підготовки до тематичних, підсум­кової державної атестацій, олімпіад, конкурсів тощо.
  1   2

Схожі:

Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconМетодичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових...
На допомогу керівникам закладів освіти, завідувачам навчальних кабінетів, керівникам шкільних мо, кафедр
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconМетодичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових...
На допомогу керівникам закладів освіти, завідувачам навчальних кабінетів, керівникам шкільних мо, кафедр
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconМетодичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін
В ньому проводяться уроки, гурткові, позакласні І факультативні заняття, вихов­на робота з учнями, систематичне підвищення нау­кової,...
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconМетодичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу...
«Щодо методичних рекомендацій з базових дисциплін» додаток, «Початкова школа» (Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти...
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconЩодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін
Міністерство освіти І науки надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у загальноосвітніх...
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconЗагальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного...
Адже, саме з 1 вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної...
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconЗагальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного...
Адже, саме з 1 вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної...
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconЗагальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного...
Адже, саме з 1 вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної...
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconМетодичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу...
Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року
Методичні рекомендації щодо оформлення навчальних кабінетів з базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах iconМетодичні рекомендації щодо оформлення навчального кабінету біології
На допомогу керівникам закладів освіти, завідувачам навчальних кабінетів, керівникам шкільних мо, кафедр пропонуємо матеріали, що...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка