Скачати 49.45 Kb.
|
УРОК №21. ТЕМА: Виникнення та принципи функціонування Інтернету. Всесвітня павутина. Причини виникнення Всесвітньої мережі. Принципи, покладенні в основу функціонування Інтернету. Всесвітня павутина. Призначення браузера. Основи навігації у Всесвітній павутині. Т ![]() Мета: Актуалізувати в учнів знання про доступ до локальної мережі, спільне використання файлів і папок та віддалене керування комп’ютером. Ознайомити з причинами виникнення Всесвітньої мережі, принципами, покладеними в основу функціонування Інтернету, з поняттям Всесвітня павутина, призначенням браузера і основами навігації у Всесвітній павутині. Тип уроку: Комбінований урок. План викладу: Актуалізація опорних знань учнів. Вивчення нового навчального матеріалу.
Практичні завдання. Домашнє завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
Вивчення нового навчального матеріалу:
З появою єдиного протоколу ТСР/ІР з’явилася можливість об’єднати всі локальні мережі, до яких входили найрізноманітніші комп’ютери, у єдину глобальну мережу. Це і стало початком розвитку та вдосконалення Всесвітньої мережі Інтернет. Інтернет – це міжнародне об’єднання комп’ютерних мереж. У 1962р. в Агенції передових дослідних проектів ARPA розробляли концепцію створювання комп’ютерної мережі без головного комп’ютера, щоб його знищення не завадило роботі мережі під час ядерної війни. Передавати дані між комп’ютерами треба було невеличкими порціями (пакетами), які в разі знищення однієї з ділянок мережі могли б проходити різними каналами зв’язку. Вибирають найкращий маршрут та пере спрямовують пакети в разі виникнення проблем на ділянці мережі спеціальні пристрої – маршрутизатори. У цьому й полягає один з основних принципів, покладених в основу роботи як Інтернету, так і будь-якої локальної мережі, - принцип маршрутизації пакетів даних. Маршрутизація – процес визначання шляху в мережі, яким блок даних (пакет) можна передати адресату (отримувачу). Усю інформацію відображено в адресі вашого комп’ютера, яку ще називають ІР - адресою. ІР – адреса – унікальна фізична адреса комп’ютера , під’єднаного до Всесвітньої мережі (наприклад, 192. 168. 22. 112.) Вона має довжину 32 біт, поділених на чотири блоки. З них два блоки відведено для адреси регіональної мережі, один блок – для адреси локальної мережі і ще один блок – для адреси самого комп’ютера. Значення в блоках записують у десятковому форматі та розділяють крапками. Мінімальне значення в одному блоці дорівнює 0, а максимальне 255. Ці два принципи – ІР – адреси та маршрутизації пакетів даних – і стали основою функціонування Всесвітньої мережі. ІР – адреси добре пристосовані для комп’ютерного аналізу, але людині так записувати адресу комп’ютера у Всесвітній мережі незручно. Тому в 1983р. в Університеті штату Вісконсін було створено систему доменних імен DNS. Доменне ім’я – це символьна адреса комп’ютера, підключеного до Всесвітньої мережі. Доменну адресу читають і обробляють у зворотному порядку (наприклад www.podmuchku.kiev.ua). Днем народження Інтернету як глобальної мережі є 1 січня 1983 р., коли був прийнятий єдиний протокол обміну даними – ТСР/ІР, що визначав правила, які мають використовувати різні комп’ютери для обміну даними у глобальній мережі. Для під’єднання до Всесвітньої мережі треба скористатися послугами провайдера – компанії, що надає користувачам доступ до Інтернету.
Всесвітня павутина – www (World Wide Web) – один із сервісів Всесвітньої мережі, гіпертекстова інформаційно-пошукова система Всесвітньої мережі (розподілена по всьому світу загальна база даних). В основу технології Всесвітньої павутини було покладено: - систему визначення ресурсів URL; - протокол передавання HTTP; - мову розмічання гіпертексту HTML. Використовуючи спеціальну мову HTML, можна розмітити звичайний текст у будь-якому текстовому редакторі, перетворивши його на веб-сторінку – окремий документ, що є мінімально адресованою частиною сервісу WWW. Об’єднання кількох таких розміщених разом веб-сторінок, що містять пов’язану між собою інформацію з певної теми і мають спільний дизайн, називають веб-сайтом. Для переглядання веб-сайтів використовують спеціальну програму – браузер, що полегшує процеси переміщання між веб-сайтами Всесвітньої мережі, пошуку, збирання та збереження інформації. Найпопулярнішими браузерами є Internet Explorer, Opera, FireFox. Адресу обраного сайту записують в адресному рядку браузера у форматі універсального вказівника ресурсів URL. URL – універсальний вказівник ресурсів, адреса, що вказує шлях до конкретного документа, розміщеного у Всесвітній мережі. Ця адреса складається :
Гіпертекст – багатокомпонентний текст, поданий у формі змістовно пов’язаних між собою окремих блоків (текстових фрагментів або графічних зображень). Гіперпосилання – спеціальним чином виділений фрагмент гіпертексту (текстовий фрагмент або графічний об’єкт), що містить сховане від користувача посилання на інший документ, графічний файл чи файл, що містить звук або відео або адресу іншого сайту. Гіперпосилання зазвичай виділяють кольором та підкреслюють. Якщо підвести до них вказівник, то він набуде вигляду долоні з витягнути вказівним пальцем. Якщо натиснути гіперпосилання лівою клавішею миші, буде завантажено документ (виконано перехід на сайт), з яким установлено зв’язок. Гіперпосилання діють як в серединні одного документа чи сайту, так і пов’язують між собою різні ресурси Інтернету в масштабах всієї мережі. Їх використання і перетворює звичайний текст на гіпертекст. Практичні завдання: Прес-конференція – групи учнів готують по кілька запитань творчого проблемного характеру по темі «Структура сайту та їх призначення». Обмін «запитання-відповідь» у вигляді конкурсу. Домашнє завдання:
|
![]() | Урок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема.... Опис досвіду II. Інформаційна картка | ![]() | Урок №7. Тема Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем» |
![]() | Урок №8 Тема. Урок контролю знань учнів Учні відповідають на поставлені вчителем запитання І демонструють відповідь на пк | ![]() | Урок №17. Тема Тема: Підсумковий урок з теми «Системне програмне забезпечення. Службове програмне забезпечення» |
![]() | Урок засвоєння нових знань. Урок-пам'ять, урок-спогад. Обладнання.... Тема. Олександр Довженко. «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні | ![]() | Урок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль» Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте |
![]() | Урок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування Урок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування World Wide Web, протокол нттр, адресація в мережі | ![]() | Урок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом |
![]() | Уроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції» Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним... | ![]() | Урок №25. Тема Тема: Сортування й фільтрування даних в таблицях. Використання розширених фільтрів |