Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal»




Скачати 88.72 Kb.
НазваУрок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal»
Дата конвертації26.03.2013
Розмір88.72 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок


Відкритий урок з інформатики
11 клас


Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal»

Вчитель Товкач К.В.

2009-2010 н.р.

Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal»

Мета і задачі:

  • Перевірити знання теорії по темі “Організація розгалуження мовою Turbo Pascal ”.

  • Навчити вирішувати задачі по темі “Організація розгалуження мовою Turbo Pascal ”.

  • Активізувати знання по темі “Організація розгалуження мовою Turbo Pascal ” для рішення задач по данній темі.

Хід заняття:

  • I. Організаційний момент (3 хвилини)

  • II. Перевірка домашнього завдання (7 хвилин)

  • III. Перевірка знання теорії по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal ” (7 хвилин)

  • IV. Рішення задач:
    а) фронтальна робота (8 хвилин),
    б) у парах (9 хвилин)

  • V. Короткий розбір домашнього завдання на наступне заняття (3 хвилини)

  • VI. Підведення підсумків уроку (3 хвилини)

Організаційний момент.

Повторення теми минулого заняття по опорному конспекті по темі: “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal ” у формі усного опитування.

Опорний конспект по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal

Визначення. Розгалуження – це така форма організації дій алгоритму, при якій залежно від виконання або невиконання деякої умови відбувається або одна, або інша послідовність дій.

^ Блок – схема розгалудження



У мові Turbo Pascal розгалуження організується за допомогою двох операторів: IF і CASE.

IF<умова> THEN<оператор1> [ELSE<оператор2>];

CASE <вираз - умова> OF

<до1>: <оператор 1>[;

<до2> : <оператор 2>;

………………………………

: <оператор n > ELSE <оператор> ]

END;

ДО1, ДО2,...,Кn - константа або діапазон значень.

А тепер згадайте, будь ласка, картину В. Васнєцова “Витязь на распутьи”. Давайте опишемо цю картину: сидить витязь на коні перед каменем, на якому висічені слова: “Праворуч підеш - коня втратиш, ліворуч підеш - життя втратиш”. Скажіть, з погляду алгоритмізації й програмування, що написано на камені? “мал. 1”. (Це розгалуження в повній формі: якщо витязь піде праворуч, але залишиться живий, якщо ліворуч - то загине)



Малюнок 1.

Перевірка домашнього завдання.

Два учні оформляють на дошці розв’язок домашніх задач

  1. Знайти мінімальне число із двох, що вводяться із клавіатури.

  2. Знайти максимальне число із трьох, що вводяться із клавіатури.

Поки учні оформляють свої рішення, проводиться коротке опитування по теорії:

  • Що таке розгалуження?

  • Які види розгалуження бувають?

  • Як розгалуження реалізується мовою Turbo Pascal?

  • Як виглядають повна й коротка форми оператора IF?

  • Формат оператора CASE?

Після опитування перевірка рішення домашніх задач, акцентується увага на використанні оператора IF . Далі перевірка теорії по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal ”.

Перевірка теорії по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal ”

Знання теорії по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal ” перевіряються різними методами (різнорівневий підхід) залежно від здатностей учнів по предметі: слабким учням пропонується тест, інші учні пишуть перевірну роботу.

ТЕСТ:

Питання 1: Оператори розгалуження застосовується в алгоритмах для:

а) виконання одних або інших дій залежно від виконання або невиконання деякої умови;

б) виконання одних або інших дій;

в) виконання деяких дій залежно від умови.

Питання 2: Розгалуження в алгоритмах застосовується в повній формі:

а) при невиконанні деякої умови потрібно зробити деякі дії;

б) при виконанні деякої умови потрібно зробити певні дії;

в) при виконанні деякої умови потрібно зробити одні дії, а при його невиконанні – інші дії.

Питання 3: Розгалуження в алгоритмах застосовується в короткій формі:

а) при виконанні деякої умови потрібно зробити деякі дії;

б) при виконанні деякої умови потрібно зробити одні дії, а при його невиконанні – ніяких;

в) при невиконанні деякої умови потрібно зробити якісь дії

Питання 4: Мовою Turbo Pascal розгалуження організується за допомогою операторів:

а) readln, writeln;

б) if, case;

в) присвоєння (:=), go to.

Питання 5: Оператор IF у повній формі записується так:

а) if <умова>then <оператор1> else <оператор 2>;

б) if <умова>then <оператор1>

if <умова>then <оператор 2>

if <умова>then <оператор 3>

……………………………………….

if <умова>then <оператор n> else <оператор n+1>;

в) if <умова>then <оператор1>.

^ ПЕРЕВІРНА РОБОТА.

Варіант № 1.

Питання 1: Дайте поняття алгоритму, який має розгалуження.

Питання 2: Зобразіть блок-схему повної форми розгалуження алгоритму.

Питання 3: Напишіть формат оператора CASE.

Варіант № 2

Питання 1: Дайте поняття алгоритму, який має розгалуження.

Питання 2: Зобразіть блок-схему неповної форми розгалуження алгоритму.

Питання 3: Напишіть формат оператора IF.

^ РОЗВ’ЯЗОК ЗАДАЧ

A) Всім класом

Розв’яжемо на дошці задачі, використовуючи картки “ Задачі по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal ”. Розв’яжемо задачі № 1,5.

(Картки видаються кожному учню).

Картка “Задачі по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal

Задача № 1: Ввести число. Якщо воно невід’ємне, то відніміть від нього 50, у противному випадку додати до нього 100. (Написати програму, накреслити блок-схему).

Задача № 2: Ввести 2 числа. Якщо їхній добуток від’ємний, помножити його на -2 і вивести на екран, у противному випадку збільшити його в 1,5 рази й вивести на екран. (Написати програму, накреслити блок-схему).

Задача № 3: Ввести 2 числа. Відняти від більшого менше.

Задача № 4: Ввести число. Якщо воно парне, розділити його на 4, якщо непарне - помножити на 5.

Задача № 5: Ввести зріст людини. Вивести на екран “ВИСОКИЙ”, якщо його ріст перевищує 180 см., і “^ НЕ ДУЖЕ ВИСОКИЙ” у супротивному випадку.

Задача № 6: Скласти програму, що запитує вік людини й, якщо йому 18 років і більше, повідомляє “ Чудово. Ви вже можете водити автомобіль”, а в супротивному випадку - “ На жаль, водити автомобіль Вам зарано ”.

Задача № 7: Скласти програму обчислення значень функції для будь-якого х за бажанням користувача:

s
y=

__

____
in
2 x + 2, якщо x < 0


_


x + √x2+ 1, якщо x > 0

Задача № 8: У дитини Кузьми вилізло вже s зубів, а в його баби Дусі залишилося w зуба. Задати за допомогою генератора випадкових чисел 2 цілі числа від 0 до 5 - значення для s і w. У кого зубів більше?

Задача № 9: Вовочка, аматор стріляти з рогатки, 7 разів попадав у міліцію. Увести із клавіатури ціле позитивне число - № влучення. Визначити результат: 4,6,7 – «Міліціонери вставляли нове скло», 2,5 – «Нове скло вставляв тато Вовочки», 1, 3 – «Скло не розбилося».

Задача № 10: Скласти програму, що запитує введення трьох значень температури й перевіряє, чи є серед них температура танення льоду?

Задача № 11: Вводяться три значення прискорення вільного падіння. Програма повинна перевірити, чи є серед них прискорення вільного падіння.

Задача № 12: Скласти програму, що запитує введення формул трьох кислот і перевіряє, чи є серед них формула сірчаної кислоти?

Задача № 13: Скласти програму, що запитує введення температури тіла людини й визначає, здоровий він або хворий ( здоровий при 360 < t0 < 370)?

 Б) розв’язок задач у парах.

Парна робота за комп'ютером по картках - завданням.

Картки-Завдання:

Введіть число. Якщо воно ціле, то розділить його на 2, якщо ж ні то помножте його на 10

Введіть число. Якщо його модуль більше 7, то помножте його на 1,5, у супротивному випадку помножте його на 7

Введіть два числа. Якщо їх сума більше 100, то надрукуйте слово «^ БАГАТО», у суперечному випадку надрукуйте слово «МАЛО»

Введіть число. Якщо воно ділиться на 7 без остачі, то виведіть не екран слово «ДІЛИТЬСЯ», у супротивному випадку виведіть на екран слово «^ НЕ ДІЛИТЬСЯ»

Введіть два числа. Якщо їх середнє – арифметичне більше 10, то виведіть на екран слово «УРА!», в супротивному випадку виведіть на екран слово «КАРАУЛ!».

Введіть два номери квартир. Складіть програму, яка б перевіряла, чи є серед введених номерів квартир номер вашої квартири.

Складіть програму, яка б запитувала введення двох значень температур і перевіряла, чи є серед них температура кипіння води.

Складіть програму, яка б запитувала введення двох чисел і перевіряла чи є серед низ число π «Пі»

Короткий розбір домашнього завдання на наступне заняття.

Дома розв’яжіть дві задачі - № 2 і № 8. Для задачі № 8 іде пояснення поняття генератора випадкових чисел і його використання при розв’язку даної задачі.

^ Підведення підсумків заняття.

Розбираємо питання учнів. Оцінка робіт учнів коментується, пояснюються допущені оцінки.

Самоаналізу уроку

 

Клас: _11_____________
Тема уроку: Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo

Тип уроку та його структура: комбінований

  • I. Організаційний момент (3 хвилини)

  • II. Перевірка домашнього завдання (7 хвилин)

  • III. Перевірка знання теорії по темі “Організація алгоритмів розгалуження мовою Turbo Pascal ” (7 хвилин)

  • IV. Рішення задач:
    а) фронтальна робота (8 хвилин),
    б) у парах (9 хвилин)

  • V. Короткий розбір домашнього завдання на наступне заняття (3 хвилини)

  • VI. Підведення підсумків уроку (3 хвилини)


1. На тему «Мова програмування Турбо Паскаль» відводиться 45 годин, цей урок 25. Цей урок є проміжною ланкою між попереднім та наступним.

2. У даному класі 14 учнів, які мають навчальні досягнення здебільшого достатнього рівня, учні вміють працювати індивідуально та в парах.

3. Мета:

  • Перевірити знання теорії по темі “Організація розгалуження мовою Turbo Pascal ”.

  • Навчити вирішувати задачі по темі “Організація розгалуження мовою Turbo Pascal ”.

  • Активізувати знання по темі “Організація розгалуження мовою Turbo Pascal ” для рішення задач по данній темі.

Мета досягнута в повному обсязі.

4. Зміст, форми і методи навчання підібрані відповідно до мети уроку. Головний етап уроку – Розв’язування задач. Були застосовані такі види робіт: фронтальна робота та робота у парах

5. Час, відведений на всі етапи уроку було розподілено раціонально.

6. Контроль засвоєння знань, умінь і навиків учнів здійснювався на кожному етапі уроку. Було застосовано усне опитування учнів вчителем, взаємоопитвання учнів, перевірка практичного завдання учителем.

7. Учні активно працювали на уроці. Було дуже цікаво, адже здійснювались між предметні з в’язки з художнім мистецтвом та математикою.

8. Мета і завдання уроку виконані в повному обсязі.

Схожі:

Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconУрок № Інформатика клас Дата Тема. Базові структури алгоритмів: слідування,...
Порядок складання алгоритмів. Поняття програми. Величини. Основні характеристики величин. Типи величин. Опис величин навчальною алгоритмічною...
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconУрок з інформатики 11 клас Тема «Алгоритми. Властивості алгоритмів. Побудова алгоритмів.»
...
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconТема дисципліни
Тема. Робота у середовищі програмування Turbo Pascal. Програмування лінійних алгоритмів
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconТема: Опис графічних вказівок алгоритмічною мовою, та мовою програмування. Мета
Навчальна: сформувати нові знання опису графічних вказівок алгоритмічною мовою та мовою програмування Turbo Pascal
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconТема дисципліни
Тема. Програмування розгалужених алгоритмів в середовищі програмування Turbo Pascal
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconУрок №11. Тема
Тема: Поняття алгоритму, властивості алгоритмів. Форми подання алгоритмів. Графічне подання алгоритмів
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconУрок №13. Тема
Тема: Мова програмування Delphi та інтегроване середовище візуальної розробки проектів Turbo Delphi 2006. Принципи роботи у візуальному...
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconЗавдання на літня канікули
Структура програми мовою turbo pascal. Операції виведення. Постійні та змінні величини. Типи постійних I змінних величин. Операції...
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconУрок Тема: Поняття алгоритму. Приклади алгоритмів. Властивості алгоритмів
Тема: Поняття алгоритму. Приклади алгоритмів. Властивості алгоритмів. Виконавець алгоритму. Способи опису алгоритмів
Урок з інформатики 11 клас Тема «Організація алгоритмів розгалудження мовою Turbo Pascal» iconУрок з інформатики з елементами гри 10 клас Тема «Побудова графіків І діаграм в Exсel»
Сьогодні ми проведемо наш урок у вигляді гри – відчуємо себе справжніми піратами. Отже – починаємо!
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка