Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета




Скачати 66.98 Kb.
НазваТема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета
Дата конвертації04.03.2013
Розмір66.98 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок



Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття.
Освітня мета; Узагальнити та систематизувати розвиток фізичної науки, досягнення вчених країни та світу у розвитку високих технологій XX

століття;
Виховна мета: поглибити світогляд учнів на прикладі життя та діяльності вчених; виробляти почуття відповідального ставлення до роботи; виховувати національну свідомість і патріотизм;
Розвиваюча мета; Залучати учнів до зіставлення і аналізу наукових фактів; розвивати їх логічне мислення; формувати вміння виділяти головне у вивченому матеріалі; стимулювати самоосвітню діяльність учнів, їх творчість; вчити критгганому оцінюванню інформації;
Очікувані результати: достатній обсяг і рівень засвоєння матеріалу на уроці; розвиток емоційно-ціннісної сфери учнів, яка забезпечує формування переконань, характер}', поведінки; стимулювати розширення пізнавальних можливостей учнів; розвиток умінь бачити проблеми, шукати шляхи їх подолання, генерувати ідеї, планувати і організовує аги свою діяльність.
Впровадження компетенція:

  1. Надання учням можливості виявлення ініціативи.

  2. Використання інформації з історії фізичних відкриттів.

  3. Розв'язання задач історико-культурного змісту,

  4. Наголошення на внеску в розвиток науки українських фізиків.

  5. Стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору.

6 Активна співпраця з кабінетом інформатики щодо використання можливостей Інтернету та опрацювання навчальних програм.

  1. Активна співпраця із шкільною бібліотекою ( спільні заходи, виставки надходжень, літературно-тематичні виставки).

  2. Використання випереджальних завдань, що передбачають активну самостійну та самоосвітню діяльність учнів.

  3. Створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя.


Обладнання; портрети вчених-фізиків, картки з цифрами, набір матеріалів до уроку у кожного учня, відеоролики, комп'ютер, електронно-променева трубка, метроном, дзвоник, молоток, карта світу.

Хід уроку.
I. Організація класу, (звернення до учнів)
II. Вступне слово вчителя.
Ми всі живемо в Україні країні в якій творили, творять і будуть творити видатні вчені, письменники, композитори. Почесне місце серед них займають фізики. Сьогодні ми будемо знайомитися з видатними вченими, які науку поставили на службу людства. Ми з вами з глибин наших душ піднімемо на поверхню почуття поваги за науку, за фізику. -

Будемо знайомитися з такими фізичними явищами, теоретичну основу яких ви коки ще не знаєте, вивчите до кінця навчального року. Проте практичне застосування винаходів вам добре відоме.

На уроці намагатимемося встановити роль людини - вченого-фізика-генія, на кінець, у розвитку науки і техніки. Хотілося б, щоб кожен з вас замислився над тим, з якою відповідальністю треба ставитися до виконання будь-чого, який тернистий шлях до поставленої мети.

Геніями не народжуються, ними стають внаслідок кропіткої праці. ^Геній - один відсоток натхнення, та 99 відсотків поту" - сказав Едїсон, видатний вчений, винахідник, у якого запатентовано 1093 винаходу.

Ось перелік питань, які ми визначимо для нашої конференції:

  1. Альберт Ейнштейн та створена ним спеціальна теорія відносності, що лягла в основу розвитку всієї науки XX століття.

  2. Розвиток атомної фізики та вивчення атомного ядра. Практичне використання атомної енергії ( 30-50 р.р. XX ст.).

  3. Розвиток телебачення (ЗО -50 р.р. XX ст.).

  4. Космічна ера України (60 80 р.р ХХ ст.).

  5. Досягнення фізичної науки останніх років (БАК, лауреати Нобелівської премії, веліжі українці).


III. Робота за планом.

Епіграфом нашої конференції є слова відомих вчених А. Ейнштейна та Е. Фермі, (слова записані на дошці).

А.Ейнштейн - морально високорозвинена людина приносить суспільству

набагато більше користі ніж геній".

Е Фермі - „ Мене не хвилює те, як людство використовує моє відкриття?" Який з двох висловів відповідає вашим поглядам,

1 - ви за позицію Ейнштейна, тобто обійтися без технічних винаходів, якщо це шкодить суспільству, людям. Нехай буде більше музикантів, письменників. Не будемо літати - польоти бувають небезпечні їздити швидкими поїздами - вони сходять з рейок, говорити по телефону - псується слух, дивитися телевізор – впливає на зір.

  1. - ви за позицію Енріко Фермії - головне - це технічній прогрес.

  2. - ви не визначилися.

(голосування картками, дані записує учень на дошці). Починаємо нашу роботу,
1. „ Очі Ейнштейна були дуже чистими. Чистота їх сповнена знаннями і досвідом» - говорили про нього друзі. Життя та наукова діяльність вченого-теоретика викликали і викликають повагу всього світу не тільки вчених; а і звичайних людей, Це дійсно геній XX століття. Вивчав біографію та наукову діяльність вченого Цвєтов Олександр. (повідомлення учня)

2. „ Учені знають ^скільки користі принесла б наука людству, вони знають і те, чого вона могла б досягти зараз, якби на всій земній кулі запанував мир. Вони не хочуть, щоб коли - не будь прозвучали слова: «наука нас привела до загибелі від атомних та водневих бомб. Вчені знають, що не можна звинувачувати науку, вина за тими, які не розумно використовують її досягнення" - так сказав Ф. Жюліо - Кюрі, відомий вчений по вивченню атомної фізики

Ми говоримо, що живемо в вік атома. А який же він цей вік? Хто скаже? (Пазич Настя)

Робота з класом

Да, діти, я впевнена, що ви замислилися над почутим. Як же можна з позицій молодої людини оцінити ті обставини, в яких ми живемо? ^ Чи продовжу аги далі роботи над використанням ядерної енергії, де і в чому? Чи накласти мораторій на використання та дослідження її? Прошу вас 11-А? 11-У?.
3. «Радість бачити і розуміти є самий прекрасний дар природи ‘ - ці слова Ейнштейна з впевненістю можна віднести до надзвичайного винаходу людства - телебачення, Про нього вивчала Олександра Ярова, (інформація)

Робота з класом.

Ми в повсякденному житті маємо телевізор, телефон, комп'ютер. Подумайте і скажіть, якому з цих індивідуальних технічних засобів ви надаєте перевагу. Треба проголосувати: 1- телевізор, 2~ телефон, З- комп'ютер
Докажіть свій вибір

Телевізор Телефон Комп'ютер
4. ( відеоролик про космос)
„ Людство не лишатиметься вічно на землі а в погоні за світлом і простором спочатку несміло проникне за межі атмосфери, а потім завоює весь навколосонячний простір" - це слова відомого основоположника космічних польотів К Ціолковського. Любить зоряне небо, космічний простір, вивчає додаткову літературу з астрономії Катерина Миронюк. Вона поділиться з нами, що ж вона знає? (інформація).
Питання учням. Що нового ви знаєте з освоєння, вивчення космічного простору за останній час? ( відповіді)
5. У вересні наша Земна куля стала свідком надзвичайного технічного проекту ВАК - Великий адронний коллайдер. Про нього більше всіх знає Лобанов Аркадій. (інформація учня)

Інформація вичерпна, але запитаємо ще у вченого НДІ ядерної фізики Московського університету. Прошу - вмикайте канал.

Як ми зрозуміли, інформація тільки на стадії пізнання і аналізу. Хто з вас знає ще щось з даного питання?

Рекламна паузу!

(цікаве з життя Рентгена)

6. Альфред Нобель - шведський інженер, винахідник динаміту, бездимного пороху, водоміра, барометра, холодильного апарату, всього 350 таких винаходів, необхідних для людини. За своє життя він заробив ЗІ мли. шведських крон. 10 грудня щорічно в день його смерті проходить вручення премії особам. Нас цікавлять фізики, кому за що була вручена премія Нобеля вивчав Виставкін Ігор. Вартість премії -1 млн. 300 тис. доларів.

А чи знаєте ви визначних українських фізиків, що входять до списку 100 Великих українців? ( відповідь)

Що нового ви чули про роботи Київського НДІ електрозварювання ім. Патона? (зварювалися кровоносні судини).

IV. Підведення підсумку уроку.

Ось і закінчується наш урок. Ви ознайомилися з важливими фізичними відкриттями XX століття. Намагалися аналізувати і давали їм свою оцінку, визначали їх необхідність в повсякденному житті, визначали напрямки пізнання світу, виділяли значення цих відкриттів.

Давайте проведемо ще одне голосування, чи змінилося ваше відношенню відносно нашого епіграфу слів Ейнштейна і Фермі ( про значення наукового прогресу в інтересах людства) (голосування).
V. Домашнє завдання.

На перший урок фізики другої чверті підготувати інформації ( за вибором)

  1. Лауреати Нобелівської премії 2008 року ( фізики, хімії)

  2. Досягнення у вивченні Космосу.

  3. Результати проведеного експерименту на ВАК та роботи харківських вчених. 4 Нові досягнення фізики та техніки за останні роки ( період 20 ровів)


VI. Оцінювання - учнів


Схожі:

Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconТема уроку
Освітня мета: вчити учнів висловлюватися за темою уроку, узагальнити лексичний матеріал
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconТема уроку
Освітня мета: вчити учнів висловлюватися за темою уроку, узагальнити лексичний матеріал
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconУрок 34 Дата: 27. 01. 2010 Тема уроку
Освітня мета: вчити учнів висловлюватися за темою уроку, узагальнити лексичний матеріал
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconУрок №17-18 Тема уроку: Явища фізичні І хімічні. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують
Мета уроку: повторити І поглибити знання про фізичні І хімічні явища, визначити їх істотні відмінності, сформувати поняття про хімічні...
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconУроку, проведеного в 1 (5) класі Тема. Боротьба українства за відновлення...
Мета. Ознайомити учнів з історичними процесами ХVIII століття, що впливали на подальшу долю української держави
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconОрієнтовна схема аналізу уроку
Мета І завдання уроку (освітня, виховна, розвивальна), їх взаємозв'язок та шляхи реалізації
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconТема : “Античні міста-держави в Північному Причорномор’ї” Мета уроку: освітня
Північному Причорномор’ї; розглянути відносини між античними державами та сусідніми народами; охарактеризувати суспільне та господарське...
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconУрок географії у 7 класі. Тема уроку
Тема уроку: Антарктида й Антарктика. Своєрідність географічного положення материка, його розміри. Відкриття Антарктиди та сучасні...
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconТема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці
Тема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета iconУрок фізкультури, 9-й клас Мета уроку
Завдання уроку: повторити теоретичний матеріал із волейболу (досягнення українських волейболістів); розвивати фізичні якості та рухову...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка