Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів




Скачати 135.77 Kb.
НазваПривовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Дата конвертації27.03.2013
Розмір135.77 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Відділ освіти

Павлоградської райдержадміністрації

Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів




Вчитель початкових класів

Олейниченко Валентин Дмитрович


2011

Прізвище, ім’я, по батькові автора - Олейниченко Валентин Дмитрович
Посада, місце роботи – учитель початкових класів, Привовчанська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів
Назва роботи -

«Комп’ютерний супровід уроків математики »

^ Обсяг роботи – 16 ст.


Анотація - У збірці представлені уроки математики

в 1-4 класі з комп’ютерною підтримкою.

Збірка містить рекомендації для організації комп’ютерного супроводу уроків математики у початковій школі. Представлені конспекти та елементи уроків у 4 класі з використанням комп’ютерних програм. Диск містить елементи комп’ютерних програм для практичного використання учителями початкових класів.

Число 10. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел. Записування числа 10

Мета. Пояснити утворення числа 10, записування числа 10. Закріплювати вміння порівнювати числа в межах 10.
І. Повторення і закріплення вивченого матеріалу

Усна лічба

1. Гра із м'ячем. Учні сидячи передають один одному м'яч, називаючи числа від 1 до 10 і навпаки. Кожний ряд має свій м'яч.

2. Повторення складу чисел. На дошці записи


Учні по черзі виходять до дошки і заповнюють порожні клітинки.

^ Вивчення нового матеріалу

Підготовча робота

За підручником (с. 33) учні рахують бджіл і дають відповідь на запитання-скільки їх.

— То яке число ми будемо сьогодні вивчати? Послухайте віршик і подумайте, що б ви відповіли Лесі.


Похвалилась мамі Леся:

«Я вже чисел знаю десять».

Десять чисел — це багато,

Можна все порахувати.

Десять пальців на руках,

Десять яблук на гілках,

Десять мушок біля світла,

Десять пролісків розквітло.

До криниці десять кроків,
Брату Юрі — десять років.

Щоб не бігала я боса,

Десять раз матуся просить.

Ну, а я прошу у неньки

Десять тістечок смачненьких.

Тут задумалася Леся:

«Чисел більше є, ніж десять.

А як довго рахувати,

То чи можна всі назвати?»


Пояснення нового матеріалу

1. Учитель знайомить учнів з написанням числа 10 друкованим і писа­ним шрифтом.

2. За вправою 1 підручника учні пояснюють утворення числа 10 з попереднього і одиниці. Порівнюють числа 9 і 10.

Учитель наголошує, що 10 — це 10 одиниць. Після цього запитує, яке місце займає 10 у ряду чисел. Один учень доставляє число 10 у ряд чисел, виставлений на набірному полотні, і пояснює: «Оскільки 10 — це 9 плюс 1, то 10 наступне число після 9».

3. Учитель пояснює, як записується число 10. Цифри 1 і 0 пишуться у сусідніх клітинках близько одна від одної. Учні пишуть два рядки числа 10

через клітинку.

4. — Подивіться на ряд чисел і скажіть, яке число у ньому найбільше. Далі вчитель показує указкою пари чисел, а учні записують у зошити відповідні нерівності:

10 > 9; 2 < 10; 10 > 4; 6 < 10; 10 > 8; 7 < 10.

Первинне закріплення Вправи 2, 3.
ІІІ. Розвиток математичних знань

  1. Учитель виставляє на дошці малюнок, на якому різні геометричні фігури пронумеровані й з'єднані ланцюжком. Учні називають ці фігури і їхні номери, користуючись порядковими числівниками.

(Трикутник — перший, …,квадрат — десятий).

2. За вправою 4 учні визначають, яким по порядку є зелений жолудь без шапочки, якщо лічити зліва направо; справа наліво.

Фіскульт хвилинка
Робота в комп’ютерному кабінеті.

ППз «Школа для малыша» (час 5-10 хв)

  1. Обрати число (3 завдання)





  1. Порівняння чисел (обрати < = >)


IV. Підсумок уроку

  1. Послідовність чисел у межах 10.

  2. Аналіз роботи в комп’ютерному кабінеті.



Складання і запис прикладів на додавання і віднімання.

Написання чисел. Розв’язування задач
Мета: Учити складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання, користую­чись предметними малюнками, лічильним матеріалом, числовим відрізком.
Хід уроку
І Організаційний момент.

1. Усний рахунок.

2. Запис чисел диктант.
ІІ Закріплення та повторення вивченого матеріалу
1. За вправою 1 підручника учні складають два приклади на від­німання: 6-1; 5-2. Результати записують до зошита.

2. За вправою 2 учні пояснюють складені приклади і записують їх у зошити.



3. За вправою 3 учні обчислюють приклади на віднімання і додавання, і користуючись числовим відрізком.(усно)
Фізхвилинка
Робота в комп’ютерному кабінеті.

ППз «Отличник»

  1. Розв’язування задач.


IV. Підсумок уроку

  1. Аналіз роботи в комп’ютерному кабінеті.



^ Додавання і відніміння по одиниці і частинами.

Задачі на знаходження невідомого доданка та суми

Мета. Ознайомити учнів з додаванням і відніманням частинами. Вправляти у розв’язуванні задач на знаходження невідомого доданка та суми.

Хід уроку

І.Закріплення і повторення вивченого матеріалу

1. Усний рахунок.

2. Запис чисел диктант.

3. Розв'язати лише ті приклади на додавання, у яких є три доданки:

1+5-3 10-2-2 5 + 5-7 4 + 2 + 4 2+8 3+3+4 1+2+3

2. «Ланцюжки».



3. Учитель формулює задачу:

«У маршрутному таксі було четверо пасажирів. На зупинці увійшло ще троє пасажирів. Скільки пасажирів стало в таксі?»

Після того як учні дали відповідь, учитель пропонує продовжити умову так, щоб задача розв'язувалась дією додавання трьох доданків.

4. Розв'язати задачі:

• 3 діжки відлили спочатку 4 л води, а потім ще 5 л. Скільки літрів води відлили з діжки?

• Качка важить 2 кг, а індик — 6 кг. На скільки кілограмів качка лег­ша, ніж індик?

• Коли в бідон долили 2 л молока, то там стало 7 л. Скільки літрів молока було в бідоні спочатку?

5. а) Скільки відрізків намальовано? (3.)



б) На скільки сантиметрів лівий відрізок довший від правого?

Динамічна пауза

II. Вивчення нового матеріалу Підготовча робота

Учитель записує на дошці приклад 5 + 2.

— Чому дорівнює сума? Як ви дізналися? (Знаємо напам'ять.) Коли ми вчили таблицю додавання числа 2, ми шукали відповідь на основі складу чи­сла. Ми бачили, що 7 — це 5 і 2. Отже, 5 + 2 дорівнює 7. Сьогодні ми озна­йомимось з іншим прийомом відшукання результату: додавання і віднімання по одиниці. Цей прийом нам стане у пригоді при додаванні більших чисел у другому класі.

Пояснення нового матеріалу

Розв'яжемо приклад 5 + 2 за допомогою цього прийому. Покладіть зліва 5 паличок, а справа 2. Присуньте одну паличку до 5. Скільки отримали? (5 + 1 = 6.) Тепер присуньте ще одну. (6 + 1 = 7.) Отже, ми додали 2 по одно­му: 5+1 + 1=7. Поясніть, як можна до 7 додати 3 по 1. ч

Учитель записує приклад 5 + 4 і пропонує учням назвати усі способи їого обчислення (5 + 4; 5+1+1+1+1; 5 + 2 + 2; 5+1 + 3; 5 + 3+1; 5+1 + 1 +2; 5+1+2+1; 5 + 2+1 + 1).

Учні вибирають найзручніші способи додавання числа 4 групами: 5 + 2 + 2; 5+1 + 3; 5 + 3+1.

Учитель гово­рить, що числа, більші, ніж 3, додавати і віднімати по 1 довго. Легше розбити другий доданок на два менших числа: 4 = 2 +2; 5 = 3 + 2 тощо. Таким чином, способи додавання числа групами грунтуються на випадках складу цього чи­сла із двох менших чисел. Учні називають усі випадки складу чисел 4 і 5 і пояснюють, як можна розв'язати приклад 10-4, застосовуючи прийом від­німання групами.

^ Первинне закріплення

1. За вправами 1, 2 (с. 72) учні пояснюють розв'язання всіх прикладів.

ІІІ. Робота в комп’ютерному кабінеті.

ППз «Математика »



III. Підсумок уроку

1.Додавання і відніміння по одиниці і частинами.

2. Задачі на знаходження невідомого доданка.

Десяток. Повторення таблиць додавання і віднімання

Мета. Ознайомити учнів із десятком як новою лічильною одиницею.

Хід уроку

І. Повторення вивченого матеріалу

1.Усний рахунок

2.Математичний диктант.

3. Усне розв'язання задач:

• На гілці було 5 яблук. 2 яблука зірвали. Скільки яблук залишилось на гілці?

• Тато з мамою дали Юркові по яблуку, та ще бабуся дала 5 яблук. Скі­льки яблук отримав Юрко?

4. Самостійна робота за вправою 4 (с. 76).



^ II. Вивчення нового матеріалу Пояснення нового матеріалу

1. — Викладіть на партах 10 паличок. А тепер зв'яжіть їх докупи. У він у руках 1 десяток паличок.

Учитель розкладає на столі 10 зошитів, учні рахують. Далі складає зо шити в пачку.

— Скільки зошитів? (Десять. Одна пачка — один десяток.) Учитель показує малюнки, на яких зображені «десятки» предмети» 10 ґудзиків, 10 яєць у лотку.

2. Робота з підручником (с. 76).



ІІІ. Робота в комп’ютерному кабінеті.

ППз «Петрик лісові пригоди » (час 10-15 хв)



ППз «Математика »



III. Підсумок уроку

1.Десяток

2. Як допомагали лисичці.

^ Тип уроку: Інтегрований; Інформатика, Читання, Малювання.
Тема: Створення презентації до твору В.Нестайка «Космонавти з нашого будинку»

Мета: Вчитися застосовувати одержанні знання з теми “Paint”,PowerPoint для створення презентації до твору;

Розвивати уміння креативного мислення, уяву, естетичний смак;

^ Виховувати культуру праці за комп’ютером.
Обладнання: Підручник, Альбомний лист-чернетка, Програмне забезпечення: ОС Windows, Paint, PowerPoint;
Хід уроку
І. Організаційний момент.

А) Психологічний момент (знайомство з гостями, особливості уроку) ;

^ В) Правила техніки безпеки;
ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок.

Повідомлення теми і мети уроку.
1) Робота з Paint (Відкриття програми на дошці учнями пошагово )




1а) Виконати запуск Paint

б) Головні елементи (Показати елементи на А4, учні розказують, які дії треба виконати)


В) Збереження документу (Учень показує на своєму комп’ютері);


2) Робота з PowerPoint (Робота з посібником «Інформатика для малят»)


Б) Створення слайдів




  1. Основна частина

  1. Робота над матеріалом з читання:

  • стислий усний переказ за попередньо складеним планом;

  • визначення основної думки твору;




  1. Робота з готовими малюнками до твору «Космонавти…»

Показати малюнок власного космічного корабля. Проаналізувати використані для його побудови геометричні фігури.




  1. Створити слайд презентації твору : «Космонавти з нашого будинку»

(практична робота учнів за комп’ютерами)


  1. Озвучення презентації. (NetOpSchool)

5. Виставка презентацій і обмін враженнями (Чия презентація найбільше сподобалась і чим?) Виставлення оцінок.


  1. Підсумок уроку.

  • Для чого нам потрібні презентації?

  • Де їх можна зустріти в повсякденному житті?

  • Що потрібно знати для створення презентації?

  • Який би ти твір хотів презентувати своїм друзям? Д/з

  • Що ти розкажеш вдома про сьогоднішній урок інформатики?


Тема урока: «Ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на рух »

Обладнання: ТЗН(комп’ютер), ППЗ ( “Математика, 4 клас”), картки.

Хід уроку

І.Психологічний настрій.

а) знайомство з гостями;

б) каліграфічна хвилинка;

ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок.

а) Усний рахунок за допомогою карток(нетабличне множення);

б) Математичний диктант (ППз «Відмінник»);

в) Ділення з остачею;

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

а)Вступ
Сьогодні ми будемо вчитись письмово ділити багатоцифрові числа розрядні числа.

б) Пояснення нового матеріалу за допомогою ППЗ “Математика,4 клас”

У прикладі 45 780 : 60 перше неповне ділене – 457 сотень. У частці буде 3 цифри. Поділимо 457 сотень на 60. Для цього поділимо 45 на 6, буде 7 (сотень). Далі помножимо 60 на 7, дорівнює 420. Віднімемо 420 від 457, буде 37 (сотень). Остачу 37 сотень не можна поділити на 60 так, щоб отримати сотні. Цифру 7 знайдено правильно.
Друге неповне ділене – 378 десятків поділити на 60, буде 6 десятків. Множимо 60 на 6, дорівнює 360 (десятків). Віднімемо 360 від 378, буде 18 (десятків). Третє неповне ділене – 180 одиниць. 180 поділити на 60, дорівнює 3. Остачі немає. Частка – 763.
(Що ми тут навчилися?)


в) Первинне закріплення №785 (Біля дошки)

11480:40 26880:70

г) Знаходження частини від числа; (декілька карточок);

д)Робота над задачею №786;

Автомобіль проїхав 480 км за 6 год. За скільки годин подолає цю відстань мотоцикл, якщо його швидкість становить  швидкості автомобіля?





V

t

S

Автомобіль

? км\год


6 год


480 км

Мотоцикл

? км\год - 

? год


е) Знайди частку й остачу (групова робота);

457:60 378:60 966:42
є) Самостійна робота №785




V

t

S

Колісний трактор

30 км\год



? год


120 км

Гусеничний трактор

? км, на 20 км/год менша



З двох населених пунктів одночасно в протилежних напрямках виїхали колісний і гусеничний трактори. Швидкість колісного трактора 30 км\год, а гусеничного – на 20 км\год менша. Через скільки годин відстань між тракторами буде 120 км?

ІV. Підсумок уроку

а) Що ми навчилися?
- Сьогодні ми навчилися письмово ділити багатоцифрові числа на розрядні числа..

б)Оцінювання;

^ V. Домашнє завдання №787, №788, №789.

Використанні матеріали:


  1. Закон України “Про позашкільну освіту” №1841-III, із змінами від 22 травня 2003 р.

  2. Державний стандарт початкової загальної освіти // Початкова школа. - 200). - № 1.

  3. Богданович М.В. Математика: Підруч. для 1 кл. К.: «Освіта» , 2002

  4. Богданович М.В. Математика: Підруч. для 2 кл. К.: «Освіта» , 2003

  5. Богданович М.В. Математика: Підруч. для 3 кл. К.: «Освіта» , 2004

  6. Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. пос. - Тернопіль: «Навчальна книга Богдан», 2006

  7. Ольга Корчевська, Надія Кордуба .Конспекти уроків з математики у 1 класі.-Тернопіль – 2004 р.

5.Відмінник v3.31 Тренажер розв’язування по математиці Розповсюджується безкоштовно

IGP Software Development E-mail : igptula@mail.ru Web Site : http://home.tula.net/igp

Copyright © 2DD9 IGP Software Development.

  1. Математика частина 1. Видавництво © 2006-2010 GarbuzStudio http://www.garbuz-studio.com

  2. Литвинов А.В. Школа для малюка.-2010 www.schoolforbaby.narod.ru




Схожі:

Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconСлавутицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
Затвердити схему роботи з обдарованими учнями у Славутицькій зош І-ІІІ ступенів №2 (додаток 1)
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconСлавутицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
Затвердити схему роботи з обдарованими учнями у Славутицькій зош І-ІІІ ступенів №2 на 2012-2013 н р. (додаток  1)
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів icon«Солонянська середня загальноосвітня школа №1 І – ІІІ ступенів Солонянської...
«Солонянська середня загальноосвітня школа №1 І – ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconЧорноморська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
На основі тарифікаційного списку Чорноморської зош І-ІІІ ступенів на 2012-2013н р та з метою забезпечення зайнятості учнів у позаурочний...
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconІ. Загальні положення
Славутської міської ради 23 скликання від 27. 07. 2001 року “Про реорганізацію зош №2 І-ІІІ ступенів у навчально-виховний комплекс...
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconПравила внутрішнього розпорядку Комунального закладу «Зеленівська...
Кз «Зеленівська зош І-ІІІ ступенів природничо-математичного напряму» Приморської районної ради
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconПастирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Смілянської районної...
Керівник: Степаненко Олена Іванівна, вчитель початкових класів Пастирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconБілопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа...
Білопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад №3
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconБілопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа...
Білопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад №3
Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів iconШаровечківський навчально-виховний комплекс
Дошкільний навчальний заклад, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Школа української І польської культур
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка