Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас




Скачати 72.99 Kb.
НазваТема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас
Дата конвертації27.03.2013
Розмір72.99 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Вчитель вищої категорії,
старший вчитель,
Селюніна Н. А.

Г Р А - П О Д О Р О Ж

Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас.

На сцену запрошуються команди трьох класів (сідають за столи ).

Ведучий: (звертається до команд) Наше свято любителів цікавої математики розпочинається з розминки гри «Подорож в Країну Знань».

1. Ми в аеропорту «Не зіб’юсь з дороги». Лічіть до 40, але замість чисел, що містять цифру або діляться на 4, говоріть: «Не зіб’юсь». (Представники кожної з команд по черзі лічать. Враховується і рівномірність лічби. За правильно виконане завдання – 1 бал).

2. Наш літак приземлився на аеродромі « Кмітливість». Тут нам пропонують задачу: Книжка коштує 2 гривні і ще половину своєї ціни. Скільки коштує книжка? Розв’язуйте швидко, зупинка літака – 1 хвилина. ( 4 гривні). (За правильну відповідь, знайдену однією з команд, їй дається 1 бал ).

3. А тепер нас просять допомогти метеорологи, яким треба уточнити графік роботи літаків. Нас запитують: « Якщо о 12 год. дня іде дощ, то чи можна стверджувати, що через 36 год. буде сонячна погода?» ( Ні, бо буде ніч). (1 бал)

4. Ми знову в дорозі – поспішаємо, щоб не запізнитись в «Країну Знань», але нас не випустять просто так. Перепусткою в цю країну є відповідь на запитання: «Коли ми дивимось на цифру 2, а кажемо десять?» (Коли годинник показує 10 хв. якоїсь години). (1 бал).

Ну, що ж: всі задачі розв’язані і всі члени команд одержують перепустки до Країни Знань. А зараз розпочнемо риболовлю. (На стіл викладаються по черзі по 3 рибки, вирізані з паперу, з написаними на них задачами. До рибок прикріплені залізні скріпки .Учні сідають на стільчики з вудками- магнітами, прикріпленими довгими нитками до указок, і із зав’язаними очима починають « рибалити». Болільники можуть коректувати рухи .Команда, представник якої першим спіймав рибку, отримує додатково 0,5 бала. І так для кожної задачі, на розв’язання яких дається по 1 – 3 хв. За правильну відповідь – 1 бал).

1 а) Скільки буде одиниць, якщо 1 одиницю помножити на 1 одиницю? (1 ).

б) Скільки буде десятків, якщо 1 десяток помножити на 1 десяток? (10 ).

в) Скільки буде сотень, якщо 1 сотню помножити на 1 сотню? ( 100 ).

2 а) Виразити в роках мільярд хвилин.

б) Пульс здорової людини становить 4200 ударів в годину. Скільки ударів серця відбудеться в такої людини протягом 4 місяців? ( Приблизно 10,6 млн. ударів).

в) Наше серце робить приблизно 70 ударів у хвилину .При кожному ударі воно, як насос, перекачує 100 грамів крові. Скільки грамів крові перекачує серце за одну добу? (Приблизно 10 тис. літрів).

Поки команди працюють над обчисленнями, болільникам пропонується послухати коротенькі розповіді про числа-велетні, підготовлені учнями.


^ Що означає мільйон?

Шеренга з мільйона чоловік, що вишикувалась плечем до плеча, простяглася б на 500 кілометрів.

Мільйон днів – це більше, ніж 27 століть. Від початку нашої ери людство ще не прожило мільйон днів.

Мільйон наперстків води важить більше, ніж 1 тонну.

Якщо почати в 5 класі лічити натуральні числа по 8 годин на добу, то до мільйона можна долічити, ставши сивим дідусем.

Термін «мільйон» італійського походження. Вперше його вжив Марко Поло (14 ст.)

^ Мільярд або більйон.

Секунда – одна мить, але мільярд секунд – приблизно 32 роки.

Спробуй зменшити 1мм на папері в 10 разів. Важко, все зливається… А спробуй уявити 1мм, збільшений в 1 мільярд разів. Це буде 1000 км – більше, ніж протяжність України з півночі на південь. Людина, якою б балакучою вона не була, ніколи не промовить за все своє життя більше, ніж мільярд слів.

Термін «мільярд» в його нинішньому значенні як тисяча мільйонів почали вживати в 16 столітті.

3 тур риболовлі.

3 а) Цеглина важить 2 кг і ще пів цеглини. Скільки важить ціла цеглина? ( 4 кг ).

б) Кавун важить 2 кг і ще дві третини. Скільки важить кавун? ( 6 кг ).

в) Гарбуз важить 3 кг і ще три чверті. Скільки важить гарбуз? ( 12 кг).

Поки команди розв’язують задачі, залу пропонується інтермедія:

  • Тобі сподобалось, як Цифирко обчислює в умі?

  • Дуже! Я, правда, так швидко множити не вмію, але деякі задачки і я непогано розв’язую!

  • Наприклад?

  • Ну, різні там… рівняння.

  • Ось я напишу рівняння, а ти розв’яжи його.

  • Ти пиши, а я дома розв’яжу…

  • Що, злякався?

  • Чому злякався… можу й тут!

  • (Пише на дошці) ( 2х – 12 ) 4 = 16.

  • ( Довго думає, а тоді запитує) А що тут треба зробити?

  • Знайти х.

  • Гм…Гм…(зрадів) Так це ж просто! Ось він! ( Показує пальцем х у рівнянні).

4 тур.

4 а) Мій брат на 2 роки старший за мене, моя сестра на 4 роки старша за брата, моїй мамі було 28 років коли я народився, а вчора я підрахував, що загальний вік усіх чотирьох - 84 роки. Скільки років кожному? ( 12, 14, 18, 40р.)

б) Летіли голуби і сіли на дуби: як сядуть по одному на дуб, то одного дуба не вистачає, а як сядуть по двоє, то один дуб вільний. Скільки було голубів і скільки

було дубів? ( 2(х – 1 ) = х + 1; 4 голуби, 3 дуби ).

в) У хлопчика стільки ж сестер скільки й братів, а в його сестри сестер вдвоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і скільки братів? (3 сестри і 4 брати ).

Інтермедія « Трикутник і квадрат»

Ведучий :

Жили були два брати:

Трикутник з Квадратом.

Старший – квадратний,

До всього придатний.

Менший – трикутний,

Завжди надутий.

( По сцені проходять два учні із зображеннями відповідно розмальованих квадрата і трикутника .Трикутник – із похмурим обличчям, а Квадрат – із веселим).

^ Ведучий: Став питать його Квадрат,

Квадрат: Ти чого сердитий, брат?

Ведучий: Той сказав йому…

Трикутник: Бо ти ширший за мене , як не міряй,

У мене три всього кути,

А в тебе їх – чотири!

Ведучий: А Квадрат промовив:

Квадрат: Брат,

Я ж бо старший, я – Квадрат!

^ Ведучий: І додав зовсім спокійний:

Квадрат: Може з нас ти більш потрібний!

( Затемнення в залі. Квадрат сідає в кутку на стілець, ніби спить).

Ведучий: Та настала ніч й до брата

Менший лізе в темноті

Навшпиньки, злодійкувато

Зрізать старшому кути…

( По сцені іде, крадучись, з великими ножицями Трикутник. Підходить до сплячого Квадрата, зрізає йому по намічених лініях кути і задоволений повертається по сцені назад).

Трикутник: Приємних снів!

Спать лягав чотирикутник,

А проснешся без кутів!

Ведучий: Та на ранок менший брат

Страшній помсті був не рад,

Глянув він – нема Квадрата,

Занімів, стояв без слів…

Трикутник: Ну, й помстивсь! Тепер у брата

Стало вісім аж кутів!

( Повільно по сцені проходить колишній Квадрат – тепер Восьмикутник!)

Ведучий: А як ви думаєте, друзі, хто з них частіше зустрічається в житті: Квадрат чи Трикутник?

( Учні із залу відповідають, що обидві фігури часто зустрічаються у житті і наводять приклади.)

5 тур риболовлі

5 а) Що важче: 1кг заліза чи 1кг пуху?

б) Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

в ) Качка, стоячи на одній нозі, важить 2кг. Скільки важитиме качка, якщо стане на дві ноги?

( Після отримання відповідей на останні задачі (30 сек. на обдумування ) залу пропонуються повідомлення про улюблені числа видатних історичних осіб, підготовані учнями.

1 учень

Розповідають, ніби Карл IV, імператор так званої « Священної Римської імперії», дуже любив число чотири. У країні було чотири столиці, в кожній з них сидів один із чотирьох великих князів. Жив імператор у чотирьох великих палацах, займаючи в них по чотири кімнати. В кімнатах було по чотири вікна, по четверо дверей, по чотири столи і по чотири світильники .В урочистих випадках імператор одягав чотирикутну корону, виготовлену із сплаву чотирьох металів. Імперію свою він поділив на чотири частини, армію – на чотири корпуси.

Він їздив у кареті, яка була запряжена чотирма кіньми, носив одяг чотирьох кольорів і розмовляв чотирма мовами. Їв він чотири рази на день, їжа його складалась із чотирьох страв, запивав він її вином чотирьох сортів.

В імператора було четверо дітей. Коли він помирав, біля його ліжка було четверо лікарів і четверо духівників, кожен з яких писав заповіт однією із чотирьох мов.

2 учень

Бісмарк не поділяв уподобань Карла IV: його улюбленим числом було число 3. Девізом на його гербі була латинська приказка: «У троїстості сила!» Бісмарк служив при трьох імператорах, брав участь у трьох війнах, підписував три мирні договори, був організатором союзу трьох держав і зустрічі трьох імператорів, боровся з трьома партіями, володів трьома маєтками і мав трьох дітей.

Ведучий: На мій погляд, ніякої містики в цих розповідях немає. У кожної людини можуть бути свої улюблені числа, а я навіть зможу їх відгадати і можу вгадати число і місяць народження будь-кого з вас. Давайте спробуємо! Задумайте одноцифрове число, помножте його на 2, до добутку додайте а (називається будь-яке число), знайдену суму поділіть на 2, від частки відніміть задумане число .Увага! Називаю результат! Ви отримали а/2.

А зараз можете озброїтись, якщо потрібно, папером і ручками, я вгадуватиму ваші дні народження. Число свого дня народження помножте на 2, а потім на 10. До добутку додайте число 73.Знайдену суму помножте на 5.До результату додайте порядковий номер місяця свого дня народження. Назвіть результат!

Ведучий від названого результату віднімає 365.Перші дві цифри різниці дають число дня народження, а останні дві – порядковий номер місяця.

Ведучий: А зараз проведемо конкурс серед глядачів. За правильну відповідь 1 бал присуджується класу.

  1. В якому місяці діти найменше плачуть? ( У лютому )

  2. Ішли два батька і два сина, знайшли три яблука і поділили їх між собою по цілому. Як це могло статися? ( Їх було троє: дід, його син і онук ).

  3. П’ять кролів розділіть між п’ятьма учнями, щоб кожному дісталось по одному кролю і щоб один кріль залишився в клітці. ( Одному учневі дати кроля з кліткою).

  4. Як число 188 поділити пополам, щоб дістати 1? ( Провести риску дробу посередині числа).

  5. 10 насосів за 10 хвилин викачають 10 тонн води. За скільки хвилин 25 насосів викачають 25 тонн води? ( За 10 хвилин ).

  6. За 7 хвилин колоду розрізали на півметрові шматки. Яка була довжина колоди, якщо одне розпилювання тривало 1 хвилину? ( 4 м ).

Журі підводить підсумки, команди нагороджуються грамотами за перше, друге і третє місця.

Схожі:

Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас icon«Подорож океаном комп'ютерних знань» Мета
Обладнання: плакат "Подорож океаном комп'ютерних знань", картки із висловами, прислів'ями, 3 аркуші паперу формату А4, грамоти
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconТема. Епоха великих географічних відкриттів. Подорож христофора колумба мета
Мета: продовження формування знань про розвиток географічних відкриттів І досліджень; розширення та поглиблення знань про історію...
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconТема. Географія середньовіччя. Подорож! Марко поло та ібн баттути
Мета: систематизація та поглиблення знань про географічне вивчення Землі; з'ясування особливостей географічних досліджень Середньовіччя;...
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconУрок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки)...
...
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconУрок з української мови 4-б клас Тема : Подорож до зимового лісу
...
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconПодорож в країну права
Вступне слово вчителя: Дорогі діти ! 20 листопада 2009 року виповнилося 20 років з дня прийняття Генеральною Асамблеєю ООН конвенції...
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconУрок розвитку зв’язного мовлення «Подорож в країну слів. Слова-синоніми,...
Франческо Петрарка «Книга пісень». Любов Петрарки до Лаури, як джерело його інтимної лірики
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconТема: подорож до країни п’ятикласників
Діти сидять на півколом. На дошці кольоровий напис: «Подорож до країни п’ятикласників»
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconШ кільні здобутки
Саме з початком першого дзвінка, двері школи розчинилися для допитливих мандрівників в країну знань, а їх у школі – 221
Тема: «Подорож в Країну Знань», 5-6 клас iconУрок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом»
Сьогодні проводимо урок позакласного читання. На уроках читання ми вивчаємо розділ «Цікава книга природи». Тому сьогодні я пропоную...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка