Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій




Скачати 24.42 Kb.
НазваДіагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій
Дата конвертації30.03.2013
Розмір24.42 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы






Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій
З розвитком інформаційного суспільства зростають потоки інформації, швидкість її обробки та поширення. Все частіше виникає потреба діагностики рівня інформаційної компетентності учнів (користувачів комп’ютерної техніки). Контроль якості знань є невід’ємною частиною процесу навчання.

^ Головна мета контролю — дидактичне забезпечення управління процесом навчання; приведення до системи знань, умінь та навичок, самостійного застосування здобутих знань на практиці; стимулювання навчальної діяльності учнів, формування у них прагнення до самоосвіти. Основним недоліком традиційного контролю є: репродуктивний характер контролю; суб’єктивність в оцінюванні. Впровадження автоматизованого контролю у навчальний процес з метою діагностики рівня знань та умінь учнів сприятиме подоланню недоліків традиційного контролю.

До основних переваг контролю якості знань з використанням комп’ютерних технологій належать:

  1. скорочення часу перевірки великого обсягу різноманітного навчального матеріалу у чисельної групи опитуваних;

  2. можливість регулювання заздалегідь визначеного рівня вимог, допускаючи автоматизовану зміну ступеня складності запитань;

  3. можливість самоконтролю на попередньому етапі з метою самооцінки результатів підготовки перед офіційним контролем;

  4. отримання об’єктивної оцінки з виключенням людського фактору.

У процесі комп’ютерного контролю можуть також видаватися рекомендації з розділів, необхідних для повторного вивчення. Система контролю знань може використовуватися як у самостійній роботі учнів, так і в роботі учня під керівництвом вчителя.

Достовірна і якісна інформація про кінцевий результат педагогічної діяльності потрібна також вчителям для самооцінки рівня викладення матеріалу і можливої корекції своєї навчальної та методичної роботи.

Застосування автоматизованого контролю не тільки полегшує роботу вчителя, але й підвищує мотивацію навчальної діяльності учнів, одночасно знижуючи їхню емоційну напруженість у процесі контролю.

Педагогічний суб’єктивізм у багатьох випадках є важливою причиною, через яку учні віддають перевагу саме комп’ютерним формам контролю з мінімальною участю педагогів. Звичайно контроль якості знань з використанням комп’ютерних технологій є перспективним напрямком, який швидко розвивається і удосконалюється. Проте не варто перекладати всі контролюючі функції на комп’ютер. Комп’ютерний контроль має бути одним із можливих елементів діагностики рівня компетентності учнів, а такі основні функції, як організація та управління процесом навчання, координація, корекція повинні виконуватися безпосередньо вчителем.

Отже, контроль якості знань з використанням комп’ютерних технологій (звичайно із врахуванням компетентності вчителя та його творчого підходу до організації та управління процесом навчання) значно підвищить мотивацію навчальної діяльності учнів та знизить їхню емоційну напруженість під час контролю. Тому в сучасних умовах інтенсифікації навчання, освітньої реформи, впровадження нових високоефективних комп’ютерних технологій сприятиме досягненню об’єктивності в оцінюванні знань та умінь учнів, що забезпечить ефективність навчального процесу в цілому.

Методист РМК

Шевчук В.В.

Схожі:

Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconПотреби сучасного життя зумовлюють пошуки нових форм організації...
Використання комп'ютерних технологій та Інтернету є одним із інноваційних засобів вивчення літератури, який дозволяє стимулювати...
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconПлан-конспект відкритого уроку із зарубіжної літератури у 5 класі...
«рольова гра»: розкажіть від імені пасербиці про те, як вона почувалася в зимовому лісі
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconВідділ освіти першотравневої рда райметодкабінет
Використання комп’ютерних технологій навчання, їх роль в розвитку здібностей І природних обдарувань учнів”
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconІ. Наукове обґрунтування обраної теми
«впровадження інформаційно – компютерних технологій навчання на уроках в початковій школі як засіб підвищення пізнавальної активності...
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconМіністерство освіти І науки україни національний технічний університет україни
Методичні вказівки до лабораторних робіт із дисципліни “Аудит І фінансово-управлінський облік (з використанням комп’ютерних технологій)”...
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconВпровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний...
Використання комп’ютерних технологій у навчально-виховній І проектній діяльності
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій icon«Впровадження комп'ютерних технологій у роботу шкільних бібліотек»....
Ці слова є основою у роботі нашої бібліотеки. Особливо актуальний цей вислів сьогодні у час інноваційних технологій
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconНавчальна література 0 загальний відділ
Злобін, Г. Г. Основи інформатики, комп'ютерної техніки І комп'ютерних технологій для студентів економічних спеціальностей: підручник...
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconУрок із застосуванням комп’ютерних технологій
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про функції; розвивати творчі здібності учнів шляхом розв’язування вправ; прищеплювати...
Діагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій iconВикористання ікт на уроках української мови та літератури Вступ
Бурхливий розвиток засобів інформатизації (комп’ютерів, комп’ютерних комунікацій, будь-яких електронних пристроїв), а отже, поява...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка