План семінару-практикуму вчителів інформатики




НазваПлан семінару-практикуму вчителів інформатики
Дата конвертації31.03.2013
Розмір51 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
План

семінару-практикуму вчителів інформатики

з проблеми

«Використання інноваційних підходів при викладанні інформатики»

9 квітня 2012 р., В.Терешківська ЗОШ І-ІІІ ст.
Теоретична частина

  1. Сучасні інноваційні педагогічні технології. Інтерактивні технології. Організаційно - діяльнісна гра.

П.І.Вишневська, методист РМК

  1. Технології особистісно-орієнтованого навчання на уроках інформатики.

Н.М.Білецька, учитель Пришибської ЗОШ І-ІІІ ст.

  1. Ефективні методи організації навчального процесу.

І.М.Коваль, учитель Ялинцівського НК

  1. Використання методів активного навчання.

Н.О.Дивуленко, учитель інформатики Майбородівської ЗОШ І-ІІ ст.

  1. Обговорення проекту програми курсу «Інформатика» для 5-9 класів.

Учителі ЗНЗ району.

6. Ознайомлення з матеріалами обласних семінарів.

Практична частина

  1. Організаційно - діяльнісна гра «Інноваційна освітня діяльність»

П.І.Вишневська, методист РМК

2. Урок інформатики в 10 класі на тему «Захист проекту «Професія в моєму житті».

І.С.Косенко, учитель інформатики В.Терешківської ЗОШ І-ІІІ ст.



РЕКОМЕНДАЦІЇ

семінару-практикуму вчителів інформатики

з проблеми

«Використання інноваційних підходів при викладанні інформатики»

9 квітня 2012 р., В.Терешківська ЗОШ І-ІІІ ст.
«Педагогічна технологія є комплексний, інтегративний процес, який охоплює людей, ідеї, засоби і способи організації діяльності для аналізу проблем планування, забезпечення, оцінювання та управління розв’язанням проблем, що охоплюють усі аспекти засвоєння знань» (1979).
Педагогічна технологія передбачає можливість творчого її застосування. Адже технологія будь-якої професійної діяльності не лише опосередковується, а й визначається особистісними рисами її виконавця.

Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, що має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну здатність.

^ Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємо навчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де і учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання, розуміють, що вони роблять, рефлектують із приводу того, що вони знають, мріють та здійснюють. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає педагогові змогу стати справжнім лідером дитячого колективу.

Інтерактивна взаємодія унеможливлює як домінування одного учасника навчального процесу над іншими, так і однієї думки над іншою. Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.

^ Під інтерактивною технологією навчання треба розуміти таку організацію навчального процесу, за якої той, хто вчиться, обов’язково бере участь у колективному взаємодоповнювальному, базовому на взаємодії всіх його учасників процесі навчального пізнання. Кожен учасник інтерактивного навчання має конкретне завдання, за яке він публічно звітує, від його виконання залежить якість роботи всієї групи, до котрої він належить. Інтерактивні технології навчання своїм сутнісним змістом і структурою передбачають чітко спланований результат навчання.

^ Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроків. Такі уроки, як правило, мають п’ять елементів:

  • мотивацію;

  • оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів;

  • надання необхідної інформації;

  • інтерактивну вправу – центральну частину заняття;

  • підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.


Формулювання результатів інтерактивного уроку для сприяння успішності навчання учнів має відповідати таким вимогам:

  • висвітлювати результати діяльності на уроці учнів, а не вчителя, і бути сформульованими так «Після цього уроку учні зможуть…»;

  • чітко відображати рівень навчальних досягнень, якого очікують після уроку. Тому воно має передбачати: обсяг та рівень засвоєння знань учнів, що буде забезпечений на уроці; обсяг та рівень розвитку навичок і вмінь, якого буде досягнуто після уроку; розвиток (формування) емоційно-ціннісної сфери учня, котра забезпечує формування переконань, характеру, вплив на поведінку тощо. Останній компонент навчальних результатів, до якого можна прагнути на окремому уроці, це – визначення, усвідомлення або формування емоційно-наповненого ставлення учнів до тих явищ, подій, процесів, що є предметом вивчення на уроці. Отже, результати мають бути сформульовані за допомогою відповідних дієслів, наприклад, знання: пояснювати, визначати, характеризувати, порівнювати, відрізняти…тощо; уміння і навички: дискутувати, аргументувати думку, дати власну оцінку, проаналізувати тощо; ставлення: сформувати та висловлювати власне ставлення до…, пояснювати своє ставлення до…;

  • щоб було зрозуміло, як можна виміряти такі результати, коли вони досягнуті, наприклад: якщо після уроку учні вмітимуть «пояснювати суть явища та наводити приклади подібних явищ» - це легко перевірити й виміряти в оціночних балах, врахувавши, наприклад, точність і повноту пояснення та кількість прикладів, що наведено;

  • бути коротким, чіткими абсолютно зрозумілим і для учнів, і для вчителя, і для батьків учнів, і для інших учителів, і для директора школи або завуча, який має перевіряти урок із огляду на те, чи досягнуто очікуваних результатів.


Таким чином, формулювання результатів під час проектування уроку для вчителя є обов’язковою і важливою процедурою. В інтерактивній моделі навчання це надзвичайно важливо, оскільки, як уже було зазначено, побудування технології навчання неможливе без чіткого визначення дидактичної мети. Правильно сформульовані, а потім досягненні результати – 90% успіху.

Приймаючи рішення щодо впровадження інновацій, потрібно:

  • не копіювати західні зразки, а намагатися враховувати реалії країни, регіону, традиції кожної школи;

  • не допускати «насильного» впровадження інновацій;

  • не пропускати етапу апробації з міркувань терміновості та економії коштів;

  • враховувати, що нововведення може стати реальним тільки тоді, коли дійові особи (вчителі) мають мотивації на перетворення.


МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ рекомендує:

  1. Постійно знайомитись із сучасними інноваційними педагогічними технологіями, творчо їх застосовувати з метою покращення навчально-виховного процесу.

  2. Стимулювати пізнавальну активність і самостійну діяльність учнів в процесі організації інтерактивного навчання.




Семінар-практикум учителів інформатики

з проблеми
«Використання інноваційних підходів

при викладанні інформатики»
9 квітня 2012 р., В.Терешківська ЗОШ І-ІІІ ст.



Схожі:

План семінару-практикуму вчителів інформатики iconПлан інтегрованого семінару-практикуму вчителів математики та інформатики
...
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconПлан проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи
Тема семінару: Впровадження інноваційних технологій у навчально — виховний процес
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconОлійник С. В., методист лммк
План проведення семінару був затверджений своєчасно ммк. Присутні були вчителі інформатики (Тижненко Н. Е., Жданова Л. В., Ковтун...
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconПлан проведення семінару вчителів фізичної культури

План семінару-практикуму вчителів інформатики iconМетодичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні...
Схвалено до використання на засіданні методичного об’єднання вчителів інформатики Кам’янець-Подільської спеціалізованої зош №5 з...
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconРекомендації семінару-практикуму учителів основ здоров’я
Нині змінюються цілі та завдання сучасної освіти,- відбувається зміщення акценту із засвоєння знань на формування компетентностей,...
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconПлан проведення обласного семінару з проблеми «Діяльність навчально-виховного...
Заїзд учасників семінару до відділу освіти Заставнівської райдержадміністрації. Реєстрація
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconПлан роботи тг вчителів математики, фізики та інформатики зош №2 на 2012 – 2013 навчальний рік
Формування творчої особистості вчителя та учня з дотриманням умов збереження здоров'я ”
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconЗвернення до учасників конференції вчителів інформатики міста Києва
Вітаю з початком навчального року всіх учасників конференції вчителів інформатики міста Києва. Прийміть привітання від мене, як від...
План семінару-практикуму вчителів інформатики iconІнформаційно-методичний бюлетень семінару-практикуму
Міністерства від 11. 05. 11.№436 «Про підготовку до початку 2011/2012 навчального року» та згідно з рекомендаціями мон вчителі загальноосвітніх...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка