«Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель»




Назва        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель»
Дата конвертації01.04.2013
Розмір54.3 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
        «Виховати творчу особистість,

розвинути її обдарування може

тільки творчо працюючий учитель»

 

 

В наш час комп’ютеризації, розвитку нових інформаційних технологій, розвитку демократичного суспільства людству потрібен громадянин, який вміє розв’язувати політичні, соціальні, культурні, ідеологічні, економічні проблеми сучасного демократичного суспільства. Вважається, що виховати таку людину має сучасна школа, тому що тільки педагоги бачать у кожній дитині неповторну унікальну особистість і зможуть зробити її господарем свого життя, своєї долі, а також допоможуть реалізувати себе в житті. Для того, щоб брати активну участь у житті держави, потрібно не тільки свідоме ставлення до своїх обов’язків громадянина, активна громадянська позиція, але й спеціальні знання, уміння й навички.

Сформувати особистість – основна мета виховання, яка здійснюється в школі.

Так із чого ж має починатися школа?

А починатися вона повинна з радості пізнання, тільки на цьому тлі можна розвивати здібності. Це не означає, звичайно, що виховання має бути тільки радістю. Чим старша дитина, тим більше елементів обов’язковості, навіть примушування (краще само примушування), треба вводити в навчально-виховний процес. А доктор Брюс Вілкінсон в «Ефективному стилі навчання» виклав загальні принципи, де головним, на його думку, є: викладання через втілення. Пропустити істину через себе до того, як представити її іншим, багаторазово й різноманітно підносити її – тільки так можна перемогти втілення Незнання»

Кажуть, що у вихованні немає й не може бути рецептів, тому що кожен вихованець по-своєму індивідуальний. Яка ж педагогіка буднів? Як розкрити основи великого, святого таїнства – становлення особистості? Як не наламати дров? Як виховувати дітей, щоб у них гармонійно сполучалися людяність і фізична досконалість, моральна чистота й інтелект? Яким повинен бути вчитель: добрим чи суворим, вимогливим чи м яким?

За всіх часів існувало два типи педагогів, а мета одна – забезпечити всебічний і гармонійний розвиток особистості.

^ Перший тип – це безкомпромісний, реформаторський дух, шалений характер, нерви подібно тросам, могутня енергія народжує могутні формули:

-         якщо характер створюється обставинами, отже треба змінити середовище Оуен).;

-         якщо педагог дихає енергією – дитяча самодіяльність неминуче розвивається Дістервег);

-         тільки щаслива людина може виховати щасливу людину; розірвіться на частини, але станьте щасливими, інакше ви не зможете виховувати дітей (Макаренко).

Другий тип – це ніжність душі людської, що зм’якшується тональністю

педагогічних шукань. Головне – це особистість дитини:

-         «З ранку до вечора я був серед них. Все гарне для тіла й духу йшло до них з моїх рук… Мої сльози текли разом з їхніми сльозами, і моя посмішка слідувала за їхньою посмішкою» (Песталоцці);

-         «Серце віддаю дітям» (Сухомлинський).

 

Сьогодні мудрість часу не втратила актуальності , композиція, що базується на цих формулах, і є запорукою успіху виховного процесу як природного самоствердження особистості. Ю.П.Азаров писав «Становлення особистості дитини нагадує мені чимсь політ птаха у весняну пору: начебто знає куди летить, і начебто ні, то, набравши висоту, каменем падає вниз, то стрімко несеться під хмари. Дивна концентрація волі, сили, енергії.» Направити енергію кожної дитини у потрібній траєкторії, трансформувати її в життєві компетентності й, головне, вірити, що кожен вихованець по-своєму унікальний і має чудові якості, може, й непомітні на перший погляд – першорядне завдання вихователя. На думку професора соціальної психології Гарвардського університету Р.Розенталя, вихователь повинен іти до дітей з позитивною установкою (ефект Пігмаліона), тоді й проектувати гарне в дітях буде легше.

Отже, оскільки ніяких генів для духовного змісту людини не

існує, то кожна дитина у сприятливому середовищі має можливість стати сьогодні Людиною! Основні принципи й методи, що є універсальними у виробленні важливих, життєстверджуючих і міцних взаємин з кожною людиною, виклала в практичній педагогіці Дороті Лоу Нолт. Вона стверджую, що світ наших дітей, який створюємо й ми, наповнений заохоченням, терпимістю й похвалою; світ, у якому вони знаходять визнання й схвалення; свят, в якому можуть відверто поділитися своїми думками та переживаннями й очікувати участі, доброти й поваги, - цей світ дитинства стане прообразом дорослого життя наших дітей:

-         діти вчаться тому, чому їх вчать;

-         якщо діти живуть із критикою, вони вчаться засуджувати;

-         якщо діти живуть із ворожістю, вони вчаться битися;

-         якщо діти живуть зі страхом, вони вчаться боятися;

-         якщо діти живуть у жалості, вони вчаться жаліти себе;

-         якщо діти живуть із глузуванням, вони вчаться бути боязкими;

-         якщо діти живуть із заздрістю, вони вчаться розчаруванню;

-         якщо діти живуть із соромом, вони вчаться почувати себе винними;

-         якщо діти живуть із заохоченням, вони вчаться довірі;

-         якщо діти живуть у терпимості, вони вчаться терпінню;

-         якщо діти живуть із похвалою, вони вчаться вдячності;

-         якщо діти живуть із визнанням, вони вчаться любити;

-         якщо діти живуть із розумінням, вони вчаться цілеспрямованості;

-         якщо дітей вчать ділитися, вони вчаться бути щедрими;

-         якщо діти живуть у чесності, вони вчаться бути правдивими;

-         якщо діти живуть у справедливості, вони вчаться бути справедливими;

-         якщо діти живуть у доброті і у ввічливості, вони вчаться поважати;

-         якщо діти живуть у безпеці, вони вчаться вірити в себе й довіряти тим, хто поруч із ними;

-         якщо діти живуть у дружелюбності, вони вчаться розуміти, що світ прекрасний.

В сучасній школі має бути центр творчого розвитку учнів, основною метою якого є створення цілісного освітнього простору, інтегрованого, комплексного, що створює можливість для повноцінного розвитку дитини у всьому багатстві його запитів і інтересів на принципах гуманізму, диференціації, захопленості й творчості. Набір гуртків, студій повинен формуватися залежно від наявних можливостей, тобто педагогічного навантаження, складу викладачів, матеріально-технічної бази. З метою подальшого зростання творчих здібностей учнів школи, повинна проводитись робота щодо збільшення кількості вихованців у гуртках і студіях, зростання професіоналізму існуючих колективів, участі гуртківців у фестивалях, конкурсах, концертних програмах, акціях тощо. Оптимізація виховної роботи та роботи з розвитку творчих здібностей дітей пов’язана з новими інтерактивними формами роботи. Неабияку значимість має розвиток у дітей лідерських здібностей, комунікативності, організаторських здібностей, ораторських якостей, активності, ініціативності, творчості, відповідальності, набуття досвіду роботи в команді, подолання труднощів, вміння володіти собою, переконливо відстоювати свою точку зору. Вищезазначені якості дитини можна виховати при:

- особистісному підході до кожної дитини (створення творчого середовища для будь-якого виду діяльності);

- соціалізації учнів (готовність та адаптованість до дорослого життя);

- модернізації технологій виховання (впровадження активних та інтерактивних форм виховної роботи);

- впровадженні педагогіки співпраці ( чим більше вихованець сприймає вихователя як справжню, щиру людину, яка співчуває йому, розуміє його, ставиться до нього безумовно позитивно, тим більше він відходить від статичного, жорсткого, нечулого безособового типу функціонування).

Уміло забезпечений принцип демократизму в вихованні творчих здібностей дітей сприяє реалізації такого способу життя, де не скасовується ініціатива дітей і вони, позбавлені дріб’язкової опіки і нагляду, набувають певного досвіду життя.

Схожі:

        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconУкраїнознавство в акмеологічній системі Українського гуманітарного...
К. Ушинським, С. Русовою, Г. Ващенком. Діяльність ліцею підпорядкована високій меті – виховати успішну інтелектуальну, творчу особистість,...
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» icon«Своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки І здібності у своїх...

        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconЧумак Н. А. вчитель вищої категорії, старший вчитель зош №6
Найкращий учитель для дитини той, хто духовно спілкується з нею, забуває, що він учитель, І бачить у своєму учневі друга, однодумця....
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconВикористовувати на практиці здобуті знання, вміння І навички розвинути...
Обладнання уроку: Штативи лабораторні, нитка, вантажки, стрічки вимірювальні, камертон, плакати І інші підручні засоби
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconСвітлана Савченко
Сім'я та школа мають спільну мету — виховати всебічно розвинену гармонійну особистість, здатну реалізувати себе в професійному, громадянському...
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconПлан-конспект уроку художньої культури у 10 класі 14. 12. 10 Тема. Театральна культура
Україні; розвинути загально психологічні якості, такі як увага, уява, творче та логічне мислення, театральні здібності дитини; виховати...
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconУсі види мистецтв служать
Вибір теми обумовлений тим, що  в усіх нормативних документах, що стосуються розвитку освіти, відзначається, що мета сучасної школи...
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconТема: Створення таблиць в текстовому редакторі. Мета
Узагальнити вміння набору, редагуванняі форматування тексту в текстовому редакторі. Розвинути логічне мислення, спостережливість,...
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconМолоді та спорту
«Виховати особистість», з метою пошуку резервів оптимізації виховного потенціалу підвищення авторитету І соціального статусу педагогічних...
        «Виховати творчу особистість, розвинути її обдарування може тільки творчо працюючий учитель» iconТема: Форматування тексту на основі створення візитки. Мета
Мета: закріпити в учнів навички форматування елементів тексту. Навчити застосовувати здобуті знання на практиці. Розвинути логічне...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка