Тренінг сприяння збереженню




Скачати 128.4 Kb.
НазваТренінг сприяння збереженню
Дата конвертації03.04.2013
Розмір128.4 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
ТРЕНІНГ СПРИЯННЯ ЗБЕРЕЖЕННЮ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я ПЕДАГОГІВ

Основна мета: формування позитивного сприйняття дійсності, сприяння саногенному мисленню.

Основні завдання:

  • усвідомлення взаємозв'язку професійного й психічного

здоров'я;

  • бачення перспектив професійного зростання;

  • позитивне усвідомлення власного «Я».

Тривалість: 150 хв.



з/п

Вид роботи

Тривалість (хв.)

Ресурсне забезпечення

^ Вступний блок

1

Повідомлення мети

2




2

Актуалізація проблеми. Притча

5-7






з/п

Вид роботи

Тривалість (хв.)

Ресурсне забезпечення

3

Правила

2

Дошка, крейда

4

Очікування

3-5

Плакат «Міст через річку», стікери

5

Оцінка рівня інформованості

5-6

М'яч

^ Основний блок

6

Історія «Келія ченця». Обговорення змісту та ідеї історії

10-15




7

Діагностичний етап. Вправа «Фантазії душі»

3-5

Дошка, крейда

8

Міні-лекція «Стереотипи сприйняття»

5-7




9

Групова робота. Вправа «Емоції на роботі»

10-15

Папір, ручки

10

Легенда про кільце царя Соломона

10-15

Текст легенди

11

Корекційний етап. Притча «Істина», обговорення ідеї

5-7




12

Міні-лекція «Специфіка позитивного мислення»







13

Розвиток практичних навичок. «Заміна негативних думок на позитивні»

20-25

Папір формату А-4, ручка, інформаційний листок

14

Вправа «Список любовей»

10

Папір формату А-4, ручки

^ Заключний блок

15

Вірш «Уяви себе.»

2-3

Текст вірша

16

Абетка вашого самопочуття

2

Інформаційний лист

17

Шерінг. Вправа «Телеграма»

10-15

Ручка, зошит

18

Завершення роботи




Плакат «Міст через річку»

19

Вправа «Завершальна діагностика»

5

Картка

Притча

Боги створювали Всесвіт і схотіли заховати від людини істину, так щоб неможливо було знайти. Хотіли покласти на дно океану, вершину гори, зірку і, нарешті, заховали в людському серці. Людина шукатиме її все життя і так і не дізнається, що носила в собі.

Питання: «Що таке істина, чому вона захована в самій людині?»

Висловлювання очікувань

Мета: актуалізація очікувань і потреб, активізація уваги і розумових процесів.

Завдання: на стікерах написати, чого чекаєте від сьогоднішнього заняття і яку інформацію хотілося б одержати. Приклеїти стікери на плакат «Міст через річку» на початку моста.

Історія «Келія ченця»

Мета: допомогти побачити ситуацію в більш широкій позитивній перспективі.

^ Питання для обговорення: чи є характерним для Вас обмежений погляд на будь-яку ситуацію? Яким чином можна побачити більш широку і позитивну картину? Що у вашому житті можна порівнювати з «палацем»? (Текст у додатку 9).

Вправа «Фантазії душі»

Мета: розвиток навичок саморефлексії емоційного стану, зближення групи, сприяння творчому процесу.

Завдання: кожний учасник по черзі закінчує фразу: «Мій настрій зараз схожий на...». Бажано використовувати метафори, різні асоціації, художні образи.

Міні-лекція «Стереотипи сприйняття»

План

    1. Джерела стереотипного сприйняття.

    2. Особливості процесу стереотипізації.

    3. Позитивне сприйняття себе як фактор психічного здоров'я особистості.

1. Сприйняття людиною себе залежить від того, наскільки вона вірить у свої можливості. Люди, які відчувають себе щасливими, уважають, що їх люблять, що вони потрібні, до них добре ставляться інші, що вони здібні та їх цінують. Вони мислять позитивно. Наше сприйняття інших людей залежить від того, як ми їх «класифікуємо». Сприйняття іншого в нашій культурі ґрунтується переважно на концентрації помилкового стилю поведінки, на помилках у вчинках і недоліках у діяльності. Пригадайте, коли досвідчені вчителі аналізують урок молодого фахівця, на що звертають увагу в першу чергу? Стереотипи, що створюються таким чином, часто породжують у нас дуже умовне й спрощене уявлення про інших людей. Стереотип це деякий стійкий образ якого-небудь явища або людини, яким користуються як відомим «скороченням» при взаємодії з цим явищем. Як правило, стереотип виникає на основі досить обмеженого минулого досвіду, у результаті прагнення робити якісь висновки в умовах обмеженої інформації [9].

      1. Процес стереотипізації виконує об'єктивно необхідну функцію, дозволяючи швидко, просто й достатньо надійно спрощувати соціальне оточення індивіда. Але стереотипізація призводить до виникнення упереджень, помилкової думки. Усі ці явища заважають продуктивній життєдіяльності.

Наш менталітет частіше ґрунтується на принципі звикання до проблем, а не на принципі конструктивного підходу до труднощів. Стиль нашого життя зорієнтований більше на адаптацію, а не на позитив і творення. У його основі лежить механізм позитивного мислення: відчуття радості буття й гармонія у взаємодії з іншими. Якщо сприйняття породжує емоції, необхідно спробувати знайти в негативі життя — позитив, така позиція дає можливість пошуку власних ресурсів, опори на сильні сторони, і в результаті — досягнення бажаного.

      1. Психічно здоровою людиною є та, яка здатна відчувати себе досить щасливою з усіма людьми, що знаходяться поряд, і яка в повну силу може реалізувати свої задуми й бажання. Люди, які орієнтуються переважно на своїх недоброзичливців, менш ефективні. У них часто виникають конфлікти порівняно з тими, хто концентрує свою увагу на своїх друзях, прагне помічати позитивне до себе ставлення інших і відповідає на це дружніми вчинками.

Отже, наше життя залежить від того, як ми його сприймаємо.

^ Вправа «Емоції на роботі»

Мета: усвідомити взаємозв'язок емоційної та професійної діяльності, допомогти впоратися з переживаннями.


Завдання: заповнити колонки таблиці, відповівши на запитання «Який вид педагогічної діяльності викликає в мене негативні емоції'?»

Вид діяльності, який провокує негативні емоції

Чому негативні емоції виникають?

Що я можу зробити, щоб змінити негативний емоційний фон?

Які мої сильні сторони?

Як я побачу (відчую) зміни на краще?

Скільки часу мені необхідно для цього процесу?







































^ Легенда про кільце царя Соломона

Мета: усвідомлення життєвого баланса.

Питання для обговорення: що відчуваєте, коли чуєте «Все проходить, і це все пройде»? Яким чином Ви можете змінити свій настрій або настрій інших? (Текст легенди в додатку 10).

^ Міні-лекція «Специфіка позитивного мислення»

Тези

  • Кожен із нас — унікальний та неповторний. Ми всі народжені, аби досягти успіху, людський організм запрограмований на це. Найголовніше — сприймати себе позитивно.

  • У дослідженнях сучасних психологів Аарона Бека, Альберта Елліса, Наполеона Хілла та ін. здійснюється пошук шляхів формування навичок мислення, які б допомагали сучасній людині бути здоровою, успішною та щасливою.

  • Учені виокремлюють саногенне та патогенне мислення, яке негативно впливає на сприйняття людиною світу та на стан здоров'я. Людині, для того щоб відчувати себе щасливою, необхідно формувати саногенне мислення, спрямоване на формування стійкого здоров'я, створення успішної творчої діяльності, відчуття душевного комфорту.

  • Ми згодні з думкою В. Ф. Калошина [10], що позитивне мислення характеризується тим, що людина свідомо контролює свої думки й не дозволяє укорінюватися негативним думкам, емоціям. Треба в будь-якому випадку намагатися залишатися оптимістом. Позитивне мислення сприяє позитивній самооцінці особистості та є певною мірою звичкою. Якщо Ви не здатні змінити зовнішні обставини, намагайтеся змінити ставлення до них.

  • Навчіться бути уважними до своїх радощів, полюбіть їх, вирощуйте їх, як дбайливий садівник. Чим більше радощів у вас буде, тим більше ви зможете подарувати їх іншим, ані скільки не бідніючи при цьому навпаки, збагатившись. А в людини, яка вміє дарувати радість, шлях до успіху завжди набагато коротший.

  • Висновок простий: без гармонізації психічного й емоційного станів не може бути фізичного здоров'я. Навчіться радіти дрібницям — це єдиний шлях до успіху й здоров'я

^ Вправа «Заміна негативних думок позитивними»

Мета: навчитися брати відповідальність за своє життя й формувати на цій основі позитивні думки.

Завдання: написати свої думки в ситуаціях невдачі.

Примітка. Тренер на прикладі пояснює, як негативні думки можуть трансформуватися в позитивні. Наприклад: «Я дуже довіряю людям — я щирий у спілкуванні».

^ Вправа «Список любовей»

Мета: навчитися думати позитивно.

Завдання: запишіть предмети, речі, дії, які підтримують Вас і сприяють поліпшенню настрою в скрутну хвилину, коли боляче важко.

^ Вправа «Телеграма»

Мета: підсумки, актуалізація планів кожного учасника до саморозвитку.

Завдання: кожний учасник відповідає на питання: що мені вдалося? Над чим мені потрібно попрацювати, щоб навчитися управляти негативними емоціями?

Необхідно написати коротке послання, телеграму з 11 слів. За бажанням прочитати телеграму групі.

Вправа «На іншому березі»

Мета: підсумки роботи, збір очікувань.

Завдання: переклеїти стікери на той берег річки, якщо виправдалися очікування. Охочі можуть поінформувати групу про результати своєї роботи й висловити свої враження про тренінг.

Схожі:

Тренінг сприяння збереженню iconНосівська зош і-іііступенів №1
Коли тренінг завершиться, ці аркуші будуть роздані учасни­кам знову, щоб вони могли вирішити, якою мірою тренінг задоволь­нив їхні...
Тренінг сприяння збереженню icon«Елементи тренінгу на уроках основи здоров’я у початкових класах»...
Тренінг – форма групової роботи, яка забезпечує активну участь І творчу взаємодію учасників між собою І з учителем. Хоча тренінг...
Тренінг сприяння збереженню iconПрограма адаптаційних занять мета програм и розвиток у дітей раннього...
Мета програми — розвиток у дітей раннього віку навичок, які б сприяли ус­пішній адаптації, збереженню здоров'я дитини
Тренінг сприяння збереженню iconПрограми сприяння забезпеченню житлом педагогічних та науково педагогічних...
...
Тренінг сприяння збереженню icon1. Сценарій проведення Олімпійського уроку «Спорт І фізичне виховання...
Мета: сприяння гармонійному розвитку особистості дитини та розповсюдження гуманістичних ідеалів олімпізму
Тренінг сприяння збереженню iconЗробімо вибір на користь здоров ' я
Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння здоров’ю» Комсомольський нвк ім. Л.І. Бугаєвської...
Тренінг сприяння збереженню iconШколи сприяння здоров’ю” Дерево – символ життя Бережанська зош І-ІІ...
Турботу викликає різке погіршен­ня стану фізичного та розумового розвитку підростаючого поколін­ня, зниження рівня народжуванос­ті...
Тренінг сприяння збереженню iconНематеріальна спадщина людства: перспективи України
Усвідомлюючи важливість розвитку культурного розмаїття та духовного надбання юнеско ініціювала міжнародні кампанії по збереженню...
Тренінг сприяння збереженню iconПершотравневий районний методичний кабінет
На допомогу у вивченні шкільних предметів ", "Цей чудовий світ поезії", "З глибини віків", предметні тижні, акція "Живи, книго !...
Тренінг сприяння збереженню iconУ хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож
Мета уроку: ознайомити дітей з умовами, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я; познайомити з життєвим та творчим...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка