Урок №29. Тема




Скачати 79.19 Kb.
НазваУрок №29. Тема
Дата конвертації07.04.2013
Розмір79.19 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
УРОК №29.
ТЕМА: Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції з ним.
Тема: Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції з ним.

Мета: Ознайомити учнів з основними можливостями та перевагами растрового редактора Adobe Photoshop, з інтерфейсом редактора, розповісти про роздільну здатність та глибину кольору, про створення, відкриття та збереження файлів у редакторі Adobe Photoshop, навчити визначати та змінювати розміри зображення, виділяти геометрично правильні частини зображення; розвивати просторове мислення та ефективне засвоєння нової інформації; виховувати посилення інформаційної потужності в напрямку створення людино-комп’ютерних систем і технологій.

Тип уроку: Комбінований урок.
План викладу:

Актуалізація опорних знань учнів.

Вивчення нового навчального матеріалу.

  1. Основні можливості та переваги растрового редактора Adobe Photoshop. Знайомство з інтерфейсом редактора.

  2. Роздільна здатність та глибина кольору.

  3. Створення, збереження та відкриття файлів у редакторі Adobe Photoshop. Визначання та змінення розмірів зображення.

  4. Виділяймо геометрично правильні частини зображення.

Практичні завдання.

Домашнє завдання.
Актуалізація опорних знань учнів:

1. Які ви знаєте програми для опрацювання зображень на комп’ютері?

2. У яких галузях виробництва застосовують комп’ютерну графіку?

3. Які основні сфери застосування технологій комп’ютерної графіки?
Вивчення нового навчального матеріалу:

  1. Основні можливості та переваги растрового редактора Adobe Photoshop. Знайомство з інтерфейсом редактора.

Більшість професійних художників, дизайнерів, фотографів та мультиплікаторів під час роботи з растровими зображеннями найчастіше використовують графічний редактор Adobe Photoshop. Розробники програми, намагаючись створити зручний інтерфейс, включили до складу віртуальні інструменти, що імітують звичні та зрозумілі процеси опрацювання зображень і дії реальних інструментів, на кшталт пензля чи олівця. Відтак було створене комфортне робоче середовищі.

О
сновне призначення Adobe Photoshop – розробляти реалістичні зображення шляхом їх
безпосереднього створення або редагування. При цьому зображення можна відновити, ретушувати, виконати його фотокорекцію, трансформувати, створити із кількох зображень колаж.

Після завантаження програми ви побачите вікно редактора, яке складається з таких частин: панель інструментів, вікно зображення, панель палітр, меню, панель властивостей.

Панель інструментів містить кнопки робочих інструментів, що призначенні для створення та редагування зображень. Для вибору інструмента потрібно клацнути лівою клавішею мишки на ньому, при цьому на екрані з’явиться панель властивостей, призначена налаштовувати параметри обраного інструмента. Проте на панелі не можливо розмістити усі інструменти, тому групу споріднених інструментів подано однією кнопкою, унизу якої розташовано чорний трикутник. Для вибору прихованого інструмента, натисніть та утримайте кнопку інструмента з чорним трикутником, при цьому на екрані з’явиться підменю, що містить перелік усіх інструментів цієї групи.

Вікно зображення розташоване в центрі екрана, воно з’являється при створенні нового файлу або відкриванні існуючого файлу. Його можна перемістити в інше місце, захопивши смугу заголовка, можна змінити розміри, перетягуючи за маркери. У заголовку вікна наведено ім’я файлу, масштаб зображення у відсотках, назву колірної моделі та глибину кольору.

Панель палітр складається із таких елементів: палітра Навігатор, палітра Колір, палітра Історія та палітра Шари. Якщо палітри відсутні на екрані, їх можна активізувати, обравши із команд меню Вікно назву потрібної палітри.

  • Палітра Навігатор полегшує керування масштабом переглядання зображень та вибором його робочої частини.

  • Палітра Колір призначена для визначення кольорів, дозволяє обрати потрібний колів для малювання.

  • Палітра Історія записує дії та всі кроки роботи над зображенням й дає можливість повернути зображення до будь-якого етапу редагування.

  • Палітра шари призначена для керування монтажними шарами, що дає змогу незалежно редагувати різні елементи зображення.

Меню розташоване у верхній частині екрану та містить десять пунктів: Файл, Редагувати, Зображення, Шар, Виділити, Фільтр, Аналіз, Перегляд, Вікно, Довідка. Кожен з пунктів пеню об’єднує операції, пов’язані між собою за призначенням чи областю застосування.

Панель властивостей призначена для налаштування параметрів обраного інструмента.


  1. Роздільна здатність та глибина кольору.

Будь-яке растрове зображення має певні характеристики, які треба враховувати під час роботи з ним.

  1. Роздільна здатність зображення – це ступінь деталізації цього зображення, тобто це кількість пікселів, що припадає на одиницю площі. Її доцільно розглядати стосовно певного пристрою введення або виведення цього зображення. Тому будемо розрізняти:

    • Роздільну здатність екрана (у пікселах) – властивість комп’ютера , визначену параметрами монітора, відео карти та налаштуваннями операційної системи;

    • Роздільну здатність принтера (у точках на дюйм) – це властивість принтера, що визначає кількість окремих точок, які можна надрукувати цим пристроєм на ділянці одиничної довжини;

    • Роздільну здатність зображення ( у точках на дюйм) – властивість самого зображення, встановлена під час його створення в графічному редакторі або за допомогою сканера. Що більша ця характеристика, тим більший розмір файлу.

  2. Глибина кольору – характеристика зображення, що визначає кількість бітів, які використовують для подання кольору під час кодування одного піксела растрового зображення.

Якщо піксел зображення може бути пофарбований в один з двох можливих кольорів, наприклад білий (0) або чорний (1), то для зберігання інформації про колір піксела достатньо 1 біт інформації і т. д.

Зрозуміло, що більша глибина кольору, то якісніше зображення ви отримаєте. Проте його зберігання потребує великого обсягу пам’яті. Тому не завжди, працюючи з реальними растровими зображеннями, треба призначати максимальне значення цієї характеристики.


  1. Створення, збереження та відкриття файлів у редакторі Adobe Photoshop. Визначання та змінення розмірів зображення.

Робота із зображенням у графічному файлі починається із створення нового файлу або відкриття існуючого.

1. Для створення файлу виконати послідовність команд: обрати меню Файл, ввести ім’я, задати розміри зображення, встановити значення роздільної здатності, обрати колірний режим, встановити тип фону (білий, колір фону чи прозорий) та підтвердити усі налаштування, натиснувши кнопку Ок.

Розглянемо як обрати колірний режим:

• Бітовий формат – 2 кольори: чорний та білий;

• Градації сірого – значення яскравості від 0(чорний) до 255 (білий), всі інші значення призначені для передачі напівтонів;

• RGB – формується трьома складниками: червоним, зеленим, синім, дає змогу передати 16,7 млн. кольорів;

• CMYK – формується 4-ма складниками: блакитним, пурпуровим, жовтим та чорним. З них утворюються всі інші кольори.

• Lab – визначається освітленістю та двома колірними складниками – а, що змінюється в діапазоні від зеленого до червоного, та b- в діапазоні від синього до жовтого.

^ 2. Для відкриття файлу виконати послідовність дій для відкривання будь-якого файлу.

3. Збереження файлу: Файл – Зберегти як…, обрати формат файлу. За замовчуванням файл буде збережений у форматі psd. У цьому форматі доцільно зберігати лише тоді, коли ви бажаєте продовжити редагування файлу. Якщо готуєте зображення для використання в іншому графічному пакеті, використовуйте формати jpg або gif. Якщо плануєте використовувати зображення на веб-сторінці, то виконайте команду Зберегти для веб.


  1. Виділяймо геометрично правильні частини зображення.

Перш ніж виконувати будь-які дії над зображенням, треба виділити ту частину зображення, з якою потрібно працювати. Для цього призначено групу інструментів виділення геометрично правильної області зображення: Прямокутна область, Овальна область, Одинарний рядок та одинарний стовпець.

Для виділення прямокутної області зображення, потрібно обрати інструмент Прямокутна область, встановити вказівник у кут майбутнього прямокутника, використовуючи ліву клавішу миші та утримуючи її, розтягнути пунктирну рамку виділення до потрібного розміру. Аналогічно виділяють овальну область. Для виділення області у формі квадрата або круга потрібно утримувати клавішу Shift.

Для того щоб зняти виділення потрібно виконати Виділення – Забрати виділення.

Виділену частину зображення доцільно розмістити у буфер обміну, виконавши команду Редагувати – Копіювати або натиснути комбінацію клавіш Ctrl+Ins. Для вставлення зображення із буфера обміну використати комбінацію клавіш Shift+Ins або Виконати Редагувати – Вставити.
Практичні завдання:

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  1. Для чого призначений растровий графічний редактор Adobe Рhotoshop?

  2. Які дії із зображеннями можна виконувати в цій програмі?

  3. Які об’єкти містить вікно програми?

  4. Які інструменти розташовані на панелі інструментів?

  5. Як обрати для роботи потрібний інструмент?

  6. Для чого призначений чорний трикутник на кнопці інструмента?

  7. Для чого призначені палітри?

  8. Назвіть палітри Adobe Рhotoshop.

  9. Чи можна прибрати палітри з вікна, якщо вини не потрібні?

  10. Як вивести на екран потрібні палітри?

11. Які існують інструменти для виділення геометрично правильних фрагментів зображення?

12. Як перенести фрагмент зображення до буфера обміну?

13. Як можна зняти виділення?
Експериментально-дослідна робота «Виділення геометрично правильних частин зображення»:

1. Запустіть програму Adobe Photoshop, відкрийте файл Кошеня.

2. Користуючись інструментом Прямокутна область, виділіть частину зображення та помістіть його у буфер обміну.

3. Створіть новий файл та вставте зображення кошеняти із буфера обміну.

4. Виконавши аналогічні дії вставте у цей самий файл зображення цуценяти із файлу Цуценя.

5. Збережіть це зображення у файлі з назвою Завдання 29_1.

6. Використовуючи овальне виділення поєднайте зображення пташок, жирафів та слонів, збережіть у файл з назвою Завдання 29_2.

7. Поєднайте зображення, які залишились у папці, на свій смак та збережіть їх.

8. Закінчивши виконання завдань, закрийте всі графічні файли.

9. Запишіть звіт виконання роботи у зошит.
Домашнє завдання:

  1. Вивчити конспект.

  2. Опрацювати §21 на ст. 303-314.

  3. Опрацювати запитання на ст. 307, 310, 313, 314.



Схожі:

Урок №29. Тема iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок №29. Тема iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Урок №29. Тема iconУрок №8 Тема. Урок контролю знань учнів
Учні відповідають на поставлені вчителем запитання І демонструють відповідь на пк
Урок №29. Тема iconУрок №17. Тема
Тема: Підсумковий урок з теми «Системне програмне забезпечення. Службове програмне забезпечення»
Урок №29. Тема iconУрок засвоєння нових знань. Урок-пам'ять, урок-спогад. Обладнання....
Тема. Олександр Довженко. «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні
Урок №29. Тема iconУрок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль»
Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте
Урок №29. Тема iconУрок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування
Урок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування World Wide Web, протокол нттр, адресація в мережі
Урок №29. Тема iconУрок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та
Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом
Урок №29. Тема iconУроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції»
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним...
Урок №29. Тема iconУрок №25. Тема
Тема: Сортування й фільтрування даних в таблицях. Використання розширених фільтрів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка