Тирлич Василь Максимович




Скачати 48.37 Kb.
НазваТирлич Василь Максимович
Дата конвертації11.04.2013
Розмір48.37 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Тирлич Василь Максимович –

Вчитель образотворчого мистецтва

Горбівської ЗОШ I – III ст.

РОЗРОБКА УРОКУ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

В 5 КЛАСІ

НА ТЕМУ:ВИГОТОВЛЕННЯ КОМПОЗИЦІЇ З ТИРСИ «НІЧКА – ЧАРІВНИЧКА»

d:\картинки\рождество\лгечя.bmp

Тема: Виготовлення композиції з тирси на тему «Нічка – чарівничка»

Мета: розкрити перед дітьми красу місячної ночі; розвивати почуття прекрасного, уяву, фантазію дітей. Продовжувати формування творчих здібностей дітей. Розширювати навички сприймання й оцінки творів мистецтва. Вчити виконувати композицію з тирси. Сприяти формуванню інтересу до образотворчого мистецтва.

^ Тип уроку: комбінований.

Матеріали: альбоми, пензлі, олівці, клей, тирса.

Обладнання: репродукція картини А.І. Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі»; аудіо запис «Місячної сонати» Л. Бетховена, роботи однолітків, ілюстрації із зображенням картин місячної ночі.

Види діяльності учнів: сприймання, пізнавальна діяльність, художньо-практична, творча.

Зв'язок з іншими видами мистецтва: музикою і літературою.

Х І Д У Р О К У

I Організаційна частина.

Ось урок нам дав сигнал

Працювати час настав.
^

Настрій на урок взяли


Й працювати почали.

II Актуалізація набутих знань.

  • Зараз ми закріпимо знання з образотворчого мистецтва через гру «Композиція».

Учні діляться на 2 команди за пазлами.

Завдання: з’єднати поняття з визначеннями.

III Подання нового матеріалу.

  1. Звучить мелодія «Місячної сонати» Л. В. Бетховена. На фоні мелодії вчитель читає опис ночі.

  • Чи спинялися ви коли-небудь серед місячної ночі? І чи прислухалися хоч раз до її музики, таїни, чарівності? Вдивіться в неї, вслухайтесь… з середини неба поглядає зачаровано місяць. Срібними ліхтариками мерехтять зорі. І здається, що небо горить тисячами вогнів. Земля вся в срібному сяйві, а повітря духмяне і п’янке. Чарівна ніч! Казкова ніч! Прекрасна ніч!

Непорушно стоять ліси, повні мороку, відкинули величезну тінь від себе.

Тихо й спокійно сплять озера. І тільки місяць милується на свою вроду у тиші їх вод. Спить все навкруги. А вгорі все дихає, все живе. А на душі все прекрасно й спокійно. І казкові видіння виникають перед очима.

Чарівна диво-ніч! Казкова ніч!

І раптом… все ожило: і ліси, і ставки, і луки. Сиплеться величний спів українського солов’я і здається, що й місяць заслухався ним посеред неба.

  1. Бесіда.

  • Що ви уявляли, слухаючи опис ночі?

  • А що допомогло вам уявити картини нічної природи? (Музика).



  • Вчитель. Це «Місячна соната» Л. Бетховена. Її так назвав не композитор, а слухачі, тому що настрій, який виникає під дією цієї музики нагадує почуття, яке викликає у нас місячне сяйво.

(Ще раз звучить початок сонати з коментарем вчителя).

Звучать низькі, глибокі звуки. Темне небо, імла. І як краплі, прозорі й чисті, з’являються звуки високі і срібні. Це виглядає з-за хмар місяць і кидає на землю срібне сяйво.

Так, місячна ніч чарує кожного. Напевно, і у вашому житті була така мить, коли ви зупинилися, завмерли на хвильку зачаровані, щоб прислухатися до нічної тиші, помилуватися яскравим місяцем вгорі, вдихнути пахощі сонної природи. Можливо, підставляли долоню, сподіваючись, що якась, хоч маленька, зіронька знайде на ній притулок, прошепоче чарівну казку і виконає найзаповітніше бажання.

Послухайте вірш П. Сиченка (читає учениця).

Над зеленим гаєм

Та над бережком

Місяць виринає

Золотим ріжком.

Посріблив отаву,

Віття лугове,

І на той бік ставу

Човником пливе.

Ген туман вітрила

Підніма навстріч…

Ой, яка ж ти мила,

Українська ніч!

  • З чим порівнюється місяць у цьому віршику? (З човником, золотим ріжком).

  • А ось яку ніч побачив художник А. І. Куїнджі.

Демонстрація репродукції картини «Ніч на Дніпрі»

  • Діти, подивіться уважно і подумайте, як можна назвати цю картину? Чия назва буде найкращою?

  1. Інтерактивна гра «Ви в ефірі».

  • Виступають доповідачі з повідомленнями про Архипа Івановича Куінджі.

  1. Інтерактивна гра «Репортаж із музею».

  • Учень з мікрофоном задає питання відвідувачам музею.

  • Що зображено на картині?

  • Доведіть, що художник зобразив саме ніч.

  • Опишіть небо і місяць над Дніпром.

  • Якими кольорами написана картина?

  • Що підсилює спокій на картині?

  • Яке враження справляє на вас картина?

  • Вчитель: - Яка пора року зображена на картині? За місячною нічкою-чарівницею цікаво спостерігати в різні пори року. Місячна ніч чарує кожного. Напевно і у вашому житті була така мить, коли ви зупинялися, завмирали на хвильку зачаровані, щоб прислухатися до нічної тиші, помилуватися яскравим місяцем та картинами природи навкруг.

  1. Інструктаж до виконання роботи

  • Давайте зобразимо ніч незвичайну, чарівну. А допоможе нам в цьому тирса. А чому вона чарівна? Тому, що вміє малювати. Подивіться на зразки робіт ваших однолітків. Зробіть ескіз свого майбутнього малюнка олівцем. Враховуючи композиційну побудову, зобразіть місяць, зорі, природу навкруг. Це буде вашою фантазією.

Поетапно наносьте на ваш малюнок клей і тирсу.

  1. Робота учнів.

( поки учні працюють, лунає запис мелодії «Одинокий пастух»).

  1. Демонстрація учнівських робіт.

  • Учні створюють виставку своїх кращих робіт.

  1. Підсумок уроку.

  • Гра «Пантоміма».

На картах записані завдання для пантоміми:

  • місяць у човні пропливає по небу;

  • дії тварин уночі (кіт, собака, півень);

  • ніч-чарівниця розсипає лугом роси.

Вчитель: Кажуть, що в кожного із нас є своя зірочка. І кожен з нас не раз і не двічі замислювався над тим, чи щаслива вона? Як складеться життя? Я мрію, вірю і знаю, що кожен з вас буде доброю, хорошою людиною. З гідністю пройде по життю з правдою і справедливістю, і кожному з вас зірка на небосхилі палатиме яскравим вогнем. Кожен з вас знайде в житті свою пару, бо кожному потрібний хтось близький і люблячий, все розуміючий і пробачаючий. А сьогодні ніч-чарівниця дарує цей зорепад для вас. Загадайте найзаповітніше бажання, впіймайте зіроньку, і бажання обов’язково збудуться.

Урок закінчено. Ідіть з миром, добром і любов’ю.

Схожі:

Тирлич Василь Максимович iconШтойко Володимир Максимович № п/п Прізвище, ім’я, по батькові

Тирлич Василь Максимович iconКапніст, Василь Васильович
Капніст, Василь Васильович (1758, за іншими даними 1757—1823) — російський поет, драматург, освітній І громадський діяч
Тирлич Василь Максимович icon7 клас
«Коли», зі здобного тіста І з гарячої сковорідки, на яку потрапила вода. Зараховуючи всі ці явища до хімічних, Василь вирішив, що...
Тирлич Василь Максимович iconУрок читання в 2 класі Вчитель: Тирлич О. В. Тема. Дитячі розмови
...
Тирлич Василь Максимович iconВчитель: Тирлич В. М. Урок образотворчого мистецтва у 5 класі. Друкування на тканині на тему
Мета. Продовжити знайомство учнів з технікою штампування. Поширити поняття про декоративно – прикладне мистецтво та його види
Тирлич Василь Максимович iconВсеукраїнська учнівська Internet-олімпіада (2010 рік) Завдання І заочного туру з хімії
Василь ― учень 9-го ― класу вже два роки цікавився хімією, про це, зви-чайно, знали його однокласники. Одного разу дівчина, яка дуже...
Тирлич Василь Максимович iconСтенограми найважливіших виступів Л. Косаківського у Верховній Раді України
Ми знаємо, хто буде обраний. Знає це І в’ячеслав Максимович Чорновіл. Чим краще він це зрозуміє І закличе свою фракцію віддати голоси...
Тирлич Василь Максимович iconВасиль симоненко цар плаксій та лоскотон

Тирлич Василь Максимович iconПлекаймо справжню дружбу (Василь Яременко)
Розділ І
Тирлич Василь Максимович iconЛекції: «Василь Стефаник видатний український новеліст, майстер соціально-психологічної...
Тема лекції: «Василь Стефаник — видатний український новеліст, майстер соціально-психологічної новели. «Новина»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка