Урок №24. Тема




Скачати 109.5 Kb.
НазваУрок №24. Тема
Дата конвертації11.04.2013
Розмір109.5 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
УРОК №24.
ТЕМА: Основи роботи з текстом. Програмні засоби готування текстових документів: призначення та класифікація. Знайомство з текстовим процесором MS Word. Використання довідкової системи текстового процесора.

Тема: Основи роботи з текстом. Програмні засоби готування текстових документів: призначення та класифікація. Знайомство з текстовим процесором MS Word. Використання довідкової системи текстового процесора.

Мета: Подати учням матеріал про програмні засоби готування текстових документів, їх призначення та класифікацію. Ознайомити з текстовим процесором MS Word та використанням його довідкової системи.

Тип уроку: Урок вивчення нового навчального матеріалу.
План викладу:

Вивчення нового навчального матеріалу.

  1. Програмні засоби готування текстових документів: призначення та класифікація.

  2. Знайомство з текстовим процесором Microsoft Word.

  3. Використання довідкової системи текстового процесора.

Практичні завдання.

Домашнє завдання.
Вивчення нового навчального матеріалу:

  1. Програмні засоби готування текстових документів: призначення та класифікація.

У повсякденному житті велику кількість потрібної інформації ми передаємо один одному та зберігаємо в текстовій формі. Тому програмісти створили спеціальні програми, які працюють з текстовою інформацією, — текстові редактори й текстові процесори.

Текстовий редактор — комп'ютерна програма, призначена створювати й редагувати тексти, а також переглядати їх на екрані, друкувати та шукати в них потрібну інформацію. Головними функціями текстового редактора є введення тексту, його редагування, форматування та відтворювання — на екрані або на принтері.

Редагування це внесення змін, виправлень та доповнень. Форматування — це змінювання зовнішнього вигляду тексту.

Існує велика кількість різноманітних текстових редакторів, які умовно можна поділити на кілька груп.

1. Найпростіші текстові редактори мають мінімальну кількість можливостей і здатні працювати лише з документами у звичайному текстовому форматі tхt (це дуже простий та загально підтримуваний формат текстових файлів, але він не дає змоги форматувати текстові документи).

До цієї групи редакторів належать уже знайомий вам застосунок Блокнот та безліч аналогічних програмних продуктів інших виробників.

  1. Редактори кодів — це текстові редактори, які забезпечують додаткові можливості для специфічної роботи з текстами програм, що їх використовують у різних системах програмування. У подальшому ви працюватимете з редактором коду інтегрованого середовища програмування Турбо Паскаль. Користуючись ним, ви будете вводити та редагувати тексти самостійно створюваних програм.

  2. Проміжний клас текстових редакторів має достатньо широкі можливості оформлення текстових документів. Ці редактори працюють з усіма стандартними текстовими файлами.

4. Текстові процесори є найпотужнішими текстовими редакторами, головні функції яких доповнено багатьма додатковими функціями (створювати, додавати до тексту й редагувати графіки, формули, таблиці, малюнки та інші об'єкти). Вони здатні виконувати майже всі операції з текстами, тому більшість користувачів персональних комп'ютерів у повсякденній роботі використовують саме текстові процесори. Майже всі текстові процесори входять до складу інтегрованих програмних пакетів, призначених для потреб сучасного офісу.

5. Текстові робочі середовища є повноцінними робочими середовищами, у яких можна розв'язувати різні завдання: писати та читати листи, вести щоденник, керувати списками адрес і задач та виконувати багато різних дій.


  1. Знайомство з текстовим процесором Microsoft Word.

Під час роботи з текстами різного призначення ми найчастіше працюватимемо з текстовим процесором Microsoft Word.

Існує кілька способів запустити цю програму:

• Натиснути кнопку Пуск, знайти назву текстового процесора в підменю Програми головного меню операційної системи та натиснути цю назву лівою клавішею миші.

  • За допомогою папки Мій комп'ютер (але для цього треба знати, де саме розташовано потрібну програму).

  • За допомогою програми Провідник.

  • Двічі натиснувши лівою клавішею миші ярлик цього застосунку, розташований на Робочому столі вашого комп'ютера.

Розгляньмо основні елементи вікна програми:

  • Область заголовка, яка містить назву програми та документа.

  • Рядок стану, у якому наведено інформацію про номер поточної сторінки та розділу, загальну кількість сторінок та положення курсору.

Смуги прокручування, розміщені в правій та нижній части­ні вікна. Після натискання кнопки прокручування відбуваєть­ся «прокручування» документа у вікні в обраному напрямку (угору чи вниз). Для швидкого переміщання всередині документа достатньо перетягнути повзунок у потрібну позицію.

Нові об'єкти, без яких неможливо уявити роботу з текстовим процесором, — Головне меню (горизонтальне меню) та панелі інструментів (або кнопкове меню), адже більшість дій, які треба виконувати над текстовими документами, здійснюватимемо саме за їх допомогою.

Головне меню, у свою чергу, є сукупністю тематичних текстових меню, у кожному з яких об'єднані команди схожого призначення:

Файл — містить усі дії, які можна виконувати з файлами: відкривати файл, зберігати його, зберігати під іншою назвою, друкувати, змінювати параметри сторінки тощо.

Правка — усі операції з буфером обміну, пошуком та заміною рядків, а також відмова від попередньо виконаних дій.

Вигляд — установлює варіант переглядання документа, дає змогу створювати колонтитули.

Вставка — операції, пов'язані із вставлянням у текстовий документ різних об'єктів.

Формат — операції форматування текстового документа (вигляд абзацу, шрифту тощо).

Сервіс — різні додаткові функції (перевірка орфографії, підбір синонімів, перенесення слів та налаштовування текстового процесора).

Таблиця — усі операції зі створювання та форматування таблиць.

Вікно — операції, пов'язані з роботою з вікнами документів (у тому числі одночасною роботою з кількома текстовими документами).

Довідка — усі команди, що дають змогу отримати довідку щодо роботи з текстовим процесором.

Відкривання тематичного меню, обирання з нього потрібної команди потребують певного часу. Тому більшість дій можна виконати набагато швидше, використовуючи панелі інструментів (так називають групи кнопок-значків, що відповідають за певні дії). Замість того щоб обрати потрібну команду в тематичному меню, можна натиснути відповідну їй кнопку на панелі інструментів. Щоб визначити функцію кнопки будь-якої панелі інструментів, достатньо навести на неї вказівник та почекати кілька секунд. На екрані біля обраної кнопки з'явиться висхідна підказка, що описує призначення кнопки.

Дві панелі інструментів — Стандартна та Форматування — відображено у верхній частині вікна текстового процесора за замовчуванням, а наявність і вигляд усіх інших панелей інструментів кожний користувач налаштовує самостійно.


  1. Використання довідкової системи текстового процесора.

Навіть добре засвоївши основні методи роботи з документом у текстовому процесорі, користувач іноді не може з величезного пропонованого переліку вибрати потрібну команду або не знає, як налаштувати певну команду. У цьому випадку можна використати довідкову систему текстового процесора. Команди роботи з довідковою системою програми зібрано в тематичному меню Допомога.

Вікно довідкової системи розміщено в правій частині вікна текстового процесора. Якщо це вікно закрите, його можна активізувати, виконавши команду Довідка.

У цьому вікні ви можете, переглянувши зміст довідкової інформації (для цього треба натиснути гіперпосилання Зміст у вікні довідки), вибрати розділ, що містить інформацію з потрібного вам на цей момент питання.

Якщо ви не знаєте, у якому розділі шукати відповідь на запитання, що виникло під час роботи в текстовому процесорі, використайте систему пошуку. Для цього:

  • Уведіть пошуковий запит у рядку введення тексту Шукати.

  • Перегляньте список знайдених гіперпосилань на розділи довідки, які містять інформацію з уведеного питання.

  • Натисніть потрібне гіперпосилання лівою клавішею миші, перейшовши до відповідного розділу довідкової системи.

Інша можливість отримати допомогу та пораду, яка є лише в текстового процесора, полягає у використанні Помічника. Кожен користувач помітить кумедну скріпку, розміщену внизу вікна допомоги, — це і є ваш Помічник, призначений пропонувати шляхи розв'язання проблем та підказати можливі дії в різних ситуаціях.
Практичні завдання:

Уведення тексту та збереження текстового документа

  1. Запустіть текстовий процесор Microsoft Word будь-яким відомим вам способом.

  2. Наберіть вірш (набираючи текст, у жодному разі не ставте кілька пропусків підряд).

Стояла я і слухала весну,

Весна мені багато говорила,

Співала пісню дзвінку, голосну,

То знов таємно-тихо шепотіла.

Вона мені співала про любов,

Про молодощі, радощі, надії,

Вона мені переспівала знов Те,

що давно мені співали мрії.

Леся Українка

  1. Збережіть документ у своїй папці з назвою Весна.doc.

  2. Закрийте цей документ.

5. За потреби вийдіть із програми та коректно вимкніть комп'ютер.
Домашнє завдання:

  1. Вивчити §17 на ст. 247-258.

  2. Опрацювати запитання на ст. 248, 253-254, 256.

  3. Використовуючи можливості текстового процесора наберіть і збережіть у текстовому файлі рецепт вашої улюбленої страви, подавши таку інформацію про неї:

• назва страви;

• перелік потрібних продуктів із зазначенням їх кількості;

• послідовність готування страви.

Розмістіть цю інформацію в трьох різних абзацах.

Схожі:

Урок №24. Тема iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок №24. Тема iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Урок №24. Тема iconУрок №8 Тема. Урок контролю знань учнів
Учні відповідають на поставлені вчителем запитання І демонструють відповідь на пк
Урок №24. Тема iconУрок №17. Тема
Тема: Підсумковий урок з теми «Системне програмне забезпечення. Службове програмне забезпечення»
Урок №24. Тема iconУрок засвоєння нових знань. Урок-пам'ять, урок-спогад. Обладнання....
Тема. Олександр Довженко. «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні
Урок №24. Тема iconУрок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль»
Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте
Урок №24. Тема iconУрок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування
Урок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування World Wide Web, протокол нттр, адресація в мережі
Урок №24. Тема iconУрок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та
Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом
Урок №24. Тема iconУроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції»
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним...
Урок №24. Тема iconУрок №25. Тема
Тема: Сортування й фільтрування даних в таблицях. Використання розширених фільтрів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка