Скачати 43.05 Kb.
|
Інтегрований урок математика + географія Тема уроку. Поняття відсотка Цілі: - навчальна: ввести поняття відсотка, показати необхідність застосовувати набуті знання в реальних життєвих ситуаціях; - розвиваюча: розвивати особистісну, соціальну й творчу компетентності, розвивати активне творче, критичне мислення учнів. - виховна: виховувати в учнів допитливості шляхом подання пізнавальної інформації Обладнання : комп'ютер, проектор. Анотація до уроку Згідно з програмою і тематичним плануванням математики у 5 класі передбачено 9 (дев'ять) уроків із теми "Відсотки". У системі уроків на вищезгадану тему даний урок - перший. До уроку була розроблена презентація, яка застосовується на всіх етапах його проведення та відповідає загальнодидактичним принципам природовідповідності, наочності, систематичності і послідовності засвоєння знань. Доцільність й ефективність використання ІКТ полягає в тому, що діяльність у рамках презентації допомагає учням інтерпретувати, оцінити, систематизувати навчальний матеріал; елементи мультимедіа підсилюють змістовну частину, допомагають сприйняттю найбільш складних питань, розвивають в учнів гносеологічну активність, спрямовану на "відкриття" нового знання. ^ 1. Організаційний .момент. - Вітання вчителя, учнів. Психологічна готовність до уроку, прийом «Посміхніться один одному» - Оголошення теми уроку 2. Цілепокладання Прийом «Незакінчене речення». Учням пропонується завершити такі речення: - «Сьогодні на уроці я хочу дізнатися про…» - «Мені хотілося б навчитися.» - «Мені хочеться і далі вчитися, тому що…» Учитель підсумовує сказане учнями, окреслює основні напрямки роботи на уроці. 3. Мотивація вивчення теми. Бліцопитування «Чи чули ви коли-небудь про відсотки?» ![]() ![]() ^ Тема “Відсотки” має безпосередній зв'язок з іншими навчальними дисциплінами (фізика, хімія, біологія тощо), об’єднує між собою точні й природничі науки, побутові й виробничі сфери життя. Відсотки творять дива. Знаючи їх, бідний може стати багатим. Обдурений вчора в торговій операції покупець сьогодні обґрунтовано вимагає відсоток торгової знижки. Вкладник заощаджень вчиться жити на відсотки, грамотно розміщуючи гроші в прибуткову справу. 4. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя: введення поняття «відсоток» Відсотком називається сота частина числа, тобто 1/100 або 0,01. Позначають відсоток знаком «%». Як з'явилась позначка відсотка? Позначка відсотка з'явилася в результаті друкарської помилки: укладач переставив цифри в числі 100. Ось так – 010. Перший нуль трохи підвели вгору, другий - опустили, одиницю трохи спростили – ось і вийшов цей знак. Це одна з легенд, але існують й інші. Відсотки були відомі індусам в 5 столітті. У Європі десяткові дроби з'явилися на 1000 років пізніше. Їх увів Бельгійський учений Симон Стевін. Він же в 1584 році вперше опублікував таблицю відсотків. Означає, 1 % - це одна сота частка. Відсоток записується так: 1%, 5% 1% = 0,01 Робота в зошитах з коментарем (учні записують основні теоретичні відомості про відсотки, подані в слайдовій презентації, у зошити; коментують власне розуміння нового матеріалу) 5. Фізпауза. Як відомо, протягом уроку найбільше навантаження (близько 80%) припадає на очі. Щоб зняти напругу, учитель пропонує учням розслабитися й подивитися на екран. Картинка насправді не рухається, це очі змушують її рухатися. Щоб перевірити це, учням пропонується на декілька секунд зосередити увагу на якійсь одній точці – рух припиниться. Але якщо перевести погляд на центр сусіднього кола, попереднє коло починає рухатися. Дивно ![]() 6. Закріплення нових знань, умінь і навиків. Евристична бесіда – учням пропонується розгадати загадку «Не море, не земля, кораблі не плавають, а ходити не можна». Що це? (болото) А що ж це таке — болото? Болотами називають ділянки суші, де ґрунти постійно або велику частину року перезволожені Завдання: 1) Порахуйте, який відсоток складають болота на Україні, виразивши відсотком дріб 0,15 (15%); 2) Порахуйте, який відсоток складають болота в Ірландії, якщо відомо, що болотисті простори займають 1/5 частину колишнього королівства Ганноверського; 3) Чи знаєте ви, що 40% рослин мають у своїй назві слова «болотний», «водний»? Про що це говорить? А які рослини ростуть на болоті? Які їх особливості? (Відповіді учнів, демонстрація різновидів болотяних рослин на проекторі, підсумкове слово вчителя). Мабуть, найбільш яскравим і відомим пристосуванням є м'ясоїдність деяких болотяних рослин (рослини-хижаки!). Вони здатні «ловити» і перетравлювати комах! 4) Обчисліть розмір листя росянки, перевівши в десятковий дріб 6000% (Розмір листя росянки досягає 60 см) 5) Поміркуйте, у чому цінність боліт, що станеться, якщо болота зникнуть (учні називають власні варіанти відповідей, підсумовуючий матеріал демонструється на слайді) Цінність боліт: болота виконують найважливішу водорегулюючу роль Якщо зникнуть болота, то 1) сухіше стане клімат, 2) зникнуть болотяна фауна і флора, 3) збідніють річки, 4) не буде журавлинних ягідників, грибних місць. 7. Рефлексія. Прийом «Бінофантазія» - складіть речення, в якому би були вжиті слова «відсотки» і «болото». (Учні зачитують складені речення, визначають найбільш вдалі варіанти) 8) Підсумки уроку. Учитель пропонує учням завершити: - « Сьогодні на уроці я дізнався…» - « Я навчився…» -« Мені хочеться і далі вчитися…» 9) Оцінювання вербальне – учитель визначає загальний рівень роботи учнів на уроці, відзначає найбільш активних учнів. 10) Домашнє завдання Ст.240, п.34 - вивчити, розв’язати: 1-2 рів. №1026,1029 3-4 рів.№1035, 1052 Ваш браузер не поддерживает презентации в полном объеме. Обновите его до последней версии или перейдите на использование другого браузера. |
![]() | Урок комбінований Міжпредметні зв’язки. Математика географія, економіка... Працювати над формуванням умінь: наводити приклади подання статистичних даних у вигляді таблиць та графiкiв (гістограм); розв'язувати... | ![]() | Календарний план до курсу «Загальна географія» 6 клас Географія – наука про природу Землі та її різноманітність, про населення І його господарську діяльність, про взаємодію природи І... |
![]() | Математика для всіх Математика наука не тільки для вчених. Вона потрібна всім. Коли ви йдете в магазин, робите ремонт або слухаєте щоденний прогноз погоди,... | ![]() | Підготувала: вчитель математики вищої категорії Нещодавно я з учнями готувала тематичний вечір «Математика повсюди» І запропонувала учням записати свої власні спостереження про... |
![]() | Математика Підготовка фахівців напряму підготовки 0801 "Математика" зі спеціальності "Математика" проводиться згідно з ліцензією серія ав №363021... | ![]() | Урок-захист проектів Міжпредметні зв’язки: українська мова та література, художня культура, риторика, географія, інформатика, музика |
![]() | Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано... «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному... | ![]() | Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано... «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному... |
![]() | Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано... «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному... | ![]() | Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано... «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному... |