Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник»




Скачати 87.88 Kb.
НазваУрок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник»
Дата конвертації05.03.2013
Розмір87.88 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
Урок – програма передач у 6 класі.

Студія «Прикметник».

Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок учнів із теми «Прикметник».

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навчальних досягнень із даної теми; розвивати творчі здібності школярів; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: екран та мультимедійний проектор, індивідуальні картки, підручник.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: програма телепередач.

^ Епіграф: Вивчайте мову українську –

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну…

Антоніна Каніщенко

Хід уроку

1. Організація класу. Емоційна підготовка учнів до роботи на уроці.

- Добрий день, діти. Скажіть, будь ласка, чи вам подобається чути приємні слова на свою адресу?

- Гарні є в житті моменти. Це, наприклад, компліменти. Зробити комплімент - це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось добре. Для того, щоб налаштуватись на роботу, давайте наш урок розпочнемо саме з компліментів.

- Ви у мене всі розумні, кмітливі, уважні, дотепні.

  • Слово хлопцям. Скажіть комплімент нашим дівчатам. Наші дівчата…

  • А тепер слово дівчатам… Наші хлопці…

(рішучий, уважний, щирий, чесний, веселий, акуратний, люб’язний, серйозний, чемний, ввічливий, крутий, усміхнений, гостинна, безтурботний, загадковий, сміливий, чуйний, привітний, щедрий, наполегливий, доброзичливий, безпосередній, сміхотливий, енергійний, пустотливий, цікавий, спокійний, життєрадісний, бадьорий, відкритий, добрий, запальний, добродушний, товариський, скромний, ласкавий, дотепний, розумний, мрійливий, доброзичливий, кмітливий, пустотливий, спокійний, працьовитий, охайний).

2. ^ Повідомлення теми й мети уроку.

- Скажіть, діти, а слова якої частини мови ви використали у компліментах? (Прикметники)

- І сьогодні на уроці ми повторимо й підсумуємо матеріал про цю частину мови. Отже, запишіть у зошитах дату «Тринадцяте грудня», «Класна робота» і тему уроку: «Узагальнення знань із теми «Прикметник».

3. ^ Мотивація навчальної діяльності.

- Епіграфом нашого уроку стануть слова Антоніна Каніщенко «Вивчайте мову українську – дзвінкоголосу, ніжну, чарівну…».

- А щоб урок був успішним, треба визначити, чого ж ви очікуєте від роботи на уроці.

- Продовжіть речення:

Від цього уроку я очікую знати…; уміти….

Знати:

- визначення прикметника;

- групи прикметників за значенням, їх творення;

  • ступені порівняння прикметників;

  • повні і короткі форми;

  • прикметники м’якої і твердої груп;

  • творення прикметників.

Уміти:

- знаходити прикметники;

  • правильно їх писати;

  • використовувати у мовленні.


- Я бажаю вам отримати сьогодні лише бали достатнього і високого рівня, адже наш урок незвичайний. Це урок – програма передач у студії «Прикметник» . Зверніть увагу на заставку.

  1. Актуальне інтерв’ю

  2. Файна Юкрайна

  3. Рекламний вісник

  4. Ключовий момент

  5. Сміхопанорама

  6. У світі тварин

  7. Екстрений виклик

  8. Корисні поради

  9. Спеціальне завдання

  10. Невідома планета

  11. Домашня школа

4. Узагальнення і систематизація вивченого.

- Отже, перша телепередача «Актуальне інтерв’ю».

- Слово «інтерв’ю» пішло з англійської й означає «бесіда».

- Наш кореспондент Гаращенко Валерія задасть вам питання з теми «Прикметник», які вона підготувала. За кожну правильну відповідь зараховуйте собі 1 бал. Усі бали, отримані впродовж уроку, ви проставляєте у листи самооцінки.

«Актуальне інтерв’ю»

  1. Скільки всього частин мови в українській мові? (10)

  2. Прикметник належить до самостійних чи службових частин мови? (Самостійних)

  3. Прикметник називає ознаку предмета чи означає предмет? (Ознаку предмета)

  4. Назвіть питання, на які відповідає прикметник. (Який? Чий?)

  5. Як змінюються прикметники? (За родами, числами, відмінками)

  6. Від якої частини мови залежить прикметник? (Від іменника)

  7. Рід прикметника можна визначити в однині чи в множині? (В однині)

  8. Назвіть розряди прикметників. (Якісні, відносні, присвійні)

  9. Який розряд прикметника має ступені порівняння? (Якісні)

  10. За допомогою яких суфіксів твориться проста форма вищого ступеня порівняння? (Ш, іш)

  11. За допомогою яких слів творяться складена форма найвищого ступеня порівняння? (Найбільш, найменш)

  12. Які прикметники відповідають на питання чий? (Присвійні)

  13. Які прикметники можуть мати коротку форму? (Якісні)

  14. Яку синтаксичну роль виконує прикметник у реченні? (Означення, присудок)




  • А тепер вашій увазі пропоную наступну передачу «Файна Юкрайна»

Ми дуже любим весь наш край

І любим Україну.

Її лани і зелен гай,

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками.

Та й ми співаємо пісні,

Змагається він з нами.

«Файна Юкрайна»

- Прочитайте текст на екрані, вставте пропущені прикметники за змістом. Працюємо в групах.

Україна


Україна – це … води і … зорі, … сади, … хати, лани … пшениці, … та … ріки. Україна - … вінок із рути і барвінку. Немає в світі країни, … і … за Україну. Це … земля.

  • Перевіримо. Добре. Поставте собі за виконання цього завдання від 1 до 3 балів. А тепер давайте порівняємо з оригіналом.

Україна


Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки. Україна – розкішний вінок із рути і барвінку. Немає в світі країни, ріднішої і красивішої за Україну. Це батькова земля.

  • Саме такими чудовими словами описав український письменник Степан Васильченко свій рідний край.

  • А зараз випишіть прикметники з двох останніх речень і виконайте їх розбір як частини мови.

Ріднішої – прикм., п.ф. – рідніший, якісний, вищий ст.пор., тв.гр., одн., ж.р., Р.в., означення.

Красивішої – прикм., п.ф. – красивіший, якісний, вищий ст.пор., тв.гр., одн., ж.р., Р.в., означення.

Батькова – прикм., п.ф. – батьковий, присвійний, тв.гр., одн., ж.р., Н.в., означення.

«Рекламний вісник»

- Діти, ви всі добре знаєте, що жодна програма не обходиться без реклами. На столі у вас знаходяться шкільні прилади: ручки, олівці, зошити, книги. Використовуючи прикметники вищого і найвищого ступенів порівняння, зробіть рекламу будь-якого предмету. Працюємо в групах.

  • І ось настав час «Ключового моменту». Вам необхідно буде виконати вправи з ключем.

«Ключовий момент» (робота в групах)

І група. Вправа 525 с.195. Запишіть словосполучення у 3 стовпчики: 1) з якісними прикметниками; 2) з відносними прикметниками; 3) з присвійними прикметниками.

Ключ: з других букв записаних іменників складеться початок прислів’я: «…, а бджоли – цвіту.»

ІІ група. Вправа 527 с.195.Запишіть словосполучення у 2 стовпчики: 1) з буквою и; 2) з буквою і.

Ключ: з других букв записаних іменників складеться закінчення прислів’я: «Гірка правда краща, ніж… .»

ІІІ група. Вправа 528 с.195-196. Запишіть прикметники у 2 стовпчики: 1) ті, що пишуться через дефіс, 2) ті, що пишуться разом.

^ Ключ: з других букв прикметників складеться початок прислів’я: «… все розкаже».

Перевіряємо!

І група.

Якісні Відносні Присвійні

залізне слово залізний дріт мамин плащ

великий рюкзак вовняний шарф орлині кігті

щире здивування робочий одяг братова статуетка

лисяча хитрість хвойний ліс бабусина хустка

Люди раді літу, а бджоли – цвіту.

ІІ група

и і

над високими ясенами батьківські збори

з найкращим товаришем у далекій країні

на колючих ялинках у дружній бесіді

тихих ночей береговій охороні

з великим здивуванням давнім знайомим

важких якорів у полотнянім рядні

блискучий гачок

Гірка правда краща, ніж солодка брехня.

ІІІ група

Дефіс Разом

акторсько-режисерський смертоносний

сніжно-білий жовтогарячий

синьо-жовтий свіжозрубаний

ожиново-полуничний очевидний

українсько-англійський українознавчий

садово-парковий широкоплечий

Книжка мовчки все розкаже.

Оцініть себе від 1 до 3 балів.

  • Ви добре впоралися із цим завданням. А тепер час трошки відпочити. Ми з вами побуваємо на програмі «Сміхопанорама».

«Сміхопанорама»

  • Учень 6 класу писав твір про свій вихідний день. Ось що у нього вийшло: «Вчора я, повертаючись із кіна, вирішив зайти до кафа. Йти було далеченько. Таксів по шосі не зустрів. Нарешті дійшов. У фойя мене зустрів офіціант. Він показав мені меня. Я хотів замовити пюра, але його не було, а рага я їсти не схотів. Я замовив десерт: сік із манга і ківи та пачку ескіма. Додому купив дража. Ось так я вчора відпочив».

  • Діти, що вас розсмішило у цьому творі? Яких правил не знав учень, коли писав твір? Виправте помилки у творі.

  • А тепер ми з вами завітаємо до веселого зоопарку і познайомимося із тваринами, які у ньому мешкають. Але нам доведеться бути уважними, щоб правильно узгодити прикметники із незмінюваними іменниками у роді. Таким чином ми дізнаємося про мешканців зоопарку якомога більше.

  • Тож починаємо.

«У світі тварин»

  1. Ходить – бродить у загоні,

Дрібно гривкою трясе,

Це ж мал…. кумедн… поні,

Що діток любить над усе.

  1. То на гілках висить, то скаче,

То мов сміється, а то мов плаче,

Цукерки любить і смачн… безе

Швидк… грайлив… шимпанзе.

  1. Поважн… довгоног… ему –

Окраса зоопарку,

Та має він одну проблему:

Йому у нас не жарко,

Завжди цей бідолаха мерзне

У клітці цього парку.

Ми «Мерседеса» білого йому наймемо

Й у тепл…, сонячн… Тбілісі відвеземо.

4. Розпустив шикарне пір’я

Білохвост… какаду,

Прикрашає він довкілля,

Папуги кращого я не знайду.

5. Рожев… шикарн… красив… фламінго,

Він гість із далеких країв,

Завжди мав він вигляд лише на відмінно,

Бо зранку овсянку лиш їв.

6. Чудернацьк… кенгуру

Дуже любить дітвору,

В сумку їх свою саджає

І у столичн… метро катає.

7. Це хто в такім дрібнім калібрі?

А це ж наш крихітн… колібрі.

Найменша птаха на Землі,

Потіха й радість дітворі.

- Сподіваюся, подорож вам сподобалася.

«Екстрений виклик»

- Увага! Екстрений виклик! Необхідно терміново виправити помилки у вживанні прикметників.

  1. Вибачте, хотів написати краткіший лист, а вийшов довжкіший.

  2. У нашому класі тепер новесенький класний керівник.

  3. Спочатку я сперечався з мамою, а потім зрозумів, що вона завжди правіша.

  4. Через тиждень дерева стоятимуть більш голі.

  5. Найбільш досконаліший проект був підготовлений учнями 6-х класів.

  • Молодці! Чудово впорались із завданням.




  • А нас уже очікує передача «Корисні поради». Кожен із вас дасть корисну пораду щодо правильного написання прикметників. Працюємо ланцюжком.

«Корисні поради»

Тума…ий; незбагне́…ий; глиня…ий; пташи…ий; (не)обхідний; (не)рідний; (не)гарячий, а теплий; (ліво)бережний; (темно)синій; (північно)східний; (жовто)гарячий; пр…великий; пр…бережний; м…який; моркв…яний; бад…орий; чорн…чний; митт…вий; дощ…вий; бе…хмарний.

  • Молодці! А найсміливіших з вас очікує програма «Спеціальне завдання».


«Спеціальне завдання»

  • 1 представник від групи витягує картку, на якій записані прикметники. Необхідно визначте способи їх творення.

1 картка: зимовий, придорожній, темно-синій

2 картка: прадавній, солодкуватий, безмежний

3 картка: білосніжний, козацький, зелений

  • Увага! Увага! Подивіться на екран. Перед нами наступна передача – «Невідома планета».

«Невідома планета»

  • Уявіть, що Фея Краси доторкнулась до вас чарівною паличкою, і ви отримали від неї дар краси. Опишіть, використовуючи прикметники, яким ви побачили навколишній світ.


- Ось і добігає кінця урок. Сьогодні всі гарно попрацювали у нашій телестудії. І за це ви отримали великий кошик, де вміщені всі знання, уміння, навички, ідеї, почуття, які ви отримали на уроці і зараз кожен може взяти собі будь-що, ідучи з уроку. Я пропоную по черзі кожному сказати: «Я йду з цього уроку… (і назвіть те, що ви бажаєте взяти з собою з уявного кошика).

Листи самооцінки ви мені здасте.

- Остання наша передача «Домашня школа». Запишіть, будь ласка, у щоденник.

Підготуватись до контрольної роботи, скласти лінгвістичну казку «В гості до Прикметника».

Схожі:

Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconУрок з української мови клас Тема: «Прикметник»
Мета: розширювати знання учнів про прикметник; вчити визначати прикметник за запитаннями, значенням І роллю в реченні
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconЗакріплення й узагальнення знань про прикметник
Обладнання: декорації за темою уроку, індивідуальні картки учнів, обладнання до завдань та
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconЛопушенська зош І-ІІІ ступенів Зимовий урок з груповою формою роботи...
Мета Закріпити й активізувати знання учнів про прикметник, його граматичні категорії шляхом виконання цікавих завдань
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconТема. Геометричний І фізичний зміст похідної
Мета: систематизувати знання учнів з теми й підготувати їх до контрольної роботи; показати учням, наскільки ця тема важлива при розв'язанні...
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconУрок 46 Тема. Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми...
Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять...
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconУрок 40 Тема. Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми...
Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять...
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconУрок 18 Тема. Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми...
Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять...
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» iconУроку. Організаційний момент (3 хв.)
Урок №23 7 клас. Узагальнення І систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» icon1. Повторення І систематизація навчального матеріалу (5 годин)
Узагальнення та систематизація знань з теми «Тотожні перетворення раціональних виразів»
Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення й систематизація знань, умінь І навичок учнів із теми «Прикметник» icon1. Повторення І систематизація навчального матеріалу. (5 годин)
Узагальнення та систематизація знань з теми «Розв’язування прямокутних трикутників»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка