Скачати 194.34 Kb.
|
![]() Вивчивши цю тему, ви дізнаєтеся про: • істинні розчини, дисперсні системи та колоїдні розчини; ' компоненти істинного розчину та способи вираження їх вмісту в складі розчину;
поділ розчинів на насичені й ненасичені; фізико-хімічний зміст процесу розчинення; - електролітичну дисоціацію — розпад речовин у водних розчинах чи розплавах на йони; • особливості реакції обміну між розчинами електролітів та умови їх перебігу. ^ :
користуватися таблицею розчинності основ, кислот, солей у воді (за температури 20—25 °С) для прогнозування перебігу хімічних реакцій; • розв'язувати експериментальні задачі на визначення та розпізнавання речовин у розчині. ^ (для виконання у робочих зошитах) 1. Виберіть твердження, що характеризує істинні розчини. A. Однорідні суміші змінного складу, утворені з двох і більше компонентів. Б. Гетерогенні системи, у яких частинки розчиненої речовини можна побачити у промені світла. B. Розчини, у яких частинки розчиненої речовини не можна побачити у промені світла. Г. Суміш двох рідин, що не змішуються між собою. 2. Замість крапок вставте потрібні слова. A. Розчинником прийнято називати компонент розчину, який має ... масу. Б. Розчиненою речовиною прийнято називати компонент розчину, який має ... масу. B. Щоб обчислити масову частку речовини в розчині, слід масу розчиненої речовини ... на масу ... 3. Укажіть, як зміниться масова частка розчиненої речовини у водному розчині, якщо: A. До розчину додати води. Б. До розчину додати розчиненої речовини. B. Провести часткове випарювання розчину. Г. У розчин, виготовлений з мідного купоросу, помістити додаткову кількість цього кристалогідрату. 4. Укажіть розчини, що проводять електричний струм. A. Розчин кухонної солі. Б. Розчин хлороводню у воді. B. Розчин йоду в спирті. Г. Розчин цукру у воді.
А. Силікатна кислота. В. Хлоридна кислота. Б. Сульфатна кислота. Г. Сульфітна кислота. Запишіть рівняння їх електролітичної дисоціації.
А. Арґентум(І) хлорид. В. Магній хлорид. Б. Арґентум(І) нітрат. Г. Барій сульфат. Запишіть рівняння їх електролітичної дисоціації. 7. За назвами запишіть формули сильних електролітів. А. Ферум(ІІІ) гідроксид. В. Калій гідроксид. Б. Ферум(ІІ) гідроксид. Г. Барій гідроксид. Запишіть рівняння їх електролітичної дисоціації. 8. Установіть відповідність між речовинами та їх здатністю проводити електричний струм, тобто належністю до електролітів чи неелектролітів. А. Електроліти 1. Глюкоза. 2. Нітратна кислота. Б. Неелектроліти 3. Рідкий азот. 4. Калій хлорид. 9. Укажіть, як змінюється розчинність більшості твердих речовин із підвищенням температури. A. Збільшується. Б. Зменшується. B. Залишається без змін. Г. Спочатку зменшується, а потім збільшується. 10. Укажіть, як змінюється розчинність газів зі зниженням температури. A. Збільшується. Б. Зменшується. B. Залишається без змін. Г. Спочатку зменшується, а потім збільшується. 11. Укажіть, як змінюється розчинність газів із підвищенням тиску. A. Збільшується. Б. Зменшується. B. Залишається без змін. Г. Спочатку зменшується, а потім збільшується. 12. Укажіть, взаємодію якої пари речовин характеризує скорочене йонне рівняння Сu2+ + 2OН─. A. Купрум(ІІ) оксид і хлоридна кислота. Б. Купрум(ІІ) хлорид і натрій гідроксид. B. Мідь і нітратна кислота. Г. Купрум(ІІ) хлорид і арґентум(І) нітрат. 13. Укажіть формулу електроліту, в результаті дисоціації однієї формульної одиниці якого утворюється найбільше йонів. А. Калій гідроксид. В. Ферум(ІІІ) сульфат. Б. Алюміній хлорид. Г. Ортофосфатна кислота. 14. Укажіть, які пари йонів не можуть одночасно перебувати в розчині у значній кількості. A. Fe2+ i Cl ─. В. Fe2+ i CO32─. Б. Fe2+ i OH─. Г. Fe3+ i SO42─. 15. Укажіть, між якими парами речовин реакція йонного обміну відбуватиметься до кінця. A. Цинк нітрат і натрій сульфат. Б. Магній хлорид і калій сульфат. B. Натрій сульфат і барій хлорид. Г. Натрій карбонат і хлоридна кислота. 16. Укажіть, у результаті зливання яких розчинів один із продуктів реакції випадає в осад. A. Барій гідроксид і сульфатна кислота. Б. Барій гідроксид і натрій нітрат. B. Калій карбонат і нітратна кислота. Г. Калій гідроксид і ферум(ІІІ) сульфат. 17. Укажіть масову частку розчиненої речовини в розчині, виготовленому з натрій хлориду масою 60 г і води об'ємом 440 мл. А. 4,4 % . Б. 6 % . В. 10 % . Г. 12 % . 18. Укажіть масу води у розчині масою 200 г з масовою часткою купрум(11) сульфату 16 %. А. 16 г. Б. 32 г. В. 168 г. Г. 200 г. 19. Укажіть масу розчиненої речовини у розчині масою 400 г з масовою часткою алюміній нітрату 8 %. А. 8 г. Б. 16 г. В. 32 г. Г. 368 г. 20. Укажіть, яка з реакцій відбуватиметься в розчині практично до кінця та ознаку, що це підтверджує. А. Алюміній сульфат + барій хлорид. Б. Алюміній нітрат + барій хлорид. У відповіді зазначте суму йонів реагентів у повному йонно-му рівнянні цієї реакції.
а) Cu(N03)2 -> Cu(OH)2 -> CuS04 -> CuCl2 б) Na -> NaOH -> Na2S04 -> NaN03 Для реакцій йонного обміну запишіть повні й скорочені йонні рівняння. _______________________________________________________ ![]() Вивчивши цю тему, ви дізнаєтеся про; різні підходи до класифікації хімічних реакцій;
тепловий ефект хімічних реакцій; класифікацію хімічних реакцій за їх тепловим ефектом; термохімічні рівняння реакцій; • швидкість хімічних реакцій та її залежність від різних чинників. ^ :
визначати ступінь окиснення елемента у сполуці; • розрізняти процеси окиснення та відновлення; складати рівняння нескладних окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу;
^ (для виконання у робочих зошитах) 1. Укажіть, до якого типу реакцій належить реакція магній оксиду з сульфатною кислотою. A. Сполучення. Б. Обміну. B. Розкладу. Г. Заміщення. 2. Укажіть, до якого типу реакцій належить реакція магнію з сульфатною кислотою. A. Сполучення. Б. Обміну. B. Розкладу. Г. Заміщення. 3. Встановіть відповідність між типами хімічних реакцій і схемами хімічних рівнянь. Типи реакцій Схеми рівнянь
4. Встановіть відповідність між екзотермічними й ендо термічними реакціями та конкретними прикладами рівнянь реакцій. Типи реакцій Термохімічні рівняння 1. Екзотермічні А. С + 02 = С02; ΔН = -393 кДж Б.С + Н20 = СО + Н2; ΔН =+131,4 кДж 2. Ендотермічні В. СН4 + 202 = С02 + 2Н20; ΔН =-802,6 кДж Г. 2С + Si02 + 2Н2 = SiH4 + 2CO; ΔН = +20,4 кДж 5.Укажіть, у якому випадку взаємодія цинку з хлоридною кислотою відбуватиметься найактивніше, якщо в усіх реакціях використовується хлоридна кислота з однаковою масовою часткою хлороводню. A. Реакцію проводять з цинковою пластинкою. Б. Реакцію проводять з цинковими гранулами. B. Реакцію проводять з цинковим порошком. Г. Реакцію проводять з цинковим пилом. 6. У реакції 4Mg + lOHNO3 = 4Mg(N03)2 + N20 + 5Н20 позначте відновник. A. Нітроген. Б. Гідроген. B. Магній. Г. Оксиген. 7. У реакції ЗСu + 8HN03 = 3Cu(N03)2 + 2NO + 4Н20 позначте окисник. А. Нітроген. Б. Гідроген. B. Купрум. Г. Оксиген. 8. За наведеними схемами запишіть хімічні рівняння та вкажіть серед них рівняння окисно-відновних реакцій. A. Mg + HC1 ---> Б. ZnO + HN03 ---> B. ZnCO3 — tΟ ---> Г. H2O — tΟ---> 9. Складіть електронний баланс окисно-відновної реакції Zn + S -> ZnS. У відповіді зазначте суму відданих і приєднаних електронів. А. 3. Б. 2. В. 4. Г. 1. 10. Зважаючи на зазначені ступені окиснення, укажіть, у якому з випадків Нітроген не може далі відновлюватися. 0 +2 +5 -З А. N. Б. N. В. N. Г. N. 11. Зважаючи на зазначені ступені окиснення, укажіть, у якому з випадків Сульфур не може піддаватись подальшому окисненню. 0 +6 +4 -2 A.S. Б.S. B.S; Г.S. 12. Виберіть твердження, що правильно характеризують вплив підвищення температури на перебіг екзо- та ендотермічних реакцій. A. Збільшення температури прискорює екзотермічні реакції. Б. Збільшення температури сповільнює екзотермічні реакції. B. Збільшення температури прискорює ендотермічні реакції. Г. Збільшення температури сповільнює ендотермічні реакції.
А. Калій карбонат + магній нітрат. Б. Калій карбонат + натрій нітрат. 16. До яких відомих вам типів хімічних реакцій належить реакція добування амоніаку, що супроводжується виділенням теплоти і описується наведеним рівнянням? Каталізатор N2 + 3H2 <=> 2NH3 17. Укажіть, за якими ознаками укладено цей перелік схем рівнянь реакцій. HgO -> Hg + O2 KClO3 -> KCl + O2 NaN03 - > NaN02 + O2 18. Наведіть по два приклади окисно-відновних реакцій, що відбуваються у природі, промисловості та побуті. _______________________________________________________ невелику кількість елементів-органогенів;
Знання цієї теми збагатять вас такими вміннями:
![]() ^ (для виконання в робочих зошитах) 1. Установіть відповідність між назвами та формулами вуглеводнів. 1. Метан A. С2Н2 2.Етен Б. С2Н4 3. Етан B. С2Н6. 4. Етин. Г. СН4 2. Встановіть відповідність між видом формули речовини та наведеними конкретними прикладами. 1. Молекулярна А. СН3 - СН3 2. Електронна Н Н . . . . Б. Н : С : С : Н . . . . Н Н 3. Структурна В. Н Н │ │ Н ── С ── С ── Н │ │ Н Н 4. Напівструктурна Г. С2Н6 3. Укажіть характеристики гомологів. A. Мають однаковий кількісний склад. Б. Мають однаковий якісний склад. B. Мають різний кількісний склад. Г. Подібні за хімічною будовою. Д. Виявляють схожі хімічні властивості. 4. Назвіть речовини, формули яких наведено, укажіть серед них формули гомологів. А. СН2 = СН2 Б. СН2 – СН2 – СН2 – СН2 │ │ СН3 СН3 СН3 │ В. СН2 – СН2 – СН2 Г. СН3 - СН3 │ СН3 5. Укажіть органічну сполуку, яка не знебарвлює бромну воду. А. Етен. Б. Етин. В. Етан. Г. Олеїнова кислота. 6. Напишіть рівняння реакцій горіння зазначених речовин. А. Метану. Б. Етену. В. Етанолу. Г. Гептану. У відповіді зазначте, в якому з рівнянь реакцій сума коефіцієнтів найбільша, а в якому — найменша. 7. Укажіть молекулярну формулу продукту реакції заміщення між метаном і хлором, якщо масова частка Хлору в цій сполуці дорівнює 89,1 %. А. СНС13. Б. СН2С12. В. СНС13. Г. СС14.
Гідратація. Гідрогенізація. Гідроліз. Полімеризація. A. Етен + вода. Б. Етин + водень. B. Етен + етен + етен + ... Г. Крохмаль + вода. Д. Етанол + кисень. 12.Встановіть відповідність між класами органічних сполук та їх функціональними групами. O // 1. Спирти. А. — C \ ОН 2. Карбонові кислоти. Б. — NH3 3. Амінокислоти. В. — ОН О // Г. — С \ Н 13. Встановіть відповідність між назвами кислот та їх А. СН3СООН. Б. С17Н35СООН. В. С17Н33СООН. Г. Н2СО3 формулами.
14. Встановіть відповідність між реагентами та формулами продуктів реакції.
Д. С2Н6.
A. Етин. Б. Целюлоза. B. Оцтова кислота. Г. Амінооцтова кислота. 17. Укажіть, речовину, з якою не реагує етанова кислота, але реагує олеїнова кислота. A. Магній. Б. Магній оксид. B. Калій гідроксид. Г. Водень.
A. Глюкоза. Б. Суміш амінокислот. B. Етанова кислота й етанол. Г. Гліцерин і вищі карбонові кислоти. Д. Глюкоза і фруктоза. 20. Об'єм води, якою розбавляють 200 г розчину з масовою часткою сахарози 50 % та одержують новий розчин з масовою часткою цієї сполуки 20 %, дорівнює. А. 50 мл. Б. 100 мл. В. 300 мл. Г. 200 мл. _____________________________________________________ ^ 1. Базелюк І. І. Довідкові матеріали з хімії / І. І. Базелюк, Л. П. Величко, Н. В. Титаренко. — Київ—Ірпінь : Перун, 1998. — 224 с.
5. Великий довідник школяра з тестовими завданнями : розд. «Хімія». — К. : Махаон — Україна, 2007. — С. 447—580.
17. Ярошенко О. Г. Завдання і вправи з хімії : навч. посіб. / О. Г. Ярошенко, В. І. Новицька. — 6-е вид., виправ., доопр. — К. : Станіца—Київ, 2007. — 294 с. ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ www.chem.msu.su Портал фундаментальної хімічної освіти. www.reciprocalnet.org/common/ «Колекція молекул» — бібліотека речовин з тривимірними і навіть стереоскопічними зображеннями молекулярних структур. chemistry.nm.ru Інтернет-репетитор з хімії. www. nanonewsnet. ru Новини нанотехнологій. chemistry.r2.ru Опорні конспекти з хімії. www. chemistry. narod. ru Сайт «Світ хімії». www.postupi.ru Інформація з основ теоретичної хімії, елементів та їх сполук, органічної та неорганічної хімії. www. video, online, /ua/3/8515. php Цікавий відеофільм про хімічні досліди за темами, що вивчаються в 9 класі, www.distance.edu.vn.ua/mapa.html Тести для перевірки знань з хімії. |
![]() | Терміново! Загальноосвітнім навчальним закладам І-ІІІ ступенів Подати інформацію у відділ освіти про вивчення другої іноземної мови учнями 5 класу у 2013-2014 н р., вивчивши попередньо бажання... | ![]() | Тема: Правила І процедури загартування. Практична робота: вибір одягу... Вчитель: Саме про правила І процедури загартування ви дізнаєтеся сьогодні на уроці, а ще ми пограємо дуже цікаву пізнавальну гру... |
![]() | В процесі нашого дослідження ми дослідили поняття імплементації норм... Вивчивши дані питання ми дійшли висновків: термін "імплементація" означає усі заходи з реалізації норм міжнародного права, а у вузькому... | ![]() | Програма заняття школи професійної майстерності на тему Підготовка питань для проведення опитування серед молоді на тему: «Ставлення читача до умов бібліотечного обслуговування» |
![]() | Курсовий проект на тему Курсовий проект на тему: «Економічна ефективність рослинницьких галузей та шляхи її підвищення» | ![]() | Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» Учитель: Шановні батьки,учні! Сьогодні в усіх школах нашої країни проводиться перший урок на тему: «Доріг багато-твоя єдина!»,присвячений... |
![]() | Урок по темі "Розмноження та розвиток рослин" Уч и т е л ь. Упродовж кількох уроків ми з вами вивчали тему Розмноження та розвиток рослин, тобто знайомилися з різноманітністю... | ![]() | Урок математики у 3 класі на тему : «Ділення з остачею» Урок математики у 3 класі на тему : «Ділення з остачею», вчителя початкових класів Новожиттівського навчально – виховного комплексу... |
![]() | Уроків доброти на тему: «Дивіться на нас, як на рівних» Рекомендації щодо проведення у навчальних закладах "уроків доброти" на тему: «Дивіться на нас, як на рівних» | ![]() | Уроку виробничого навчання на тему «Підготовка самохідних машин до роботи» Методика проведення вступного інструктажу під час уроку виробничого навчання на тему «Підготовка самохідних машин до роботи» |