Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити»




Скачати 40.62 Kb.
НазваТема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити»
Дата конвертації30.04.2013
Розмір40.62 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Виховна година

Тема: « Вчись вчитись. Бесіда перша – «Уміння мислити»

Мета: Допомогти учням опанувати нескладними розумовими операціями.

Сприяти розвитку в учнів навичок розумової праці, уміння оперувати знаннями, виділяти головне, аналізувати, застосовувати ці навички на різних уроках.

Виховувати любов до навчання, свідоме ставлення до процесу оволодіння знаннями.

Форма проведення: бесіда, складання пам’яток.

Мотивація.

Усі учні мали час на зимових канікулах подумати над своєю успішністю, порівняти рівень успішності у кінці 4-го класу з тими, що були в кінці першого семестру 5-го класу. Аналізували успішність учнів і вчителі. Висновок можна зробити такий: учням не вистачає вміння вчитися. Учні затруюються порівняти поняття, пояснити їх, важко запам’ятовують визначення, не вміють аналізувати текст. Усе це називається навичками розумової праці. Цим навичкам треба вчитися. На протязі другого семестру на виховних годинах ми будемо знайомитися з ними для того, щоб потім застосовувати на різних уроках.

^ Організаційний момент. Повідомити тему першої розмови – «Уміння мислити»

«Мікрофон по колу». Пропонуємо учням висловитися, як вони розуміють, що таке мислення, що означає мислити?

^ Організація роботи.

Інформація для сприймання учнями усно.

Кожна людина день за днем пізнає світ, його таємниці. Світ ми пізнаємо через відчуття і сприймання. Ми відчуваємо тепло, холод, звук, фарби, сприймаємо усе, що відбувається навколо нас. Це залежить від багатьох чинників. Кожна людина має індивідуальне сприйняття світу. Але є й загальні правила, за якими це відбувається. Подумайте, який орган людини допомагає це робити? (Мозок).

Отже людина сприймає і відчуває предмети, явища з допомогою органів відчуттів, а у мозку виникають відповідні конкретні образи. Ці образи утримуються в пам’яті. На основі колишнього досвіду, який закріпляється в пам’яті, уявлення створює нові образи.

Мислення – це один із способів пізнання дійсності і допомагає зорієнтуватися.

Мислення допомагає зрозуміти сутність предметів і явищ, їх взаємозв’язок, закономірності розвитку.

Формами логічного мислення є поняття і уявлення, це те, що як правило називають знаннями. Але мислення не зводиться до знань. Воно включає в себе також і розумові дії, спрямовані на здобуття знань.

Уміти мислити – це значить оперувати знаннями.

Існує два роди знань: а) знання про предмети і явища зовнішнього світу; б) знання про дії, які з цими знаннями треба робити.

Основні мислительні дії (операції):

  • виділення головного;

  • аналіз;

  • синтез;;

  • узагальнення;

  • порівняння та інші.

Вони є загальними, тобто застосовуються при вивченні усіх предметів.

Уміння виділити головне.

Головне – це основна думка (ідея) певної частини тексту підручника, документу, інших джерел інформації.

Як виділити головне в тексті

  1. Уважно прочитай текст.

  2. Виділи предмет думки – дай відповідь на запитання: «Про що тут йдеться?» і «Що про це говориться?»

  3. Знайдіть в кожній частині ключові (найбільш важливі слова) – смислові опорні пункти.

  4. Розділи текст на смислові частини, згрупувавши їх навколо ключових слів.

  5. Використовуючи ключові слова, сформулюй головні думки у вигляді тез або плану.


Уміння аналізувати

Аналіз – мисленева операція, змістом якої є виділення в певному тексті підручника, або документа, чи іншого джерела інформації окремих частин, ознак явищ або подій. Аналіз дає можливість визначити ознаки, тобто якості, характерні явища.

Ознаки – це те, що характеризує з різних сторін явище, те, чим одне явище чи подія відрізняється від іншого.

Суттєва ознака – така важлива якість, без якого явище, предмет існувати не можуть. Наприклад, наявність у олівця стержня, у стріли – наконечника.
Синтез – мисленева операція, змістом якої є наступне мислене поєднання цих роз’єднаних частинок в єдине ціле.
Порядок дій при аналізі

  1. Прочитай заданий текст.

  2. Виділи окремі його частини.

  3. Визнач суттєві ознаки в отриманій інформації. Вона може містити опис: предмета, події або явища, географічного середовища розвитку господарства, соціальної структури, війни, художнього твору та інше.


Як аналізувати предмети

  1. Виділи складові частини.

  2. Визнач, для чого служить кожна частина.

  3. Поясни, як вони пов’язані між собою

  4. Виділи суттєві ознаки

Як аналізувати явища або події

  1. Визнач причини даного явища.

  2. Прослідкуй, як воно виникло.

  3. Виділи основні етапи явища.

  4. Опиши хід явища.

  5. Визнач результати та наслідки.


Як аналізувати географічне середовище

  1. Опиши географічне положення країни (де знаходиться, які моря омивають , з якими країнами межує).

  2. Опиши рельєф місцевості, ґрунти, корисні копалини, клімат.

  3. Зроби висновок: яким заняттям населення сприяють ці умови.


Як аналізувати битву, війну

  1. Виділи причини, передумови.

  2. Визнач характер війни.

  3. Визнач рушійні сили та їх мету.

  4. Встанови місце події.

  5. Порівняй сили сторін.

  6. Опиши розміщення військ під час битви.

  7. Опиши перебіг подій.

  8. виділи причини перемоги або поразки.

  9. Зроби висновки, яке значення мала дана подія.


Інформація супроводжується практичною роботою з текстом підручників з історії, етики, рідного краю, трудового навчання, музики чи інших.
Підсумковий етап. Запропонувати учням відповісти на питання, чи готові вони застосовувати отримані навички на різних уроках.

Схожі:

Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconТема. Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини І множини. Мета
Мета: вчити дітей встановлювати зв’язок дієслів з іменниками, змінювати дієслова разом з іменниками за зразком: один багато; розвивати...
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconБесіда на тему: чи небезпечна
Розвивати у дітей уміння захистити себе від блискавки. Виховувати у учнів почуття відповідальності за своє життя
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconБесіда на тему
Мета: Розвивати у дітей уміння та навички поводитися у приміщенні,де розбито термометр. Виховувати у учнів почуття відповідальності...
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconВступ. Індивідуальна бесіда як форма ділового спілкування
Бесіда — це форма спілкування з метою обміну думками, інформацією, почуттями тощо. Бесіда сприяє також активізації зусиль партнерів...
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconТестування по українській мові. Тест складається із двох частин....
Тест складається із двох частин. Перша закрита, де на запропоновані варіанти потрібно буде дати відповідь «так» або «ні». Друга частина...
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconТема тижня
Тема: Бесіда «Жива та нежива природа, яка нас оточує.» Експеримент: «Порівняймо пісочок І грунт». Д/г. «Допоможемо квіткам»
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconУрок української мови
Мета: вчити дітей встановлювати зв’язок дієслів з іменниками, змінювати дієслова разом з іменниками за зразком: один багато; розвивати...
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconБесіда на тему: Правила поведінки під час грози та блискавки Мета
Розвивати у дітей уміння захистити себе від грози та блискавки. Виховувати у учнів почуття відповідальності за своє життя
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconБесіда на тему: Пожежна безпека при користуванні побутовими газовими приладами
Мета: Формувати поняття природного та зрідженого балонного газу. Розвивати у дітей уміння та навички поводитися з побутовими газовими...
Тема: «Вчись вчитись. Бесіда перша «Уміння мислити» iconВикористання елементів інтерактивних технологій при вивченні хімії
Тому вивчення хімії в школі має велике значення не лише для наукового сприйняття світу але й, у першу чергу, для розвитку творчих...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка