Скачати 70.99 Kb.
|
Тема досвіду: «Впровадження ІКТ в освітній простір гімназії» Базова модель досвіду Актуальність досвіду Актуальність обумовлена трьома основними чинниками. Перший - це швидкі темпи інформатизації суспільства. Сучасне життя висуває більші та вищі вимоги щодо підготовки підростаючого покоління до майбутньої професійно-трудової діяльності. Упровадження комп’ютерних технологій практично в усі сфери людської діяльності примушує сучасного фахівця досконало володіти комп’ютером, щоб бути потрібним та необхідним на ринку праці. Учень, який закінчив школу, повинен не тільки оволодіти певними навчальними компетенціями – сучасний випускник має вміти вчитися, ставити перед собою конкретні цілі, визначати шляхи їх досягнення, добре орієнтуватися й знаходити потрібне в наростаючому інформаційному потоці; сучасна людина повинна легко адаптуватися в постійно змінюваних життєвих ситуаціях, самостійно здобувати необхідні знання, щоб протягом усього життєвого шляху мати можливість реалізувати свої нахили, потреби, здібності, творчий потенціал. Другий чинник полягає в необхідності підвищення інтересу учнів до вивчення предметів, їх зацікавлення предметами та у створенні і стійкій підтримці позитивної мотивації до процесу навчання в цілому. Третій чинник – це ефективне використання наявних ресурсів матеріально-технічної бази закладу та навчально-методичного забезпечення предметів, його поповнення та удосконалення, розробка та апробація у навчальному процесі сучасних навчально-методичних комплексів. Саме тому проблема впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) в освітній простір з метою формування та розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів, удосконалення форм і змісту навчального процесу, використання комп’ютерних методів та мультимедійних засобів навчання є досить актуальною. У 2010 році колектив гімназії розпочав співпрацю з науковцями Центру інформаційних технологій ЗОАППО Черніковою Людмилою Антонівною та Телятник Кірою Валентинівною за напрямками наукового супроводу опрацювання науково-методичної проблеми закладу на 2010 – 2015 рр. «Створення єдиного інформаційного простору гімназії, як комплексна умова розвитку особистості учасників освітнього процесу», експертизи планів, матеріалів роботи, моніторингу ефективності освітнього процесу тощо. Теоретичні основи досвіду У розвиток інформатизації освіти внесли великий вклад учені А.П. Єршов, В.М. Монахов, І.В. Роберт. Про проблеми вдосконалення освітнього процесу з використанням інформаційних технологій говорили М.П. Лапчик, Є.І. Машбіц, Є.С. Полат. Питання, пов’язані з використанням комп’ютерної техніки та відповідного програмного забезпечення навчального призначення, досить широко висвітлені в науково-методичних працях: розроблені основні концептуальні засади створення засобів комп’ютерної підтримки (О.І. Бугайов, М.В. Головко, В.С. Коваль та ін..), відпрацьовані окремі аспекти використання в навчальному процесі моделювальних програм, комп’ютерних ігор та проектів (Т.В. Тихонова, Н.А. Мисліцька, В.Ф. Заболотний, Ю.В. Єчкало, І.О. Теплицький, О.С. Бойко, В.М. Кадченко, В.Ф. Савченко, Н.О. Мітус, Г.В. Поволяко, В.Д. Шарко та ін..), програм для обробки результатів вимірювань, побудови графіків та здійснення контролю знань (Ю.О. Жук, В.М. Власенко, В.Г. Гриценко та ін.). ^ досвід є модифікаційним. Технологія досвіду. Модель використання інформаційно- комунікаційних технологій в освітньому просторі гімназії Напрямки впровадження ІКТ в освітнє середовище гімназії:
Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому просторі гімназії В управлінській діяльності:
У навчально-пізнавальній діяльності:
У виховній роботі:
^
^ Вплив використання комп’ютерної техніки з наявним ПЗ, можливостей Інтернет, локальної мережі та використання ІКТ на розширення можливостей освітнього середовища гімназії та розвиток гімназії через функціонування ресурсного центру буде відображатися у:
|
![]() | Тема. Складання І розігрування діалогів за темами, близькими до життєвого досвіду дітей Мета. Формувати вміння складати діалоги, близькі до життєвого досвіду, вживаючи слова | ![]() | Характеристика досвіду за іноваційним потенціалом З роками та набуттям досвіду багато що змінюється. За наданою схемою аналізу можу вказати послідовно таке |
![]() | Використання інформаційно-комунікаційних технологій та створення... Пичений багатий педагогічний та виробничий досвід. Дуже часто педагогічні працівники не замислюються про необхідність та доцільність... | ![]() | Стислий опис досвіду ро бо ти Косован Тамари Василівни Проблемна тема «Розвиток креативного мислення учнів через впровадження педагогічних інновацій в системі початкової освіти» |
![]() | Досвіду Об’єкт досвіду: Фурман Василь Антонович, 1973 року народження, освіта – вища педагогічна; посада – викладач української та іноземної... | ![]() | Опис досвіду гімназії в галузі інформатизації освітнього середовища Творча характеристика педагогічного, учнівського та батьківського колективів, передбачувана новизна їх діяльності |
![]() | Уроках англійської мови Актуальність досвіду Созонівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад» | ![]() | План роботи мо вихователів гпд зош №6 Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи вихователів гпд та передового педагогічного досвіду |
![]() | Опис досвіду роботи вчителя початкових класів Сухомейло І. В ... | ![]() | Методична робота з педагогічними кадрами Створення творчої групи вчителів з метою впровадження передового педагогічного досвіду у вирішенні проблеми школи |