Люблю пісні мойого краю




Скачати 59.17 Kb.
НазваЛюблю пісні мойого краю
Дата конвертації04.05.2013
Розмір59.17 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Люблю пісні мойого краю,

Та не спинюсь на тім лишень,

З любов'ю вухо привертаю

До братніх на землі пісень.

М. Рильський
Тема: Музика народів Прибалтики

Мета: Ознайомити дітей із музичною культурою прибалтійського народу на прикладі латвійських народних пісень; виховувати любов і повагу до культури інших народів; виховувати художній смак учнів. Сприяти глибшому засвоєнню такої закономірності музичного мистецтва, як зв'язок музики з життям. Вчити визначати спільне й відмінне у творах різних народів. Продовжувати роботу над вдосконаленням вокально-хорових навичок.

Форма проведення: урок-подорож.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, екран,

карта подорожі, картки.

Прийоми й методи:

  • інформаційно-репродуктивний;

  • інноваційний: мультимедійна презентація;

  • слухання;

  • виконання.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Слайд 1.( Вітаємо на уроці музики )

Учні входять до класу під пісню «Курчатка».

^ Музичне вітання «Добрий день!»

Любі діти!

У наш клас завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.
Ученик.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуємо ласкаво

На урок у 4 клас.
Учитель. Діти, будь ласка, подивіться на мене. Я хочу дізнатися, з яким настроєм ви прийшли на цей урок. Покажіть мені за допомогою кольорових смайликів, який зараз у вас настрій (учні обирають колір і показують учителеві).

Бачу, що переважають теплі, веселі відтінки, тому можна розпочинати урок.

Діти, назвіть мені будь ласка яку тему ми вивчаємо у другому семестрі - « Музика не знає кордонів». З музикою яких народів ми вже познайомилися? Вірно, за допомогою музики ми здійснювали уявні подорожі до різних країн. Сьогоднішній урок також буде цікавою подорожжю, упродовж якої ми відвідаємо Прибалтику. Ви здогадалися якою буде тема нашого уроку? ( Музика народів Прибалтики ). Недарма епіграфом нашого уроку будуть слова М. Рильського.

Слайд 2. ( Епіграф уроку )

Тому, що дружба між людьми та цілими народами збагачує життя, додає упевненості й сили.

  • Діти, ви бажаєте помандрувати?

^ Слайд 3. (Зображення корабля)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. Подивіться на цей диво-корабель!

У нім до чарівних земель

Ти помандруєш, ще й не сам –

Є місце друзям і гостям.

Зараз, любі діти, з вами

Вирушаємо в далеку путь.

Поспішаймо в ту країну,

Що Прибалтикою звуть.

Слайд 4. (Зображення корабля)

Учитель. Увага, увага! Від Ленінської школи музичний корабель вирушає до берегів Прибалтики. Пасажирам приготувати квитки для перевірки. Вашими квитками будуть знання здобуті на попередніх уроках. Зараз кожен отримає квиток із запитанням.

^ Учитель. Молодці! Ваші правильні відповіді дозволяють нам вирушити у подорож.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 5.( Острів «Веселі нотки» )

Учитель. Першу зупинку ми зробимо на острові « Веселі нотки ». Щоб нам було весело в дорозі, пропоную розігріти свої голосові зв'язки. Якщо у когось у горлі дискомфортне відчуття, першіння, співайте тихенько, не напружуючи м'язи гортані (виконання поспівки )Учитель. Як почувається ваш голосовий апарат?

Діти, чайка на своїх крилах принесла нам листівку з Айзербаджану. Давайте передамо їм музичне вітання і виконаємо вже знайому нам пісню. Ви здогадалися яка це буде пісня? ( « Курчатка » ).

Слайд 6. ( Пісня « Курчатка» )

Але пам'ятайте, що перші слова « цип, цип…» слід співати коротко, легко і точно. Молодці, діти! Ви проспівали виразно, красиво і старанно.

Слайд 7. ( Ціп, ціп, мої курчатка…)

Гаразд, пливемо далі.

Слайд 8 (Порт «Довідковий» )

Зараз наш корабель зайде в порт «Довідковий», де ми знайдемо багато нової та цікавої інформації. Дівчатка Наталка та Рената підготували інформацію про Прибалтику.

Слайд 9-12.


Наталка.

Біля узбережжя Балтійського моря знаходяться три сусідні держави: Литва, Латвія та Естонія, які називають країнами Прибалтики. Вони мають багато спільного.

Слайд 10.

Балтійське море, що омиває береги цих країн, відіграє важливу роль в їх житті. Кожного дня в море виходять сотні риболовецьких суден. Море – один з основних шляхів сполучення з різними державами.

Рената.

Прибалтика – це ще і край річок, озер, лісів і бурштину.

Слайд 11.

Бурштин - скам'янілу смолу давніх соснових лісів – видобувають тут здавна. З нього виробляють сувеніри та ювелірні прикраси.

Слайд 12.

Велику увагу в країнах Прибалтики приділяють розвитку культури. Тисячі самодіяльних і професійних співаків, танцюристів, музикантів демонструють свої досягнення на великих співочих святах, які вже стали традицією. Спів у Прибалтиці чути скрізь і завжди. Тому, напевне, навіть діти із захопленням ставляться до цього виду мистецтва.

А наш корабель із нетерпінням чекає на вас і готовий пливти до порту «Пісенний».

Слайд 13 ( Порт «Пісенний» )

Як ви гадаєте, що нас тут очікує? (відповіді дітей). Правильно зустріч з піснею. Однією з найулюбленіших дитячих народних пісень Латвії є календарно-обрядова пісня «Півник».

Слайд 14. (Зображення півника)

А зараз давайте прослухаємо пісню « Півник ».

^ Слухання музичного твору.

Якщо ви уважно слухали, то легко відповісте, якою є ця пісня за характером (весела, бадьора, жвава , пісенна). Про що в ній розповідається?

Мелодії латвійської дитячої пісеньки « Півник» характерне світле забарвлення. У ній поєднано граціозну грайливість і співучість. Давайте її розучимо.

^ Розучування пісні « Півник». ( Слайд-слова пісні ).

Для того щоб гарно заспівати, пригадаймо правила співу. Потрібно сісти рівно, спина пряма, відстань між тулубом та партою – кулачок. Співаємо, слухаючи одне одного, плечей не підіймаємо.

^ Караоке. Пісня « Півник».

Молодці! Отже ми з вами збагатили нашу музичну скарбницю ще однією новою пісенькою. Але на слідуючому уроці ми продовжемо роботу над цією піснею.

Релаксація.

Слайд 15. (Зображення моря)

Діти, а зараз сядьте зручніше,не напружуючи м'язів, не схрещуйте руки, ноги. Закрийте очі і відпочивайте, дайте вашому тілу розслабитися.

Глибоко вдихніть, втягуючи повітря, а потім поступово видихніть. Ваш подих схожий на рух хвиль, що м'яко набігають на берег і знову відкочуються назад. Уявляйте хвилі, їхній плескіт і смак морської води, легенький бриз. Як змінилося ваше самопочуття?

Наступна наша зупинка буде у порту «Музичний», у якому ми прослухаємо нові музичні твори.

Слайд 16 ( порт «Музичний» ).

У українського народу теж є багато чудових пісень. Щоб порівняти латиську й українську музичну культуру, прослухаємо пісню « Женчичок- бренчичок ». Слухаючи твір, зверніть увагу на характер виконання пісні та використані засоби виразності.

Слайд 17. (Пісня «Женчичок-бренчичок»)

Слухання. Українська народна пісня « Женчичок –бренчичок».

  • Який характер цієї пісні?

  • Чи є спільні риси між латиською і українською піснями?

Обидві пісні веселі, пов'язані з працею в полі, але відчувається різниця в їх національному колориті.

Ми вже знаємо, що до особливостей народної музики дуже часто звертаються зарубіжні композитори.

Слайд 18 ( К.М'ясков «Литовський танець» ).

Наприклад, український композитор Костянтин М'ясков спробував відтворити національний колорит литовської музики у творі, який так і називається «Литовський танець». Зараз ми його прослухаємо, а потім вам потрібно буде за допомогою карток визначити тип ,ритм... ( див. додаток 1.)

Слухання «Литовський танець» К. М'ясков.

Робота в групах. Аналіз твору.

ІV. Узагальнення.

- Яка тема нашого уроку?

- Які країни входять до складу Прибалтики ?

- Яку пісню ми сьогодні розучували ?

- З якою українською піснею ми порівнювали пісню «Півник» ?

- Який муз. твір К.М'яскова ми сьогодні прослухали ?

Ось і завершилась наша музична подорож до країн Прибалтики.

Чи сподобалась вам наша подорож? А чим саме сподобалась? В якому настрої ми закінчуємо урок? Які муз. Твори допомогли створити цей настрій?

V. Підсумок уроку. Між музикою різних народів немає непереборних меж, бо ми, не перетинаючи кордонів ознайомилися з музикою прибалтійських народів. І в цьому нам допомогло знання міжнародної мови – музики.

Слайд 19 ( Бажаємо успіхів )

Дякую вам за плідну співпрацю та творчу атмосферу, що панувала на уроці. А ваші старання та активність я оцінюю такими балами…

На прощання гостям щирим,

Щоб згадали добре нас,

Подаруємо витинанки

Що виготовляв наш клас.

Музичне прощання ( до побачення! ).





Схожі:

Люблю пісні мойого краю iconУрок подорож для учнів 1-4 класів
Мета. Закріпити знання дітей про рідне Закарпаття, його природу, працю людей, народні звичаї. Виховувати любов до рідної землі, мови,...
Люблю пісні мойого краю iconІнформ Інформаційно-аналітично-координаційне Агентство Авторської...
«арт-сузір’Я» представляє театр пісні «Больно далеко» у Київському будинку актора
Люблю пісні мойого краю icon«Краса квітів – безмежна!»
Мета виховного заходу: збагатити знання учнів про чудодійні обереги нашого життя — квіти І виховувати глибокі почуття любові до маминої...
Люблю пісні мойого краю iconУстами вдячно притулюсь до материнської руки
Збагатити знання учнів про українську пісню духовну основу життя народу. Виховувати глибокі почуття до маминої пісні, рідного краю,...
Люблю пісні мойого краю iconІнформ Інформаційно-аналітично-координаційне Агентство Авторської...
Житомирський обласний відкритий фестиваль авторської пісні біля багаття «мі-сі-соль»
Люблю пісні мойого краю iconУрок з української літератури в 6 класі з теми: Богдан Лепкий. «Видиш, брате мій »
Тема: Богдан Лепкий. «Видиш, брате мій» Історія написання твору. Відображення святого почуття любові до рідного краю, болючі спогади...
Люблю пісні мойого краю iconПлан-конспект уроку ( 4 клас ) тема: Українські народні жартівливі пісні
Мета: ознайомити дітей з жанром «українська народна пісня»; формувати вокально-хорові навики; розвивати музичний слух, образне сприйняття...
Люблю пісні мойого краю iconЯ люблю Україну. (Готуємося до зно)
Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Червоноармійська, 7, тел. 7 – 10 – 82
Люблю пісні мойого краю iconРозмаїття культур на Буковині
Щасливі ми, бо народилися у такому благословенному краю Буковина. Буковинське коріння сягає глибокої давнини. Де ми не були б, скрізь...
Люблю пісні мойого краю iconУрок 9 Тема. Тематичне оцінювання з розділу «Народні пісні різних...
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; розвивати зв'язне мовлення, па­м'ять, логічне та образне...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка