Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень)




Скачати 121.77 Kb.
НазваЦікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень)
Дата конвертації28.05.2013
Розмір121.77 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Як не потрапити в тенета Інтернета.
Мета. Розширювати знання батьків про безпечний Інтернет, попередити і застерегти від впливу на їхніх дітей віртуального спілкування.
Педагог-організатор.

Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі батьки нашої школи усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Вам варто прийти до розуміння, що ви несете таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в Інтернеті, як і на вулиці. Інакше діти можуть зіткнутися із цілком реальними негативними результатами віртуального спілкування. Через те, пропоную Вам ознайомитись з актуальною інформацією, яка послужить нам для збереження здоров’я наших дітей.
^ Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень)
Розробник антивірусного програмного забезпечення компанія МсАfее оприлюднила дослідження поведінки підлітків в Інтернеті, опитавши близько двох тисяч школярів та їхніх батьків. Згідно з результатами дослідження:

70% підлітків приховують від батьків, що саме вони роблять у всесвітній мережі.

Наприклад, 43% підлітків брали участь в онлайн-моделюванні сцен насильства та жорстокості, 36% — зареєстровані на «дорослих» форумах, а 32% -завантажували порнографічний контент.

Крім відносно наївних спроб підглянути «у заборонене», 15% підлітків змогли зламати профіль іншої людини в соціальній мережі, а 9% - незаконно читали листи в чужій електронній скриньці.

78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;

24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;

9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;

8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет-клуби;

27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці,

30% з них пішли на контакт;

28% висилали фото віртуальним знайомим;

7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім’ю.

^ Вчитель інформатики. Вже починаючи з 2,5 років дитина свідомо пов’язує маніпуляції комп’ютерною мишкою зі змінами, що відбуваються на дисплеї монітору. Отже, можна вважати, що з цього віку дитина починає опанування комп’ютера. А приблизно у 5 років дитина починає звертати увагу на той факт, що багато нової інформації батьки беруть з Інтернету і в її лексиконі з’являються слова «завантажити» або «скачати». З цього починаються перші кроки дитини до розуміння поняття інтерактивного інформаційного простору. Згодом наші діти, які, до речі, частіше більш «продвинуті» користувачі комп’ютеру, ніж їх батьки, без страху входять у цей інформаційний простір зі своїми думками, бажаннями, прагненнями. Відсутність перед очима реальної незнайомої людини надає відчуття безпечності та створює атмосферу необачливої довіри. Саме тому вчителям і батькам дуже важливо знати про небезпеку, на яку наражаються недосвідчені користувачі Інтернету.

Азараз ми з вами превіримо, що ви батьки знаєте про інтернет, погравши в вікторину.

1. Зловмисна програма, яка розповсюджується шляхом ко­піювання себе в інші програми. (Вірус)

2. Ім'я облікового запису користувача в будь-якій формі. (Логін)

3. Змістовне наповнення електронних ресурсів. (Контент)

4.Особа, яка зламує інформаційну мережу чи систему організації і використовує її, не маючи на це дозволу. (Хакер)

5. Постачальник доступу до Інтернет. (Провайдер)

6. Статичне або динамічне зображення, що розміщується на сторінках сайту з метою реклами чого-небудь. (Банер)

7. Популярний в Інтернеті графічний формат. (Jpeq)

8. Механізм для відсіювання і блокування доступу до пев­ного матеріалу. (Фільтр)
^ Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки.

Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп'ютері.

Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп'ютера на інший. Наприклад, хробак електронної пошти може сам відправляти себе на всі адреси електронної пошти в адресній книзі користувача. Інтернет-хробаки шукають підключені до Інтернету комп'ютери, які не містять найостанніших оновлень безпеки.

^ Троянські коні, або троянці, — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома

^ Хакери та зломники --це терміни, які використовують для людей, які зламують та проникають у системи даних. Вони можуть проникнути через Інтернет у незахищений комп'ютер: вкрасти або скопіювати файли та використовувати їх для незаконної

Найкращим способом захисту комп'ютера від зломів і проникнень є використання брандмауера та регулярне оновлення операційної системи.

^ Спам (небажана пошта) перенавантажує системи електронної пошти і може заблокувати поштові скриньки. Як інструмент для відправки спаму, інколи використовують хробаків.
Педагог-організатор. Сьогодні кількість користувачів мережі Інтернет постійно зростає, при чому частка молоді та зовсім юної аудиторії серед користувачів дуже велика. Для багатьох, особливо молодих людей, Інтернет стає інформаційним середовищем, без якого вони не уявляють собі життя.

Але вміщаючи в себе великий інформаційний, навчальний розважальний потенціал, Інтернет може бути небезпечним та становити певний ризик, особливо для дітей.

Дорослим необхідно пам’ятати про існування загроз в Інтернеті та приділяти підвищену увагу питанню безпеки. 

У 2008 році в Україні була створена Коаліція за безпеку дітей в Інтернеті. Був створений сайт Onlandia, на якому можна знайти ретельно розроблені «інструктажі з техніки безпеки» знаходження в Інтернет для всіх категорій населення, завантажити спеціальну «дитячу» версію електронної пошти, вільну від вірусів і спаму.

Цього року Коаліція в якості свого пріоритету висуває роботу з батьками.

^ Фішинг, кардинг, грумінг, булінг, мобінг – з урахуванням одного з найнижчих у Європі рівнів проникнення Інтернету в Україні ці терміни мало для кого несуть змістовне навантаження. Хоча без з’ясування їхнього змісту і мови не може бути про підключення домашнього комп’ютера до Інтернету.

Фíшинг (англ. fishing ) — вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, Інтернет-магазинів. Шахраї використовують усілякі виверти, які найчастіше змушують користувачів самостійно розкрити конфіденційні дані – наприклад, посилаючи електронні листи із пропозиціями підтвердити реєстрацію облікового запису, що містять посилання на веб-сайт в Інтернеті, зовнішній вигляд якого повністю копіює дизайн відомих ресурсів.

Грумінг (англ. grooming) – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному плані.

Злочинці найчастіше встановлюють контакти з підлітками в чатах або на форумах. Зазвичай вони добре обізнані із захопленнями сучасної молоді і без особливих зусиль підтримують бесіди. Вони знаходять співрозмовників, які чимось засмучені або шукають підтримки, співчувають їм, потім пропонують перейти в більш відокремлене віртуальне місце спілкування. Поступово втягують їх в обговорення інтимних питань. Потім пропонуються зустрічі в реальному світі.

Кардинг (англ. curding) – вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки або її реквізитів, не ініційована або не підтверджена її власником.

Буллінг (англ. bullying) – залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії – які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину.

Цей вид насильства набув широкого поширення в середовищі підлітків. Вони створюють сайти, присвячені одноліткам, які з тих чи інших причин стають «ізгоями», розміщують компрометуючі їх фотографії, надсилають анонімні образливі та загрозливі повідомлення, розпускають непристойні чутки. Іноді сцени знущання знімаються на фото – або відеокамеру і потім поширюються через Інтернет.

Буллінг – явище глобальне і масове. За словами 1200 дітей, які відповіли на запитання Інтернет-сайту KidsPoll, буллінгу піддавалися 48%, у тому числі 15% – неодноразово, а самі займалися ним 42%, причому 20% – багато разів.

Мобінг (англ. mobbing) – психологічні утиски, переважно групові, працівника з боку роботодавця або інших працівників, що включають у себе постійні негативні висловлювання, постійну критику на адресу працівника, його соціальну ізоляцію усередині організації, виключення з його службових дій соціальних контактів, поширення про працівника свідомо неправдивої інформації тощо.

Мобінг виражається в різних формах, і розвиток Інтернету породило чергову – мобінг в соціальних мережах.

За наслідками мобінг в Інтернеті нічим не відрізняється від реального життя. Особливо чутливі люди переживають цькування дуже важко, аж до суїциду. Особливо це явище небезпечно для дітей, які в силу незрілості психіки близько до серця сприймають знущання однолітків. Уже є приклади дитячих самогубств на цьому ґрунті.

Інтернет-мобінг навіть більш небезпечний, оскільки, якщо раніше діти, які зазнавали утисків однокласників, могли хоча б вдома уникати цих проблем, то зараз цей тиск дитина відчуває постійно. Збільшується він тим, що Інтернет робить мобінг відкритим для всього світу. Дитина отримує ярлик жертви в очах тих, хто не повинен знати про цькування (в соціології це називається «стигматизацією»).

^ Класний керівник. Умовно можна виділити три рівня небезпеки в Інтернеті.

Перший рівень небезпеки пов’язаний з тим, що наші діти можуть побачити на Інтернет-сторінках те, що їм поки бачити непотрібно, або взагалі нікому небажано бачити. Нажаль, Всесвітня Мережа перетворилася на великий смітник, де корисна і цікава інформація перемішана з низькопробною та відверто брудною. Найгірше полягає у тому, що «авторами» цього Інтернет-непотребу все частіше стають підлітки. Зараз неважко знайти і Інтернеті відеозапис з мобільного телефону, на якому діти знущаються, принижують та жорстоко б’ють своїх однолітків. Більше того, це не тільки не викликає у багатьох підлітків шоку, а сприймається як щось нормальне і навіть розважливе. Про жорстокість дітей у перехідному віці відомо і написано дуже багато і вона не є темою цієї розмови, але поширення її проявів через Інтернет надає проблемі особливої гостроти. Чи винний в цьому Інтернет? Не більше, ніж наше безцензурне телебачення (але це окрема розмова). Не більше ніж автомобіль, який збиває пішохода. За кожним технічним досягненням стоять люди і все залежить від того наскільки вправно і морально вони керують цією технікою. Результатом контакту дитини з такою інформацією можуть бути психологічні травми, наслідки від яких тримаються у підсвідомості довгі роки і впливають на сприйняття нею навколишнього світу.
Другий рівень небезпеки пов’язаний з можливостями користувачів робити покупки через Інтернет. Серед безлічі Інтернет-магазинів, які пропонують свої послуги клієнтам, зустрічаються і ті, мета яких шахрайство. Користувач повинен пам’ятати, що не за яких умов неможна повідомляти свої секретні дані (номер особистого рахунку, кредитної картки, кодові слова, паролі) Інтернет-фірмам, які пропонують свої товари, або послуги. Інтернет-магазини, які чесно працюють зі своїми клієнтами, ніколи не вимагають від них повідомляти особисту інформацію. Крім того, доволі часто підлітки намагаються зробити покупку в Інтернет-магазинах без відома батьків. Втрата грошей у цьому випадку – найменша шкода, яку можна зазнати. Набагато гірше, коли діти замовляють медичні та гомеопатичні «диво-препарати» для проблемної шкіри, зменшення ваги або нарощування м’язової маси. Наслідками вживання таких препаратів можуть бути втрата здоров’я та навіть життя. Та знову ж треба зазначити, що загроза виходить не з самого Інтернету чи препарату, а з необережності і відсутності життєвого досвіду у молодих людей. Вчителі добре знайомі з психофізичними особливостями дітей цього віку, а батькам нагадаємо: у період статевого дозрівання організм дитини переживає сильні «гормональні атаки». На порушення звичного стану (гомеостазу), організм відповідає справжнім стресом. У цей період людині дуже важко контролювати свої вчинки, аналізувати і приймати рішення. Це пояснює і агресивність, і важке переживання особистих втрат та невдач.
А ще – гостре відчуття нерозуміння та віддаленість оточуючих, з якого виходить новий, третій, рівень небезпеки. Широко відомі соціальні мережі спілкування надають своїм учасникам можливості обмінюватись новинами, власним досвідом, знайомитись та знаходити старих друзів через Інтернет. На жаль, це безумовно позитивне явище все частіше стає джерелом неприємностей для занадто відвертих учасників спілкування, якими в першу чергу є наші діти. За відомостями того ж Інтернету, у таких мережах спілкування, особливо у чатах, дуже часто присутні «хижаки». Так умовно назвали людей (а точніше «нелюдей»), які «полюють» на наївних користувачів Інтернету. Техніка «полювання» не складна. Представляючись, в залежності від ситуації, дівчиною або молодим чоловіком, «хижак» намагається підвести свого співрозмовника до відвертої розповіді про себе, свої проблеми та переживання. Мета такого спілкування теж зрозуміла: увійти у довіру і відсторонити насправді близьких людей. Підлітки доволі часто бувають у розладі зі своїми батьками, отже, вони – найлегша «здобич» для «хижака». Найстрашнішим результатом такого Інтернет-спілкування може стати зникнення дітей.
Педагог-організатор. Зараз з вами ми пограємо в добре відому вам гру ще з дитинства. «Зламаний телефон».

Для цього нам потрібно 5 учасників. Учасники виходять за двері, а в цей час в кімнаті демонструється якийсь малюнок, картина і т.п. Першого учасника запрошують до кімнати і демонструють йому картину, його завдання якнайбільше запам*ятати і цю інформацію передати слідуючому. Не показуючи картинку, кожен учасник повинен передати ту іформацію , яку він отримав від попереднього. Останій повинен назвати за тією інформацією, яку отримав, картину, або автора цієї картини, або просто розповісти , що на ній зображено.

Висновок : на ваших очах інформація, передаючись від одного учасника до іншого, спотворювалась і не домовлялась. Так от і в соціальній мережі вона передаючись спотворюється в таких масштабах, чого насправді навіть і небуло.
^ Класний керівник. Яким же чином можна захистити свою дитину від загроз, що причаїлися на просторі «Всесвітнього Павутиння»? На жаль, абсолютно надійних технічних засобів захисту на теперішній час невідомо. Будь-які системи захисту, що реагують на підозрілу назву чи зміст сторінки і блокують її, можна обійти. Достатньо сказати, що значна кількість інформації порнографічного змісту маскується під сторінки знайомств і мережі спілкування, які зараз переживають бум своєї популярності серед молоді. Але все ж таки, не слід зовсім нехтувати Інтернет-фільтрами, які дозволяють автоматично регулювати час перебування дитини в Інтернеті, дозволяють відвідування тільки визначених переліком сторінок і мають власну «історію» їх перегляду. Щоб не обмежувати вибір наших читачів, ми не будемо наводити назви програм-фільтрів. Їх, як і самі програми, можна знайти через пошукові системи Інтернету і визначитись індивідуально. А як додаток до технічних засобів безпеки можна надати такі прості поради:

^ Вчитель інформатики.

Поясніть дитині правила поведінки в мережі Інтернет та які наслідки можуть мати порушення цих правил. Намагайтесь це зробити обережно, без залякування. Спланувати цю розмову вам допоможуть матеріали сайту Microsoft або будь-яких інших сайтів, присвячених безпечній роботі в мережі Інтернет. Тільки обов’язково спершу перегляньте їх самі.

Не залишайте дитину з Інтернетом наодинці. Для цього, не встановлюйте комп’ютер у кімнаті дитини, розташовуйте його у загальній кімнаті помешкання. Монітор треба розвернути екраном до загальної зони кімнати, щоб у будь-який час ви мали змогу побачити, що на ньому відбувається.

Перевіряйте «історію» Інтернет-оглядача (браузера). Історія браузера – це детальний перелік сторінок з зазначенням дати і часу, які переглядав користувач Інтернету. Пам’ятайте про те, що історію Інтернет-оглядача можна очищувати як повністю, так і за обраною датою або часом. Очищена історія повинна послужити сигналом для батьків уважніше придивитися до поведінки дитини.

Не відпускайте дитину на зустріч з новими друзями, що знайшлись через мережу Інтернет, якщо ви нічого про них не знаєте або у вас виникають певні сумніви щодо безпечності цієї зустрічі.

Слідкуйте за поведінкою дитини. Якщо, заходячи у кімнату, ви помічаєте, що дитина швидко згортає вікно браузера, перемикає відкриті вкладки або некоректно вимикає комп’ютер чи монітор; якщо після роботи в Інтернеті у дитини різко змінюється настрій, вона стає агресивною, збудженою або, навпаки, пригніченою, - це привід для спокійної довірливої розмови. Не починайте її відразу, це може тільки погіршити ситуацію. Дайте дитині можливість заспокоїтись і змиритись з думкою, що вам сталі відомі її «маленькі секрети».

Педагог-організатор.     Якщо ви не впевнені, з чого почати, ось кілька рекомендацій, як зробити відвідування інтернету для дітей повністю безпечним.

1.Заохочуйте дітей ділитися з вами їх досвідом в інтернеті. Відвідуйте Мережу разом з дітьми.
2. Навчіть дітей довіряти інтуїції. Якщо їх в інтернеті що-небудь турбує, їм слід повідомити про це вам.
3. Якщо діти спілкуються в чатах, використовують програми миттєвого обміну повідомленнями, грають або займаються чимось іншим, що вимагають реєстраційного імені, допоможіть дитині його вибрати і переконайтеся, що воно не містить ніякої особистої інформації.
4. Наполягайте на тому, щоб діти ніколи не видавали своєї адреси, номера телефону або іншої особистої інформації; наприклад, місця навчання або улюбленого місця для прогулянки.
5. Поясніть дітям, що різниця між правильним і неправильним однакова: як в і інтернеті, так і в реальному житті.
6. Навчіть дітей поважати інших в інтернеті. Переконайтеся, що вони знають про те, що правила гарної поведінки діють скрізь - навіть у віртуальному світі.
7. Наполягайте, щоб діти поважали власність інших в інтернеті. Поясніть, що незаконне копіювання чужої роботи - музики, комп'ютерних ігор та інших програм - є крадіжкою.
8. Скажіть дітям, що їм ніколи не слід зустрічатися з друзями з інтернету. Поясніть, що ці люди можуть виявитися зовсім не тими, за кого себе видають.
9. Скажіть дітям, що не все, що вони читають або бачать в інтернеті, - правда. Привчіть їх запитувати вас, якщо вони не впевнені.
10. Контролюйте діяльність дітей в інтернеті за допомогою сучасних програм. Вони допоможуть відфільтрувати шкідливий вміст, з'ясувати, які сайти відвідує дитина і що він робить на них.

Отже, не треба нехтувати ніякими засобами захисту. Пам’ятайте про те, що мова йде про безпеку, здоров’я та навіть життя наших дітей. Та, використовуючи будь-які технічні засоби безпеки, не забувайте, що найнадійніший захист – це знання і розуміння. Не дарма кажуть: попереджений, отже озброєний.

Схожі:

Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconВашій увазі представлено досвід роботи вчителя іноземних мов, німецької...
...
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconУроку: комбінований структура уроку
Русі ХІ – на початку ХІІІ ст., розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, порівнювати історичні явища, оцінювати їх значення,...
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconТема. Тематичне речення в мікротемі. Мета
Про які цікаві факти ви довідались, виконуючи домашнє завдання? (Відповіді учнів про те, що зарядку роблять І тварини)
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconКзо «привільнянська сзш І-ІІІ ступенів» Програма тижня англійської мови в школі
Відкриття тижня, виступ вчителя на тему «Цікаві факти про англійську», повідомлення плану тижня
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) icon1 Історія становлення та розвиток науки та наукових досліджень

Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconКонкурс на краще питання, яке забув задати Верховний Суд України...
Всі факти І події, які відображені в умовах даного конкурсу відповідають дійсності
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconЯк навчитися швидко читати
Головна умова такої вправи – не відводити очей від букви (цифри), що стоїть посередині. Намагатися побачити краєчком ока те, що знаходиться...
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconЦікаві факти про птахів: «Самі, самі…» Колібрі
Коли колібрі зависає, її крила описують в повітрі вісімку. Така траєкторія важлива для того, щоб залишатися в повітрі нерухомою,...
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconАгресивність
Результати моніторингових психологічних досліджень нашої школи, округу, району, області, усього світу, численні факти прояву агресивності...
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень) iconХарактер за квіткою Тест
Для цього потрібно скласти всі цифри, з яких складається  твоя дата народження. Якщо номер, що ти отримаєш буде більше 9, то його...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка