3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення»




Скачати 190.67 Kb.
Назва3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення»
Дата конвертації19.06.2013
Розмір190.67 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Календарно - тематичне планування

з рисунку

для 8-річного навчання в школі мистецтв

для 2 класу (0,1-8)

Підготувала: викладач-методист класу

образотворчого мистецтва

Михайло-Коцюбинської

школи мистецтв

Міла Свєтлая


Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з РИСУНКУ для 2 класу на І семестр 20__ – 20__ н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

2 кл (0, 1 – 6) Рисунок

Тема 3-го року навчання: «Розмаїття форм і графічні способи їх зображення»

(2 години на тиждень, 70 годин на рік; 2 групи – 4 години на тиждень, 140 годин на рік)



ур.

Дата

уроку

Клас

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 1 : Графічні виразні засоби : лінії. 6 год.

2 години, 4 години.

1

03.09. 03.09.

2-А

2-Б

Вступна бесіда «Розмаїття форм у навколишньому середовищі». Тема 1. Графічні виразні засоби: лінії. Завдання 1. Різновиди ліній в рисунку (товщина лінії; напрям лінії; конфігурація лінії; способи нанесення лінії). Розробка формату різноманітними незображальними лініями, крапками, штрихами, плямами. Туш, паличка, перо. 1/8 л.1/4 л.

Вправи

«Такі різні лінії та крапки»

2

2

2


10.09. 10.09.

2-А

2-Б

Тема 1. Графічні виразні засоби: лінії. Завдання 2. Розробка предметно-просторової композиції з природним мотивом з уяви (гриби, ягоди, лісова трава) лініями графічними матеріалами. Розробка знайомої форми можливостями різних ліній (різна товщина; різний та однаковий напрям; різниця конфігурації форм; способи нанесення лінії). Початок роботи. Туш, паличка, перо; кольорові ручки; 1/8 л.1/4 л.

«Трава, гриби, ягоди поліського краю»»

2

2

3

17.09. 17.09.

2-А

2-Б

Тема 1. Графічні виразні засоби: лінії. Завдання 2. Компонування предметів групами (на одній лінії, в 2-3-х планах, розміщення біля великої форми, загороджування форм). Удосконалення лінійного рисунку природного мотиву. Використання різно-товщинних ліній в рисунку (можливо застосування лінійного декору). Закінчення роботи. Туш, паличка, перо; кольорові ручки; 1/8 л.1/4 л.

«Трава, гриби, ягоди поліського краю»»

2

2

Тема 2 : Графічні виразні засоби : штрихи. 14 год.

4 години, 2 години, 4 години, 4 годин.

4

24.09. 24.09.



2-А

2-Б

Тема 2. Графічні виразні засоби: штрихи. Завдання 1. Види штрихів. Поняття пропорції, вимірювання «на око». Розробка предметно-площинної композиції з 3-5 предметів українського гончарства штрихами графічними матеріалами. Побудова рисунку за сприйняттям натури. Порівняння пропорцій та розмірів посуду, знайдення всі симетрії, прорисовка овалів. Початок роботи. Олівець; грифель; кольорові ручки;1/4 л.

«Український посуд»

«Глечик, макітра, горщик, куманець»

2

2

5

01.10. 01.10.



2-А

2-Б

Тема 2. Графічні виразні засоби: штрихи. Завдання 1. Правила штрихування предметів по формі. Розробка об’єму округлих предметів штрихотоном. Виявлення площин натюрморту штрихуванням великих площин. Виділення в натюрморті одного предмету, який знаходиться попереду інших. Закінчення роботи. Олівець; грифель; кольорові ручки;1/4 л.

«Український посуд»

«Глечик, макітра, горщик, куманець»

2

2

6

08.10. 08.10.

2-А

2-Б

Тема 2. Графічні виразні засоби: штрихи. Завдання 2. Види штрихів, правила штрихування предметів. Розробка форм геометричних фігур (трикутник і конус; квадрат і куб) штрихами графічними матеріалами в схематичних нарисах. Елементарна побудова. Правила штрихування фігур по формі. Намагання розробити об’єм предметів штрихотоном. Олівець; грифель; кольорові ручки; 1/4 л.

«Геометричні фігури. Куб. Конус»

2

2

7

15.10. 15.10.



2-А

2-Б

Тема 2. Графічні виразні засоби: штрихи. Завдання 3. Поняття пропорції і диспропорцій, вимірювання «на око». Правила побудови предметів об’ємної форми. Розробка предметно-сюжетної композиції з 2-4-мя групами предметів (сковорода з яєчнею, блюдце з лимоном, каструля з кашею, дощечка з ковбасою) штрихами графічними матеріалами. Елементарна побудова з натури або за уявою (можливо безсвідоме викривлення форм, диспропорція, деталізація, декоративізація). Початок роботи. Олівець; грифель; кольорові ручки; 1/4 л.

Натюрморт «Сніданок»

«Обід»


2

2

8

22.10. 22.10.



2-А

2-Б

Тема 2. Графічні виразні засоби: штрихи. Завдання 3. Правила штрихування фігур по формі. Розробка елементарного об’єму округлих і кубічних предметів штрихотоном. Виявлення площин натюрморту штрихуванням великих площин. Виділення в натюрморті однієї групи предметів, яка знаходиться в центрі уваги. Особливості штрихування світлих предметів та темному фоні та навпаки. Закінчення роботи. Олівець; грифель; кольорові ручки; 1/4 л.

Натюрморт

«Сніданок»

«Обід»


2

2

Осінні канікули

9

05.11. 05.11.



2-А

2-Б

Тема 2. Графічні виразні засоби: штрихи. Завдання 4. Розробка 3-4-х однакових форм (будинки, портрети героїв казок) у протилежних образах за рахунок виявлення різниці конфігурації і фактури предметів штрихами (цегла, каміння, шифер; солома, хмиз, гілки; колоди, дошки). Пластичний спосіб побудови форм (можливо безсвідоме викривлення форм, диспропорція, декоративізація). Початок роботи. Олівець, тонований фон; туш, перо, тонований фон; кольорові ручки.1/4 л.

«Будинки трьох поросяток»

2

2

10

12.11. 12.11.

2-А

2-Б

Тема 2. Графічні виразні засоби: штрихи. Завдання 4. Правила штрихування фігур по формі. Пошук варіантів виявлення матеріальності об’єктів графічними засобами (лінії, штрихи, тонові плями). Розробка навколишнього простору лінійно-штриховими засобами. Закінчення роботи. Олівець, тонований фон; туш, перо, тонований фон; кольорові ручки.1/4 л.

«Будинки трьох поросяток»

2

2

Тема 3 : Графічні виразні засоби : тон. 8 год.

2 години, 6 годин

11

19.11. 19.11.

2-А

2-Б

Тема 3. Графічні виразні засоби: тон. Завдання 1. Види тону, правила тонування предметів. Розробка форм геометричних фігур (прямокутник і циліндр; коло і куля) тоном графічними матеріалами в схематичних нарисах. Елементарна побудова. Намагання розробити об’єм предметів тоном. Олівець; грифель; пастель; 1/4 л.

«Геометрич-

ні фігури. Циліндр. Куля»

2

2

12

26.11. 26.11.



2-А

2-Б

Тема 3. Графічні виразні засоби: тон. Завдання 2. Розробка 1-ї складної форми архітектури (собор, міст, фортеця) тоном графічними матеріалами. Конструктивна або пластична побудова (можливо безсвідоме викривлення форм, диспропорція, декоративізація). Виявлення частин будівлі та розрізняння їх за подібністю до геометричних форм (квадрат, коло, трикутник, півколо, прямокутник, трапеція). Початок роботи. Олівець, грифель, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон; кольорові ручки;1/4 л.1/2 л.

«Церкви Чернігова»

2

2

13


03.12.

03.12.


2-А

2-Б

Тема 3. Графічні виразні засоби: тон. Завдання 2. Правила тонування предметів, великих площин. Пошук варіантів виявлення матеріальності об’єктів графічними засобами (лінії, штрихи, тонові плями). Продовження роботи. Олівець, грифель, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон; кольорові ручки;1/4 л.1/2 л.

«Церкви Чернігова»

2

2

14

10.12. 10.12.

2-А

2-Б

Тема 3. Графічні виразні засоби: тон. Завдання 2. Вибір сили тону для розробки об’єктів пейзажу (за правилами тонового контрасту). Підтримання загального образу композиції тоном (таємничий, затишний, лагідний, войовничий). Закінчення роботи. Олівець, грифель, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон; кольорові ручки;1/4 л.1/2 л.

«Церкви Чернігова»

2

2

Тема 4 : Графічні виразні засоби : крапки. 4 год.

4 години.

15

17.12.

17.12.


2-А

2-Б

Тема 4. Графічні виразні засоби : крапки. Завдання 1. Види крапок. Розробка предметно-площинної композиції з 3-10-ти предметів за сприйняттям натури (чашка, блюдце, ложка, сахарниця, чайник, тортівниця, фруктовниця). Правила побудови предметів складної форми, яка складається з декількох простих геометричних, за рахунок вимірювання пропорцій «на око». Початок роботи. Туш, перо; фломастери; коректор-олівець; тонований фон; 1/4 л.

«Сервіз

для кави»

2

2

16

24.12. 24.12.

підсум. занят

2-А

2-Б

Тема 4. Графічні виразні засоби : крапки. Завдання 1. Правила нанесення крапок по формі предметів. Розробка об’єму предметів крапкотоном. Споглядання та відтворення рефлексів, падаючих тіней. Елементарне виявлення предметної площини. Закінчення роботи. Туш, перо; фломастери; коректор-олівець; тонований фон; 1/4 л.

Підсумкове заняття за І семестр. Тестування. Огляд робіт. Повторення графічних виразних засобів.

«Сервіз

для кави»

2

2

Зимові канікули



Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з РИСУНКУ для 2 класу на ІІ семестр 20__ – 20__ н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

2 кл (0, 1 – 6) Рисунок

Тема 3-го року навчання: «Розмаїття форм і графічні способи їх зображення» (продовження)

(2 години на тиждень, 70 годин на рік; 2 групи – 4 години на тиждень, 140 годин на рік)



ур.

Дата

уроку

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 5 : Графічні виразні засоби : силует. 10 год.

4 години, 2 години, 4 години.

Зимові канікули

17

14.01.

14.01.

Тема 5. Графічні виразні засоби : силует. Завдання 1. Види силуетів. Правила зображення силуету (повний, частковий, з модулем, декоративний, позитив/негатив, з оверлепингом). Розробка 1-3-х однотипних предметів силуетом з підкресленням конструктивних особливостей форми (білі проміжки – смуги, декоративні елементи) з членуванням предметів в контрастних тональних відносинах. Конструктивна лінійна побудова. Початок роботи. Грифель, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон.1/4 л.

«Кактуси»

«Гвинтики»

«Пензлики

в склянці»

2

18

21.01. 21.01.

Тема 5. Графічні виразні засоби : силует. Завдання 1. Удосконалення розробки членування предметів (в місцях загороджування форми одного предмета іншим) в контрастних тональних відносинах. Виявлення конструкції об’єктів (білі проміжки – смуги, декоративні елементи). Закінчення роботи. Грифель, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон.1/4 л.

«Кактуси»

«Гвинтики»

«Пензлики

в склянці»

2

19

28.01. 28.01.

Тема 5. Графічні виразні засоби : силует. Завдання 2. Повний силует. Розробка 1-го предмета складної конфігурації силуетом з підкресленням конструктивних особливостей форми (білі проміжки – смуги) без членування. Туш, пензель, перо, білий або тонований фон; 1/4 л.

«Метелик»

«Бабка»

«Авто-мобіль»

«Годинник»

2

20

04.02. 04.02.

Тема 5. Графічні виразні засоби : силует. Завдання 3. Свідомий вибір виду силуету (повний, частковий, з модулем, декоративний, позитив/негатив, з оверлеппінгом). Розробка сюжетної 1-но фігурної композиції з силуетним рішенням об’єктів. Конструктивна лінійна побудова. Початок роботи. Грифель; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон.1/4 л. 1/2л.

«Лицар

на коні»

«Золушка

на балу»


2

21

11.02. 11.02.

Тема 5. Графічні виразні засоби : силует. Завдання 3.

Удосконалення силуетного рішення об’єктів (виділення опорних ліній рисунку). Можливо введення дальнього плану за правилами оверлеппінга. Закінчення роботи. Грифель; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон.1/4 л. 1/2л.

«Лицар

на коні»

«Золушка

на балу»


2

Тема 6 : Способи зображення матеріальності предметів в рисунку. 10 год.

6 годин, 4 години

22

18.02. 18.02

Тема 6. Способи зображення матеріальності предметів в рисунку. Завдання 1. Способи зображення матеріальності предметів графічними засобами (варіанти нанесення ліній, штрихів, плям). Розробка сюжетно-предметної композиції з 5-10 об’єктів (будинки, книги, фрукти, ящики, тварини, пейзаж) за фантазією можливостями графічних матеріалів. Підкреслити неіснуючий світ диковинними чудернацькими формами (ламані, округлі, витягнуті). Лінійна побудова. Початок роботи. Олівець, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон.1/4 л.

Композиція

«Смугастий світ»

«Країна в клітинку»

2

23

25.02. 25.02

Тема 6. Способи зображення матеріальності предметів в рисунку. Завдання 1. Розробка предметів неіснуючого світу диковинних форм різними прийомами нанесення ліній, штрихів, плям графічними матеріалами. Нанесення графічного декору на фігури героїв та об’єкти пейзажу згідно з обраним модулем (смужки, клітинки, кола, трикутники). Продовження роботи. Олівець, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон.1/4 л.

Композиція

«Смугастий світ»

«Країна в клітинку»

2

24

03.03. 03.03.

Тема 6. Способи зображення матеріальності предметів в рисунку. Завдання 1. Удосконалення виявлення матеріальності об’єктів за рахунок їх модульної обробки (смужки завертаються, якщо об’єкт циліндричний; клітинки ламаються під кутом, якщо об’єкт кубічний). Введення тіней, що падають від об’єктів. Виділення головного предмета композиції (контуром, тоном, розміром). Закінчення роботи. Олівець, тонований фон; туш, пензель, перо, тонований фон; сангіна, тонований фон.1/4 л.

Композиція

«Смугастий світ»

«Країна в клітинку»

2

25

10.03. 10.03.

Тема 6. Способи зображення матеріальності предметів в рисунку. Завдання 2. Способи зображення матеріальності предметів. Розробка натюрморту з 1-ю групою предметів (шкатулка з намистом, обручками; кошик з нитками, спицями; чемодан з гвинтокрутом, цвяхами; саквояж з книгами) графічним матеріалами з підкресленням матеріальності. Елементарна побудова з натури або за уявою (реалістичні форми у вимишленій композиції). Початок роботи. Олівець; грифель; кольорові ручки; туш, перо; сангіна; тонований фон; гратаж; 1/4 л.

Натюрморт

«Мамина шкатулка»

«Татові книги»

2

26

17.03. 17.03.

Тема 6. Способи зображення матеріальності предметів в рисунку. Завдання 2. Розробка матеріальності предметів натюрморту графічними засобами (варіанти нанесення ліній, штрихів, плям). Правила штрихування (тонування) фігур по формі для виявлення елементарного об’єму. Закінчення роботи. Олівець; грифель; кольорові ручки; туш, перо; сангіна; тонований фон; гратаж; 1/4 л.

Натюрморт

темний «Мамина шкатулка»

«Татові книги»

2

Весняні канікули

Тема 7 : Конструктивна побудова в рисунку. 8 год.

2 години, 6 годин

27

31.03. 31.03.

Тема 7. Конструктивна побудова в рисунку. Завдання 1. Правила зображення об’єктів складної форми (корпусні, каркасні меблі). Розробка конфігурації 1-2-х предметів складної конструкції (меблі; техніка) графічним матеріалами з виявленням візуальних змін форми (доперспективний метод). Вирішення роботи загальним тоном (відмивка тушева, гризайль). Олівець, грифель; туш, пензель, перо, тонований фон.1/4 л. 1/2 л.

Зарисовки

«Меблі. Стіл. Стілець»

2

28

07.04. 07.04.

Тема 7. Конструктивна побудова в рисунку. Завдання 1. Доперспективний метод зображення частини інтер’єру (кімната і меблі). Розробка предметно-просторової композиції з 3-10-ю предметами складної конструкції (меблі в кімнаті; речі на креслі) графічним матеріалами з виявленням візуальних змін форми (доперспективний метод). Пропорційне співвідношення об’єктів інтер’єру за спогадами. Початок роботи. Олівець, грифель; туш, пензель, перо, тонований фон.1/4 л. 1/2 л.

Композиція

«Моя кімната»

2

29

14.04. 14.04.

Тема 7. Конструктивна побудова в рисунку. Завдання 1. Розробка конструкції предметів інтер’єру графічним засобами. Удосконалення побудови меблів, які займають на підлозі певне місце. Подовження роботи. Олівець, грифель; туш, пензель, перо, тонований фон.1/4 л. 1/2 л.

Композиція

«Моя кімната»

2

30

21.04. 21.04.

Тема 7. Конструктивна побудова в рисунку. Завдання 1. Розробка матеріальності предметів графічними засобами. Введення тіней, що падають від об’єктів. Перевірка виділення головного предмета композиції (тоном, розміром, деталізацією). Закінчення роботи. Олівець, грифель; туш, пензель, перо, тонований фон.1/4 л. 1/2 л.

Композиція

«Моя кімната»

2

Тема 8 : Підсумкове завдання. Закріплення графічних вмінь і навичок. 10 год.

6 годин, 3 години, 1 година

31

28.04.

Тема 8. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка предметно-площинної композиції з 3-4-х різнокольорових предметів і 1-2-мя ахроматичними предметами за сприйняттям натури графічним матеріалами з підкресленням конструкції і освітлення. Побудова лінійна або від плями. Початок роботи. Олівець; грифель; сангіна; пастель; туш, перо; папір, тонований фон; 1/4л.

Натюрморт

«Шахи й кубок»

«Сувеніри й м’яч»


2

32

05.05.

Тема 8. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка конструкції і об’єму предметів можливостями графічних матеріалів. Виявлення різниці тону кольорових й безкольорових предметів у порівнянні. Продовження роботи. Олівець; грифель; сангіна; пастель; туш, перо; папір, тонований фон; 1/4л.

Натюрморт

«Шахи й кубок»

«Сувеніри й м’яч»

2

33

12.05.

Тема 8. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка освітлення і об’єму предметів графічними засобами

(крапкотон, штрихотон). Підкреслення головного предмету (деталізація, чіткість, контрастність). Закінчення роботи. ^ Олівець; грифель; сангіна; пастель; туш, перо; папір, тонований фон; 1/4л.

Натюрморт

«Шахи й кубок»

«Сувеніри й м’яч»

2

Тема 9 : Творче завдання. Розробка характеру форми можливостями графічних

матеріалів. 4 год.

3 години, 1 година.

34

19.05.

Тема 9. Творча робота. Завдання 1. Розробка шрифтової композиції з 1-2-х букв можливостями графічних матеріалів з підкресленням цікавого характеру. Побудова лінійна або від плями. Початок роботи. Кольорові ручки; кольорова туш, перо, пензель; пастель; сангіна; тканина; тонований фон; 1/4л.1/8л.

Підсумкове заняття за ІІ семестр. Тестування. Огляд робіт. Повторення способів вираження матеріальності, правила конструктивної побудови.

«Буквиця»

«Моно-грама»

2

35

26.05.

підсум. занят.

Тема 9. Підсумкова робота. Завдання 2. Розробка шрифтового образу можливостями графічних матеріалів з підкресленням цікавого характеру. Оригінальність у створенні графічного образу. Закінчення роботи. Кольорові ручки; кольорова туш, перо, пензель; пастель; сангіна; тканина; тонований фон; 1/4л.1/8л.

Підсумкове заняття за рік. Огляд робіт. Тестування. Гра «Що? Де? Коли?». Повторення виразних засобів рисунку, поняття тону, тональних градацій тонового контрасту, контрасту форм і розмірів, силуету. Творче завдання з рисунку на літо.

«Буквиця»

«Моно-грама»

Гра «Що? Де? Коли?»

2

Літні канікули






Схожі:

3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconРозмаїття форм буття
Універсум чи Мультиверсум? Межі субординативного підходу до розмаїття буттєвих форм. Гетерархічність буття. Труднощі, що з ними пов'язане...
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconСтворення документів з різними об’єктами (формулами, діаграмами,...
Зображення, якими може оперувати процесор Word, можна розділити на дві категорії: малюнки І графічні об’єкти. Малюнки готуються за...
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconТема. Рослини. Розмаїття рослин
Мета. Розширити й уточнити знання учнів про розмаїття рослин, встановити залежність
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconТема. Зображення в текстових документах
Мета. Ознайомитись із основними прийомами робота з графічними об’єктами, порядком упровадження об’єктів у текстовий документ; набути...
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconТема. Розміщення графічних об’єктів на веб- сторінці
Мета роботи: навчитися оформляти тло веб-сторінки у вигляді малюнка, розміщувати на веб-сторінці графічні об’єкти І настроювати їх...
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconМетодичні рекомендації щодо виконання курсових робіт для студентів усіх форм навчання
«Внутрішній економічний механізм підприємства» для студентів усіх форм навчання за спеціальністю «Економіка підприємства» розглянуті...
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconУрок 9 Тема. Актуалізація знань, вимоги до заліку. Анімація зображення. Використання поля форм
Дати поняття комп’ютерних анімацій, навчити скла­дати анімації, використовувати поля форм І команди для їх створення
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconОбразотворчого мистецтва
Мета. Поглиблювати поняття учнів про різноманітність природних форм, подібність І відмінність, особливості будови дерев та кущів....
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconКонтрольна робота
Кожен окремий піксел зображення представляє самого себе, поза залежністю від його розташування й ролі, що він грає в рисунку. Найпоширенішими...
3-го року навчання: «Розмаїття форм І графічні способи їх зображення» iconПроблема: «Здійснення навчально-виховного процесу на засадах компетентного...
Мета: підвищення кваліфікації з питань особливості викладання математики з використанням інноваційних форм та методів навчання та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка