1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі»




Скачати 173.04 Kb.
Назва1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі»
Дата конвертації01.07.2013
Розмір173.04 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Календарно - тематичне планування

з рисунку

для 8-річного навчання в школі мистецтв

для 0 класу (0,1-8)
Підготувала: викладач-методист класу

образотворчого мистецтва

Михайло-Коцюбинської

школи мистецтв

Міла Свєтлая


Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з РИСУНКУ для 0 класу на І семестр 20__ – 20__ н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

^ 0 кл (0, 1 – 6) Рисунок

Тема 1-го року навчання: «Рисунок - це багатство форм у навколишньому середовищі»

(1 година на тиждень, 35 годин на рік)



ур.

Дата

уроку

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 1 : Сприйняття навколишніх форм. Поняття форми. 3 год.

3 години.

1

03.09.

Вступна бесіда «Рисунок як початок вивчення багатства форм у навколишньому середовищі». Тема 1. Сприйняття навколишніх форм. Поняття форми. Завдання 1. Поняття «прості форми, складні форми». Розробка на форматі однієї нескладної форми з пам’яті (будинок, метелик, риба, гриб, корабель, дерево) графічними засобами з частковою проробкою. Чорна туш, перо; кольорова туш, перо; грифель; тонований папір; 1/4л.

Композиція

«Будинок,

в якому я живу»

1

2


10.09.


Тема 1. Сприйняття навколишніх форм. Поняття форми. Завдання 2. Поняття пропорції предмета (видовжений, розширений, звужений). Елементарна побудова предметів різних пропорцій. Розробка зображення на форматі декількох нескладних (складних) форм з пам’яті (будинок, метелик, риба, гриб, корабель, дерево) графічними засобами з використанням різних ліній з частковою проробкою. Врівноваження на площині (інтуїтивно). Початок роботи. Туш, перо, папір; грифель тонований папір; 1/4л.

Композиція

«Багато будинків -

це вулиця

1

3

17.09.

Тема 1. Сприйняття навколишніх форм. Поняття форми. Завдання 2. Виявлення конфігурації форми (прямокутна, трикутна, округла). Розробка простору навколо зображення графічними засобами (ритмічними або довільними). Застосовування елементарних виражальних можливостей графічних матеріалів (штрихи, лінії, плями, тон). Закінчення роботи. Туш, перо, папір; грифель; тонований папір; 1/4л.

Композиція

«Багато будинків -

це вулиця

1

Тема 2 : Лінії в природі і в мистецтві. Виразні можливості лінії – 6 год.

3 години, 3 години.

4

24.09.

Тема 2. Лінії в природі і в мистецтві. Виразні можливості лінії. Завдання 1. Поняття частини цілого. Розробка композиції з декількох складних форм (з пам’яті будинок, метелик, риба, гриб, корабель, дерево) за рахунок характеру ліній. Розглядання садової та польової квітки (з натури, з фото, з репродукцій). Елементарні спроби побудови предметів природи за спогадами. Розробка композиції, розташованої на одній лінії. Початок роботи. Туш, перо, тонований фон. 1/4л.

Композиція «Квіти, які

я бачив»

1

5

01.10.

Тема 2. Лінії в природі і в мистецтві. Виразні можливості лінії. Завдання 1. Поняття контрасту форм (високі, низькі; пишні, одиничні). Свідоме використання характеру ліній в рисунку. Пластична виразність ліній. Продовження роботи. Туш, перо, тонований фон. 1/4л.

Композиція «Квіти, які

я бачив»

1

6

08.10.

Тема 2. Лінії в природі і в мистецтві. Виразні можливості лінії. Завдання 1. Елементарне поняття виразних засобів графіки (різнотовщинна лінія) для передавання характеру форми та відношення автора до

неї. Підкреслення різниці контрасту форм графічною обробкою. Закінчення роботи. Туш, перо, тонований фон; 1/4л.

Композиція «Квіти, які

я бачив»

1

7

15.10.

Тема 2. Лінії в природі і в мистецтві. Виразні можливості лінії. Завдання 2. Поняття контрасту розмірів (великий, маленький. мізерний, величезний). Розробка сюжетно-предметної композиції з контрастних за розміром одноманітних нескладних форм (квітка, цукерка, гриб, риба, фрукт, овоч) за рахунок пластичної виразності різнотовщинних ліній. Розглядання форми риби (з натури, з фото, з репродукцій). Вправи з нанесення ліній, які підкреслюють фактуру, форму предмета. Початок роботи. Туш, перо, тонований фон. 1/4л.

Композиція

«Рибна прогулянка»

1

8

22.10.


Тема 2. Лінії в природі і в мистецтві. Виразні можливості лінії. Завдання 2. Розробка композиції за рахунок використання характеру ліній (добрі, сумні, бадьорі, злі). Пластична виразність ліній. Елементарні поняття виразних засобів графіки (різнотовщинна лінія). Продовження роботи. Туш, перо, тонований фон. 1/4 л.

Композиція

«Рибна прогулянка»

1

Осінні канікули

9

05.11.


Тема 2. Лінії в природі і в мистецтві. Виразні можливості лінії. Завдання 2. Намагання підкреслити форму (риби, водорості, камінці) предметів лініями, а не плямами. Підкреслення різниці розміру форм графічною обробкою. Закінчення роботи. Туш, перо, тонований фон. 1/4 л.

Композиція

«Рибна прогулянка»

1

Тема 3 : Тон в природі і в мистецтві. Виразні можливості тональних

градацій. 3 год.

3 години.

10

12.11.

Тема 3. Тон в природі і в мистецтві. Виразні можливості тональних градацій. Завдання 1. Поняття тону. Отримання тональних градацій. Засіб згущення тону. Розробка предметної композиції з декількох нескладних форм (реальні, декоровані, чудернацькі) за рахунок виразності тону. Свідома розробка фону композиції - тонування паперу аквареллю різними за тоном плямами з використанням ритмів плям (діагональний, вертикальний, горизонтальний, кружляючий). Прорисовка олівцем форм дерев або вирізування форм з паперу. Початок роботи. Акварель. 1/4л.

Композиція

«Чарівний ліс»

1

11

19.11.

Тема 3. Тон в природі і в мистецтві. Виразні можливості тональних градацій. Завдання 1. Розробка композиції тоном – свідомий вибір тону в різних планах казкового лісу: передні – світлі, легкі, дальні – темні, важки (чи навпаки) за рахунок вибору кольору предметів. Письмо в кольорі головних предметів по лінійному контуру або по вирізкам з паперу. Продовження роботи. Тонований однотонний фон; аплікація з живописного паперу з подальшим декоруванням.1/4л.

Композиція

«Чарівний ліс»

1

12

26.11.

Тема 3. Тон в природі і в мистецтві. Виразні можливості тональних градацій. Завдання 1. Розробка тоном переднього плану композиції по прописаному фону з однотипних форм (колосся, дерева, польові квіти, камінці, цеглина, гора гарбузів, кукурудза) в обраному ритмі. Декорування частин форми дерев (рвана аплікація; кольоровий лак; гуаш, кольорові ручки).Закінчення роботи. Тонований фон; аплікація з живописного паперу; кольорові ручки, кольоровий клей; 1/4л.

Композиція

«Чарівний ліс»

1

Тема 4 : Тоновий контраст в кольорових роботах. 4 год.

2 години, 2 години.

13


03.12.

Тема 4. Тоновий контраст в кольорових роботах. Завдання 1. Розглядання фруктів на різних квітчаних драперіях з метою розуміння серед розмаїття кольорів який світліший, який темнішій. Розробка предметної композиції з декількох нескладних форм за рахунок різниці тону. Відобразити візуальну різницю тону в кольоровій натурі (фрукти-овочі на скатертині з візерунком). Письмо скатертини без предметів (з прописуванням всіх візерунків). Початок роботи. Гуаш. 1/4л.

Натюрморт «Дари

осені на скатертині»

1

14

10.12.

Тема 4. Тоновий контраст в кольорових роботах. Завдання 1. Розробка різницю тону в кольоровій натурі (вирізані учнями шаблони овочів та фруктів). Намагання елементарно урахувати освітлення предметів та виявити фарбами. Дотриматися тонового контрасту при складанні картини (світлі предмети на темному фоні або навпаки). Закінчення роботи. Шаблони предметів, гуаш, клей. 1/4л.

Натюрморт «Дари

осені на скатертині»

1

15

17.12.

Тема 4. Тоновий контраст в кольорових роботах. Завдання 2. Розробка розгортки казкового будинку (вирізування по шаблонах) за рахунок різниці тону в кольорових предметах. Проробка пензлем частин форм. Свідомий вибір фарб з метою виявлення світлого та темного тону одного предмету. Початок роботи. Шаблон, гуаш, ножиці, степлер. 1/4л.

«Будинок під ялинку»

1

16

24.12.

підсум. занят.

Тема 4. Тоновий контраст в кольорових роботах. Завдання 2. Удосконалення кольорової прописки будинку. Свідомий вибір фарб в елементах композиції (вікна, рами, паркан) за правилом тонового контрасту. Декорування будинку підручними засобами (імітація снігу, сніжінок). Закінчення роботи. Шаблон, гуаш, ножиці, степлер, кольоровий папір, вата. 1/4л.

Підсумкове заняття за І семестр. Тестування. Огляд робіт. Повторення поняття форми та її різновидів.

«Будинок під ялинку»

1

Зимові канікули


Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з РИСУНКУ для 0 класу на ІІ семестр 20__ – 20__ н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

^ 0 кл (0, 1 – 6) Рисунок

Тема 1-го року навчання: «Рисунок - це багатство форм у навколишньому середовищі» (продовження)

(1 година на тиждень, 35 годин на рік



ур.

Дата

уроку

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 5 : Тоновий контраст в безкольорових роботах. 2 год.

2 години.

Зимові канікули

17

14.01.

Тема 5. Тоновий контраст в безкольорових роботах. Завдання 1. Розробка сюжетної композиції з декількох складних форм (фігури героїв казок, мультфільму) за рахунок різниці тону на частинах фігури. Підготовчий рисунок фігури героя з урахуванням частин форми. Отримання градації безкольорових фарб (чорний, сірий, білий) засобом вибілювання чи затемнення. Початок роботи. Шаблони частин фігури гномиків, гуаш, фломастери, клей. 1/4л.

Композиція

«Шахмати»

«Гномики безкольо-рової країни»

1

18

21.01.

Тема 5. Тоновий контраст в безкольорових роботах. Завдання 1. Розробка композиції з героями казки. Письмо навколишнього простору біля героїв (ліс, галявина, будинки, стежка). Дотримання тонового контрасту при складанні картини. Закінчення роботи. Шаблони предметів, гуаш, фломастери, клей. 1/4л.

Композиція

«Шахмати»

«Гномики безкольо-рової країни»

1

Тема 6 : Силует в житті і в образотворчому мистецтві. 2 год.

2 години.

19

28.01.

Тема 6. Силует в житті і в мистецтві. Завдання 1. Види силуетів. Розробка силуету одного предмету складної форми (тварина, кошик, квітка в вазоні, банка з пензлями) одним кольором та одним тоном з частковим підкресленням частин форми (білі проміжки). Початок роботи. Тонований папір, туш, пензель. 1/4л.

Композиція «Кошенятко на віконці»

«Кошик»

1

20

04.02.

Тема 6. Силует в житті і в мистецтві. Завдання 1. Рисунок одного предмету одним кольором та одним тоном з частковим підкресленням частин форми (білі проміжки). Закінчення роботи. Тонований папір, туш, пензель. 1/4л.

Композиція «Кошенятко на віконці»

«Кошик»

1

Тема 7 : Контраст форм в житті і в мистецтві. 2 год.

2 години.

21

11.02.

Тема 7. Контраст форм в житті і в мистецтві. Завдання 1. Розробка сюжетно-предметної композиції з декількох нескладних протилежних за конфігурацією форм за рахунок переробки форми (посуд – чашка, глечик, каструля; будинки – котедж, багатоповерхівка; книжки) у протилежні (вигнуті, стрункі, видовжені, сплющені, пластичні, ламані). Використання силуету або лінійного рисунку. Вибір вірного розміру предметів в композиції, вирізування форм. Початок роботи. Колаж з пресованого та тисненого паперу, клей, ножиці, біжутерія, кольоровий клей.1/4 л.

«Кумедні будинки у дзеркалі»

«Веселі глечики»

1

22

18.02.

Тема 7. Контраст форм в житті і в мистецтві. Завдання 1. Свідоме підкреслення образу декором на частинах форми (вигнуті, стрункі, видовжені, сплющені, пластичні, ламані) та поєднати в композицію. Підфарбування форм або фону. Закінчення роботи. Колаж з пресованого та тисненого паперу, клей, ножиці, біжутерія, кольоровий клей. 1/4 л.

«Кумедні будинки у дзеркалі»

«Веселі глечики»

1

Тема 8 : Контраст розмірів в житті і в мистецтві. 4 год.

4 години

23

25.02.

Тема 8. Контраст розмірів в житті і в мистецтві. Завдання 1. Розробка предметно-просторової композиції з декількох складних протилежних за розміром форм 2-4-х фігур людей за рахунок переробки форми. Фантазування образів людей (артисти цирку, танцівники, художники, козаки, спортсмени) різних за характером, масою, висотою, шириною. Початок роботи. Тонований папір, гуаш, пальчики; туш, перо; фломастери; кольоровий клей, кольоровий фон. 1/4л.

Композиція

«Клоун великий та маленький»

1

24

03.03.

Тема 8. Контраст розмірів в житті і в мистецтві. Завдання 1. Розробка конфігурації 2-4-х фігур людей, протилежних за розмірами, графічними засобами (штрих, лінія, тон, пляма, декор, модуль позитив-негатив). Продовження роботи. Тонований папір, гуаш, пальчики; туш, перо; фломастери; кольоровий клей, кольоровий фон. 1/4л.

Композиція

«Клоун великий та маленький»

1

25

10.03.

Тема 8. Контраст розмірів в житті і в мистецтві. Завдання 1. Розробка фону предметно-просторової композиції за рахунок контрасту тону до предметів (світлі фігури на темному фоні або навпаки). Продовження роботи. Тонований папір, гуаш, пальчики; туш, перо; фломастери; кольоровий клей, кольоровий фон. 1/4л.

Композиція

«Клоун великий та маленький»

1

26

17.03.

Тема 8. Контраст розмірів в житті і в мистецтві. Завдання 1. Підкреслення протилежності образів людей за розміром за рахунок тону, декору, ліній. Розробка виразності обличчя образів за рахунок гримаси, маски. Закінчення роботи. Тонований папір, гуаш, пальчики; туш, перо; фломастери; кольоровий клей, кольоровий фон. 1/4л.

Композиція

«Клоун великий та маленький»

1

Тема 9 : Підсумкове завдання. Закріплення графічних вмінь і навичок. 4 год.

4 години.

27

24.03.

Тема 9. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка за уявою сюжетно-тематичної композиції з декількох гостро характерних фігур (сім’я екзотичних тварин у взаємовідносинах) графічним матеріалами. Пошук конфігурації фігур героїв композиції. Свідомий вибір розміру тварин. Початок роботи. Туш, перо, картопляні штампики, тонований фон. 1/4л.

«Сніданок жирафів»

«Вечеря ящірок»

1

Весняні канікули

28

07.04.

Тема 9. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка неповторних образів фігур екзотичних тварин (товста, неповоротка жирафа; стрункий високий бегемот; невеликий тендітний слон; хазяйновита ящірка, турботлива змія). Удосконалення проробки фігур тварин за рахунок графічних виразних засобів (легкі та важкі плями, різно-товщинні лінії, фігурні крапки, різнохарактерні штрихи). Свідомий вибір технічних прийомів. Продовження роботи. Туш, перо, картопляні штампики, тонований фон. 1/4 л.

«Сніданок жирафів»

«Вечеря ящірок»

1

29

14.04.

Тема 9. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка образів тварин за рахунок виразності конфігурації кінцівок, хвосту, наявності одягу. Свідомий вибір графічного вираження поверхні тварин або частин одягу (хутро, панцир, луска, шкіра, тканина, біжутерія). Продовження роботи. Туш, перо, картопляні штампики, тонований фон. 1/4л.

«Сніданок жирафів»

«Вечеря ящірок»

1

30

21.04.

Тема 9. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка образів за рахунок поєднання суми графічних виразних засобів (крапки й штрихи, лінії й плями, декор й крапки). Свідомий вибір елементів пейзажу та способів виявлення простору навколо героїв за правилами тонового контрасту (темні фігури на світлому фоні та навпаки). Закінчення роботи. Туш, перо, картопляні штампики, тонований фон. 1/4л.

«Сніданок жирафів»

«Вечеря ящірок»

1

Тема 10 : Динаміка і статика в рисунку. 4 год.

2 години, 2 години.

31

28.04.

Тема 10. Динаміка і статика в рисунку. Завдання 1. Способи зображення руху предметів доперспективними засобами. Розробка сюжетно-предметної (транспорт) композиції графічними засобами з виявленням динаміки. Використання графічних технічних прийомів (контур, штрихування, тонування, декорування). Намагання передати рух предметів їх розташуванням, забарвленням, освітленістю (на елементарному рівні) у співвідношенні один до одного. Початок роботи. Туш, пензель, вода, перо, штампики; сангіна, тонований фон; кольорові ручки; тонований фон. 1/4л.

«Транспорт казкового містечка»

1

32

05.05.

Тема 10. Динаміка і статика в рисунку. Завдання 1. Розробка композиції за рахунок виявлення руху предметів їх розташуванням (ближче – більше, далі – менше; за рухом дороги), забарвленням (ближче – темніше, далі – світліше; ближче – тепліше, далі – холодніше), освітленістю (власна тінь й тінь, що падає від предметів на площину простору). Розробка образів за рахунок можливостей виразних графічних засобів (крапки й штрихи, лінії й плями, декор й крапки). Закінчення роботи. Туш, пензель, вода, перо, штампики; сангіна, тонований фон; кольорові ручки; тонований фон. 1/4л.

«Транспорт казкового містечка»

1

33

12.05.

Тема 10. Динаміка і статика в рисунку. Завдання 1. Розробка сюжетно-просторової композиції як колективного панно графічним матеріалами на тонованому фоні (головне в центрі, веселі ритми – вгору, сяйво, енергійні лінійні ритми). Розробка образів миру, добра, гармонії. Гуаш, пензлі, пальчики, поролон, кольоровий клей, туш, пензель, тонований фон 1л.

Підсумкове заняття за ІІ семестр. Огляд робіт. Тестування. Повторення вивченого - тоновий контраст, силует, контраст форм, розмірів, динаміка і статика.

Колективна робота «Літо-красне»

1

34

19.05.

підсум.занят.

Тема 10. Динаміка і статика в рисунку. Завдання 1. Розробка панно з вираженням святкового піднесеного настрою за рахунок вибору кольорових і тонових співзвучий, способів нанесення ліній, плям, штрихів, крапок. Закінчення роботи. Гуаш, пензлі, пальчики, поролон, кольоровий клей, туш, пензель, тонований фон 1л.

Підсумкове заняття за рік. Огляд робіт. Тестування. Творче завдання з рисунку на літо.

Колективна робота «Літо-красне»

1

Літні канікули






Схожі:

1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» icon1-го року навчання : «Живопис це багатство фарб у навколишньому середовищі»

1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconМетодичний тиждень
Мета: закріпити в учнів знання про теплові явища в природі та розкрити зміст способів теплопередачі у навколишньому середовищі
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconЗакон України,,Про охорону праці" визначає:,,Охорона праці це система...
Але ми повинні пам’ятати, що людина та її здоров'я – найбільша цінність Української держави. І ми всі добре знаємо, що наша держава...
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconНащадки вчених захід 3 фізики для учнів 7-8 класів мета
Мета. Активізувати самостійне мислення, формувати вміння аналізувати фізичні процеси, спостерігати за проявом законів фізи­ки в навколишньому...
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconМіністерство освіти, науки, молоді та спорту України
Безпека життєдіяльності (бжд) стосується вирішення питань захисту від небезпек, що постійно виникають у навколишньому середовищі,...
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconМетодичні рекомендації щодо виконання курсових робіт для студентів усіх форм навчання
«Внутрішній економічний механізм підприємства» для студентів усіх форм навчання за спеціальністю «Економіка підприємства» розглянуті...
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconОрганізм можна визначити як фізико-хімічну систему, яка існує в навколишньому...
Для забезпечення стаціонарного стану у всіх організмів від морфологічно найпростіших до найскладніших виробилися різноманітні анатомічні,...
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconВед Багата І щедра наша українська земля своїми полями, лісами, річками...
А ще наше багатство – народні традиції та обряди. Напередодні Нового року дзвеніли в усій Україні колядки І щедрівки. Люди ходили...
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» iconПроблема: «Здійснення навчально-виховного процесу на засадах компетентного...
Мета: підвищення кваліфікації з питань особливості викладання математики з використанням інноваційних форм та методів навчання та...
1-го року навчання: «Рисунок це багатство форм у навколишньому середовищі» icon2-го року навчання : «Стилізація природних форм»
Календарно тематичне планування для 78річного навчання в школі мистецтв з пзв декоративно-прикладного мистецтва для 2 класу на І...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка