3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними»




Скачати 198.66 Kb.
Назва3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними»
Дата конвертації14.07.2013
Розмір198.66 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы


Календарно - тематичне планування

з композиції

для 8-річного навчання в школі мистецтв

для 2 класу (0,1-8)
Підготувала: викладач-методист класу

образотворчого мистецтва

Михайло-Коцюбинської

школи мистецтв

Міла Свєтлая





Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з КОМПОЗИЦІЇ для 2 класу на І семестр 20__ – 201__н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

2 кл ( 0, 1 – 6) Композиція

Тема 3-го року навчання: «Засоби композиції і прийоми роботи з ними»

2 години на тиждень, 70 годин на рік (2 групи – 4 години на тиждень, 140 годин на рік)



ур.

Дата

уроку

Клас

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 1 : Значення формату картини для композиції ( квадратний або видовжений

прямокутній, круглий або овальний, трикутний або многокутний). 16 год.

4 години, 8 годин, 4 години.

1

05.09.

06.09.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Прямокутній формат. Завдання 1. Поняття формату як засобу виразності. Види форматів: круглий - легковажний, веселий, статичний; трикутний - суперечливий, сумний, таємничий; квадратний - стабільний, простий, гармонійний, досконалий; прямокутний - багатообіцяючий, динамічний; овальний - скромний, елітний, скритний). Розробка цікавої сюжетно-просторової композиції з 1-ю фігурою (неіснуюча, неможлива подія) на прямокутному форматі. Лінійні ескізи. Початок роботи. Акварель; Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш; перо; гуаш, тонований фон. 1/4 л. 1/2 л.

«Людина-риба»

«Людина-птах»


2

2

2

12.09.

13.09.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Прямокутній формат. Розробка композиції контрастними величинами і масами. Деталізування головних героїв. Розкриття теми неіснуючої, неможливої події за рахунок фантастичних рішень (образ людини-сонечка; образ риби-людини; образ людини-птаха). Продовження роботи. Акварель; Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш; перо; гуаш, тонований фон. 1/4 л. 1/2 л.

«Людина-риба»

«Людина-птах»


2

2

3

19.09.

20.09.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Вертикальний або горизонтальний формат. Завдання 2. Правила композиції у вертикальному та горизонтальному форматі (побудова композиції у висоту або у ширину). Р Розробка цікавої сюжетно-просторової композиції з 1-ю фігурою можливої події в нестандартному варіанті (обід на даху, гойдання догори ногами, загоряння на верхівці яблуні, сніданок на соняшнику) з вибором формату. Початок роботи. Акварель; Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш; перо; гуаш, тонований фон. 1/4 л. 1/2 л.

«Діти

гуляють»

2

2

4

26.09.

27.09.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Вертикальний або горизонтальний формат. Завдання 2. Розробка контрастних величин кольором, загальним тоном, якістю проробки. Деталізування фону (тоном, декором, деталями, способом накладання фарб або штрихів). Продовження роботи. Акварель; Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш, перо; гуаш, тонований фон.1/4 л.1/2 л.

«Діти

гуляють»

2

2

5

03.10.

04.10.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Квадратний формат. Завдання 3. Розробка нестандартної композиції за рахунок неіснуючого в природі кольору предметів (цікаві переходи кольору в колір, гармонія світлого тону предметів на темному фоні, кольоровий контраст фону і предметів). Продовження роботи. Акварель; Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш, перо; гуаш, тонований фон.1/4 л.1/2 л.

«Діти

гуляють»

2

2

6

10.10.

11.10.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Деталізування навколишнього простору з урахуванням планів (різниця тону, колориту, чіткості, деталізування планів). Проробка фону (тоном, декором, деталями, способом накладання фарб або штрихів). Закінчення роботи. Акварель; Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш, перо; гуаш, тонований фон.1/4 л.1/2 л.

««Діти

гуляють»


2

2

7

17.10.

18.10.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Квадратний формат. Завдання 3. Правила композиції у квадратному форматі (насичення деталями кутів, наявність великого симетричного предмета в центрі). Розробка цікавої предметно-сюжетної композиції з 3-9-ти предметів в декоративному ключі вигадано, неможливої події з перебільшеннями (зміна розміру об’єктів, неіснуючий колір, контрастні співвідношення фона і героїв, дрібний декор деталей пейзажу та одягу героїв). Початок роботи. Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш; перо; гуаш, тонований фон. 1/4 л.1/2 л.

«Кумедні гриби»

«Веселі фрукти»

2

2

Осінні канікули

8

31.10.

01.11.



2-А

2-Б

Тема 1. Значення формату картини для композиції. Квадратний формат. Завдання 3. Розробка декором об’єктів композиції (візерунки, орнаменти, ритмічні прикраси). Організація композиції контрастними величинами і масами. Деталізування головних героїв (контуром або якістю проробки). Оформлення рисованої рами (орнаментальна, лінійна). Закінчення роботи. Гуаш, кольоровий лак; кольорова туш; перо; гуаш, тонований фон. 1/4 л.1/2 л.

«Кумедні гриби»

«Веселі фрукти»

2

2

Тема 2 : Візуальна вага в графічній, живописні композиції. 14 год.

6 годин, 4 годин, 4 години.

9

07.11.

08.11.



2-А

2-Б

Тема 2. Візуальна вага в графічній композиції. Завдання 1. Поняття візуальної ваги предметів за сприйняттям очами людини їх товщини, контуру, забарвлення, конфігурації (важкі – широкі, товсті, прямолінійні, силуетні, темні, сплющені, круглі; легкі – вузькі, тонкі, криволінійні, світлі, видовжені). Розробка цікавої сюжетно-просторової композиції з 10-15-ю предметами і 1-ю фігурою (реалістична подія) з рівновагою графічних образів. Лінійні ескізи. Початок роботи. Туш, перо, паличка, тонований фон; гратографія по білому або кольоровому фону; олівець; сангіна, крейда, колорований фон; 1/4 л.1/2л.

«Чорна кішка вночі полює за мишею»

«Білі голубі танцюють зі сніжинками»

2

2

10

14.11. 15.11.



2-А

2-Б

Тема 2. Візуальна вага в графічній композиції. Завдання 1. Розробка об’єктів композиції графічними засобами за правилами виділення головного (тоном, контуром, контражуром, розміром). Свідоме рішення тону в рисунку (розмаїття тональних градацій або силуетне рішення). Розробка деталей фону (підвал, погреб, сарай, гараж, чердак). Продовження роботи Туш, перо, паличка, тонований фон; гратографія по білому або кольоровому фону; олівець; сангіна, крейда, колорований фон; 1/4 л.1/2л.

«Чорна кішка вночі полює за мишею»

«Білі голубі танцюють зі сніжинками»

2

2

11

21.11. 22.11.



2-А

2-Б

Тема 2. Візуальна вага в графічній композиції. Завдання 1. Розробка візуальної рівноваги предметів в асиметричній композиції. Підпорядкування всіх деталей художньому образу (кішка горда, смілива, непереможний хитрий хижак; голуби ніжні, тендітні, беззахисні). Закінчення роботи. Туш, перо, паличка, тонований фон; гратографія по білому або кольоровому фону; олівець; сангіна, крейда, колорований фон; 1/4 л.1/2л.

«Чорна кішка вночі полює за мишею»

«Білі голубі танцюють зі сніжинками»

2

2

12

28.11. 29.11.



2-А

2-Б

Тема 2. Візуальна вага в графічній композиції. Завдання 2. Розробка сюжетної композиції з 1-м предметом - героєм книги з рівновагою графічних образів. Лінійні, тонові ескізи для гратографії. Розробка композиційного центру. Початок роботи. Картон. Ніж, різак, циркуль. Тонування валиком. 1/4 л.1/8л.

«Ілюстратив-ний образ»

2

2

13

05.12. 06.12.



2-А

2-Б

Тема 2. Візуальна вага в графічній композиції. Завдання 2. Розробка об’єкта композиції лаконічними графічними засобами (лінія, контур, пляма, силует). Запобігання зайвої деталізації. Розробка деталей фону. Друкування естампу з клише. Закінчення роботи. Картон. Ніж, різак, циркуль. Тонування валиком олією. Друкування на папері.1/4 л.1/8л.

«Ілюстратив-ний образ»

2

2

14

12.12. 13.12.


2-А

2-Б

Тема 2. Візуальна вага в живописній композиції. Завдання 3. Розробка сюжетної композиції з 1-м предметом - героєм книги з рівновагою живописних образів. Лінійні, тонові ескізи. Свідоме рішення кольору в живописній роботі (розмаїття кольорових відтінків одного кольору, співзвуччя групи кольорів, застосування кольорових контрастів чи нюансів). Розробка композиційного центру. Початок роботи. Гуаш; акварель; гуаш, тонований фон.1/4 л.1/2л.

«Ілюстратив-ний образ»

2

2

15

19.12. 20.12. підсум.

занят.



2-А

2-Б

Тема 2. Візуальна вага в декоративній композиції. Завдання 3. Розробка об’єкта композиції лаконічними живописними засобами (колорит). Запобігання зайвої деталізації. Розробка деталей фону за правилами виділення головного. Закінчення роботи. Гуаш; акварель; гуаш, тонований фон. 1/4 л.1/2л.

Підсумкове заняття за І семестр. Тестування. Огляд робіт. Повторення правил і законів композиції.

«Ілюстратив-ний образ»

2

2

Зимові канікули


Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з КОМПОЗИЦІЇ для 2 класу на ІІ семестр 20__ – 20__ н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

2 кл ( 0, 1 – 6) Композиція

Тема 3-го року навчання: «Засоби композиції і прийоми роботи з ними» (продовження)

2 години на тиждень, 70 годин на рік (2 групи – 4 години на тиждень, 140 годин на рік)



ур.

Дата

уроку

Клас

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 3 : Контраст ( форм, кольору, фактури, тону) в композиції. 20 год.

6 годин, 6 годин, 4 години, 4 години.

Зимові канікули

16

16.01.

17.01.


2-А

2-Б

Тема 3. Контраст форм в композиції. Завдання 1. Поняття контрасту як засобу художньої виразності. Види контрастів: за величиною, формою, тоном, кольором, фактурою, ритмом. Розробка цікавої сюжетно-просторової композиції з 3-9-ю фігурами (неіснуюча, неможлива подія) у фантастичному ключі на прямокутному (квадратному, видовженому) форматі. Лінійні ескізи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; 1/4 л.

Композиція «В країні велетнів»

«Абеткова країна»

2

2

17

23.01.

24.01.


2-А

2-Б

Тема 3. Контраст форм в композиції. Завдання 1. Розробка протилежності розміру елементів композиції за рахунок перебільшення. Деталізування образів неіснуючих істот за рахунок деформації форми (геометризування фігури, надання рослині людських рис, заповнення буквами форми). Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; 1/4л.

Композиція «В країні велетнів»

«Абеткова країна»

2

2

18

30.01.

31.01.


2-А

2-Б

Тема 3. Контраст форм в композиції. Завдання 1. Розробка неіснуючих образів можливостями графіки, обирання сили контрасту форм. Виявлення змістовності фону

(зменшення розмірів навколишніх предметів, подрібнення елементів пейзажу). Підкреслення протилежності розмірів образів протилежністю кольору (теплі-холодні) або тону (світлі-темні). Закінчення роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; 1/4 л

Композиція «В країні велетнів»

«Абеткова країна»

2

2

19

06.02. 07.02.



2-А

2-Б

Тема 3. Контраст кольору в композиції. Завдання 2. Розробка цікавої сюжетно-просторової композиції з 2-9-ю фігурами людей (реальна подія народного свята) можливостями контрастних кольорів на прямокутному (квадратному, видовженому) форматі. Лінійні ескізи. Побудова без лінійного рисунка фігур людей у співвідношення з кімнатою або пейзажем. Початок роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; 1/4л.1/2л.

Композиція «Народні свята»

«Масляниця»

2

2

20

13.02. 14.02.



2-А

2-Б

Тема 3. Контраст кольору в композиції. Завдання 2. Розробка колориту композиції можливостями контрастних кольорів (фіолетовий – жовтий, червоний – зелений, синій – жовтогарячий). Удосконалення прописки фігур людей в національниму одязі. Користування можливостями групи контрастних співзвучий за правилами виділення головного (світлий виходить вперед, темний відходить назад). Продовження роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; 1/4л.1/2л.

Композиція «Народні свята»

«Масляниця»

2

2

21

20.02. 21.02.



2-А

2-Б

Тема 3. Контраст кольору в композиції. Завдання 2. Розробка предметів фону за правилами виділення головного. Деталізування облич людей. Підкреслення народності орнаментуванням деталей композиції (одягу, рослин, посуду). Можливе застосування групи відтінків, що утворені від контрастних співзвучий (світло фіолетовий – темно-жовтий, блідо червоний – насичено зелений, ледь синій – сильний жовтогарячий). Закінчення роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон;

1/4л.1/2л.

Композиція «Народні свята»

«Масляниця»

2

2

22

27.02.28.02.


2-А

2-Б

Тема 3. Контраст фактури в композиції. Завдання 3. Розробка предмету складної конфігурації (техніка, фантастична істота, посуд, тварина) з різноманітною, цікавою поверхнею. Створення образу неіснуючої машини з наближенням до образу людини або до тварини. Конструктивна побудова складних деталей можливостями обраної техніки. Початок роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; 1/4л.

«Чудо-машина»

2

2

23

05.03. 06.03.



2-А

2-Б

Тема 3. Контраст фактури в композиції. Завдання 3. Виявлення залежності художнього образу від обраної сили контрасту фактури. Розробка розмаїття поверхні можливостями обраної техніки (шершавий – крапки; блискучий – відблиски світлотіні; цегляний – колір та спосіб нанесення фарб поролоном; пузирчастий - штампування трубкою). Проробка виразу обличчя машини. Закінчення роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; 1/4л

«Чудо-машина»

2

2

24

12.03. 13.03.


2-А

2-Б

Тема 3. Контраст тону в композиції. Завдання 4. Розробка сюжетної композиції (парусники, міст, східці, інопланетяни) за рахунок розмаїття тону можливостями обраної техніки. Конструктивна побудова складної форми. Початок роботи. 1 колір акварелі; 1 колір гуаші; туш, перо, тонований фон; папір; 1/4л.1/2л.

Композиція

«Каравела»

«Парусники»


2

2

25

19.03. 20.03.


2-А

2-Б

Тема 3. Контраст тону в композиції. Завдання 4. Виявлення залежності художнього образу від обраної сили контрасту тону. Розробка розмаїття тону можливостями обраної техніки (темніше/світліше; тепліше/холодніше). Проробка простору. Закінчення роботи. 1 колір акварелі; 1 колір гуаші; туш, перо, тонований фон; папір; 1/4л.1/2л.

Композиція

«Каравела»

«Парусники»


2

2

Весняні канікули

Тема 4 : Організація сюжетної композиції (з фігурами людей, з фігурами

тварин). 8 год.

4 години, 4 години.

26

02.04.

03.04.

2-А

2-Б

Тема 4. Сюжетна композиція з фігурами тварин. Завдання 1. Розробка нестандартного сюжету з життя 1-3-х тварин. Вибір цікавої точки зору місця мешкання тварини (дерево згори або знизу; норка із середини; підводна країна; трава з коріння). Створення художніх образів тварин. Початок роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон; колаж, аплікація з тканини, жатого паперу,шаблонів, тонований фон. 1/4 л.1/2 л.

Композиція «Один день

з життя тварин»

2

2

27

09.04. 10.04.


2-А

2-Б

Тема 4. Сюжетна композиція з фігурами тварин. Завдання 1. Створення художніх образів тварин за рахунок обраної художньої техніки (лінії, плями, відтінки, тон, штрихи, колір). Підкреслення ситуації присутності поряд з твариною та проживання її життя. Закінчення роботи. Акварель; гуаш; туш, перо, тонований фон;колаж, аплікація з тканини, жатого паперу,шаблонів, тонований фон. 1/4 л.1/2 л.

Композиція «Один день

з життя тварин»

2

2

28

16.04. 17.04.


2-А

2-Б

Тема 4. Сюжетна композиція з фігурами людей. Завдання 2. Нестандартна розробка сюжету при зображенні повсякденних явищ (політ учня біля дошки, дощ з оцінок, іграшкова перерва, вчителька на роликах). Розміщення людей в зріст на площині. Пошук контрастів або нюансів образів. Свідомий вибір виразних можливостей графіки, живопису. Початок роботи. Гуаш; акварель; туш, перо; кольорова крейда, тонований фон; 1/3 л.

Композиція «Концерт»

«В школі»

2

2

29

23.04. 24.04.



2-А

2-Б

Тема 4. Сюжетна композиція з фігурами людей. Завдання 2. Деталізування сюжету згідно обраному художньому ритму (вертикальний, горизонтальний, діагональний, центричний). Виділення фігур на передній план за рахунок тону, кольору, розміру, забарвлення або штрихування. Розкриття змістовності деталей фону та підпорядкування їх обраному художньому ритму. Закінчення роботи. Гуаш; акварель; туш, перо; кольорова крейда, тонований фон; 1/3 л.

Композиція «Концерт»

«В школі»

2

2

Тема 5 : Підсумкова робота. Закріплення композиційних вмінь і навичок. 8 год.

7 годин, 1 година.

30

30.04. 01.05.



2-А

2-Б

Тема 5. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка реального (фантастичного) сюжету з 1-3-мя фігурами людей. Складання ескізу закритої або відкритої динамічної композиції з урахуванням композиційної рівноваги на форматі. Свідомий вибір художньої техніки виконання. Образна побудова фігур людей. Початок роботи. Гуаш; акварель; туш, перо, тонований фон. 1/4 л. 1/2л.

«Сімейний відпочинок

та праця на природі»

2

2

31

07.05. 08.05.

2-А

2-Б

Тема 5. Підсумкова робота. Завдання 1. Деталізація пропорцій фігур та кінцівок людей згідно образу. Розробка сюжету через композиційну структуру, кольорові та тональні контрасти, динаміку рухів, кольорових плям, ліній. Продовження роботи. Гуаш; акварель; туш, перо, тонований фон.

1/4л. 1/2л.

«Сімейний відпочинок

та праця на природі»

2

2

32

14.05. 15.05.



2-А

2-Б

Тема 5. Підсумкова робота. Завдання 1. Деталізація фігур людей і фону за правилом виділення головного. Виявлення гармонії руху (нахили фігур, рук, ніг людей, вигини предметів навколишнього середовища). Продовження роботи. Гуаш, акварель, туш, перо, тонований фон.1/4л. 1/2л.

Підсумкове заняття за ІІ семестр. Тестування. Огляд робіт. Повторення правил і законів композиції.

«Сімейний відпочинок

та праця на природі»

2

2

33

21.05. 22.05.



2-А

2-Б

Тема 5. Підсумкова робота. Завдання 1. Виявлення врівноваження асиметричної композиції на прямокутному форматі. Підкреслення образу головних героїв за рахунок можливості художньої техніки (колір, тон, лінія, пляма, штрихотон, декор). Закінчення роботи. Гуаш, акварель, туш, перо, тонований фон. 1/4л. 1/2л.

Тема 5. Підсумкова робота. Завдання 2. Підсумкове заняття за рік. Тестування. Огляд робіт. Повторення виразних засобів композиції, правила організації площини картини, види контрастів: по величині, формі, тону, кольору, фактурі, ритму, правила виявлення глибини картини. Творче завдання на літо.

«Сімейний відпочинок

та праця на природі»

2

2



Схожі:

3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» icon1-го року навчання : «Початкові правила композиції»
Композиції для 0 класу на І семестр 20 – 201 н р підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської...
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconФорми організації навчальної діяльності на уроці. Методи, прийоми навчання
Цілі І завдання визначають усі наступні компоненти процесу – засоби навчання, форми І методи. Зміст навчального матеріалу має забезпечувати...
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconОснови композиції на площині. Упорядкованість й акцент, форма, рівновага,...
Образотворчі засоби  форма, текстура матеріалу, освітлення, колір складові частини, “цеглинки” дизайну. Для того щоб ваша робота...
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconТема: Створення баз даних та робота з ними
Мета: вивчити структуру вікна додатка ms access І основні засоби роботи з базами даних
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» icon2-го року навчання
Композиції для 1 класу на І семестр 20 – 20 н р підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської...
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconУрок, вчитель, дата, тема І тип уроку
Як було організовано увагу учнів, які засоби І прийоми були застосовані вчителем?
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconПлан-конспект мультимедійного уроку з математики
Методи та методичні прийоми: словесний (пояснення, усний рахунок, метод усного викладення), практичний (метод вправ, письмові роботи,...
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconПлан роботи майстерні
Виготовлення стендів «Правила безпечної роботи на токарно-гвинторізному верстаті», «Прийоми роботи на тгв»
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconЗ досвіду роботи майстра виробничого навчання Гузоватої Олени Костянтинівни...
А саме уміння вибрати такі трудові прийоми І пози, які дозволяють виконати завдання з мінімальною витратою сили І часу, забезпечити...
3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними» iconСутність композиції, її типи та форми
Для неї характерні спрямовані до центра основні напрямки ліній, побудова за формою кола, квадрата, прямокутника з урахуванням симетрії....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка