Уроках інформатики та математики




Скачати 95.96 Kb.
НазваУроках інформатики та математики
Дата конвертації14.07.2013
Розмір95.96 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
Яковишина Аліна Володимирівна, вчитель математики та інформатики Калюсецької ЗОШ І-ІІ ступенів.

Проблема, над якою працюю: «Інтерактивні форми та методи навчання на уроках інформатики та математики».

Педагогічне кредо: «Недостатньо мати добрий розум, головне добре його застосувати».
Урок-гра
Тема: «Комп’ютерної графіка. Види комп’ютерної графіки. Системи опрацювання графічної інформації. Побудова графічних об'єктів»

Мета:

навчальна: закріпити поняття про растрові та векторні зображення, поняття колірної системи, властивості векторних і растрових зображень, можливості редакторів векторної та растрової графіки; призначення та різновиди засобів обробки графічних даних; формувати навички практичної роботи з підготовки графічних зображень засобами MS Paint; вдосконалювати навички роботи на комп’ютері;

розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси учнів, мислення;

виховна: виховати старанність, інформаційну культуру учнів, уважність, дисциплінованість, акуратність, наполегливість, активність, уміння працювати в групі.

^ Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань

Вид уроку: урок-гра

Обладнання та наочність: 4 парти, на кожній з яких стоїть вимпел із символом піратів; для вчителя – бандана; музика "Фанфари"; чорна пов’язка; на дошці намальована карта півострова із зазначенням основних моментів уроку; прикріплені до дошки 2 смужки, на кожній з яких намальовані риски (для зручного відривання) і написано "1 бал = 1$";
^ Хід уроку
Малюнок – це вища чесність мистецтва. Малювати – це зовсім не означає просто обводити контури, малюнок не складається лише з ліній. Малюнок – це ще і виразність, внутрішня форма, план, моделювання. Треба малювати безупинно, малювати очима, коли немає можливості малювати олівцем ”.

Жан Огюст Домінік Енгр.

^ I. Теоретична частин



1. Привітання

– Доброго дня, шановні учні. Сьогодні ми проведемо наш урок у вигляді гри, відчуємо себе справжніми піратами. Отже – починаємо!

(Звучить музика – „Фанари”)

– Як вам відомо – я найголовніший пірат на цьому півострові – нашій школі, бо всі скарби знаходяться у мене. Не раз ми воювали з вами проти поганих оцінок, але сьогодні я хочу зробити одну добру справу – поділитися з вами своїм скарбом.



2. Поділ класу на групи

– Отже, сьогодні ви сядете на свої кораблі і між вами я організую дуель. Та команда, яка переможе – і стане володіти частиною мого скарбу –чорною пов’язкою капітана і довічно буде носити горде ім’я "Пірат інформаційного кабінету", а також матиме майже необмежений доступ до Інтернету, щоб там продовжувати свої чорні справи. Перед вами карта розташування скарбу, але щоб дістатися до нього, потрібно перейти усі зупинки.


3. Вибір командира групи

– У нас є два кораблі. Вам необхідно зараз дати їм назву, яка стосувалася б теми "Комп’ютерна графіка" і вибрати капітана корабля, який, можливо, і стане переможцем.



4. Пояснення умов гри

– За кожну правильну відповідь ви наближатиметеся на 1 крок ближче до перемоги. А нагородою вам за це стане добра оцінка. Щоб було краще видно результати, на цій смужці я буду відривати по одному балу і віддавати вам. В кінці уроку відразу стане зрозуміло, яка команда виграла. Отже, до бою!



II Повторення вивченого матеріалу



1. Конкурс "Дуель"

– Насамперед, давайте пригадаємо, а що ми знаємо про комп’ютерну графіку. Для цього я пропоную вам здійснити по 3 постріли по своїх конкурентах – задати їм питання по растровій і векторній графіці.

За кожну правильну відповідь – крок вперед.



2. Конкурс "Далі, далі…"

– Похвально. Але це ще не все. Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….

  1. Що розуміють під комп'ютерною графікою?

  2. Що таке графічний формат?

1. Які графічні формати вам відомі?

2. Назвіть характеристики растрового зображення.

1. Як оцінити обсяг графічних даних у растровому зображенні?

2. Який принцип подання зображення у векторних файлах?

1. Назвіть типи графічних редакторів.

2. Назвіть відомі вам графічні редактори.



3. Конкурс "Хто згадає більше?"

– А зараз та команда, яка згадає більше відомостей про комп’ютерну графіку матиме відразу +2 бала. (відповідають по черзі)

– Молодці, з цим ви справилися. А, отже, наблизилися до скарбу. Інформацією про який я зараз з вами поділюся. Вам необхідно буде якомога швидше визначити, в якій країні заховано найбільший скарб.

Отже, хто дасть більше правильних відповідей на запитання, наблизиться ближче до скарбу.
4. Конкурс «Хто швидше і вірніше»

Графічний редактор Рaint”

1. Який інструмент вибрати, щоб малювати довільну лінію? (олівець)

2. Який інструмент вибрати, щоб малювати відрізки прямих ліній? (лінія)

3. Скільки найбільше останніх команд можна відмінити? (три)

4. Які швидкі клавіші натиснути, щоб відмінити помилкову дію? (Ctrl+Z)

5. Як називається комбінація двох клавіш, натискання яких приводить до виконання певної команди? (Швидкі клавіші)

6. Що містить вікно графічного редактора Paint? (Заголовок, меню, панель інструментів, палітра кольорів)

7. Коли використовується клавіша Shift? (наприклад при побудові квадрата, кола і т. д.)

8. Який чином очистити ВЕСЬ малюнок? (Малюнок\Очистити малюнок)

9. Який чином очистити область малюнка? (Виділити і натиснути Delete)

10. Для заливки фігури вибрали інструмент "Заливка" і клацнули всередині контура фігури - фарба розлилася на весь екран. Чому? (Фігура не замкнена)

11. Яким чином в малюнок ввести текст? (Вибрати інструмент ТЕКСТ *А*)

12. При введенні тексту як вивести на екран панель атрибутів тексту? (Вигляд\Панель атрибутів тексту)

13. Чим відрізняється копіювання фрагмента малюнка від його переміщення? (Малюнок залишається в попередньому місці)

5. Відгадай кросворд «Назвіть інструмент»








1

з

а

л

и

в

к

а



















1






















2

о

л

і

в

е

ц

ь




2






















3

м

а

с

ш

т

а

б




3













4

е

л

і

п

с



















4




5

р

о

з

п

и

л

ю

в

а

ч













5






















6

т

е

к

с

т










6



















7

п

е

н

з

е

л

ь







7



















8

к

р

и

в

а













8






  • Я вражена! Поясніть, як вам вдалося так швидко все виконати?


Перед тим, як підбити підсумки нашої гри, давайте ще візьмемо участь у «Супер-грі», яка носитиме назву «Тестовий контроль»

1. Для виходу з редактора Paint треба:

2. Чи правильне твердження, що для вибору основного кольору (кольору малюнка) треба клацнути ЛКМ на одній із кнопок палітри, а для вибору кольору на - ПКМ?

3. Чи всі інструменти панелі інструментів Paint зазначені нижче? *олівець * пензель * розпилювач * ластик/кольоровий ластик * заливка * вибір кольорів * лінія * крива * прямокутник * округлений багатокутник * еліпс * багатокутник * текст * виділення * виділення довільної області* масштаб

4. Для створення нового файла з малюнком у Paint треба виконати команду:

5. Графічний редактор Paint входить до складу додатків Windows:

6. Що таке dots per inch (dpi)?

7. Які існують формати графічних файлів, обумовлені відповідними системами обробки графічної інформації?

8. У сучасних ПК для кодування інтенсивності кожного з 3 основних (у системі RGB) використовується один байт (8 біт), а кількість можливих кольорів досягає:

9. Для виведення на екран зображення будь-якого кольору (у системі RGB) треба задати:

10. Які з перелічених нижче програм належать до систем обробки графічної інформації?

11. У чому переваги графічної подачі інформації?

12. Що таке роздільна здатність відеомонітора?

13. З яких основних кольорів формуються інші кольори на екрані?

14. З якою частотою оновлюється зображення на екрані сучасних ПК?

15. Що таке піксел?

16. Мультимедіа - це:

17. У чому суть побудови зображення у векторній графіці?

18. У чому суть побудови зображень в растровій графіці?

19. В основі побудови графічних зображень лежать принципи:

20. Що таке комп'ютерна графіка?



ІІІ. Підсумок уроку

1. Ми з вами знаходимось у відкритому морі у пошуку скарбів.

А ваші однокласники – поважні городяни, на березі. Вони озброєні далекобійними гарматами, щоб захищати своє місто. Тому давайте дамо їм шанс потопити ваші кораблі, тобто створити в графічному редакторі Paint свої власні емблеми.



ІV. Нагородження переможців

Команда-переможець нагороджується пов’язкою капітана піратів.

Дякую учням за активну участь на уроці.



V. Домашнє завдання.

Повторити весь теоретичний матеріал по «Комп’ютерній графіці»

(Виставляю оцінки з короткою аргументацією)

Схожі:

Уроках інформатики та математики iconУроках математики
Проблема, над якою працюю: «Формування в учнів просторового уявлення та логічного мислення на уроках математики»
Уроках інформатики та математики iconПротокол №1 від 30. 08. 2012 р. Засідання тг вчителів математики,...
Методичні рекомендації щодо вивчення математики, фізики, астрономії та інформатики в цьому навчальному році; курсу за вибором з математики...
Уроках інформатики та математики iconПравила безпеки та поведінки в кабінеті інформатики!
Використовувати кабінет інформатики з метою освоєння засобів ікт на уроках інформатики
Уроках інформатики та математики iconПлан інтегрованого семінару-практикуму вчителів математики та інформатики
...
Уроках інформатики та математики iconУроках математики у початкових класах
Використання комп`ютерних технологій навчання на уроках математики у початкових класах
Уроках інформатики та математики iconГрафік проведення тижня математики, фізики та інформатики
«Подорож до Комп'ютерленду» розважальний захід з інформатики для учнів 2-х класів. 4-й урок. Черевко В. В
Уроках інформатики та математики iconУроках математики в початковій школі
Значення позакласної роботи з математики з молодшими школярами полягає в наступному
Уроках інформатики та математики iconКонспект уроку з геометрії у 7 класі. Вчителя математики: Гадяцької...
Проблема: Застосування особистісно орієнтованих та біоадекватних технологій на уроках математики
Уроках інформатики та математики icon«Формування громадянської компетентності учнів на уроках інформатики...
Чителем 28 роки. З них 18 років викладаю інформатику. Маю вищу кваліфікаційну категорію та звання «старший учитель». Останні два...
Уроках інформатики та математики iconУроках математики
Однією з особливостей викладання шкільного курсу математики є необхідність використання саме інформаційних технологій, які дійсно...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка