1-го року навчання : «Початкові правила композиції»




Скачати 164.27 Kb.
Назва1-го року навчання : «Початкові правила композиції»
Дата конвертації15.07.2013
Розмір164.27 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Календарно - тематичне планування

з композиції

для 8-річного навчання в школі мистецтв

для 0 класу (0,1-8)

Підготувала: викладач-методист класу

образотворчого мистецтва

Михайло-Коцюбинської

школи мистецтв

Міла Свєтлая



Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з КОМПОЗИЦІЇ для 0 класу на І семестр 20__ – 201__н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

0 кл (0, 1 – 6) Композиція

Тема 1-го року навчання : «Початкові правила композиції»

1 година на тиждень, 35 годин на рік



ур.

Дата

уроку

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 1 : Організація формату і його властивості. 3 год.

1 година, 2 години.

1

03.09.


Вступна бесіда «Композиція як основа всіх творів образотворчого мистецтва». Тема 1. Формат і його властивості. Завдання 1. Розробка площини картини зображенням за уявою. Розміщення зображення без фону (або на тонованому фоні) на всій площині формату (будинок, метелик, риба, гриб, корабель, дерево), враховуючи відстань між краями (вільне поле від об’єкту до краю формату, відсутність «зрізаних» форм). Фломастери, папір; гуаш, папір;1/4 л, 1/8 л.

Вправи

«Що я люблю малювати»


1

2

10.09.


Тема 1. Формат і його властивості. Завдання 2. Розробити композицію за уявою з 5 предметів схожої форми, різного розміру (будинок, метелик, риба, гриб, корабель, дерево). Вибрати різні ритми розташування предметів (асиметрія, центричність, повторення у рядках). Початок роботи. Фломастери, папір; гуаш, акварель, пензлі; туш, пензлі; папір; 1/4 л, 1/8 л.

«Гриби у моєму житті»

1

3

17.09.


Тема 1. Формат і його властивості. Завдання 2. Розробити фон художньо та неповторно (трава, листя, ягоди, небо, камінці, пісок, комахи). Усвідомлення різниці графічних та живописних прийомів та технік. Закінчення роботи. Фломастери, папір; гуаш, акварель, пензлі; туш, пензлі; папір; 1/4 л, 1/8 л.

«Гриби у моєму житті»

1

Тема 2 : Поняття частини і цілої форми в композиції. 5 год.

2 години, 3 години.

4

24.09.


Тема 2. Частина і ціла форма в композиції. Завдання 1. Розглядання натури (будинок, метелик, риба, гриб, корабель, дерево, квітка). Розробка простого натюрморту з натури обраною технікою. Усвідомлення різниці графічних та живописних прийомів та технік. Початок роботи. Фломастери; гуаш, пензлі; туш, пензлі; папір; 1/4 л, 1/8 л.

«Букет у моєму житті»

1

5

01.10.


Тема 2. Частина і ціла форма в композиції. Завдання 1. Розробка фону у підпорядкуванні з технікою (мазки, штрихи, плями). Усвідомлення відносності розміру букету і розміру формату. Перевірка виразної особливості графічних та живописних прийомів та технік. Закінчення роботи. Фломастери; гуаш, пензлі; туш, пензлі; папір; 1/4 л, 1/8 л.

«Букет у моєму житті»

1

6

08.10.


Тема 2. Частина і ціла форма в композиції. Завдання 2. Розробка композиції за спостереженням з 5 предметів з симетричними частинами (метелик, квітка, палац, соняшник). Елементарні поняття прийомів композиції: колір, лінія, ритм, контраст, симетрія. Вправи з компонування (шаблони, тонований поролоном фон). Початок роботи. Гуаш, пензлі; туш, пензель; папір; 1/4 л.

«Метелики у моєму житті»

1

7

15.10.


Тема 2. Частина і ціла форма в композиції. Завдання 2. Свідоме користування прийомами композиції (колір, лінія, ритм, контраст, симетрія). Розроблення простору як навколишнього середовища головних героїв (метеликів). Продовження роботи. Гуаш, пензлі; туш, пензель; папір; 1/4 л.

«Метелики у моєму житті»

1

8

22.10.


Тема 2. Частина і ціла форма в композиції. Завдання 2. Розробка образу декоративними (живописними, графічними) елементами або деталізацією фона. Можливо свідома розробка фону оригінальними елементами (орнамент; сюжет в сюжеті, ритмічні повторення). Закінчення роботи. Гуаш, пензлі; туш, пензель; папір; 1/4 л.

«Метелики у моєму житті»

1

Осінні канікули

Тема 3 : Поняття картини як єдиної композиції. Плани як засіб композиції. 5 год.

3 години, 2 години.

9

05.11.


Тема 3. Плани як засіб композиції. Завдання 1. Розробка багатопланової композиції на тему (зборка врожаю; прийшла осінь; варимо варення; будуємо житло; готуємося до зими). Виділення переднього плану розміром і розміщенням на форматі. Перша прописка. Початок роботи. Гуаш; поролон; пензлі; пальці; папір; 1/4 л.

«Осінь-чарівниця»

1

10

12.11.


Тема 3. Плани як засіб композиції. Завдання 1. Розробка середнього плану кольором, тоном, фактурою. Намагання зберегти єдність техніки (живопис гуашшю; живопис аквареллю; рисунок тушшю пензлем). Продовження роботи. Гуаш; поролон; пензлі; пальці; папір; 1/4 л.

«Осінь-чарівниця»

1

11

19.11.


Тема 3. Плани як засіб композиції. Завдання 1. Розробка дальнього плану (неба). Намагання віддалити дальній план за рахунок зменшенням мазків, зміною тону. Можливо свідома розробка фону оригінальними елементами (орнамент; сюжет в сюжеті, ритмічні повторення). Закінчення роботи. Гуаш; поролон; пензлі; пальці; папір; 1/4 л.

«Осінь-чарівниця»

1

12

26.11.


Тема 3. Плани як засіб композиції. Завдання 2. Поняття динаміки зображення. Розробка багатопланової композиції на тему (вітер, листопад, снігопад, бурелом). Підпорядкувати рух за рахунок експресивного нанесення зображення (пастозне письмо гуашшю; хаотичні лінії тушшю, пером; монотипія аквареллю; аплікація з картону з подальшим тонуванням; мозаїка з яєчної шкарлупи ). Початок роботи. Гуаш; поролон; пензлі; кольоровий або тонований фон; змішана техніка; 1/4л. 1/2л.

«Вітер осінній»

1

13

03.12.


Тема 3. Плани як засіб композиції. Завдання 2. Поняття динаміки зображення. Повторення правил роботи на форматі. Перевірка виявлення одного діагонального кружляючого ритму. Другорядна розробка фону (тонування поролоном у осінні кольори). Закінчення роботи. Гуаш; поролон; пензлі; кольоровий або тонований фон; змішана техніка; 1/4л. 1/2л.

«Вітер осінній»

1

Тема 4 : Фактура як засіб композиції. 3 год.

1 година, 2 години.

14

10.12.


Тема 4. Фактура як засіб композиції. Завдання 1. Гармонія напив об’ємного зображення. Розробка цікавого фактурного трактування образу новорічних прикрас (аплікація з вермішелі з набризком балончиком; аплікація з солоного тіста з підфарбуванням; аплікація з дрібних паперових кульок з кольорових серветок) з урахуванням внутрішніх ритмів форми. Цікаве фактурне трактування образу сніговика. Розробка декором фону. Присипка крупами (рис, гречка, пшоно) головної фігури.

Фактурна аплікація з крупи; тонування; 1/4л. 1/8л.

«Сніговик»

1

15

17.12.


Тема 4. Фактура як засіб композиції. Завдання 2. Гармонія фактури в рельєфі. Розробка цікавого фактурного трактування образу новорічних прикрас (аплікація з вермішелі з набризком балончиком; аплікація з солоного тіста з підфарбуванням; аплікація з дрібних паперових кульок з кольорових серветок) з урахуванням внутрішніх ритмів форми. Підготовка форми (рисунок зірочки, ялиночки, вирізування). Викладення площини макаронами з урахуванням ритмів. Початок роботи. Фактурна аплікація з крупи; тонування; 1/4л. 1/8л.

«Різдвяна зірочка»

1

16

24.12.

підсум.занят.


Тема 4. Фактура як засіб композиції. Завдання 2. Викладання макаронами другої сторони рельєфної роботи. Гармонія фактури в рельєфі. Тонування з балону сріблястим кольором. Закінчення роботи. Фактурна аплікація з крупи; тонування; 1/4л. 1/8л.

Підсумкове заняття за І семестр. Тестування. Огляд робіт. Повторення поняття формату і правил його організації.

«Різдвяна зірочка»

1

Зимові канікули


Календарно - тематичне планування для 8-річного навчання в школі мистецтв

з КОМПОЗИЦІЇ для 0 класу на ІІ семестр 20__ – 20__ н. р. підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської школи мистецтв Міла Свєтлая

0 кл (0, 1 – 6) Композиція

Тема 1-го року навчання : «Початкові правила композиції»

1 година на тиждень, 35 годин на рік



ур.

Дата

уроку

Навчальні завдання

Орієнтовні тематичні завдання

Назва роботи

Год.

Тема 5 : Контраст в природі і в композиції. 8 год.

3 години, 3 години, 2 години.

Зимові канікули

17

14.01.


Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 1. Види контрастів (за величиною, тоном, кольором, ритмом). Розробка 1-2-х персонажів казок за рахунок контрастів (за кольором, ритмом) можливостями обраної техніки (живописна, графічна, прикладна). Пошук асоціативної форми і кольору персонажів. Початок роботи. Гуаш; акварель; папір; аплікація з кольорованого паперу, тонований фон; 1/4л.1/2л.

«Герої казок»

1

18

21.01.


Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 1. Розробка образів героїв в кольорі (свідомий вибір контрастності, нюансності, тепло-холодності). Розробка образів героїв на контрастних ритмах (за напрямком нанесення фарб). Виявлення сюжетного фону. Продовження роботи. Гуаш; акварель; папір; аплікація з кольорованого паперу, тонований фон; 1/4л.1/2л.

«Герої казок»

1

19

28.01.


Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 1. Деталізація образів героїв. Розробка сюжетного фону (деталізація або узагальнення). Виявлення ритмів композиції з урахуванням настрою головного героя. Закінчення роботи. Гуаш; акварель; папір; аплікація з кольорованого паперу, тонований фон; 1/4л.1/2л.

«Герої казок»

1

20

04.02.


Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 2. Розробка асоціативної форми 1-ї тварини (реальної, фантастичної) за рахунок контрастів (за тоном, ритмом) можливостями цікавої техніки (аплікація з доопрацюванням). Підготовка тонованого фону та модулів (геометричні, хаотичні). Початок роботи. Аплікація з кольорового паперу; аплікація з підручних матеріалів; тонований картон;1/4л.1/2л.

«Чудернацька тварина»

1

21

11.02.


Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 2. Розробка образу тварини тоном та ритмом. Деталізування фігури чудернацької тварини по частинах. Продовження роботи. Аплікація з кольорового паперу; аплікація з підручних матеріалів; картон;1/4л.1/2л.

«Чудернацька тварина»

1

22

18.02.


Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 2. Підкреслення ритмів образу тварини (за кольором, конфігурація модулів, декору). Можлива розробка фону за рахунок модулів (елементами, що повторюються). Можливо подальше підфарбування та оформлення рами (рисована, аплікаційна). Закінчення роботи. Аплікація з кольорового паперу; аплікація з підручних матеріалів; картон;1/4л.1/2л.

«Чудернацька тварина»

1

23

25.02.



Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 3. Розробка цікавої форми 1-2-х тварин-персонажів за мотивами живопису Марії Приймаченко за рахунок контрастів розмірів та декору можливостями обраної техніки. Робота від плями або від контура. Початок роботи. Гуаш; аплікація з солоного тіста; аплікація з кольорового картону; рельєф з пластиліну; тонований картон; 1/2л.1/4л.

«Тваринний дивосвіт Приймачен-

ко»

1

24

03.03.


Тема 5. Контраст в природі і в композиції. Завдання 3. Підкреслення розмірів образу тварини (зменшення або збільшення предметів фону). Деталізування образів тварин та рослин за мотивами живопису Марії Приймаченко. Розробка навколишнього простору ритмічним декором. Можливо подальше підфарбування та оформлення рами (рисована, аплікаційна). Закінчення роботи. Гуаш; аплікація з солоного тіста; аплікація з кольорового картону; рельєф з пластиліну; кольоровий лак, коректор, акриловий контур, тонований картон; 1/2л.1/4л.

«Тваринний дивосвіт Приймачен-

ко»

1

Тема 6 : Рівновага на форматі з декількох зображень. Візуальна вага предметів.

4 год.

2 години, 2 години.

25

10.03.



Тема 6. Рівновага на форматі з декількох зображень. Візуальна вага предметів. Завдання 1. Види розміщення зображення (асиметричне, симетричне). Візуальна вага. Розробка асиметричної сюжетної предметно-просторової 1-2-х планової композиції (свято на галявині, день народження, концерт на сцені, футбол, змагання, цирк на арені). Розробка конфігурації та кольору героїв, предметів переднього плану. Лінійний рисунок або робота від плями. Початок роботи. Гуаш; папір; аплікація з кольорового картону; тонований фон; 1/4л.

Композиція «Концерт»

«Цирк»


1

26

17.03.



Тема 6. Рівновага на форматі з декількох зображень. Візуальна вага предметів. Завдання 1. Розробка конфігурації та кольору героїв, предметів дальнього плану. Виявлення плановості шляхом часткового загородження форми великих кольорових плям і маленьких плям. Використання тональних контрастів. Закінчення роботи. Гуаш; папір; аплікація з кольорового картону; тонований фон; 1/4л.

Композиція

«Концерт»

«Цирк»



1

27

24.04.



Тема 6. Рівновага на форматі з декількох зображень. Візуальна вага предметів. Завдання 2. Розробка симетричної сюжетної предметно-просторової 1-но планової композиції (Великдень, Святвечір, Покрова, Маковій). Розробка конфігурації та кольору предметів переднього плану. Лінійний рисунок або робота від плями. Початок роботи. Гуаш; акварель; папір; 1/4л.

Натюрморт «Пасхальний»

«Яблучний Спас»

1

Весняні канікули

28

07.04.



Тема 6. Рівновага на форматі з декількох зображень. Візуальна вага предметів. Завдання 2. Розробка конфігурації та кольору предметів дальнього плану. Виявлення плановості шляхом часткового загородження форми великих кольорових плям і маленьких плям. Використання тональних контрастів. Розробка образів декором за національними мотивами. Закінчення роботи. Гуаш; акварель; папір; 1/4л.

Натюрморт «Пасхальний»

1

Тема 7: Підсумкова робота. Закріплення композиційних вмінь і навичок. 6 год.

4 години, 2 години.

29

14.04.



Тема 7. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка асиметричної сюжетної предметно-просторової 1-2-х планової композиції (останній дзвоник, прогулянка, канікули). Розробка конфігурації, кольору героїв, предметів переднього плану. Лінійний рисунок або робота від плями. Початок роботи. Гуаш; акварель; туш, перо; папір; 1/4л.1/8л.

Композиція

«Прогулянка з повітряними кульками»

1

30

21.04.


Тема 7. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка формату зображенням за рахунок кольорових або тональних контрастів (нюансів). Розробка сюжету через ритмову композиційну структуру. Продовження роботи. Гуаш; акварель; туш, перо; папір; 1/4л.1/8л.

Композиція

«Прогулянка з повітряними кульками»

1

31

28.04.


Тема 7. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка простору як навколишнього середовища головних героїв. Свідоме застосування прийомів композиції (колір, лінія, ритм, контраст, симетрія). Продовження роботи. Гуаш; акварель; туш, перо; папір; 1/4л.1/8л.

Композиція

«Прогулянка з повітряними кульками»

1

32

05.05.


Тема 7. Підсумкова робота. Завдання 1. Розробка образу елементами (декоративні, живописні, графічні) або деталізація фона. Можливо свідома розробка фону оригінальними елементами (орнамент; сюжет в сюжеті, ритмічні повторення, декор). Закінчення роботи. Гуаш; акварель; туш, перо; папір; 1/4л.1/8л.

Композиція

«Прогулянка з повітряними кульками»

1

33

12.05.


Тема 7. Підсумкова робота. Завдання 2. Розробка сюжетної предметно-просторової колективної композиції на великому форматі. Розробка настрою композиції за рахунок кольору (певна гама, контраст чи нюанс), манери нанесення фарб (вливання кольору, пастозне письмо, штампування). Початок роботи. Гуаш; аплікація з кольорового паперу; папір; 1л.

Підсумкове заняття за ІІ семестр. Тестування. Огляд робіт. Повторення вивченого – візуальна вага, рівновага на форматі, сюжетний фон, ритм ліній, ритм кольору.

Колективна композиція

«Здрастуй, літо-красне!»

1

34

19.05. підсум.

занят.


Тема 7. Підсумкова робота. Завдання 2. Намагання поєднати всі малюнки в єдину композицію за рахунок лінії дороги, землі, колориту композиції. Закінчення роботи. Гуаш; аплікація з кольорового паперу; папір; 1л.

Підсумкове заняття за рік. Огляд робіт. Тестування. Повторення виразних засобів композиції, правил рівноваги на форматі з декількох зображень, особливостей візуальної ваги предметів. Повторення знань про організацію площини картини, формат і його властивості. Творче завдання з композиції на літо.

Колективна композиція

«Здрастуй, літо-красне!»

1

Літні канікули







Схожі:

1-го року навчання : «Початкові правила композиції» icon3-го року навчання: «Засоби композиції І прийоми роботи з ними»
Композиції для 2 класу на І семестр 20 – 201 н р підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської...
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» icon2-го року навчання
Композиції для 1 класу на І семестр 20 – 20 н р підготувала викладач-методист класу образотворчого мистецтва Михайло-Коцюбинської...
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» iconПочаткові залишки на рахунках бухгалтерського обліку на початок березня...

1-го року навчання : «Початкові правила композиції» iconСутність композиції, її типи та форми
Для неї характерні спрямовані до центра основні напрямки ліній, побудова за формою кола, квадрата, прямокутника з урахуванням симетрії....
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» iconПравила безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних...
Ади) незалежно від форм власності та відомчого підпорядкування, які здійснюють навчання учнів (студентів) на персональних комп'ютерах...
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» iconПравила безпеки під час проведення навчання з біології в загальноосвітніх...
Науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти І науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій...
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» iconТема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом?
Мета. Закріплювати вміння працювати з пластиліном, вчити виготовляти тематичні композиції з пластиліну на площині. Розвивати спосте­режливість,...
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» iconЯк слухати музичні композиції на уроках художньої культури?
Використовуючи на уроках музичні композиції, педагог повинен сам продемонструвати учням своє ставлення до музики, до конкретного...
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» icon-
У цих співачок оригінальний стиль, у їхньому репертуарі є І філософські балади, І романси, І фольк-рокові композиції, ескізи, пісні...
1-го року навчання : «Початкові правила композиції» iconПравила безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних...
Ади) незалежно від форм власності та відомчого підпорядкування, які здійснюють навчання учнів (студентів) на персональних комп'ютерах...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка