Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва




НазваРозвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва
Дата конвертації16.07.2013
Розмір88.4 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва.

Мета: ознайомити десятикласників з визначенням відгуку як жанру публіцистики, вчити аналізувати та самостійно складати відгук на мистецький твір; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву, усне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до прекрасного, повагу до мистецтва; формувати інформаційну, комунікативну компетентності.

Обладнання: підручник, словники, картки з творчим завданням, музичний супровід, проектор, комп’ютер
^ Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель. Вже почалось, мабуть, майбутнє.

Оце, либонь, вже почалось…

Не забувайте незабутнє,

воно вже інеєм взялось!
І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі.

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі!
Минають фронди і жіронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине.

…………………………

Згадайте в поспіху вагона,

в невідворотності зникань,

як рафаелівська Мадонна

у вічі дивиться вікам!
В епоху спорту і синтетики

людей велика ряснота.

Нехай тендітні пальці етики

торкнуть вам серце і вуста.
Вам необхідно:

  • не просто слухати, а чути;

  • не просто дивитися, а бачити;

  • не просто відповідати, а міркувати;

  • дружно і плідно працювати.

Тож до роботи!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні я пропоную вам роботу в групах (учні розсаджуються за 3 групами). Кожна група одержує творчі завдання – доповнити висловлювання.

І група «Експерти».

Мистецтво – це форма пізнання світу, мислення в образах за допомогою … (відповідь – кольору, слова, руху, звуку).

ІІ група «Театральні критики».

Художник зображує навколишній світ, свої відчуття від перебування в ньому за допомогою … в живописі, … в графіці, … в музиці, в театрі та кіно. (відповідь – кольору, малюнка, звуків, жестів, міміки).

ІІІ група «Літературні рецензенти».

Висловлювання читачем, глядачем або слухачем безпосередніх вражень від сприйняття твору – це … (відгук).

  • Які ключові слова можна виділити із зазначених текстів?

І група – мистецтво

ІІ група – живопис, графіка, музика, театр, кіно. А все це – види мистецтва.

ІІІ група – відгук.

  • Сформулюйте, будь ласка, тему нашого уроку, спираючись на ці ключові слова.

Учні самостійно визначають тему уроку (відгук про твір мистецтва) і роблять записи у зошитах.

Учитель (використовуючи метод «мікрофон»):

  • Яку мету, на Ваш погляд, ми маємо досягти сьогодні на уроці? (відповіді учнів).

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Учитель.

  • Отже, з’ясуємо лексичне значення слова відгук (робота з тлумачним словником).

  • А тепер здобудемо більше інформації з цього питання (слайд)

(учні роблять відповідні записи в зошиті).

  1. Шановні друзі, Ваші пропозиції з приводу подальшої роботи. (учні висловлюють власні думки, приходять до висновку: необхідно обрати вид мистецтва, щоб скласти відгук).

^ Як підготуватися до написання відгуку

1.                 Приступаючи до написання відгуку на прочитану книгу, важливо продумати мету вашої творчої роботи (поділитися враженням про книжку, посперечатися з приводу оцінки героїв твору, поставити проблемне запитання, що виникло під час читання до адресата – того, до кого ви хочете звернутися у своїй роботі – до автора твору, ваших друзів, батьків та ін., - на його форму: твір-роздум, лист, нотатки до шкільної газети тощо).

2.                 У вступній частині дайте загальну оцінку прочитаному, висловіть свої враження від твору, про який ви пишете відгук.

3.                 В основній частині докладніше зупиніться на своїх враженнях від прочитаного, конкретно їх аргументуйте, зверніть увагу на позицію автора.

4.                 Зробіть висновки щодо прочитаного твору.

 

Відгук на книгу

1.     Бібліографічний опис книги

2.     Короткі відомості про автора (місце твору у творчості письменника)

3.     Тема

4.     Коротко зміст, проблематика

5.     Головні думки твору (у тезисній формі)

6.     Охарактеризувати героїв (головні і другорядні), розмірковуючи про їх вчинки, характери, стосунки з іншими персонажами

7.     Переказ найбільш цікавих епізодів

8.     Визначте ставлення автора до сказаного

9.     Охарактеризувати зображувально-виражальну своєрідність твору

Орієнтовна схема відгуку на кінофільм
1.    Тема та ідея кінофільму.
2.    Стислий переказ (з елементами оцінки).
3.    Значення проблеми, поставленої у фільмі.
4.    Враження від роботи режисера, гри акторів, музичного супроводу, кольорового оформлення.
5.    Підсумкова оцінка кінокартини.
6.    Рекомендації тим, хто не дивився кінофільм.
Орієнтовна схема відгуку на спектакль
1.    Тема та ідея спектаклю.
2.    Найбільш яскраві частини спектаклю.
3.    Враження від гри акторів, сцени, художнього
оформлення спектаклю (декорацій, меблів, костюмів,
гриму, освітлення), мови акторів, музики, співів, танців.
4.    Загальне враження і оцінка спектаклю.
5.    Висновки й побажання.

Зверніть увагу!
Під час складання відгуку на твір мистецтва використовуйте по можливості такі словосполучення:
твір цікавий тим...; дуже вразило...; особливо запам'ятався епізод (момент, місце); увагу привертає...; автор вдало (переконливо, яскраво, захоплююче): на жаль, шкода, герой...; у творі піднімається проблема...; порушується питання...; стверджується думка...; основна думка розкривається... та ін.

IV. Закріплення матеріалу.

  1. Робота в групах.

  2. Складіть відгук про проглянуту виставу за поданим планом

  3. Слово надається членам групи «Літературні рецензенти», «Театральні критики», «Експерти».

  4. Зачитування відгуків та їх аналіз.

^ V. Підсумки уроку, оцінювання.

1. Учитель.

- Чи досягли ми мети уроку? (відповіді учнів).

2. Самооцінка участі учнів

VI. Домашнє завдання.

  1. Членам групи «Експерти» - підготувати матеріал до стенду «Письменники Миколаївщини»

  2. Членам групи «Літературні рецензенти» - від коректувати матеріал відгуків.

  3. Членам групи «Театральні критики» - написати відгук на переглянуту виставу.



^ Твір на тему: Мій улюблений твір мистецтва (відгук про твір мистецтва)

Мистецтво... Воно зачаровує нас силою краси: краси звуків, краси почуттів, краси побаченого. І якщо вже зачарувало людину — то це навіки. Отака вона сила — сила мистецтва. Когось зачарувала таємнича, ніжна, трепетна музика, когось довершена картина, когось прекрасна книга, когось чарівний спів виконавця.
Серед музичних творів мені найбільше подобається «Місячна соната» Бетховена. Бетховен був геніальним композитором, тонким ліриком, умів майстерно передавати звуками те, що відчувала його переповнена образами, зранена переживаннями та нещастями душа.
Глибоким ліризмом сповнена «Місячна соната» Бетховена. Ніжно звучить музика, але де-не-де чуються насторожені звуки. Вони ніби віщують негоду, що наближається. Я відчуваю звуки спочатку тихі, а далі все сильніші, гучніші. І ось вже буря. Уявляю, як над морем потьмарилося небо, закривши свинцевими хмарами срібний місяць. Як великі лавини злітають вгору, вдаряються об каміння і розлітаються тисячами краплинок. Сила звуків наростає, і перед моєю уявою постає розгніване море, справжня буря тіа морі... Громові розкати чуються в музиці. Вона зривається з клавіш і летить вдалину, наповнюючи мою кімнату стогоном. Та враз громовиця зникає, і знову звучить мелодія. Знову ллється місячне сяйво в душу і звучать затихаючі тривожні звуки...
У своїй сонаті Бетховен передав боротьбу прекрасних, чистих почуттів людини з темними силами людської душі, із сірою буденщиною, міщанством, з темними силами обивательського благополуччя.
Музика... її звуки чарують нашу уяву, захоплюють, викликають певні почуття. Музика це дивовижна скарбниця, яка збагачує нас, відкриває двері у світ прекрасного.


^ Відгук на твір мистецтва "Фільм Аватар"

Рік тому назад, світу було представлено новий фантастичний фільм під назвою «Аватар». Продюсером та режисером цього фільму є канадський кінорежисер Джеймс Камерон, відомий своїм попереднім фільмом «Титанік». Нагадаю що фільм «Титанік», знятий у 1997 році, є класикою світового кіно.Сценарій фільму «Аватар» Джеймс написав ще давно, але вирішив зняти фільм лише зараз, оскільки тоді не було технологій, які змогли би зробити фільм таким, яким його уявляв собі режисер.

Новий рік я з батьками поїхав святкувати до Києва, саме тоді я і потрапив на прем’єру цього дивовижного фільму. Дивився я цей фільм у поки що найкращому кінотеатрі країни, у 3D-окулярах, що перетворювали плоске зображення на реальність. Спец-ефекти були неймовірними й переносили мене у той світ. Але мене більш вразили події які відбуваються у фільмі.

Дія розгортається на планеті Пандора, де люди розгорнули свою військову базу, щоб добувати надзвичайно дорогий мінерал Анобтаній. Але їхня діяльність шкодить навколишньому середовищу, що призводить до конфлікту з На’ві – розумними мешканцями Пандори, що схожі на людей. Вони більше людей заввишки, мають синю шкіру та мають по чотири пальці на руках і ногах. Люди створили декількох аватарів – істот, що мають вигляд На’ві, але керуються людьми за допомогою мозкового зв’язку. Головний герой фільму Джейк Саллі керує одним з таких аватарів, його задача налаштувати контакт із мешканцями планети та умовити їх покинути місцевість, щоб люди змогли добувати мінерал. Якщо вони не погодяться піти, люди виселять їх силою.

Але під час життя Джейка разом із На’ві, він закохується у одну з жінок їхнього племені. Почувши природу цієї планети він вирішає встати на бік туземців. Дипломатично вирішити проблему з людьми не вдається, люди не підуть з планети, тому Джейк зібравши велику армію туземців, шляхом об’єднання декількох племен, починає вирішальну битву з людьми.

Дивлячись цей фільм я відчув себе на місці головного героя. Мені здалося, що я насправді пережив ці події, я майже вірю у це, бо я хочу щоб це було насправді. Я отримав величезну кількість емоцій які не можливо описати, їх можна лише відчути. Цей фільм проник мені глибоко у серце і зберігся в ньому не як фільм, а як реальна подія. Я хочу сказати, що цей фільм варто подивитись кожному, хто хоче не побачити, а відчути інший світ, світ у якому істоти живуть у гармонії з природою!

Окрім спец-ефектів не малу роль зіграла гра акторів, особливо Сигурні Уївер, видатної акторці відомої грою в інших фільмах Джеймса Камерона. Ідея та насиченість фільму також були на висоті, одразу можна сказати, що Джеймс має дуже гарну уяву. Цей фільм справдив мої очікування і навіть більше. До речі фільм ішов на українській мові, що не тільки не заважало, а навіть навпаки зробило фільм ще більш цікавим. На мій погляд цей фільм не даремно став найкасовішим фільмом за всю історію світового кіно. І хто би що не говорив про нього, я все одно не зміню своєї точки зору та буду відстоювати її!

^ Вистава «Перехресні стежки» за повістю Івана Франка

Національного академічного драматичного театру ім. І.Франка

 

Повість І. Франка «Перехресні стежки» створена на межі століть (1900 рік). Це обумовило символічно-модерний стиль твору, в якому існують дві сюжетні лінії. Романтична: історія трагічного трикутника Рафалович-Регіна-Стальський та суспільно-громадянська, пов’язана із діяльністю адвоката Рафаловича. Для автора і постановника сценічної версії повісті Дмитра Чирипюка домінуючими стали слова самого І. Франка: «значний вплив на моє життя, а значить, на мою літературу мали зносини мої з жіноцтвом…» Отже, створюючи свій варіант сценічного втілення повісті, режисер Дмитро Чирипюк зосередив свою увагу в першу чергу на висвітленні і проникненні у найпотаємніші нетри людської душі чотирьох персонажів: Рафаловича, Регіни, Стальського і Барона.

Саме ці постаті завдяки геніальній уяві Франка являють читачеві глибинне, втаємничене поняття фатуму. Складну внутрішню боротьбу між божественним і диявольським. Вічний пошук ідеалу жіночості і любові (як і було в реальному житті Франка), а замість цього фатальна жінка, нічні жахи, афекти, хворобливі алюзії, за якими порожнеча.

Фабула цієї лінії певною мірою віддзеркалює знані твори І. Франка «Зів’яле листя» та «Украдене щастя».

У місті з’являється молодий успішний адвокат Євгеній Рафалович, який випадково перестрічається із давнім наставником Стальським. Минуло чимало років з останньої зустрічі. Є про що розповісти. Рафаловича цікавлять справи у місті, звичаї, впливові особи. Завдяки знайомству із Стальським він має намір завоювати певні позиції, авторитет. Стальський із хворобливою зверхністю «проводить» колишнього учня лабіринтами людської ницості.

Кульмінацією є візит Рафаловича до Стальського. В його дружині Регіні Рафалович впізнає своє юнацьке кохання. Стальський організовує вечірку з нагоди 10-ї річниці свого шлюбу з Регіною, яка з мрійливої дівчини перетворилася на афектовану, істеричну особу, не здатну на опір чоловіку-садисту. Між колишніми закоханими виникають дивні почуття… Містом блукає божевільний сторож Барон в пошуках антихриста, він певен, що саме на нього покладена місія врятувати світ… 

Прекрасна вистава! Канва постановки зіткана з майстерності акторської гри, талановитої режисури та безсмертної геніальності твору "Перехресні стежки". Майже дві години переживали емоції захоплення, особливо вразила гра О. Стальчука, образ Барона легким, але потужним штрихом доповнював загальну картину дійства, що відбувалося на сцені. "Браво!" усім, хто працював над виставою!

Схожі:

Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconУкраїнська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема....
Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5 Письмовий твір на самостійну обрану тему за творчістю Т. Г. Шевченка
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconУрок украинского языка в 7 классе Урок з розвитку зв’язного мовлення...
Урок-проект за темою: «Розвиток зв’язного мовлення. Опис зовнішності людини(говоріння)»
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconУсний відгук про твір мистецтва (архітектурну пам’ятку)
Обладнання. Зразки відгуків, мультимедійний центр, диск із історією створення Михайлівського Золотоверхого монастиря, ілюстрації...
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconУрок розвитку зв’язного мовлення Тема: Твір роздум на морально етичну...
Обладнання: таблиці: «Структура твору-роздуму», «Формула щастя», «Острови наших мрій»; пам'ятки: «Як писати твір», «Типові недоліки...
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconПлан роботи ммк на грудень 2011 року
Засідання дефектологічного консультаційного пункту «Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку із проблемами психофізичного...
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconФеноменологія
Феномен, наприклад, це самодостатній І са-моцінний твір мистецтва, що не вказує на щось сховане за ним, цим відрізняється від явища,...
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconПояснювальна записка до проекту Закону про загальнодержавний збір...
Проект Закону про загальнодержавний збір на розвиток театрального мистецтва та кінематографії в Україні розроблено з метою реалізації...
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconТема Дата
Художній твір як явище мистецтва, новий ір­реальний світ, створений письменником. Його особливість І значення. Функції мистецтва
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconМетою цього позакласного заходу є розвиток мислення й зв'язного мов­лення...
М. В. Гоголя. Проводиться цей захід у формі літера­турної гри, в котрій використовуються прийоми популярної телепередачі «Щасливий...
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва iconДень довкілля "В гостях у Флори"
Мета: поглибити знання учнів з теми "Типи І стилі мовлення", "Опис природи"; розвивати творчі І пізнавальні здібності, вдосконалювати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка