І не на день майбутній – на віки!




Скачати 295.12 Kb.
НазваІ не на день майбутній – на віки!
Сторінка1/3
Дата конвертації16.07.2013
Розмір295.12 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
  1   2   3
Вчителі і діти! Діти і батьки!

Нерозділиме і одвічне коло.

Ми засіваємо житейське поле

І не на день майбутній – на віки!

У сім ї з’явився першокласник… Цього моменту з нетерпінням чекала дитина, з деяким острахом – батьки і з гордістю – решта родини. Свято прийшло і… минулося, настали робочі будні. Ейфорію перших днів ніби вітром здуло – почалися проблеми… І як свідчить практика, немало дітей важко переживають своє нове становище, нових знайомих, з якими змушені проводити значну частину дня, рожеві мрії та стовідсоткова впевненість деяких батьків в унікальності та вченості свого малюка розбиваються об реалії класного колективу, особливості навчання , вимоги вчителя та порядок школи. Багато батьків відчувають труднощі у встановленні контактів з вчителями ,та що ще важливіше - з власними дітьми, але вже в новому статусі. Діти, в силу обставин, теж не завжди легко та швидко вливаються в новий колектив, привикають до нового розпорядку, вимог та обов’язків. Всі учасники цього дійства усвідомлюють, що єдине, що може в такій ситуації справді допомогти – це терпіння та бажання, але….як кажуть в народі « легко казка кажеться, та нелегко діло робиться…»

Саме цей тривалий процес і називається утворенням класного колективу або ,як тепер модно казати ,класної родини--всі учасники якої виступають мимоволі головними дійовими особами в виставі під складною назвою навчально – виховний процес. І не епізодична роль в цьому театрі належить саме вчителю, який повинен стати не деспотичним керівником, а партнером і маленьким учням, і їхнім турботливим батькам. Вчителі, батьки і учні ,всі разом і кожен окремо, з усіх сил намагаються віднайти найбільш ефективні засоби розв’язання цієї проблеми. Вони долучаються до педагогічної освіти, визначають зміст і оптимальні форми роботи, що мають вирішити ряд поставлених завдань. А саме:

  • довести до свідомості всіх учасників педагогічні поради та позитивне ставлення до них;

  • сформувати психологічну і педагогічну готовність до їх реалізації;

  • активізувати здатність батьків і вчителів до самоаналізу своєї діяльності та об’єктивної оцінки їх результатів.

Виходячи з вище зазначеного,я ,як класний керівник, свою роботу формую в кількох напрямах.



В організації взаємодії сім ї та школи важливіша роль належить останній, тому що не всі батьки однаково відгукуються на прагнення педагога до співпраці – не виявляють належної зацікавленості в об’єднанні зусиль у вихованні своєї дитини. Тому я завжди стараюся виявити терплячість і цілеспрямованість в пошуку шляхів розв’язання цієї актуальної педагогічної проблеми, виключаючи позицію авторитаризму. Я враховую особливості кожної конкретної сучасної сім ї, її особливості та типологію.

Також знаю, що робота з батьками повинна мати яскраво виражений випереджувальний (превентивний) характер, особливо в початковій школі. З практики давно зрозуміла,щоб у батьків виникло бажання психолого – педагогічного просвітництва, вчитель повинен не лише пропонувати теми для обговорення в ході батьківських зборів, а й обов’язково враховувати побажання і зауваження батьків. Все це та інше дасть змогу батькам побачити себе та інших в обговорюваній проблемі, порівняти зразки власної та чужої поведінки, практичні підходи до вирішення проблем сімейного виховання, а також зробити потрібні ( відповідні) висновки.

Тому кожна наша зустріч з батьками виконує декілька функцій, пов’язаних між собою:

  • Освітню ( озброєння певним комплексом психолого-педагогічних знань);

  • Оцінну ( здійснення об’єктивної оцінки реального досвіду сімейного виховання);

  • Стимулюючу ( стимулювання батьків до вдосконалення власного педагогічного досвіду);

  • Виховну ( виховання необхідних якостей ставлень та вмінь, необхідних для самовдосконалення);

  • Аналітичну (розвиток здібносте до самоаналізу);

  • Діагностичну ( вчасне виявлення змін та їх динаміки у соціально – психологічному стані класної родини, та кожного конкретного учасника навчально – виховного процесу).

Для організації якісної взаємодії між школою та родиною важливо розглядати класний колектив як єдине ціле, як велику класну родину, яка формується і цікаво розвивається лише у випадку організації спільної діяльності педагогів, батьків та дитини. Мені найчастіше доводиться миритися з існуючою ситуацією сімейного мікроклімату конкретного учня, допомагати дітям та батькам у вирішенні особистих проблем на основі педагогічної підтримки, залучення дитини до спільної діяльності, надавати допомогу в реалізації її запитів , потреб, інтересів. Отже, корисно об’єднувати зусилля для досягнення високих результатів та вирішення конфліктних ситуацій, попередження конфронтаційних настроїв.

Взаємодія педагога з батьками учнів молодших класів буде тим ефективнішою, чим більше різноманітних чинників буде залучено. Форми взаємодії – це різноманітність їх спільної діяльності та спілкування.

Батьківські збори – одна з основних форм роботи з батьками, але вони не складаються тільки з монологу вчителя. Це вже в своїй основі взаємообмін думками, ідеями, знаннями, спільний пошук оптимальних рішень. З урахуванням сучасних вимог до урізноманітнення форм проведення класних зборів я організовую:

^ Збори батьків і дітей;

Збори – тренінги;

Збори в довкіллі ( на екскурсії, в поході);

Збори – презентації ;

Збори татусів;

Збори матусь;

Збори у письмовій формі;

Збори у формі прес – конференцій;

Збори – диспути, діалоги;

Збори у формі концертних програм;

Класний ринг (зіткнення думок з проблемних питань класу);

^ Ділова гра «Я роблю так…»;

Колективні творчі справи, акції.

Для себе я визначила такі прописні істини проведення вдалих батьківських зборів:

  1. У проведенні та підготовці батьківських зборів активну участь беруть самі батьки.

  2. Щодо усіх рішень та порад, прийнятих більшістю, необхідно зразу виробити план реалізації.

  3. Необхідно взяти від батьків усі їхні можливості та вміння на користь класному колективу.

Приблизна структура проведення батьківських зборів:

  1. Інформація загального характеру ( досягнення та перспективи, зміни, майбутні заходи, подяки активним батькам тощо).

  2. Основна частина згідно тематики батьківських зборів.

  3. Індивідуальні консультації, бесіди або засідання батьківського комітету.

Перед кожним проведенням зборів я турбуюся про те, щоб приміщення мало естетичний вигляд. Батьки розсаджуються на місця, де сидять їхні діти – таким чином вони бачать робоче місце своєї дитини, мають можливість познайомитися з батьками сусідів по парті. Перед батьками складений аркуш паперу або конверт, всередині якого індивідуальне звернення до батьків, що містить конкретну інформацію про їхню дитину, індивідуальні побажання вчителя, коректні зауваження, або запрошення до індивідуальної зустрічі з зазначенням часу і місця. Це додатковий вид педагогічного спілкування дає батькам додаткову інформацію про їхню дитину,а вчителю дозволяє зберегти фактор приватності у спілкуванні з батьківською громадою.

Орієнтовна тематика батьківських зборів у першому класі

  1. Збори – тренінг «Перший раз у перший клас»

  2. Збори – обговорення (диспут) «Адаптація першокласників в навчально – виховний процес»

  3. Ділова гра «Вплив сім’ї на формування навчальних компетентностей першокласника»

  4. Збори – свято «Першокласником я став…»

Проект батьківських зборів №1

^ Тема. Збори – тренінг «Перший раз у перший клас»

Мета. Почати формувати в батьківського колективу відчуття єдиної класної родини та активізувати прагнення спільної участі в навчально – виховному процесі; ознайомити з особливостями психо – фізіологічних особливостей дітей цього віку та їх вплив на формування початкових навчальних компетентностей.

^ Хід зборів – тренінгу

  1. Вступна лекція шкільного психолога на тему «Психо – фізіологічні особливості дітей шестирічного віку»



  1. Вступне психологічне дослідження батьків першокласників.

Мета дослідження:

  • виявити рівень міжособистісних зв’язків між учнями та їх батьками;

  • характер та зміст родинного спілкування, форми організації життєдіяльності кожної сім’ї;

  • пріоритетні напрямки виховання, навчання та творчого розвитку кожного учня з погляду їх батьків;

  • зберегти наступність у вихованні та навчанні молодших школярів;

  • визначити рівень життєвих компетентностей, з яким прийшли учні в перший клас.





Психолого – педагогічна вправа «Один день з життя Петрика»

Мета.

  • Проілюструвати практичну сторону розглянутих раніше особливостей;

  • продемонструвати на практиці як тісно зв’язаний психо – емоційний стан дитини з її реальними досягненнями та вчинками;

  • залежність дитини від рівня міжособистісного спілкування в сім ї.

Додаткове обладнання: зображення усміхненого сонечка, смайлик, квіточка з додатковими елементами – пелюстками (на вибір вчителя) – це наш уявний хлопчик Петрик. ; оповідання «Один день з життя Петрика».

Вчитель розповідає або ж читає казку невідомого англійського автора в перекладі Я. Чумака «Один день з життя Петрика». З кожною невдачею відриває від зображення на дошці один фрагмент малюнка. Для активізації батьківського колективу цю вправу рекомендується проводити в декілька етапів, але в будь якому випадку все залежить від конкретного колективу і реальної емоційної ситуації .

І етап

Підготовча вправа «Передбачення за опорними словами або малюнками»

На дошці обране зображення і назва казки або зображення + декілька опорних емоційно важливих за змістом слів з тексту . Вчитель пропонує батькам висловити свої припущення щодо змісту оповідання, користуючись опорами на дошці, припущення можна фіксувати письмово для проведення заключної рефлексії.

Один день з життя Петрика

Уранці Петрик прокинувся веселим та щасливим. За дверима дитячої чулася голосна суперечка батьків. За кілька хвилин до кімнати вбігла знервована мама: «Швидше вставайте, ледацюги, в школу запізнитеся!» - крикнула вона.

Петрик пішов до ванни вмитися та вже коло дверей його відштовхнув брат Іванко і,голосно сміючись, зачинив перед ним двері.

Умившись, Петрик почав одягатися, коли влетіла мама зі словами : «Ти знову копаєшся годину», - і вона швидко застебнула ґудзики на його сорочці. А Петрику так хотілося зробити це самому. Адже на ньому була його нова червона сорочка, яку він сам вибирав вчора в крамниці. Трохи заспокоївшись, хлопчик пішов снідати.

У кухні тато проігнорував привіт Петрика. Зайшовши до класу, Петрик весело привітався з вчителькою, яка чомусь не звернула уваги на нову сорочку.

Засмучений Петрик ледве висидів урок математики, на якому він ніяк не міг розв’язати задачу. А другим був улюблений урок праці. На уроці вчителька показувала як робити квітку, і учні приступили до роботи. У Петрика було багато нових ідей, він із захопленням виготовив свою квітку. «Хіба я так показувала?» - обурилася вчителька і кинула квітку до інших робіт.

На обід був горох, який Петрик не любив, а йому так хотілося їсти! На групі вчителька розвела дітей для гри по групах. І Петрик потрапив в групу до трьох дівчат, які не хотіли з ним гратися. «От ще, хлопчисько!» - сказали вони і забрали іграшки.

Тоді Петрик почав складати картинку, але , як не старався, нічого не виходило. Здавалося, що він – єдина дитина в класі, яка не може скласти картинку. Увечері Петрик вертався додому сумний та нещасливий…..

ІІ етап

Читання або розповідь самого оповідання. З кожною невдачею Петрика, вчителька відриває від зображення по одному елементу.

ІІІ етап

Рефлексія, з опорою на передбачення зроблені на початку, обговорення, висловлення думок стосовно озвучених ситуацій.

IV етап

Ознайомлення батьків з підбіркою практичних порад «Шляхи оптимізації спілкування між батьками і дітьми, що пішли в перший клас»

^ Практичні поради

«Шляхи оптимізації спілкування між батьками і дітьми, що пішли в перший клас»

1. Спілкування батьків і дітей в ролях.

Шановні батьки!

Уважно роздивіться зображення міміки обличчя, дайте відповіді на наступні запитання, записавши номер відповідної гримаси навпроти номера запитання.




1

2

3

4



  1. 1.




    2.




    3.



    З яким виразом обличчя ви переважно проводжаєте свого школярика зранку до школи?

  2. Який вираз вашого обличчя бачить дитина прийшовши зі школи?

  3. Яка міміка з’являється на вашому обличчі при повідомленні малоприємних звісток з уст вашого школярика?

Висновок зробіть самостійно…

^ 2. Життя вчить дитину, але найкраще ми вчимося у тих, кого любимо...

Якщо:

  • Дитину постійно критикувати, то вона навчиться ненавидіти;

  • Дитина живе у ворожнечі, то вона виросте агресивною;

  • З дитини постійно кепкують, вона виростає замкнутою;

  • Дитині щодня докоряють, то вона вчиться жити з почуттям провини;

Але якщо:

  • Дитина росте в терпимості, вона вчиться співчувати іншим;

  • Дитину заслужено хвалять, вона виросте шляхетною;

  • Дитина росте в чесності, вона буде справедливою;

  • Дитина росте без страху, то вона віритиме в людей;

  • Дитина відчуває підтримку, вона вчиться цінувати себе та інших;

  • Дитину повсякчас оточує розуміння і дружні стосунки, вона вчиться розуміти інших та знаходити любов у світі.

^ 3. Пам’ятка батькам першокласника

Від п’ятилітньої дитини до мене тільки крок,

а від народження до п’ятилітньої – страшна відстань”

  • Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з дитиною. Знаходьте радість у спілкуванні з нею. Дайте їй місце в сім”ї.

Але

Не розбещуйте дитя, цим ви його псуєте. Він дуже добре знає, що не обов’язково надавати все, чого він вимагає. Діти просто випробовують вас.

  • Хай не буде жодного дня без прочитаної книги.

І

Не бійтеся бути вимогливими до дитини, бо вона надає перевагу саме такому ставленню. Це дозволяє їй швидше і правильно визначитися.

  • Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами і проблемами дитини.

Але

Не покладайтеся в стосунках з дитиною на силу, бо це привчить її зважати тільки на силу. Не будьте непослідовними, бо це збиває дитя з пантелику і змушує вперто прагнути у всіх випадках залишити останнє слово за нею.

  • Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити. Придумувати танці, вистави, робити з вас глядачів та активних чи пасивних учасників.

^ Але

Не давайте обіцянок, які не зможете виконати – це похитне їхню віру в вас.

А також

Не робіть для дітей та за дітей те, що вони можуть зробити самі, бо інакше вони використають вас як обслугу.

  • Відвідуйте театри, кіно, влаштовуйте сімейні екскурсії, звісно по мірі можливостей.

^ Але

Ніколи не нарікайте на своїх дітей у присутності сторонніх, краще свої зауваження висловити віч – на – віч.

А також

Не варто обговорювати поведінку дитини в розпал конфлікту, бо з деяких об’єктивних причин їх слух притупляється, а бажання з вами співпрацювати – пропадає. Краще зробити це пізніше у більш спокійній обстановці.

  • Обмежте перегляд телепередач та ігри на комп’ютері до 30 хвилин на день. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.

А також

Не піддавайтеся на провокації дитини, а то надалі вона намагатиметься досягти ще більшого. Не дозволяйте їхнім поганим звичкам притягувати до них вашу надмірну увагу, це призведе до ще кращого їх засвоєння.

  • Привчайте дітей до самообслуговування і формуйте трудові навички, а також любов до праці.

І ні в якому разі

Не робіть з дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім”ї зі своїми посильними обов’язками та певними правилами.

  • Діти не повинні реалізовувати те, що не вдалося вам. У них своя доля і свій світ широкий.

Тому

  • Не чіпляйтеся і не буркотіть на них, бо в іншому випадку вони змушені будуть захищатися, прикидаючись глухими.

  • Не вимагайте пояснень навіщо вони зробили те чи інше, бо іноді діти самі не розуміють, чому чинять так чи інакше.

  • Не захищайте їх занадто від наслідків власних помилок, бо вони вчаться на власному досвіді.

  • Не намагайтеся здихатись власних дітей, коли вони ставлять відверті запитання, бо вони шукатимуть відповіді в інших місцях. І не факт, що в добрих.

  • Ніколи не натякайте на свою власну унікальність чи безгрішність, бо це сприятиме комплексу неповноцінності у ваших дітей.

  • Нехай їхні страхи не викликатимуть у вас надмірну тривогу, бо вони лякатимуться ще більше. Покажіть дітям, що таке мужність.

І найголовніше

Ставтеся до них так, як ви ставитеся до своїх друзів. Тоді ви справді станете близькими.

Діти вчаться,

наслідуючи приклад батьків, а не під впливом критики.

Проект батьківських зборів №2

  1   2   3

Схожі:

І не на день майбутній – на віки! iconНаприклад: мир — війна, життя — смерть, гострий — тупий, радіти — сумувати, за — проти
Ких оцінках існують предмети, явища, дії, ознаки з протилежними якісними, кількісними, просторовими й часовими властивостями: день...
І не на день майбутній – на віки! iconГойдаються гондоли на воді, І місяць нависає срібним дахом Тут свято...
Львовом. Тут завмирає час Вузенькими вуличкам розливається аромат ранкової кави, кличуть своїми дзвонами святині Костел Успіння,...
І не на день майбутній – на віки! icon1. Мій ранок, Роксолано, зоре крізь віки

І не на день майбутній – на віки! iconСценарій свята першого дзвоника урочистої шкільної лінійк
Ось І настав він, довгоочікуваний день для всієї дітвори — день зустрічей, день усмішок, день Першого шкільного дзвоника. Стало доброю...
І не на день майбутній – на віки! icon1. Замріюсь на хвилину, полину сизим птахом крізь віки

І не на день майбутній – на віки! iconЗаконодавчо-виробнича база
Планування –вид управлінницької діяльності, який визначає перспективу І майбутній стан підприємства
І не на день майбутній – на віки! iconМіжнародний день Інтернету
Міжнародний день Інтернету святкується 4 квітня – у день (смерті) святого Ісидора Севільського, покровителя учнів І студентів, який...
І не на день майбутній – на віки! iconРішення батьківського форуму на тему
Залучати батьківську громаду до активної участі у житті школи, провівши протягом 2013/2014 навчального року ряд спільних заходів:...
І не на день майбутній – на віки! iconРусс. Ту бе-Ав День любви
Дня любви придумали женщины, желающие поскорее выйти замуж за возлюбленного, поскольку изначально этот праздник имел несколько иную...
І не на день майбутній – на віки! iconРеферат з курсу екології на тему: “Значення природоємності в економіці природокористування”
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка