Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я




Скачати 112.6 Kb.
НазваФормуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я
Дата конвертації17.03.2013
Розмір112.6 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я

Пріоритетним напрямком роботи дошкільного навчального закладу є створення здоров’язберігаючого освітнього простору, що орієнтується на індивідуальний розвиток особистості, заснований на формувані у дошкільника початкових знань про здоров’я і здоровий спосіб життя.

Упродовж 2011 року діяльність колективу спрямована на виконання вимог Законів України «Про дошкільну освіту», «Про мови», засад базового компоненту дошкільної освіти в Україні та інших нормативно-правових документів. Освітньо-виховна робота планується згідно з вимогами програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

Пріоритетними напрямками в роботі дошкільного закладу були і залишаються:

• розвиток партнерської взаємодії в дошкільному навчальному закладі під час забезпечення цілісного підходу до реалізації Базової програми «Я у Світі» з метою удосконалення освітнього процесу;

• продовження пошуків нових форм в організації фізкультурно-оздоровчої роботи;

• партнерство та взаємодія між педагогами, батьками та дітьми з питань безпеки життєдіяльності дитини.

Проводяться педагогічні ради за такими тематиками:

• Шляхи організації навчально-виховного процесу, спрямованого на особистісний розвиток дитини;

• Реалізація Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»;

• Аналіз навчально-виховної роботи педагогічного колективу за минулий навчальний рік;

• Виховуємо соціально компетентного дошкільника;

• Фізкультурно-оздоровча робота – це збереження та зміцнення здоров’я дитини;

• Формування логіко-математич-ної компетентності дошкільника.

Для розвитку творчих здібностей малюків у ДНЗ працюють гуртки з хореографії та орігамі.

Велика увага приділяється психологічній, мотиваційній готовності дитини до школи, зміцненню психічного та фізичного здоров’я дітей, вихованню у них свідомого ставлення до власного здоров’я.

В усіх вікових групах обладнані «доріжки здоров’я», де діти займаються після денного сну. Проводяться всі види фізкультурно-оздоровчої роботи: ранкова гімнастика, точковий масаж, полоскання ротової порожнини сольовим розчином та ін.

Улітку в дошкільному закладі практикується контрастне обливання стоп, що сприяє зміцненню м’язів, запобігає появі плоскостопості. Під час занять фізкультурою проводиться аромотерапія.

Робота колективу спрямована на індивідуалізацію освітнього процесу, підсилення особистісно-орієнтованої гуманістичної моделі виховання, соціалізацію дошкільників, що допомагає нам бачити в кожній дитині індивідуальність і забезпечувати умови для росту її компетенції у відповідності з вимогами програми «Я у Світі».

Щоб відповідати вимогам часу, колектив постійно працює над зміною свого іміджу, зростає рівень доброзичливого ставлення до садочка і з боку громадськості. Батьки із задоволенням віддають дітей у наш ясла-садок. Асоціація

Девіз асоціації: шляхи різні, а успіх один – здоров`я дитини.

Щоб досягти означеного результату, ми, по-перше, провели заняття з педагогами за наступними темами:

Здоров`язберігаючі технології, їх використання на заняттях та в повсякденному житті;

Організація харчування та здорового способу життя;

Співпраця дошкільного навчального закладу та родини;

Використання нетрадиційних форм і методів роботи на заняттях;

Нормативно-правове забезпечення фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі;

Медико-педагогічна робота по оздоровленню дітей.

Творчий підхід педагогів до створення системи оздоровчої роботи в умовах дошкільного навчального закладу, що містить організацію оздоровчого режиму, упровадження нетрадиційних видів оздоровлення та новітніх педагогічних технологій, активні форми методичної роботи з педагогами і батьками, дав позитивний результат. Знизився рівень захворюваності дітей, значно покращилась якість харчування.

Використання нетрадиційних засобів та методів допомагає вихователям творчо осмислити запропоновані на засіданнях Асоціації рекомендації та використовувати їх у роботі.

Великим позитивом є співпраця дошкільних навчальних закладів з медико-психологічною службою та дільничною лікарнею. Поради фахівців суттєво впливають на корекцію діяльності Асоціації, що сприяє покращенню освітньої діяльності у садочках.

Досягнення трирічної діяльності ми продемонстрували у спільних проектах: «Росту здоровим» та «Здорова дитина – здорова родина».

^ ЗАНЯТТЯ З ПІДЛІТКАМИ СЕРЕДНЬОГО ТА СТАРШОГО ВІКУ, СПРЯМОВАНІ НА ВИРОБЛЕННЯ ПОТРЕБИ БЕРЕГТИ СЕБЕ, ЗМІЦНЮВАТИ СВОЄ ЗДОРОВ’Я

Гра «Знак питання»

Мета : це ідеальна вправа для недавно сформованої групи, учасники якої не зовсім розуміють, чого від них очікують, як інші реагують на їхню поведінку.

Інструкція: правила гри такі. Охочий щось дізнатися бере «знак питання», який я кладу в центр кола. Він може запитати про щось будь-якого учасника.

Питання може стосуватися не тільки того, що цей учасник уже сказав або зробив у групі, а й того, що він, можливо, зробить у майбутньому. Можна запитати, наприклад : «Як ти почувався, коли я тільки що тебе перебивав?» або « Як ти реагував би, якби я зробив, наприклад, так?...» тощо.

Тільки-но ви почули відповідь, покладіть «знак питання» назад у коло і дайте можливість іншому учасникові поставити своє запитання. Кожний може ставити скільки завгодно запитань. Хто хоче почати?

(Зупиніть вправу, якщо вам здається, що рівень енергії групи спадає. Обговорення можна не проводити.)

^ Гра «Що сказав китаєць»

Мета : дати змогу учасникам реалізувати свою потребу у владі, обміркувати свої внутрішні установки з приводу впливу і прямого висловлення вимог.

Інструкція: Я хочу вам запропонувати пограти. Це стара дитяча гра, що готує дитину до виконання дорослих обов’язків. Діти пробують себе в авторитетній ролі, тренуються приймати рішення, давати вказівки і виражати при цьому свою індивідуальність. З іншого боку, вони вчаться підкорятися вказівкам інших. І, нарешті, ця гра вчить ще одного – здатності дивувати інших та іноді робити щось несподіване.

Напевно, ми, дорослі люди, часом стаємо надто передбачуваними, оскільки постійно повторюємо певні моделі поведінки. Часто це трапляється через те, що ми втрачаємо здатність впливати на інших.

Будь ласка, станьте в коло…

Кожний з вас по черзі упродовж 1-2 хвилин виступатиме в ролі китайця. У нього є право давати розпорядження, інші мають їх виконувати. Що запропонує «китаєць», залежить тільки від його бажань і фантазії. Кожну свою фразу він починає словами: «Китаєць сказав…», а далі формулює якусь вимогу, наприклад: «…щоб усі від душі позіхнули».

Як атрибут влади «китаєць» тримає в руці книжку або щось інше. Через 1-2 хвилини він дякує всім і передає книжку новому «китайцеві». Хто почне?

^ Вправа «Енергія»

Мета: викликати почуття бадьорості, легкості в учасників.

Інструкція: Сядьте зручніше і заплющте очі. Зручна поза дуже важлива. Посовайтесь з боку в бік: потрібно, щоб ваше тіло відчувало опору. Голова, потилиця і хребет мають знаходитися на прямій лінії.

Вдихніть стільки повітря, скільки зможете, спрямуйте його в живіт… Потім зробіть повний видих…

І ще кілька разів… Спробуйте спрямувати теплу енергію вашого дихання в усі напружені частини тіла, туди, де ви відчуєте холод або втому… Після видиху напруження виходить із вас… Відчуйте, як дихання проникає в найнапруженіші ділянки вашого тіла й розслаблює їх. Як зникає напруження, вам стає затишніше і спокійніше, поки ви уважно стежите за своїм диханням…

А тепер зверніть увагу на ваші плечі й потилицю. Злегка порухайте плечима й шиєю, стежачи, які м’язи розслаблюються й відпочивають, а які залишаються нерухомими. Уявіть собі, що у вас на рівні лопаток знаходяться двостулкові двері. Коли ви робите вдих, уявляйте собі, що обидві стулки широко відчиняються … і зачиняються, коли ви видихаєте… Відчуйте, як прохолодний свіжий вітерець дме у груди й живіт, коли дверцята відчиняються… Можете зафарбувати його в якийсь колір – наприклад, блакитний або світло-рожевий…

Повітря, яке ви видихаєте, теж може бути забарвлене – наприклад, у колір антрациту, що стає світлішим, коли ви розслаблюєтеся…

Знайдіть правильний ритм свого дихання, що відповідає вашому тілесному й душевному стану, а я поки що помовчу…(1 хв)

Потягніться кілька разів, відчуйте свої плечі й потилицю. Можливо, ви вирішите частіше звертати увагу на цю важливу ділянку тіла й більше піклуватиметеся про себе. Розплющте очі й поверніться до нас бадьорими.

Психолог. Доброго всім здоров’я! Сьогодні ми разом поговоримо про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх-давен український народ найбільшою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я : «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!», «Здрастуйте!».

1^ . Вправа «Здоров’я – це…»

Коли ми промовляли свої вітання один одному, то тим самим бажали здоров’я, тобто чогось дуже важливого у нашому житті. Що таке здоров’я? Здоровий спосіб життя? Які думки, асоціації виникають у вас з цим словом? (На аркуші психолог записує всі варіанти відповідей). Потім психолог пропонує визначення поняття «здоров’я» Всесвітньої організації охорони здоров’я.

А зараз кожна група отримує запитання, відповідь на яке обмірковує протягом 3 хв. і записує на аркуші паперу. Потім від групи буде виступати один учень.

(Психолог роздає запитання кожній групі)

1 група: Для чого нам здоров’я?

2 група: Що заважає людям бути здоровими?

3 група: Що шкодить здоров’ю?

4 група: Від чого або від кого залежить наше здоров’я?

(Діти презентують свої відповіді)

Психолог. Отже, ми побачили, що здоров’я допомагає досягти успіхів і залежить від багатьох факторів. Наприклад, від куріння, вживання алкоголю. Ми знаємо, що це шкідливо, і люди теж про це знають. Що ж відбувається? Давайте разом зробимо висновок.

^ 2. Гра «За і проти»

Психолог. Коли ми збираємося щось почати, ми спершу зважуємо всі «за» і «проти», так? Зараз кожна група по черзі називатиме аргумент «за» і «проти» куріння і вживання алкоголю.

1 група – аргумент «за» куріння;

2 група – аргумент «проти» куріння;

3 група – аргумент «за» вживання спиртного;

4 група – аргумент «проти» вживання спиртного.

Психолог кидає м’ячик 1 групі, вона пропонує аргумент і кидає м’ячик 2,3, 4 знову 2 групі, доки не закінчаться аргументи в однієї з груп. Гра проводиться у швидкому темпі й дуже чітко, тривалість – близько 5 хв. Навіть якщо аргументів було порівну у всіх групах або запас доказів дуже великий і гру зупинив психолог, важливо провести подальше обговорення.

- Які аргументи для вас були вагомішими, здивували, були новими, несподіваними, приголомшливими?

- Що ви обрали для себе?

- Що допомогло зробити вибір на користь здорового способу життя? Це було легко чи складно?

- Що означає цей вибір, що може змінитися у вашому житті?

Ми зробили вибір і готові вирушити до вершини свого здоров’я, а крокувати цим шляхом нам допоможуть бажання бути здоровими, творчість, фантазія.

^ Вправа-руханка «Малюємо цифри»

Мета: зняття фізичного та емоційного напруження, покращення настрою в групі.

Учням пропонують малювати у повітрі цифри різними частинами свого тіла:

1 – носом;

2 – правим плечем;

3 – лівим плечем;

4 – правою ногою;

5 – лівою ногою;

6 – ліктем правої руки;

7 – ліктем лівої руки;

8 – коліном правої ноги;

9 – коліном лівої ноги.

Вправу можна повторити.

Вправа «10 кроків до здорового способу життя»

Мета: свідоме бачення учнями того, що є здоровим способом життя, в яких діях і поведінці він виявляється, пошук прийомів наочного переконання ровесників.

Кожній групі пропонується зобразити на папері свої кроки у напрямку свого вибору здорового способу життя. Це може бути малюнок, аплікація і т.д. , де можна використати всі матеріали: фломастери, кольоровий папір, клей, ножиці. Час на виконання завдання – 10 хв. Кожна група презентує свої !10 кроків» до здорового способу життя.

Психолог. Наше заняття добігає кінця. Що ж потрібно, щоб ми були здоровими, щоб наші мрії здійснилися? (Вести здоровий спосіб життя, не лінуватися …) А що потрібно, щоб це реалізувалося? (Не тільки говорити, а й діяти). То від кого ж або від чого залежить наше здоров’я? (Наше здоров’я – у наших руках!)

^ Вправа «Кулька здоров’я»

Кожен учень на повітряній кульці пише маркером позитивні слова, які асоціюються зі здоров’ям, побажання, малює радісне личко. Потім кульки з’єднуємо і стають вони однією великою кулею, символом здоров’я.


^ Виховання здорового способу життя

Бути здоровим - це природне прагнення людини. Здоров’я означає не просто відсутність хвороб, а й фізичне, психічне, соціальне благополуччя.

Цілісність людської особистості проявляється насамперед у взаємозв’язку та взаємодії психічних і фізичних сил організму. Гармонія психофізичних сил підвищує резерви здоров’я, створює умови для творчого самовираження в різних сферах нашого життя. Активна та здорова людина надовго зберігає молодість, продовжуючи творчу діяльність, не дозволяючи «душі лінуватись».

Щоби повніше використовувати власні духовні та фізичні резерви, слід не впадати в розпач через тимчасові слабості, а вірити в захисні сили своєї натури й учитись управляти ними. Чим більш багата людина фізично й духовно, тим легше і природніше врівноважуються прояви її людської сутності.

Правильно підібрані фізичні навантаження допомагають зняти психічну напругу, викликану виробничими чи особистими проблемами. Окрім того, систематичні фізичні вправи - ефективна профілактика різних захворювань.

«Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно ввійти в повсякденний побут кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров’я, повноцінне та радісне життя.» Древнє висловлювання Гіппократа в наше століття проникнення в усі сфери діяльності науково-технічного процесу стає найвищою мірою актуальним.

Любов і турботу про дітей дорослі мають виявляти, граючи, бігаючи та плаваючи з ними, купуючи їм замість тортів і булочок м’ячі, ракетки чи лижі. Підтримувати прагнення дитини до стрункої фігури та спортивних успіхів, обмежити в меню солодощі, використовувати кожну можливість для занять фізичними вправами вдома й на вулиці й самим регулярно займатися спортом - такі задачі дорослих.

Рух поряд із харчуванням і сном є основною життєвою потребою кожного, тому що забезпечує ріст і розвиток органів, позитивно впливає на кровообіг і дихання, стимулює діяльність мозку. Постійне переїдання так само несприятливе, як і чергування жорстких короткочасних дієт і не обмеженого харчування.

У родині діти одержують перші навички здорового способу життя. Але лише здорова не тільки у фізичному, а й у соціально-моральному сенсі родина зможе виростити та виховати здорову в усіх відношеннях людину. В основі родини лежить любов усіх членів родини один до одного. Але є дві особливі людини, які дають початок родині, ростять нас. Це батько й мати - перші зразки мужності та жіночності.

Не всі стають великими спортсменами, але любов до спорту, до самостійних щоденних занять фізичними вправами допомагає кожній людині впевнено крокувати по життю. Боязкі учні після спільної участі з батьками у спортивних святах іноді набувають упевненості в собі, раптом починають любити уроки фізкультури, не бояться бути не зрозумілими однолітками. Вони почувають себе щасливими й потрібними в цьому житті, якщо у школі щорічно проходять спортивні змагання за участю дітей і батьків. Спостерігаючи за учасниками, бачимо, який позитивний вплив роблять ці заходи на школярів і батьків. Разом дорослі та діти одержують колосальний заряд енергії. У них з’являється бажання бути красивими та сильними. Задача вихователя - допомогти дітям повірити у свої здібності й можливості, навчити їх управляти процесами самопізнання та самовдосконалення. Змінивши себе, людина, яка дорослішає, розуміє, що змінюється й усе навкруги.

Діти та підлітки всмоктують у свою свідомість у першу чергу не наставляння, умовляння чи погрози, а ту атмосферу, яку створюють батьки, спілкуючись між собою та з оточуючими. Якими принципами керується родина, такі принципи покладаються в основу ставлення до життя й у дітей.

Якщо родина веде здоровий спосіб життя, у родині панують світ і доброзичливе ставлення один до одного, якщо в батьків немає шкідливих звичок і вони аматори туристичних походів, то й діти прилучаються до фізичної культури, до ведення здорового способу життя.

Учні можуть постійно спізнюватись на уроки фізкультури, приходити без спортивної форми, лінуватись виконувати вправи. Але коли у школі пройшов День родини, і батьки брали участь разом з учнями у змаганнях, із дітьми відбулась метаморфоза.

Батьки часто-густо дають до школи довідки про обмеження фізичного навантаження. А коли клас із батьками вирушає в похід, а батьки виявляють кмітливість і спритність у поході, ось тут уже діти зовсім змінюються й активно займаються фізкультурою.

Заняття у спеціальній медичній групі «Здоров’я» проходять у школі вже багато років. Мета цих занять - поліпшення контролю фізичного розвитку кожної дитини з урахуванням вікових і фізичних особливостей, сприяння більш ретельній корекції відхилень у її фізичному розвитку.

Варто нагадати, що ідеал виховання древні греки бачили в калокагаії, під якою малась на увазі нерозривна сукупність прекрасних фізичних, моральних і духовних якостей. Відповідно до цього принципу, від кожного вільного громадянина була потрібна необхідна психофізична доцільність, тобто сильне, треноване тіло й одночасно певний розвиток і моральна чистота. Такими хочеться бачити й сучасних юнаків і дівчат нашої країни.

Схожі:

Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconУроку для першокласників та дошкільнят на тему: «Курс на школу!»
Мета: стимулювати інтерес дошкільнят до навчання у школі, показати першокласникам їх рівень знань за не тривалий період перебування...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconПредмет «Основи здоров’я» має головну мету розвивати в учнів здоров’язбережувальну...
Тому при оцінюванні навчальних досягнень учнів необхідно враховувати володіння ними здоро’язбережувальними компетенціями, що виражаються...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconМетодичні рекомендації щодо вивчення предмета «Основи здоров’я»
Віших завдань сучасної школи — навчити дітей берегти І зміцнювати своє здоров’я, виховувати у них навички безпечної поведінки. Це...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я icon1 Предмет І завдання основ медичних знань. Поняття про здоров’я І...
Розподіл навчального часу за модулями, темами І видами занять дисципліни “Основи медичних знань”
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconКонспект уроку з курсу «Основи здоров’я»
«Твої права», зошит з друкованою основою для 3 класу «Основи здоров’я» (автор О. В. Лабащук), підручник «Основи здоров’я», 3 клас...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconМетодичні рекомендації щодо вивчення основ здоров’я в 2011-2012 н р
Це завдання, в основному, реалізується шляхом вивчення окремого предмета основи здоров’я, який поєднує елементи знань щодо збереження...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconОснови здоров’я Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному...
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному році здійснюватиметься за навчальною програмою: Програма для загальноосвітніх...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconОснови здоров’я Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному...
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному році здійснюватиметься за навчальною програмою: Програма для загальноосвітніх...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconОснови здоров’я Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному...
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному році здійснюватиметься за навчальною програмою: Програма для загальноосвітніх...
Формуємо систему знань у дошкільнят про основи здоров’я iconОснови здоров ’ Я
Що вивчає предмет «Основи здоров’я». Безпека першокласника. Практична робота: «Знайомство зі школою»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка