Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення




Скачати 53.51 Kb.
НазваЧас І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення
Дата конвертації31.07.2013
Розмір53.51 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы


Тема: “I’m 16. Is it much or not?”

Цілі:

Практична:

- навчати дітей відстоювати свою точку зору, наводити свої аргументи, відповідати на запитання;

- систематизувати знання учнів з англійської мови.

Освітня: поглибити і розширити знання про різноманітні шляхи молодої людини щодо організації свого майбутнього.

Розвиваюча:

- розвивати увагу, інтерес до гри;

- розвивати кмітливість учнів;

- розвивати інтелектуальну гнучкість учнів.

Виховна:

- виховувати повагу до чужої думки, вміння працювати в команді;

- виховувати толерантне ставлення до однолітків;

- виховувати ввічливість у стосунках між людьми.

^ Клас: 10

Час і місце проведення:

Кількість учасників:

Оформлення приміщення: плакат з лозунгами, організація мість для учасників дебатів.

Оснащення: комп’ютер, роздавальний матеріал.

^ ХІД ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ

I етап. Організаційний. Вступне слово вчителя. Повідомлення цілей заходу.

ΙΙ етап. Основний

1. Виступ гравця лінії твердження А-1.

2. Запитання гравця лінії спростування N-3 до гравця лінії твердження А-1, відповіді А-1.

3. Спростування гравцем N-1 аргументів А-1 та висунення доказів сторони, що заперечує.

4. Запитання гравця лінії твердження А-3 до гравця лінії спростування N-1, відповіді N-1.

5. Спростування гравцем лінії твердження А-2 аргументів гравця лінії спростування N-1, підсилення доказів на підтвердження.

6. Запитання гравця лінії спростування N-1 до гравця лінії твердження А-2, відповіді А-2.

7. Спростування гравцем N-2 аргументів А-1 і А-2 та підсилення доказів сторони, що заперечує.

8. Запитання гравця лінії твердження А-1 до гравця лінії спростування N-2, відповіді N-2.

9. Спростування гравцем лінії твердження А-3 аргументів і доказів заперечуючої лінії, подання підсумкового контрасту сторін для підсилення і доведення стверджуючої лінії.

10. Спростування гравцем лінії спростування N-3 аргументів і доказів стверджучої лінії, подання підсумкового контрасту сторін для підсилення і доведення заперечуючої лінії.

^ III етап. Заключний. Підбиття підсумків позакласного заходу.

I етап. Організаційний. Вступне слово вчителя. Повідомлення цілей заходу.

Teacher-compere: Everybody knows that debates is a very interesting and at the same time educational kind of activity which develops a person’s creative abilities. Every person in the world always tries to prove that he/she has the right point of view and it demands a great preliminary work to do this. For centuries there were the winners and those who lose but the principal motto of this brilliant game is: “Taking part in the competition and not the victory is the primary thing”. So, we all gathered here to prove our own oppinions, that we can speak English well and have a plenty of nice time.

Dear friends! Now you will see a competition between two teams of the 10-th form which will try to persuade us that their vision concerning some kind of problematic situation is the most correct. We welcome you to this event and wish you every success.

Now let me introduce you a competent jury with the following membership: english teachers Starychenko Serhij Mykolajovych, Dudich Anna Viktorivna and Djakonenko Tetjana Mykolajivna. (During the words of the teacher-compere the music is heard).

ΙΙ етап. Основний

1. Виступ гравця лінії твердження А-1.

Speaker A-1. Good afternoon, our honourable jury and the opponents’ team. We are glad to welcome you to our tournament. Now, I’m going to introduce you some definitions of the game.

Youth – the period between childhood and maturity, especially adolescence and early adulthood.

Personality – the sum total of all the behavioural and mental characteristics by means of which an individual is recognized as being unique.

^ Group community – socio-psychological charachteristis of the group that consists of the ability of her members to coordinate with their actions and to support adequate relationships.

Self-education – a conscious and purposeful activity that occurs as a result of an active interaction of the personality with social environment and this influences the development and improvement of the personality.

Cooperation – an ideal case of the relationships, that means mutual understanding and mutual support.

  • I represent our team. So, today we are going to discuss the topic: “I’m 16. Is it much or not?”

  • Characteristic feature of the juvenile and the youthful ages is the formation of the life plans. Formation of the plans for the future is the phenomenon of a social and at the same time ethical order. Everywhere the teenagers and young men call their life plans the dim dreams which do not correlate with their practical activity, do not meet their creative abilities, do not correlate with their health and as a rule these people make up their minds to go further to some higher educational establishments to study. After finishing school further education is necessary. In order to gain the appropriate knowledge and skills for professional activity of a person full-time education is necessary. That’s why we consider that a person who is 16 should think about further studying, gaining of a professional education and then seek for some kind of job.

  • I am ready to listen to the cross-questions of our honourable opponents.

^ 2. Запитання гравця лінії спростування N-3 до гравця лінії твердження А-1, відповіді А-1.

Questions of the speaker N-3:

1. You think that a teenager, after finishing secondary school, should only study in order to gain a professional education. Have you ever thought that studies give only theoretical knowledge, and to show your knowledge practice is also needed?

2. What do you think about the teenagers’ conscious choice of a profession?

Answers of the speaker A-1.

^ 3. Спростування гравцем N-1 аргументів А-1 та висунення доказів сторони, що заперечує.

Speaker N-1. Good afternoon, our honourable jury and the opponents’ team. I’m the first player of the denial side.

  • I agree with the speaker’s A-1 definitions. But I’ll try to prove that at the age of sixteen a teenager can also work and not only study.

  • Every person has elementary working skills: washing the dishes, cleaning the house and so on. Why can’t a teenager earn his/her own pocket-money? Why not to obtain a post of a secretary, laboratory assistant, apprentice? By such actions you become more independent and self-reliant. You understand that it is not so easy to earn money, learn to economize, not to waste your money, help your family. And you can gain some education at the part-time deparment. One can easily say that a person with such good quality as working capacity has a clear advantage over a person without this quality, especially when we talk about his/her further prospects of his/her working occupation. We consider that a person who is 16 can work and at the same time gain education.

^ 4. Запитання гравця лінії твердження А-3 до гравця лінії спростування N-1, відповіді N-1.

Questions of the speaker A-3:

1. You consider that at the age of 16 you can work and at the same time gain education. Then what is the purpose of studying? Maybe it is better to do without it at all? In any case you have some job.

2. Don’t you think that such independence deprives the teenagers of youth? Still, when you have some free time you can spend it with your friends, visit some parties with them and read for examinations much better.

Answers of the speaker N-1.

^ 5. Спростування гравцем лінії твердження А-2 аргументів гравця лінії спростування N-1, підсилення доказів на підтвердження.

Speaker A-2. Good afternoon, our honourable jury and the opponents’ team. I’m the second player of confirmation side. I’m going to deliver some of the arguments that prove our version.

  • Youth is a wonderful time. During this period the teenager’s circle of communication is rapidly widening. It takes in his/her life a peculiar place, becomes the field where occur main events of his/her life; reorganizes the whole sphere of the relations with other people; changes the attitude towards himself/herself. At this period a new level of self-consciousness is developing. A teenager comprehends himself/herself, his/her qualities, advantages and drawbacks if to compare with other people, estimates himself/herself. He/she communicates much more with the people of the same age, the circle of his/her interests widens. Young people spare their time much freely. And everyday work and studies leave less and less time for communication with the people of the same age. That’s why we insist on not depriving of a teenager of youth. Further studies, gaining education and communication with the people of the same age are necessary.

^ 6. Запитання гравця лінії спростування N-1 до гравця лінії твердження А-2, відповіді А-2.

Questions of the speaker N-1:

1. We agree to the statement that communication of a teenager with the people of the same age is very large. Don’t you think that a teenager should communicate more with adults? Still, essentially, form and matter, ways of communication are determined by the relationships with the adults.

2. What is the meaning of professional life for you?

Answers of the speaker A-2.

^ 7. Спростування гравцем N-2 аргументів А-1 і А-2 та підсилення доказів сторони, що заперечує.

Speaker N-2. Good afternoon! I’m the second player of the denial side. I listened to the speaker’s A-2 speech very carefully and now I want to express my oppinion.

  • A teenager aims to behave and to look like an adult, he/she wants to have adults’ rights and opportunities. In any case the teenager’s development goes to levelling with adults. But the latter can manifest itself not directly but through the imitations of the actions of the people of the same age who are older in something. But the influence of the people of the same age, whatever important it may be, can’t lessen the meaning of the communication with adults, mutual activities with them. With the help of mutual cooperation adults obtain real opportunities for aimed influence on shaping a teenager’s personality, on the process of his/her maturity. That’s why the earlier a boy or a girl starts working, the faster he/she gains some professional experience. A teenager is taught to be independent, to see his/her mistakes, faults and to work at them. During the studies at professional educational establishments practical experience of knowledge application is very small.

^ 8. Запитання гравця лінії твердження А-1 до гравця лінії спростування N-2, відповіді N-2.

Questions of the speaker A-1:

1. We understand that communication with an adult person in the sphere of industry is very important. Do you really suppose that communication with the teachers and parents isn’t sufficient enough?

2. To your opinion, in what way should a person work at his/her faults and prepare himself/herself to mastering some profession?

Answers of the speaker N-2.

9. Спростування гравцем лінії твердження А-3 аргументів і доказів заперечуючої лінії, подання підсумкового контрасту сторін для підсилення і доведення стверджуючої лінії.

Speaker A-3. Good afternoon, our honourable jury and the opponents’ team. I’m the third player of the confirmation side. My task is to draw conclusions of this game.

  • We have just discussed the topic “I’m 16. Is it much or not?”. We should remember that after finishing school a teenager shouldn’t stop at the attained success. Full higher education is necessary. And you can gain the best knowledge only at the full-time department. And moreover, why deprive a teenager of communication with the people of the same age? Still, you can save more time to spare for your studies, friends, parents and yourself.

^ The speakers A-1, A-2 produced their proofs successfully, answered the following questions:

1. You think that a teenager, after finishing secondary school, should only study in order to gain a professional education. Have you ever thought that studies give only theoretical knowledge, and to show your knowledge practice is also needed?

2. What do you think about the teenagers’ conscious choice of a profession?

3. Don’t you think that a teenager should communicate more with adults? Still, essentially, form and matter, ways of communication are determined by the relationships with the adults.

4. What is the meaning of professional life for you?

The speakers A-1, A-2 asked the opponents’ team the following questions:

1. You consider that at the age of 16 you can work and at the same time gain education. Then what is the purpose of studying? Maybe it is better to do without it at all? In any case you have some job.

2. Don’t you think that such independence deprives the teenagers of youth? Still, when you have some free time you can spend it with your friends, visit some parties with them and read for examinations much better.

3. We understand that communication with an adult person in the sphere of industry is very important. Do you really suppose that communication with the teachers and parents isn’t sufficient enough?

4. To your opinion, in what way should a person work at his/her faults and prepare himself/herself to mastering some profession?

– Thank you, everybody.

10. Спростування гравцем лінії спростування N-3 аргументів і доказів стверджучої лінії, подання підсумкового контрасту сторін для підсилення і доведення заперечуючої лінії.

Speaker N-3. I am speaker N-3. My task is to draw conclusions of our game. 16 is a considerable age. Every person should learn to be independent, gain professional skills and experience, master some occupation. Of course, futher education is necessary, getting a diploma of a high-qualified specialist is important, but you can study at a part-time department. The rest of the time you can help yourself and your family by mastering your first professional skills. Still, some kind of a job is needed for a teenager. It is not only the means of material income, but it helps in shaping discipline, independence and self-affirmation.

^ The speakers N-1 and N-2 answered the following questions successfully:

1. You consider that at the age of 16 you can work and at the same time gain education. Then what is the purpose of studying? Maybe it is better to do without it at all? In any case you have some job.

2. Don’t you think that such independence deprives the teenagers of youth? Still, when you have some free time you can spend it with your friends, visit some parties with them and read for examinations much better.

3. We understand that communication with an adult person in the sphere of industry is very important. Do you really suppose that communication with the teachers and parents isn’t sufficient enough?

4. To your opinion, in what way should a person work at his/her faults and prepare himself/herself to mastering some profession?

The speakers N-1 and N-2 asked the opponents’ team the following questions:

1. You think that a teenager, after finishing secondary school, should only study in order to gain a professional education. Have you ever thought that studies give only theoretical knowledge, and to show your knowledge practice is also needed?

2. What do you think about the teenagers’ conscious choice of a profession?

3. Don’t you think that a teenager should communicate more with adults? Still, essentially, form and matter, ways of communication are determined by the relationships with the adults.

4. What is the meaning of professional life for you?

– The game was very interesting. Thank you, our honourable jury for judging, the opponents’ team – for company, activity and some interesting thoughts. Good bye!

III етап. Заключний. Підбиття підсумків позакласного заходу.

Teacher-compere: Our discussion is closing to an end and now the jury will announce us the results of it. Thank you for taking an active part in the debates. I hope the knowledge of the rules of such a game will help you in the future someday. So, good bye everybody!


Схожі:

Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconЧас Найменування заходу та місце проведення
Заїзд, реєстрація учасників конкурсу та супроводжуючих осіб, поселення в гуртожиток Міжрегіонального вищого професійного училища...
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconАналіз проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики в 2011-2012 н р
В цьому році кількість учасників склала 18 осіб. Хоча в заявках було завлено 34 учня. З них
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconЧас та місце проведення обрядів освячення води у населених пунктах району на свято Водохрещі

Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconРеферат Правила проведення банкету-фуршету
В основному банкет-фуршет проводять тоді, коли за короткий час необхідно обслужити велику кількість людей
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconІіі етап Всеукраїнської олімпіади з педагогіки та психології Місце проведення олімпіади
Місце проведення олімпіади – Миколаївській обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення icon1 Порядок підготовки спортивних споруд та дотримання безпеки учасників...
Перший заступник Державної Заступник голови тсо україни Президент федерації підводного
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconЦі “Правила горосходжень” установлюють умови І порядок оформлення...
АЗ, вимоги до керівників аз, керівника І учасників групи горосходжувачів (команди), дотримання яких є мінімально необхідними мірами...
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconПсихологічна підтримка учасників навчально-виховного процесу під час підготовки до зно
Згідно плану роботи рво практичні психологи району вже другий рік поспіль здійснюють психологічну підтримку учасників навчально-виховного...
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconСтруктура науково-методичної роботи мвпу зв’язку
Аналіз практи­ки свідчить, що значна кількість викладачів відчуває ускладнення в організації навчально-виховного про­цесу, допускає...
Час І місце проведення: Кількість учасників: Оформлення iconМетодичні рекомендації щодо оформлення навчального кабінету біології
На допомогу керівникам закладів освіти, завідувачам навчальних кабінетів, керівникам шкільних мо, кафедр пропонуємо матеріали, що...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка