2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я”




Скачати 95.16 Kb.
Назва2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я”
Дата конвертації03.03.2013
Розмір95.16 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы

Навчально – виховний комплекс


Середня загальноосвітня школа І – ІІІ ст. №1 – гімназія”

смт Тростянця





2008 – 2009 н.р.

Найбільше щастя в житті – здоров’я”


Здоров’я більше варте, як багатство”

(народна мудрість)
Відомо, що здоров’я дорослої людини формується з дитинства. Здоров’я дітей – найцінніше надбання цивілізованого суспільства. Воно створює фізичний, соціальний, інтелектуальний базиси країни.

Школа – це місце, де дитина проводить значну частину часу. Тому, саме школа має великі можливості у здійсненні ряду заходів з питань збереження здоров’я. Школа – це єдиний організм із тісними взаємозв’язками всіх його структурних компонентів.

З огляду на це основною метою роботи педагогічного колективу НВК є пошук, удосконалення форм, методів і засобів підвищення рівня валеологічної спрямованості навчання та виховання, поліпшення стану здоров’я та фізичної підготовленості школярів різних вікових груп, яка реалізується у результаті комплексної роботи над виконанням перспективного плану діяльності НВК як “Школи сприяння здоров’ю” який передбачає:

  • реалізацію загальноосвітніх програм на рівні базової освіти;

  • удосконалення методики проведення сучасного уроку фізкультури;

  • охоплення учнів позакласною та позашкільною роботою;

  • виховання духовної культури учнів;

  • сприяння усвідомленню екологічної цінності навколишнього світу;

  • збільшення рухової активності учнів завдяки проведенню фізкультурно – оздоровчих заходів у режимі навчального дня школи І ступеня;

  • вивчення стану здоров’я, рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості школярів;

  • діяльність соціально – психологічної служби;

  • пошук нових можливостей для покращення стану здоров’я учнів.

І в результаті діяльності :

  • створення комфортних умов перебування дитини в школі, перетворення навчально – виховного процесу у спільну діяльність всіх його учасників, спрямовану на досягнення стану повного психологічного, духовного, соціального благополуччя особистості;

  • об’єднання зусиль педагогічного колективу, медичних працівників, батьків для реалізації права дітей і підлітків на збереження та зміцнення фізичного здоров’я як найвищої соціальної цінності та права громадян на безпечні і нешкідливі умови праці та навчання.

На виконання вищеназваних завдань направлена творча програма “Я і моє здоров’я” – складова Комплексної програми виховання громадянина “Я - особистість” , що реалізується сьогодні в нашій школі.

Основними програмними тезами напрямку “Я і моє здоров’я”, за якими працюють учнівські колективи, є:

- Я і особливості мого здоров’я.

- Я і здоровий спосіб життя.

- Особиста гігієна.

- Чистота і здоров’я.

- Спорт і здоров’я.

- Знайомство із принципами оздоровлення.

- Лікувальні властивості рослин нашого краю.

Формування культури здоров’я, позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, валеологічного світогляду, виховання свідомого ставлення до власного здоров’я реалізується шляхом виконання навчальних програм на рівні базової освіти.

Так під час уроків з основ здоров’я, ОБЖ у учнів формуються стійкі переконання щодо пріоритету здоров’я, мотивація дбайливого ставлення до життя та здоров’я, мотивація на здоровий спосіб життя, як провідної умови збереження та зміцнення здоров’я, ознайомлення з основними принципами, методами, шляхами збереження життя і усіх складових здоров’я.

Уроки біології забезпечують уміння встановлювати гармонійні стосунки з природою, дають необхідні знання про організм людини.

Уроки хімії сприяють розумінню впливу хімічних чинників на здоров’я людини.

Фізичне вдосконалення, використання фізичних вправ для зміцнення здоров’я, профілактика асоціальної поведінки, проведення активного відпочинку та формування здорового способу життя здійснюється у повній мірі під час уроків фізкультури. Головна мета уроків фізичної культури – дати дітям можливість відчути радість руху, викликати потребу в систематичних заняттях фізкультурою і спортом, зберігши її на все подальше життя. В арсеналі педагогів - рухливі ігри, естафети. Успішно використовуються комплекси вправ для профілактики та виправлення порушень постави. Під впливом фізичних вправ формується красива осанка, рухи стають пластичними, вправними. Підвищує інтенсивність занять використання загально - розвиваючих вправ потоком. Не менш захопливими є командні спортивні ігри баскетбол, волейбол, завдяки яким виховуються важливі колективістські якості, витримка, дисципліна. У більшості класів проводиться три уроки фізичної культури на тиждень.
Педагогічний колектив забезпечує постійну взаємодію навчального та позаурочного процесу фізичного виховання для опанування цінностей фізичної культури, задоволення потреб школярів у заняттях фізичними вправами.

У школі успішно працюють спортивні гуртки з волейболу та баскетболу.


З метою впровадження фізичної культури і спорту у повсякденний побут, зміцнення здоров’я, підготовки до дорослого життя та трудової діяльності, уже кілька років підряд у школі проводиться Шкільна спартакіада, у якій беруть участь близько 70 відсотків учнів . Шкільна спартакіада проходить у два етапи:

перший етап – змагання серед класів по паралелях з футболу, волейболу, баскетболу, легкої атлетики, проведення “Веселих стартів”, “Стартів надій”.

Другий етап – участь у районній спартакіаді, в якій спортсмени школи виборюють призові місця.



Доведено, що довге життя можливе лише за умови активного рухового режиму. Ця умова успішно вирішується у діяльності школи І ступеня. Адже у початковій школі закладається фундамент фізичного виховання дітей. Тому класоводи, вихователі групи продовженого дня особливу увагу приділяють збільшенню рухової активності учнів завдяки проведенню фізкультурно – оздоровчих заходів:

  • фізкультхвилинок, які запобігають перевтомі учнів під час навчальної діяльності, забезпечують ефективну заміну одного виду діяльності іншим;

  • годин здоров’я, які є ефективним засобом зниження та ліквідації гострої розумової втоми та запобігання перевтомі школярів упродовж навчального дня. Практикується проведення таких годин на свіжому повітрі. Відпочинок учнів емоційно – насичений, сповнений цікавих форм та методів проведення відповідних віку ігор та фізичних вправ. Проведення таких занять комплексно сприяє поліпшенню в учнів показників фізичного розвитку, зростанню даних рухової підготовленості, своєчасному зняттю розумової втоми і поліпшенню успішності школярів.

^ Соціально психологічна служба НВК практикує проведення діагностування з питань психологічного здоров’я учнів школи та роботу в напрямку реабілітації учнівської молоді, яка потребує психолого - педагогічного втручання. Організовуються зустрічі з лікарями, на яких розглядаються проблеми тютюнокуріння, вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, ВІЛ – інфікованих в Україні.

Проведені соціально - психологічною службою моніторинги засвідчили, що старшокласники добре опанували азбуку здоров’я й орієнтуються в питаннях про ВІЛ/СНІД, жорстокість і насильство.

В навчальному закладі працює “Скринька довіри”, психологічний та соціально – педагогічний кабінети, розповсюджуються буклети, плакати з профілактики ВІЛ/СНІДу, тютюнокуріння, вживання алкогольних напоїв.

Соціально – психологічною службою проводяться засідання батьківського університету, індивідуальні та групові бесіди, тренінгові заняття, психолого – педагогічні семінари, тиждень профілактики ВІЛ – інфекції та СНІДу.

Для учнів та батьків в навчальному закладі оформлено консультативні куточки з адресами, телефонами установ та організацій, що надають кваліфіковану професійну допомогу та послуги.
^

Соціально – психологічною службою проведено


  • години спілкування: “Ми за здоровий спосіб життя”, “Хочеш бути здоровим – будь ним”, “Скажемо курінню – “Ні!”, “СНІД: обізнаність – важлива передумова захищеності”;

  • заняття з елементами тренінгу: “Дозволь собі бути щасливим”, “Моє життя – найвища цінність”, “Від наркотиків до ВІЛ/СНІДу - один крок”;

  • інтелектуальні та розвивальні ігри “Зроби до здоров’я - крок”;

  • відеолекторії “Правда про наркотики”, “Вплив наркотиків та тютюнокуріння на організм підлітка”, “Розвиток ембріона в організмі жінки”;

  • моніторинг “Що я знаю про ВІЛ/СНІД”;

  • просвітницькі акції – конкурс малюнків та плакатів на тему “Зупинимо СНІД разом”;

  • уроки зустрічі та уроки диспути за участю спеціалістів служби у справах дітей, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді”;

  • психолого педагогічний семінар “Ознаки і характер підліткового суїциду”;

  • батьківські університети: “Особливості фізіологічного розвитку підлітків”, “Вплив реклами та телебачення на психіку дитини”, “Відповідальність родини за здоров’я та виховання дітей”.

У школі щороку проводиться Всеукраїнський урок здоров’я, заходи до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, Всесвітнього дня померлих від СНІДу.

Колектив школи приділяє особливу увагу вдосконаленню медико – педагогічного контролю за діяльністю учнів в системі навчально виховного процесу.

Щороку восени всі учні проходять медогляд. Медична сестра аналізує стан здоров’я кожного учні і складає паспорти здоров’я. Всебічна інформація про фізичний стан дитини дає можливість учителям, класним керівникам розумно планувати роботу із залучення школярів до навчальної діяльності, фізкультурно – оздоровчої роботи та трудового виховання.

Медична служба школи особливу увагу приділяє профілактичній роботі із запобігання респіраторним, інфекційним захворюванням. Випускаються бюлетені здоров’я, виставляється необхідна інформація у куточках “Твоє здоров’я у твоїх руках”, “Сім’я і здоров’я”.

Для збереження та зміцнення здоров’я учнів не менш важливим є організація їхнього повноцінного, збалансованого харчування, про яке піклуються працівники їдальні.

Особливе значення у системі роботи школи приділяється організації позаурочної роботи з учнями .

Багато років у школі існує прекрасна традиція – це загальношкільне туристичне свято. В цей день учні всієї школи вирушають до лісу. Там проходять змагання в трьох вікових групах:

  • для учнів молодшої вікової групи – “Казкова естафета”,

“Веселі старти”;

  • учні середньої вікової групи (5 – 7 кл.) беруть участь у

подоланні смуги перешкод;

  • учні старшої вікової групи ( 8 - 11 кл.) рухаються по заданому маршруту, долаючи етапи: “Мишоловка”, “Тарзанка”, “Вузька стежина”, “Туристська ватра”, “Велофігурка”, “Перша медична допомога “ та ін.


Щороку проводиться загальношкільне спортивне свято “День здоров”я”, під час якого учні змагаються у різних естафетах, спортивних іграх.

Традицією стало у НВК проведення декади “Ми – за здоровий спосіб життя” Дана проблема обговорюється на класних годинах, теми яких “Ваш спосіб життя – ваше здоров’я”, “Ти – господар своєї долі”, “Наркоманія – отрута суспільства”, “Алкоголь – небезпечний ворог організму”. Вже традицією стало у школі випускати спільну газету “Обери здоров”я – обери життя” для якої учні кожного класу готують інформаційні повідомлення про шкоду куріння, вживання алкоголю та наркотиків, про небезпеку СНІДу, а також випускають плакати “Молодь – за здоровий спосіб життя”, стінгазети. Учні початкових класів приймають участь у конкурсах малюнків “Азбука здоров’я”, “Радощі здорового життя”, “Здоров’я - найкраще багатство”. Підготували збірки: “Рецепт чаю із лікарських рослин”, “Народна мудрість про здоров’я”. Для молодших школярів проводяться свята: “Чистота і здоров’я”, “Абетка здоров’я”, “Веселий урок здоров’я”. Про здоров’я та здоровий спосіб життя йдеться у виступах агітбригад.

Розвиток духовної сфери здійснюється за допомогою гуртків хорового, вокального співу, участі школярів у святкових програмах та вечорах, які проводяться у школі.

Однією з ефективних форм роботи є діяльність школи у сфері екологічної освіти та виховання. Гармонійне поєднання вивченого теоретичного матеріалу з практичними заходами має вплив на формування екологічної свідомості , відповідальності за майбутнє природи, зміцнення здоров’я учнівської молоді, утвердженню позитивної мотивації щодо формування навичок здорового способу життя.

Логічним продовженням роботи НВК як “Школи сприяння здоров’ю” є організація оздоровлення школярів під час навчальної практики та діяльності пришкільного оздоровчого табору “Світанок”.

Реалізація програми діяльності НВК як “Школи сприяння здоров’ю” спрямовує діяльність педагогічного колективу на постійний пошук інноваційних технологій, орієнтованих на створення умов для збереження та зміцнення здоров’я школярів. Належну роботу у цьому напрямку здійснює класовод Мазур Т. О. Під час виконання письмових робіт у 3-А класі використовуються мішечки із йодованою сіллю, які учні тримають на голові. Це дає змогу формувати правильну поставу учнів, попереджує розвиток сколіозу, короткозорості у дітей. На уроках фізичної культури класовод впроваджує комплекси вправ з предметами. Поєднання прекрасного і здорового здійснюється під час занять хореографією, які проводить вчитель.





Щороку традиційно у класі проводяться спортивні змагання “Тато, мама, я – спортивна сім’я”. Спільна участь батьків і дітей у спортивній боротьбі створює атмосферу невимушеності , взаємної поваги. Участь батьків у змаганнях гарний стимул для систематичних занять дітей фізичними вправами.
Педагогічний колектив Навчально – виховного комплексу “Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №1 – гімназія” смт Тростянця головним завданням своєї діяльності вважає виховання здорових, сильних, спритних дітей.

Схожі:

2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconУ хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож
Мета уроку: ознайомити дітей з умовами, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я; познайомити з життєвим та творчим...
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconЛуганської міської ради від 19. 06. 2009 р. №53/5
Звіт про хід виконання «Програми підтримки малого підприємництва у м. Луганську на 2008-2009 роки» за 2008 рік
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconРозглянуто І схвалено «затверджую» на засіданні рмо завідуюча методичним кабінетом
Спеціальну освіту, яка дозволяє викладати трудове навчання, має 21 вчитель (2008 – 2009 н р.– 21), 16 вчителів (2008-2009 н р. –...
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconОрганізація здоров’язберігаючої діяльності початкової школи
Здоров'я нації в наш час розглядається як показник цивілізованості держави, що відбиває соціально економічне становище суспільства....
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconСпливає день за днем літня пора. Незабаром шеола знову відчинить...
Проте найбільше хвилювання виникає у тих дітлахів, які вперше прийдуть до школи. А ще більше хвилюються батьки майбутніх першокласників,...
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconЩо таке щастя?
Як ви розумієте слова Дівчинки: «Щастя у кожного своє: який ти, таке й твоє щастя»?
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconВеликобурлуцька районна державна адміністрація харківської області розпорядження великий Бурлук
Хххіх сесії V скликання Великобурлуцької районної ради від 28. 08. 2009 року з перевищенням двотижневого терміну офіційного опублікування...
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconУрок розвитку зв’язного мовлення Тема: Твір роздум на морально етичну...
Обладнання: таблиці: «Структура твору-роздуму», «Формула щастя», «Острови наших мрій»; пам'ятки: «Як писати твір», «Типові недоліки...
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconРозпорядженн я
...
2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я” iconГоловне – здоров’я
Чудовий радянський педагог В. О. Сухомлинський так писав про значення здоров’я в житті школяра
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка