Тема: віл/снід




Скачати 294.52 Kb.
НазваТема: віл/снід
Сторінка1/3
Дата конвертації26.02.2013
Розмір294.52 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
  1   2   3
Заняття 1

Тема: ВІЛ/СНІД

Мета: надати учням інформацію про небезпеку ВІЛ/СНІДу, ознайомити з шляхами передачі і методами захисту від ВІЛ-інфекції, розвивати навички толерантного ставлення до людей , які живуть з ВІЛ.

1. "Дерево привітань".

На великому аркуші паперу намальоване дерево, на якому висять листки з написами:

* привітайтесь з усіма, подаючи руку;

* скажіть присутнім щось приємне;

* скажіть людині, з якою вітаєтесь, що вона чудова;

* посміхайтесь присутнім;

* обійміть будь-кого в знак дружби;

* вітаючись, бажайте здоров'я;

* вітаючись, говоріть компліменти;

* кажіть, що ви раді їх бачити.

Учасники беруть листки і роблять те, що на них написано. Виконують вправу всі одночасно, вільно рухаючись по кімнаті.

^ 2. Вправа «Символи здоров'я»

- об'єднання у 3 групи(коло, квадрат, трикутник)

- кожна група отримує кольоровий папір;

-учасникам пропонується зробити символ здоров'я, не користуючись ножицями і клеєм та назвати свій витвір (5 хвилин).

Тренер. Дійсно, ваші роботи символізують здоров'я, життя, гарний настрій... А тепер уявіть, що хвороба чи негативна звичка - алкоголь, паління, наркотики або ВІЛ-інфекція, з'явилась у житті людини. Хвороба розвивається. Що станеться з вашим здоров'ям? Відтворіть цей процес на модельках.

  • Людина все обміркувала і вирішила боротися. Спробуйте відновити здоров'я.

  • Чи вдалось поновити? Що ви відчували, коли створювали модель здоров'я? А коли руйнували? Які висновки ви можете зробити?


^ 3. Оголошення теми заняття.

Сьогодні на тренінгу ви дізнаєтесь, що таке ВІЛ/СНІД. Як ВІЛ потрапляє до організму людини і яку шкоду йому наносить, та що потрібно знати, щоб уникнути ВІЛ-інфікування.

^ 4. Наші очікування.

На клейких стікерах учасники пишуть свої очікування і прикріплюють їх на глобус.

5. Правила.

Спочатку ми встановимо правила нашого тренінгу. Для цього поділимось на 5 команд за допомогою пелюсток. Правило, яке вам дісталося, ви повинні показати за допомогою міміки і жестів, а інші -відгадати. Якщо ви будете згідні із цими првилами, то ми їх залишимо, або внесемо корективи.

^ 6. Інформаційна повідомлення " ВІЛ/СНІД ".

Як відомо, СНІД - одна з найважливіших проблем, з якою людство зіткнулося у XX ст. і ввійшло в XXI ст.

Стрімко зростає кількість інфікованих, хворих і померлих від СНІДу

людей. Багато про СНІД вже відомо, але щодня з'являється нова інформація.

Водночас накопичено певний багаж знань, використання якого коли й не

зупинить поширення хвороби, то хоча б загальмує його.

Часто ми чуємо скорочення ВІЛ/СНІД, отож давайте спробуємо

розшифрувати їх.

ВІЛ СНІД

В - вірус С - синдром

І - імунодефіциту Н - набутого

Л - людини І - імунного

Д - дефіциту.

Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано 1981 року в США. Спочатку хвороба видавалася вельми загадковою. У Франції, як тільки з'явилися перші повідомлення про таємничу хворобу, сформували групу дослідників для її вивчення під керівництвом ученого-вірусолога Люка Монтеньє. За два роки було з'ясовано загальну картину хвороби, знайдено її збудника (ВІЛ), розроблено методи, за допомогою яких виявляють вірус хвороби в організмі людини, встановлено механізм негативної дії на організм.

Про шляхи потрапляння ВІЛ-інфекції ви дізнаєтесь на сторінках коміксу (розповідь по ілюстраціях).

^ 7. Вправа "Шляхи передачі ВІЛ".

- Ділю на 5 груп (фруктовий салат - ківі, лимон, апельсин, банан,

ананас).

- Роздаю конверти (за допомогою пазлів учні складають вислови

про способи передачі ВІЛ-інфекції).



- Вивішую плакат "Шляхи передачі ВІЛ-інфекції".

^ 8. Розминка "Зазирни у дзеркало."

Дивлячись у дзеркало, учень має сказати про себе щось хороше (Я –лагідна, приваблива, спокійний…)

9. Вправа "Мікрофон" (учні по черзі передають мікрофон і продовжують фразу "ВІЛ не передається через...", вчитель записує на плакаті).

^ 10. Гра "Так, ні, вагаюсь".

Учасники стають у колі, а тренер зачитує твердження.

Так - встають і піднімають руки догори.

Ні - присідають.

Вагаюсь - схрещують руки.

ВІЛ не передається через...

  • рукостискання;

  • спільне користування верхнім одягом;

  • спільне користування фонтанчиком для питної води;

  • спільне користування голками та шприцами для ін'єкцій;

  • плавання у басейні;

  • спільне користування рушником, милом;

  • незахищений статевий акт;

  • домашніх тварин;

  • спільне користування голками для татуювання, проколювання вух, лезом для гоління;

  • постільну та натільну білизну;

  • переливання крові;

  • вживання алкоголю підвищує ризик інфікування ВІЛ;

  • від ВІЛ - позитивної матері до дитини.

^ 11. Вправа "Вирізки з журналів".

  • Об'єднання в 3 групи.

  • Розглянути декілька газет та журналів та на підставі опублікованих матеріалів визначити, який вид діяльності людини є ризикованим стосовно інфікування ВІЛ/СНІД і наскільки, а також зробити колаж на тему "Ризик інфікування".

^ 12. Рольова гра.

Ситуація 1. Хлопець пропонує знайомій дівчині спробувати зробити ін'єкцію наркотику. Він настійливо доводить, що їй буде приємно без жодних негативних наслідків.

Ситуація 2. Дівчина пропонує знайомим піти до її друзів і зробити татуювання на плечі.

Ситуація 3. Дівчина пропонує своїй подрузі, яка зламала ніготь, скористатись її ножицями.

Ситуація 4. Ви в кабінеті медсестри помітили, що вам хочуть ввести вітамін Ві шприцом, що вже використовувався.

  • Що ви відчули, коли грали свою роль?

  • Чи було складно?

  • Який ще варіант міг би бути? Чи можливе таке в реальному житті?

^ 13. Притча "Все в ваших руках".

Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин (знатний вельможа.) Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з'явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною в світі?! Але виду не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити ченця: "Я візьму в руки метелика,

сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках - живе чи мертве. І якщо ченець скаже, що живе - я задушу метелика, якщо мертве - я випущу його..." Та ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралось багато людей, всім хотілось послухати словесний поєдинок найрозумніших людей в світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: "Скажи-но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве"? Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: "Усе в твоїх руках!" Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

- Лише від нас залежить, чи збережемо ми те, що маємо, чи навпаки.

^ 14. Зворотній зв’язок.

Якщо ваші очікування здійснилися, то залишаєте їх на глобусі, якщо ні – забираєте.

15. Прощання (передаючи запалену свічку, кожен говорить побажання).

Заняття 2

Тема: Наркотики і ВІЛ

Мета: ознайомитися з стадіями розвитку ВІЛ-інфекції; усвідомити особливу небезпеку вживання наркотиків, яка існує через високий ризик ВІЛ-інфікування.

Хід роботи:
1. Привітання.

Вітаємо сонце (руки догори),

Вітаємо землю (руки донизу),

Вітаю себе (руки до себе),

Вітаю всіх вас.
^ 2. Зворотній зв’язок.

- Учасники називають причини, чому важливо толерантно ставитися до ВІЛ-позитивних людей.

3. Повторення правил групи. (За допомогою пазлів, після чого вивішуються згадані правила).
^ 4. Вправа «Куля негативних почуттів».

Кожен з учасників записує на липких стікерах ті негативні відчуття, які відчувають вони, коли хворіють їхні рідні.

Перекидаючи іграшковий м’яч – «кулю» - один одному, учасники промовляють свої асоціації щодо хвороб і приклеюють до м’яча стікери зі своїми записами. Після того, як куля побувала в кожного з учасників тренер демонструючи її, зачитує «почуття», які ми маємо щодо цього явища.
Вступ. Сьогодні ми пригадаємо, що таке ВІЛ-СНІД, як ВІЛ потрапляє

до організму людини, усвідомите особливу небезпеку вживання наркотиків, яка існує через високий ризик інфікування ВІЛ.
^ 5. Мозковий штурм «Як розшифровується ВІЛ - СНІД»
В – вірус С -синдром

І – імунодефіциту Н -набутого

Л – людини І- імунного

Д- дефіциту
^ 6. Робота в парах.

З допомогою пантоміми учасники показують способи, якими ВІЛ-інфекція не може потрапити до організму, а інші відгадують.

^ 7. Гра «Так, ні».

За допомогою стрічок (червоної і білої) ви будете давати відповіді. Червона стрічка – так, біла – ні. (Якщо будуть неправильні відповіді, то тренер просить пояснити свою відповідь)

1. ВІЛ – інфекція та СНІД – одне й те саме? (Ні)

2. Вірус ВІЛ може проникнути до організму через неушкоджену шкіру? (Ні)

3. ВІЛ - це вірус? (Так)

4. За зовнішнім виглядом можна визначити, що людина заражена ВІЛ?(Ні)

5. Зараження ВІЛ може відбутися через домашніх тварин? (Ні)

6. Не можна допустити, щоб ВІЛ-інфіковані обідали з іншими учнями?

( Ні)

7. Віл передається від матері до дитини?(Так)

8. ВІЛ передається при спільному використанні голок?(Так)

^ 8. Робота в групах. За малюнком підготуйте повідомлення про стадії розвитку ВІЛ-інфекції:

група 1: «період вікна»;

група 2: безсимптомний період;

група 3: стадія СНІДу.



^ 9. Інформаційне повідомлення « Особливості поширення ВІЛ –інфекції в Україні»

Порiвнюючи поширення епiдемiї ВIЛ/СНiду в Українi з iншими країнами свiту, можна зробити такi висновки:
• У деяких державах ця епiдемiя почалася ранiше, нiж в Українi. Наприклад, у Сполучених Штатах Америки першi випадки iнфiкування ВIЛ було зареєстровано в 1981 роцi.
• Є країни, якi набагато бiльше постраждали вiд епiдемiї. Це країни Африканського континенту на пiвдень вiд Сахари. У багатьох iз них
майже не залишилося людей працездатного вiку, економiка зазнала
величезних втрат, проблеми бiдностi та сирiтства набули загрозливих
масштабiв.
• Останнiм часом епiдемiя стрiмкими темпами поширюється у Схiднiй
Європi та Центральнiй Азiї, зокрема i в Українi.
• Темпи розвитку епiдемій ВIЛ/ СНIду в Українi на сьогоднi є одними
з найвищих у свiтi. За швидкiстю поширення ВIЛ серед молодi до 24
рокiв Україна посiдає перше мiсце в Європi.
• Особливiстю поширення епiдемiї в Українi є те, що найбiльшу кiлькiсть випадкiв ВIЛ-iнфiкування реєструють у тих, хто вживає iн’єкцiйнi наркотики. Постiйно зростає частка iнфiкованих статевим шляхом.

Статистика ВIЛ/СНIДу в Україні




  • Станом на початок 2009 року кiлькiсть зареєстрованих випадкiв ВIЛ-iнфекцiї близько 150 тисяч осiб.

  • 25% людей з дiагнозом ВIЛ-iнфекцiя молодшi 20 рокiв.

  • Темпи поширення ВІЛ-iнфекції в Українi — однi з найвищих у свiтi.

  • Україна посiдає перше мiсце в Європi за темпами поширення ВІЛ-iнфекцiї серед молодi 15-24 рокiв.

^ 10. Вправа «Що б ви зробили»

Учасники поділяються на 4 групи. Отримують картки з описом ситуацій і дають відповіді на запитання.
Ризик відсутній Ризик невеликий Ризик великий


1-ша ситуація.

Хлопець пропонує знайомій дівчині зробити ін’єкцію наркотику. Він настійливо доводить, що їй буде приємно і без жодних негативних наслідків.

^ 2-га ситуація.

Дівчина пропонує подрузі, яка зламала ніготь, скористатися її ножицями.

3-тя ситуація.

Дівчина пропонує знайомим піти до її друзів і зробити татуювання на

плечі.

^ 4-та ситуація.

Ви в кабінеті медсестри помітили, що вам хочуть ввести вітамін В1

щприцом, що вже використовувався.
- Що ви зрозуміли під час обговорення?

^ 11. Зворотній зв’язок. Передавати червону стрічку зі словами: «Сьогодні я зрозуміла(в)..»

12. Прощання. «Віночок побажань»


Заняття 3

Тема: ВІЛ - СНІД і права людини

Мета: ознайомити з поняттям дискримінації ВІЛ-позитивних; висловлювати свою підтримку людям, які живуть з ВІЛ.
Хід роботи
1.Привітання. Усі учні одягяють червоні стрічки.

3. Зворотній зв’язок: « На минулому тренінгу я усвідомила…»
4. Мозковий штурм: продовжіть речення: «Я маю право на…»

Тренер може записувати названі права на ватмані.

^ 5. Повторення правил.

Відбувається поділ на стільки команд, скільки є правил групи. Учасники вибирають на листівках правило, яке повинні показати невербально, а інші відгадують.

  • Які із наших правил допомагають нам відстоювати свої права?

^ 6. Повідомлення теми і мети уроку.

Інформаційне повідомлення: «ВІЛ/СНІД і права людини»

Будб-які соціальні потрясіння (війни, епідемії, економічні кризи) ускладнюють реалізацію прав людини. Під час епідемії ВІЛ/СНІДу найбільше потерпають ті, хто через бідність чи соціальний стан не має змоги вберегтися від зараження.

У деяких країнах (наприклад в Індії) – це молоді дівчата, яких видають заміж за старших чоловіків і які нічого не знають про небезпеку зараження ВІЛ. Нерідко вони не здатні захистити себе внаслідок нерівноправного становища в родині.

В Україні найбільшого поширення ВІЛ/СНІД набув у промислових регіонах. Через бідність і високий рівень безробіття багато молодих людей тут не впевнені у своєму майбутньому. Вони легко потрапляють у тенета алкогольної і наркотичної залежності, секс-бізнесу й інфікуються ВІЛ.
^ 7. Робота в групах.

Вправа «Обговорення листа»

Тренер об’єднує учасників у 3 групи за допомогою різних цукерок. Одній команді не вистачає.

  • Що вам не сподобалось при поділі на групи?

  • Що ви відчули? Як називається це слово.

Дійсно, дискримінація – несправедливе ставлення людини, порушення її прав через національність, релігію, колір шкіри або стан здоров’я.

(Тренер обов’язково віддає цукерки третій групі.
^ Лист ВІЛ-інфікованого Олексія

«Боріться з інфекцією, а не з людьми»

«…Я працював кухарем, коли дізнався, що в мене виявлено ВІЛ. Узяв відпустку та поїхав світ за очі – побути наодинці із самим собою, подумати. Як жити далі. Коли повернувся, мій шеф якимось чином уже дізнався про те. Що я ВІЛ – інфікований, і показав мені на двері…

Деякі з моїх знайомих, які теж ВІЛ-інфіковані, розповідали, що коли про це ставало відомо, вони не тільки втрачали роботу, а й не могли ніде влаштуватися на інше робоче місце. Їм відмовляли в медичному обслуговуванні. А одного навіть вижили з селища.

І зараз мене та моїх ВІЛ-інфікованих друзів непокоїть питання: що нам треба зробити, аби суспільство зрозуміло, що потрібно боротися з вірусом, а не з людьми?

З повагою, Олексій»
Запитання для обговорення:

  • Чи правильно зробив шеф Олексія, звільнивши його з роботи?

  • Що робити знайомим Олексія, які теж ВІЛ-інфіковані?

  • Чи мали право відмовляти знайомим Олексія в медичному обслуговуванні?

Гра «Кордон»

* Чи повинні ВІЛ-інфіковані говорити про свою хворобу, коли приходять на прийом до стоматолога?

* Чи може ВІЛ-позитивний педагог працювати у школі й чи зобов’язаний він повідомити директора про свій діагноз?

* ВІЛ-позитивний не зможе поїхати в турпоїздку.

(З одного кінця стають ті, хто думає – так, а з іншого, хто – ні, пояснюють свій вибір).

^ 8. Повідомлення «Червона стрічка» (підготовлені волонтери).

Ти, напевно, вже бачив і, можливо, носив червону стрічку. А чи знаєш історію її появи?

У 1991 році Сполучені Штати Америки переживали втрату 79 вояків, які зникли безвісти під час війни у Перській затоці. На знак підтримки учас­ників бойових дій патріотично налаштовані американці пов'язували на шиї жовті хустинки. Але проблему СНІДу, який до того часу забрав 140 тисяч літтів, продовжували замовчувати.

На знак протесту проти скорочення асигнувань на боротьбу зі СНІДом у квітні 1991 року художник Франк Мур створив червону стрічку. У листопаді того ж року на концерті, присвяченому пам'яті легендарного співака Фредді Мерк'юрі, червоні стрічки почепили 70 тисяч його прихильників. А на церемонії нагородження «Оскар» у 1992 році понад дві третини присутніх були з червоними стрічками.

Сьогодні в усьому світі червона стрічка символізує:

  • усвідомлення серйозності проблеми ВІЛ/СНІДу;

  • надію на те, що буде знайдено вакцину проти ВІЛ і ліки від

СНІДу;

  • солідарність із людьми, які живуть з ВІЛ, їхніми близькими, рід­ними і друзями;

  • пам'ять про мільйони людей, життя яких забрала ця недуга;

  • протест проти істерії й невігластва, дискримінації та суспільної

ізоляції людей, які живуть з ВІЛ.




9. Зворотній зв’язок:

- Що ми можемо зробити для тих, хто живе з ВІЛ?

10. Прощання. Учасники беруть за одну руку свого сусіда по колу і говорять побажання. Коли коло замкнеться, піднімають руки догори зі словами «Разом ми подолаємо усе!»

Заняття 4

  1   2   3

Схожі:

Тема: віл/снід iconТема: «Що таке снід»
Мета: надати інформацію про віл/снід, шляхи передачі віл-інфекції, контакт з віл-інфікованими. Формувати навички відповідальності...
Тема: віл/снід iconПро вдосконалення організації медичної допомоги хворим на віл-інфекцію/снід
Віл-інфекції та з метою удосконалення організації медичної допомоги особам з віл-інфекцією та хворим на снід наказую
Тема: віл/снід iconПро схвалення Програми забезпечення профілактики віл-інфекції, лікування,...
Снід на 2009 2013 роки, враховуючи соціально небезпечний характер епідемії віл-інфекції/сніду, та з метою реалізації державної політики...
Тема: віл/снід iconП. Анкета «Що ви знаєте про віл, снід?»
Мета: збагатити знання про віл, снід, історію їх виникнен­ня, шляхи передачі та засоби за­побігання інфікуванню; розвивати вміння...
Тема: віл/снід iconПротокольне р1шення №2 засідання обласної Координаційної ради з питань...
Віл-інфекції/сніду та туберкульозу міст Лисичанськ І стаханов та роботи, що проводиться з профілактики віл- інфекції, допомоги та...
Тема: віл/снід iconПротокольне р1шення №3 засідання обласної Координаційної ради з питань...
Віл-інфекції/сніду та туберкульозу міст Брянка І кіровськ та роботи, що проводиться з профілактики віл- інфекції, допомоги та лікування...
Тема: віл/снід iconЗ питань виконання прогами «Забезпечення профілактики віл-інфекції,...

Тема: віл/снід icon442 методика
Комплексної обласної програми забезпечення профілактики віл- інфекції, лікування, догляду та підтримки віл- інфікованих І хворих...
Тема: віл/снід iconУправління охорони здоров’я
Комплексної обласної програми забезпечення профілактики віл- інфекції, лікування, догляду та підтримки віл- інфікованих І хворих...
Тема: віл/снід iconРегіональний план заходів
Комплексної обласної програми забезпечення профілактики віл-інфекції, лікування, догляду та підтримки віл-інфікованих І хворих на...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка