Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку




Скачати 187.61 Kb.
НазваРекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку
Дата конвертації01.11.2013
Розмір187.61 Kb.
ТипЗакон
uchni.com.ua > Інформатика > Закон



Рекомендації

до програми розвитку

дитини дошкільного віку

Українське дошкілля

Нормативно – правове забезпечення

освітньо – виховного процесу:


  • Закон України «Про дошкільну освіту»;

  • Наказ МОН України від 22.05.2012 №615 «Про затвердження Базового компоненту дошкільної освіти» (нова редакція);

  • Наказ МОН України від 28.10.2008 №985 «Про затвердження Інструкції з організації охорони життя і здоров'я дітей у дошкільних навчальних закладах»;

  • Наказ МОН, МОЗ України від 26.02.2013 №202/165 «Про затвердження змін до Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ»

  • Лист МОН № 1/9-455 від 03.07.09 року «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;

  • Лист МОНмолодьспорт №1/9-389 від 25.05.11 року «Про дотримання порядку прийому дитини до дошкільного навчального закладу»;

  • Лист МОН від 20.06.2013 №1/9 -446 «Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році».



Основні завдання в організації роботи ДНЗ у 2013 – 2014 навчальному році:
- максимальне охоплення дітей дошкільною освітою та надання їм якісних освітніх послуг;

- охорона життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, у тому числі, з особливими потребами; актуалізація питань безпеки життєдіяльності.

  • дотримання державного освітнього стандарту;

  • надання фахової психолого-медико-педагогічної допомоги родинам у вихованні і розвитку дітей дошкільного віку, у тому числі з особливими потребами;

  • забезпечення сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими потребами.

  • активізація дослідно-експериментальної діяльності у педагогічних колективах дошкільних навчальних закладів

^ Комплексні, парціальні та корекційні програми чинні

у 2013/2014 навчальному році:
1) комплексні освітні програми:

- програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» (авт. кол. Андрієтті О.О., Голубович О.П. та ін.),

- програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. Проскура О.В., Кочина Л.П., Кузьменко В.У., Кудикіна Н.В.),

- освітня програма «Дитина в дошкільні роки» (науковий керівник Крутій К.Л.)

- програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (авт. кол. Білан О.І, Возна Л.М., Максименко О.Л. та ін.);
2) парціальні освітні програми:

- програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку «Радість творчості» (авт. Борщ Р.М., Самойлик Д.В.),

- «Англійська мова для дітей дошкільного віку» (Шкваріна Т.М.);

- «Граючись вчимося. Англійська мова. Програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.)
3) корекційні програми:

- програма «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт. Трофименко Л.І.);

- комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» (наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник);

- програмно-методичний комплекс «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (авт. Рібцун Ю.В.).

^ Перелік основних осередків, їх орієнтовне наповнення та вплив на розвиток дітей

1. Ігровий (у ньому виділяють такі сектори: сюжетно-рольових
ігор, театралізованих, настільних дидактичних ігор).

^ Орієнтовне наповнення. Набори різних видів іграшок, килим для ігор; набори обладнання, нескладні декорації, елементи вбрання чи костюмів для ігор-драматизацій, інсценівок; настільні дидактичні ігри, лото, доміно, мозаїка.

^ Вплив на розвиток дітей. Заохочується дитяча ініціатива розі­грувати те, що малюки бачать у своєму житті. Відбувається розвиток дій з предметами. Дошкільники вчаться відтворювати зміст літера­турних творів та проявляють творчість у театралізованих іграх. Здійснюються завдання сенсорного виховання та інтелектуального розвитку. Діти вчаться порівнювати, з'єднувати, розкладати пред­мети за певними класифікаційними ознаками.

2. Бібліотечний (Книги і мови).

Орієнтовне наповнення. Полички з книжками, столик, стільці чи крісла.

^ Вплив на розвиток дітей. Розвивається мовлення, мислення, пам'ять дітей. У ході читання і розглядання ілюстрацій виховується співчуття до дійової особи.

3. Художній (Образотворчої діяльності).

Орієнтовне наповнення — матеріал для образотворчої діяльності, створення колажів і різних видів праці, столики-мольберти.

^ Вплив на розвиток дітей — розвиток тактильних відчуттів, гнуч­кості кисті рук і пальців. Виховує в дітей уяву, допитливість, емо­ційне світосприйняття. Розвиває чутливість, ініціативність і твор­чість, а також інтелектуальні здібності. Сприяє експериментуванню з матеріалами (добору кольорів, текстури), активізує розвиток мис­лення через пошук розгорнутих рішень. Діти вчаться робити від­криття та випробовують власні ідеї, долучаючись до різних мис­тецьких студій, отримують інформацію про культуру, історію та суспільство.

4. Будівельний (Осередок ігор з кубиками і блоками).

Орієнтовне наповнення. Будівельний матеріал великого (порож­нисті кубики, циліндри, коробки, довгі дошки, колодки, півкола, трикутники), середнього й малого розмірів; допоміжні матеріали (транспорт, гумові й пластмасові фігурки людей і тварин, ляльки); різні конструктори (дерев'яні, пластмасові, металеві).

^ Вплив на розвиток дітей. Діти вивчають багатство оточуючої дійсності, будуючи з кубиків та іншого будівельного матеріалу, що сприяє виникненню конструктивної гри. У них розвивається мислення, вміння зосереджувати увагу, формується вміння планувати власну діяльність, досягати конкретного результату. Це сприяє активній пошуковій діяльності, розвитку пізнавальних інтересів, творчості.

5. Природознавчий (Наукової діяльності).

Орієнтовне наповнення. Кімнатні рослини, об'єкти тваринного світу, атласи та карти, гербарії, лупа, мікроскоп, природній матеріал.

^ Вплив на розвиток дітей. Формування допитливості у дітей, рол виток спостережливості, бажання систематично доглядати за рос­линами та мешканцями осередку, стимулювання дитячого експериментування.

6. Мови, письма, математики (Маніпулятивних ігор).

Орієнтовне наповнення. Лічильний матеріал, кубики з цифрами, буквами, абетки, різні види ігор.

^ Вплив на розвиток дітей. Розвиток інтелектуальних здібностей дітей, формування вмінь виконувати мислительні операції: зіставляти і порівнювати, рахувати й розкладати, з'єднувати і відрізи я ГИ предмети за категоріями. Сприяє активізації інтелектуальних здібностей дітей.

7. Етнографічний (Народознавчий).

Орієнтовне наповнення. Національна символіка, різноманітні атрибути для відтворення обрядів і свят.

^ Вплив на розвиток дітей. Формування національних почуттів, патріотизму, любові до рідного краю.

8. Музичний.

Орієнтовне наповнення. Різні види дитячих музичних інстру­ментів, програвач, магнітофон, DVD-плеєр, касети, диски, карооке з музичними записами та записами літературних творів.

^ Вплив на розвиток дітей. Розвиток позитивних емоцій, бажання від­творювати і створювати власні мелодії, інтонувати музичні теми. Сти­мулює розвиток понять через зміну гучності або висоти тону музики.

9. Спортивний (Рухової активності).

Орієнтовне наповнення. Каталочки, візочки, іграшки для катання дітей, великогабаритні машини, коляски, керма, обручі, прапорці, вертушки, м'ячі, кульки і лотки, ребриста дошка, возик без дна, куби, скакалки, шнури, різнокольорові кеглі, надувні іграшки, переносна драбинка-гірка, атрибути для рухливих ігор.

^ Вплив на розвиток дітей. Задовольняється рухова активність дітей, що супроводжується позитивними емоціями, радістю і задо­воленням. Забезпечується своєчасний і повноцінний фізичний роз­виток дітей, стимулюється здоровий спосіб життя.

10. Відпочинку (Усамітнення).

Орієнтовне наповнення. Дитячий диванчик чи лежачок, 1-2 м'які іграшки, добірки ілюстрацій, книжки.

^ Вплив на розвиток дітей. Забезпечення релаксації, психологіч­ного комфорту, створення умов для відпочинку дитини, стимулю­вання її фантазування, розвиток уяви, позитивних емоцій.

11. Ігор з піском і водою (може бути в груповій кімнаті, на майданчику — в пісочниці, басейні).

Орієнтовне наповнення. Стіл-ванна, образні іграшки для обігрування сюжетів.

^ Вплив на розвиток дітей. Розвиваються уявлення дітей, дрібна моторика пальців рук. Діти творять, думають і спілкуються між собою. Вправляються в розвитку рухів, виконуючи різні дії.

12. Комп 'ютерний.

Орієнтовне наповнення. Периферійний комп'ютерний пристрій, який полегшує управління комп'ютерною грою, спеціальні дитячі комп'ютерні меблі.

^ Вплив на розвиток дітей. Розвиток інтелектуальних здібностей дітей, формування вміння здійснювати розумові операції, вправ­ляння в активізації дрібної моторики руки.

13. Чергування (з другого півріччя середньої групи).

Орієнтовне наповнення. ^ Матеріали і обладнання відповідно до спрямування: чергування на заняттях; чергування у їдальні; чергу­вання в природничому осередку; дошка чергових.

Вплив на розвиток дітей. Формує почуття відповідальності за до­ручену справу, дисциплінованість і вміння розподіляти час.

У ДНЗ можуть використовуватися інваріатні осередки, залежно від віку дітей і можливостей площі групової кімнати. Розвивальне предметне середовище груп дітей раннього віку має специфічні особливості, оскільки в цьому віці відбувається активне пізнання дитиною оточуючої дійсності, її пристосування до навколишнього [52,13]. Опис розвивального предметного середовища для дітей 3-го року життя подано в Програмі «Дитина» [51].

Облаштування осередків (в т.ч. секторів) пропонується здійсню­вати згідно з Типовим переліком обов'язкового обладнання, на­вчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу (наказ Міністерства освіти і науки України від 11 вересня 2002 р. № 509) та методичними рекомендаціями «Підбір і викорис­тання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах» (лист Міністерства освіти і науки України від 18 липня 2008 р. № 1/9-470), враховуючи сучасні тенденції розвитку до­шкільної освіти [50, 64-68].

^ ЗАВДАННЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ


  • сприяти вихованню стійких дружніх відносин між дітьми, атмос­фери доброзичливості, взаємодопомоги, взаємних переживань;

  • вдаючись до прикладів поведінки працівників дитячого садка, дітей, батьків, інших дорослих, допомогти дітям зрозуміти значення і важливість додержання правил поведінки і норм моралі;

  • розкривати наслідки порушення норм і правил моралі в житті дорослих; показати, що декотрі люди ще в дитинстві не хотіли навчитись бути хорошими друзями, поводити себе так, щоб і собі й іншим було добре;

  • створювати умови та відповідні ситуації, в яких кожна дитина могла б виявити свої доброту, турботу, чуйність, чесність, уміння бути другом, могла цінувати ці риси у себе та інших;

  • створювати умови для розвитку творчої активності, виховання інтересів до тих чи інших видів діяльності, до занять у кожної дитини;

  • під час групових та індивідуальних занять забезпечувати умови для розвитку довільних психічних процесів (бути уважним, запам'ято­вувати) та поведінки (виконати прохання і завдання мами, батька, бабусі, вихователя; довести справу до кінця; підтримувати порядок);

  • створювати умови для зростання дитини як особистості, оволодіння нею нормами дотримання особистої гігієни і збереження фізичного та психічного здоров'я, критичного ставлення до шкідливих звичок, проявів непристойної поведінки; розвитку пізнавальних інтересів ініціативності, вмінь долати труднощі; засвоєння морально-етичній норм поведінки в різних місцях, норм спілкування і налагодження стосунків, знань про права та елементарні обов'язки дітей дошкільного віку;

- допомогти батькам визначили, що для дитини доцільніше: відвідувати дошкільний заклад чи перший клас (для шестиліток) школи.

не слід:

  • надмірно використовувати дисциплінуючі прийоми, що гальмують виховання у дитини відповідальності, самоконтролю;

  • перебільшувати необхідність і значення зразків при організації як колективної, так і самостійної діяльності дітей. Наслідування, що відігравало принципово важливу роль у попередніх групах, тепер може бути виправданим як прийом у роботі з дітьми, що з тих чи інших причин не засвоїли матеріал, норми поведінки;

  • згадувати про школу в тривожному, негативному контексті, наприклад: «Тобі вже скоро в школу», «Ти вже майже школяр, а не вмієш...»


^ КРИТЕРІЇ УСПІШНОСТІ РОБОТИ ВИХОВАТЕЛЯ

Успішність роботи вихователі можна встановити, даючи відповіді на такі запитання:

  • Чи часто в групі можна спостерігати прояви дружніх стосунків, співчуття, взаємодопомоги, спільної радості?

  • Чи люблять діти свою групу, вихователя, інших дітей, чи дбають про охайність і естетику груповий приміщень, чи радіють спільним святам?

  • Чи є у дітей нахили, сталі інтереси до тих чи інших видів діяль­ності?

  • Чи доцільно, конструктивно, продуктивно діє кожна дитина як суб'єкт діяльності, бачить власні помилки, виправляє їх, вносить ко­рективи у проміжні результати?

  • Чи проявляють діти вправність, наполегливість, оптимістичність, самостійність, базуються на особистих зусиллях?

  • Чи є в групі діти, які не беруть участь в організованих і самостій­них творчих заняттях, не знаходить, чим зайнятись?

  • Чи знаходить вихователь можливість протягом дня спілкуватися з дитиною не тільки ситуативно, а й цілеспрямовано?

  • Чи є в групі діти, яких не приймають у гру, з якими не дружать?

^ ОРГАНІЗАЦІЯ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ШОСТОГО (СЬОМОГО) РОКУ ЖИТТЯ

З дітьми старшої групи рекомендується проводити з вересня по травень по 7-8 групових занять на тиждень у першу половину дня. В ок­ремих випадках допускається проведення занять у другій половині дня (фізична культура, образотворча діяльність). Тривалість занять 20-25хв (комплексних — до 35 хв).

При проведенні комплексних занять поєднувати деякі, а не всі на­прями розвитку (наприклад, музичний — з фізичним, образотворчий — і музичним і літературним, трудовий — з художнім тощо).

Тематика занять повинна бути максимально пов'язана з реальним Життям і насущними проблемами дітей, сприяти розвитку їхньої само­стійності, творчому ставленню до життя, апелювати до власного досвіду дошкільників, культивувати у них звичку висловлювати свою думку і приводу діяльності, її результатів, власної ролі у ній.

Організовуючи навчальну діяльність, важливо систематично вико­ристовувати завдання творчого, експериментально-дослідницького, проблемно-пошукового характеру. При організації занять не слід по­збавляти дітей права на пересування, дострокове завершення діяль­ності, можливості переходу до іншого виду діяльності.

Передбачати місце і час для різноманітних вільних проявів інтер­есів самої дитини (особистий час), можливість займатися улюбленою справою протягом дня.

Активно залучати членів родин до життєдіяльності групи (участь в організації різних видах діяльності дітей).

Сприяти спілкуванню старших дошкільників з молодшими, залучати їх до спільної посильної діяльності, спонукати разом переживати радощі й труднощі, проявляти гнучкість у розв'язанні проблемних ситуацій. Вчити старших дітей уважно, турботливо ставитися до молодших, опікувати їх, враховувати їх побажання, передавати малятам свої знання та вміння, прагнути бути взірцем для них. Виявляти правдивість, чесність у стосунках з молодшими, справедливість в оцінюванні їхньої поведінки. У колі молодших дітей відчувати себе старшими.
Орієнтовний розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей шостого (сьомого) року життя вдома та в дитячому садку (у робочі дні)

Процеси

Години доби

Вдома

Підйом, ранковий туалет

6.30-7.30

У дитячому садку

Ранкова зустріч дітей, ігри, самостійна діяльність за вибором дітей, індивідуальні заняття, гімнастика

7.30-8.30

Підготовка до сніданку, сніданок

8.30-9.00 (9.30)

Ігри, підготовка до занять, колективні та індивіду­альні заняття

9.00-10.30 (9.30-11.00)

Підготовка до прогулянки, прогулянка

10.30 (11.00)- 12.30

Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, обід

12.30-13.20

Підготовка до сну, сон

13.20-15.20

Поступовий підйом, оздоровчі процедури

15.20-15.50

Полуденок, ігри, самостійна діяльність за вибором дітей, індивідуальні та спільні заняття

15.50-16.40

Підготовка до прогулянки, прогулянка

16.40-18.10

Повернення з прогулянки, вечеря, ігри, самостійна діяльність за вибором дітей

18.10-18.45

Повернення дітей додому, бесіди з батьками

18.45-19.00

Вдома

Прогулянка з батьками

19.00-20.15

Спокійні ігри, гігієнічні процедури

20.15-20.45

Укладання в ліжко, колискова мами, нічний сон

20.45-6.30 (7.30)

Завдання, що забезпечують взаємодію дошкільного навчального закладу зі сім'єю
Забезпечувати дитині в сім'ї та в дошкільному навчальному закладі оптимальні умови для повноцінного фізичного та психічного розвитку, сприяти задоволенню її потреби в емоційно-особистісному спілкуванні, розвивати її творчі інтереси, пізнавальну сферу та розширювати світогляд, судження стосовно життєвих явищ, ситуацій, вчинків, вміти реально оцінювати життя в навколишньому середовищі. Активізувати та збагачувати виховні вміння батьків, підтримувати впевненість у власних педагогічних силах. Сприяти формуванню у батьків уміння приймати правильні виважені рішення щодо вчинків своїх дітей.

Сприяти готовності та зацікавленості батьків у формуванні дошкіль­ної зрілості дитини, вмінню прийти на допомогу в різних випадках та ситуаціях, пов'язаних із проблемами адаптації у школі.

Створювати банк інформації про фізичний та психічний розви­ток дитини, забезпечувати диференційований підхід до кожної сім'ї з орієнтуванням на особистість.

Використовувати творчі форми роботи з батьками, в яких беруть участь батьки, діти, педагоги дошкільного навчального закладу.

Залучати до роботи всіх представників сім'ї, інших родичів, які ма­ють вплив на виховання дитини. Практикувати звіти перед батьками щодо розвитку дитини.

Роботу з батьками будувати за принципом співпраці, взаєморозумін­ня, партнерства й чіткої усвідомленості своєї ролі та відповідальності в спільній взаємодії.

Комплексне застосування різних форм роботи сприятиме підвищен­ню педагогічної культури батьків і поліпшить якість виховання дітей.

Варіативна складова

  1. Освітня лінія «КОМП'ЮТЕРНА ГРАМОТА»




Зміст освіти

Результати освітньої роботи

Інформатична компетенція

Обізнаність із комп'ютером, способами керування комп'ю­тером за допомогою клавіатури, «миші», здатність розуміти і використовувати спеціальну термінологію (клаві­атура, екран, програма, диск, клавіша, комп'ютерні ігри тощо) та елементарні прийоми роботи з комп'ютером у процесі виконання ігрових та навчально-розвивальних програм, створених для дітей дошкільного віку; вміння дотримуватись правил безпечної поведінки під час робо­ти з комп'ютером

^ 2. Освітня лінія «ІНОЗЕМНА МОВА»

Зміст освіти

Результати освітньої роботи

^ Комунікативно-мовленнєва компетенція

Диференціює звуки іноземної мови, вимовляючи їх пра­вильно, з відповідною інтонацією; сприймає та реагує на звертання, нескладні команди та інструкції педагога, дає відповідь на прості запитання стосовно імені, віку, міс­ця проживання тощо; знає та може озвучити окремі ві­рші, римування, пісеньки; робить коротке зв'язне повідо­млення за запропонованою тематикою, правильно його оформлюючи з точки зору норм мови, що вивчається в межах запропонованого мовного матеріалу; уміє пра­цювати в парах та групах

^ 3. Освітня лінія «ХОРЕОГРАФІЯ»

Зміст освіти

Результати освітньої роботи

^ Хореографічна компетенція

Має уявлення про хореографію як вид мистецтва, розріз­няє та емоційно-ціннісно ставиться до його основних ви­дів (народні, класичні, бальні, сучасні танці], жанрів (го­пак, гуцулка, вальс, полька, галоп тощо); орієнтується в танцювальній абетці позицій, рухів. Виконує під керів­ництвом педагога і самостійно танцювальні рухи, впра­ви, хороводи, танці, творчі завдання; відтворює тан­цювальними рухами характер, темп, динаміку музики; узгоджує рухи з музикою і одночасно взаємодіє з партне­ром, гуртом дітей; відтворює музичний образ пластикою і рухами свого тіла, імпровізує в образі. Одержує радість, естетичну насолоду від виконання танцю

4. Освітня лінія «ШАХИ»

Зміст освіти

Результати освітньої роботи

Шахово-ігрова компетенція

Виявляє інтерес до гри в шахи. Орієнтується на шаховій дошці; впізнає і називає шахові фігури; усвідомлює і засвоює правила гри (хід кожної фігури). Виявляє творчі здібності, цілеспрямованість, зібраність, самостійність, посидючість, гнучкість і логічність мислення, винахід­ливість, терпіння; повагу і толерантність до партнера; позитивно ставиться до успіхів інших дітей; спокійно реагує на свої невдачі у грі, вміє програвати, прагне само­стійно досягти успіхів






Схожі:

Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconВпровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я...
Вона є важливим фактором підвищення професійного рівня як одного з основних шляхів реформування освіти, визначеного Державною національною...
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconМетодичні рекомендації призначені для практичного використання психологами...
Психологічне обстеження дітей дошкільного віку для проходження психолого-медико -педагогічну консультації
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconМетодичний бюлетень
Організаційно-педагогічні умови ефективного впровадження у практику Базової програми розвитку дитини дошкільного віку
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconБазової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»
Ялинка” Т. Шутенко «Морозець»,Г. Компанійця «Дід Мороз», А. Філіпенко «Осінь», Н. Вересокіної
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconДо Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» Алла Гончаренко
Та що край – то й звичай, що сторона – то й новина, що сільце – то й слівце, тому нема одноманітності у засобах здійснення педагогічного...
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconГотовність шестирічок до навчання у школі
Найважливішим чинником психічного розвитку дитини дошкільного віку є формування психологічної готовності до шкільного навчання. По...
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconІгри з піском як інтерактивний метод розвитку комунікативно-мовленнєвої...
У посібнику представлене теоретичне обґрунтування проблеми формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного...
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconГра як основна діяльність дитини. Різновиди гри
Українське дошкілля", "Дитина в дошкільні роки", "Зернятко". На виході "Базова програма розвитку дітей дошкільного віку", спрямована...
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconСучасний зміст та завдання дошкільної освіти на засадах Базової програми...
Виховання людини в дусі загальнолюдських ідеалів І національних традицій починається з раннього дитинства – важливого етапу становлення...
Рекомендації до програми розвитку дитини дошкільного віку iconРоль сімї в розвитку мовлення дітей дошкільного віку
Мабуть, кожну родину, де росте малюк, непокоїть питання: як забезпечити повноцінний розвиток дитини в дошкільному віці в цілому та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка