Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій




Скачати 345.18 Kb.
НазваАналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій
Сторінка1/3
Дата конвертації28.11.2013
Розмір345.18 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
  1   2   3
Аналіз роботи бібліотеки

за 2012-2013 навчальний рік
Аналіз роботи бібліотеки - важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій розвитку та проблемних питань у сфері бібліотечного обслуговування учасників навчально-виховного процесу. За основу даного аналізу взято підсумки 2012-2013 навчального року, зафіксовані в статистичних, фактографічних та текстових звітах бібліотеки гімназії. До уваги бралися також активність бібліотечного працівника у проведенні різноманітних бібліотечних конкурсів, акцій  та семінарських занять, заходах по підвищенню бібліотечної кваліфікації та ін. В підсумках роботи враховувалось також підвищення соціальної й інформаційної ролі бібліо­теки в сучасній освітній діяльності, використання нових методів організації інформаційно­го простору бібліотеки, який реалізується на базі комп'ютерних технологій.

Загальний висновок аналізу діяльності бібліотеки Донецької гімназії №18 полягає в тому, що всю роботу її можна визначити як стабільну з ознаками позитивних перспектив. Відбувається поступове впровадження нових форм розвитку бібліотечної діяльності в інформаційному просторі. 

З метою реалізації цих завдань робота бібліотеки здійснювалась у таких напрямках:

  • Формування та збереження книжкових фондів.

  • Організація інформаційно-бібліографічного обслуговування читачів.

  • Формування бібліотечно-бібліографічних знань та умінь читачів.

  • Організація роботи щодо сприяння гуманізації та духовного становлення школяра.


Бібліотечний фонд.
Загальний фонд бібліотеки у 2012 -2013 році складає 19306 примірників, із них художня література 9499 екз. підручники - 9807 екз.



^ Основні показники роботи.
У 2012-2013 н.р. до бібліотеки Донецької гімназії №18 було записано 464 читачів ( в минулому році 290) .

Книговидача за 2012-2013 рік склала – 1762 примірників ( в минулому році - 2175).

Число відвідувань за навчальний рік - 1860 ( в минулому році -1481)


Книговидача зменшилась, але це пов’язано з тим, що діти беруть інформацію також з Інтернету, а в щоденниках роботи бібліотеки немає графи, як можна це відслідкувати.

У відповідності навчальних програм учителі та учні на початку року отримали комплекти підручників. Згідно наказу №79 від 17.04.2013р. «Про повернення підручників до бібліотечного фонду гімназії» у кожному класі біло створено комісію для перевірки підручників. Класними керівниками було повернено до БФ підручники згідно актів. Втрачені підручники були замінені рівноцінними.

Крім підручників, бібліотека забезпечує учнів програмною літературою для позакласного читання, а також літературою для тематичних переглядів, рефератів, доповідей.
Комп’ютеризація

та інформаційно-бібліографічне обслуговування.
В бібліотеці гімназії встановлено 3 комп’ютери, 1 принтер та є підключення до мережі Інтернет. Розроблено сайт бібліотеки: http://biblioteka18.ucoz.ru

Разом із традиційними бібліотечними послуга­ми наша бібліотека має можливість надавати сервісні послуги: відправ­ка або приймання повідомлень електронною поштою, користуван­ня послугами Інтернет, пошук ін­формації у всесвітній електронній мережі на замовлення, запис на носії інформації, друк на принтері, комп'ютерний переклад тексту.

Цікаво проходить в нашій бібліотеці ог­ляд інформаційних ресурсів Інтернет, навички корис­тування ним. Ресурси, що пропонує всесвітня елек­тронна мережа, — значні та різноманітні. Знайомство з ними поглиблює і розширює знання учнів і випус­кників, виробляє потребу у молодого покоління читачів пос­тійно слідкувати за розвитком науки та фаховими но­винками в галузі, що сприятиме їх вибору у майбутньому.

В наш час практично не можна назвати сферу людської діяльності, яка не зазнала б залежності від ринку інформації і не мала б потреби у використанні новітніх технологій. З ростом автоматизації змінюються завдання в роботі бібліотеки. Прийшло розуміння, що шкільна бібліотека не тільки місце для видачі книг, вона являється індикатором освіти, вона повинна сформувати політику інформаційної підтримки освіти. Крім того, шкільна бібліотека повинна ще навчати самостійно шукати інформацію. Адже учень, ставши незалежним в пошуках знань, може досягти більшого і в школі, і в дорослому житті. Він буде здатний бачити і оцінювати різні точки зору, судити про них розумно. А навчити самостійно думати може також і бібліотека. Незважаючи на те, що школа-це зменшена модель закладу, на шкільні бібліотеки також накладаються обов’язки, що сучасні учні в майбутньому будуть готові до сприймання їм потрібної інформації.

В бібліотеці гімназії на бібліотечних уроках проводились навчання користувачів інформаційній грамотності, інформаційній культурі.

А поняття «споживач» набагато ширше поняття «читач» і включає в себе не тільки читання, як процес сприймання інформації із друкованого тексту, але і звернення до інших видів інформації.

Засвоївши знання, учні підвищують свою якість знань за рахунок більш продуктивних прийомів навчальної праці. Заняття були цікаві, емоційні, доступні за змістом і учні брали в них активну участь.

Організація інформаційно-бібліографічного обслуговування велась у таких напрямках:

  • Робота з довідково-інформаційним апаратом (редагування каталогів і картотек).

  • Складання тематичних списків літератури

  • Організація виставок

  • Огляд нових надходжень під час педагогічних нарад, засідань методичних об’єднань

Суть інформаційної роботи шкільної бібліотеки полягає в тому, що бібліотекар регулярно повідомляє читачів про нові надходження книг до бібліотеки.
Інформаційна година

Інформаційна година
При відвідуванні бібліотеки постійно проводяться з учнями бесіди. При поверненні книги рекомендувалося поділитися думками про прочитану книгу. Для того щоб більше приблизити їх до бібліотеки, вони залучаються до проведення масових заходів і не тільки стають безпосередньо учасниками, але і допомагають в підготовці сценарію, оформляють зал. Після закінчення діти допомагають навести порядок та діляться враженнями про проведений захід.

В інформаційній роботі шкільна бібліотека може використовувати масові, групові та індивідуальні форми роботи.
^ Соціокультурна діяльність.
Шкільна бібліотека була культурно-освітнім, пізнавальним центром, який в своїй роботі базувався на принципах пріоритету інтересів читачів, подальшого розвитку диференційованого їх обслуговування з урахуванням індивідуальних особливостей, використанням різноманітних форм бібліотечної роботи з дітьми.

Протягом 2012-2013 навчального року були проведені бібліотечні уроки, бесіди групові та індивідуальні, диспути, інформаційні дні, проводився комплекс заходів з метою формування в учнівської молоді інформаційної культури та культури читання, бібліотечно-бібліографічних знань, виховання бережливого ставлення до книги, підвищення статусу шкільної бібліотеки.

Відбулось широке залучення до акції педагогічних та учнівських колективів, батьків і громадськості, у рамках якої організовувалася доброчинна акція «Подаруй книгу бібліотеці».

Почали впроваджуватись нові тенденції розвитку діяльності, оновлення змісту, напрямів і форм роботи бібліотеки. Поширення набувають нестандартні форми проведення заходів з популяризації книги, її читання та бібліотечно-бібліографічних знань. На особливу увагу заслуговують презентації різноманітних виховних заходів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення бібліотечно-бібліографічних знань, формування інформаційної культури учнів.

Згідно з річним планом роботи бібліотеки з  25.03.2013 по 29.03.2013 проводився Тиждень дитячої та юнацької книги. Програмою Тижня було передбачено багато змістовних, цікавих та захоплюючих заходів.

Протягом Тижня книги було оголошено акцію «Подаруй книгу бібліотеці». Завдяки учасникам акції фонд шкільної бібліотеки поповнився на 19 нових і цікавих книг. Дана акція є актуальною, так як на сьогоднішній день бібліотечний фонд поповнюється, в основному, за рахунок благодійництв.
^ Огляд-конкурс «Живи, книго!»
У рамках акції «Живи, Книго!» вивчено питання читацької активності школярів. Як свідчать дані читацьких формулярів, то високу активність проявляють учні початкових класів, а саме: 2-А клас (кл. керівник Бєловол О.А.), 2-Б клас (кл. керівник Кастиріна І.М.), 4-А клас (кл. керівник Ситник Н.Г.), 4-Б клас (кл. керівник Яковлева О.Ф.).

У середній ланці найактивнішими читачами є учні 6 класу (кл. керівник Довгаль О.Є.); менш активними є учні 7 класу (кл. керівник Бельгасем Т.В.), 8 класу (кл. керівник Прохорова Н.С.). Стосовно учнів 9-11 класів, то, в основному, школярі звертаються до бібліотеки за літературою, яка відповідає навчальним програмам з української, світової літератури, історії, предметів природничо-математичного циклу. Старшокласники більше користуються довідковою літературою та інтернет-ресурсом.
^ Робота бібліотечного активу.
Суттєву допомогу шкільному бібліотекарю в інформаційній роботі надає актив бібліотеки, в склад якого входять по декілька учнів з кожного класу. Робота здійснюється в групах:

  • Лекторська група;

  • Група по рейд-конкурсу «Живи, книго!»;

  • Група по роботі з формулярами;

  • Група по роботі на абонементі;

  • Група в роботі з періодикою;

  • Група по роботі в читальній залі;

  • Група на оформлення матеріалів;

  • Інтернет - група;

  • Група книжкової лікарні.

Актив разом з бібліотекарем визначає тематику інформації, бере участь в виборі матеріалу для інформування, обробляє його, бере участь в огляді літератури та проведенні днів інформації.

Разом з активом бібліотекар готує інформаційні бюлетені «Нові надходження в шкільну бібліотеку». «Порада читачам», «Літературний календар місяця», «Новини художньої літератури», «Новини науково-популярної літератури», «Готуйся до шкільних екзаменів» та ін., котрими читачі отримують інформацію про новини літератури.

Ефективними технологіями інформування учнів являється організація в шкільній бібліотеці виставок. В оформленні виставок приймають участь учні бібліотечного активу.

На виставках діти використовували не тільки книги, а й нові журнали, матеріали з Інтернету. Також бібліотечний актив допомагав підшивати періодичні видання, проводили ремонт книг.

Активну участь шкільна бібліотека бере в проведенні предметних Тижнів. Готуючись до них, бібліотекар організовувала книжкові виставки (традиційні, а також виставки-вікторини та інші) тематичні огляди літератури, презентації книг.

^ Робота бібліотеки з обдарованими дітьми.
Специфіка шкільної бібліотеки в тому, що її відвідують читачі різного віку. Також серед читачів є обдаровані учні і в роботі бібліотеки є напрямок діяльності з такими учнями. На початку року був розроблений план роботи бібліотеки з обдарованими учнями. До кожного треба свій підхід, адже читання – процес індивідуальний, тісно пов’язаний з розвитком особистості дитини.

Для виявлення читацьких інтересів проведено анкетування. На основі даних, отриманих в результаті обробки анкет, для кожного складений індивідуальний план читання.
^ Робота бібліотеки з боржниками.
Боржник - це особа, яка не повернула до бібліотеки документи у визначений строк. Відповідно до Правил користування, книги, документи, інші носії інформації з фонду бібліотеки видаються для роботи поза читальним залом на термін до 30 діб та не більше 5 примірників одночасно. Термін користування може бути подовжено, якщо на ці видання немає замовлень від інших користувачів. Користувачі, які загубили або пошкодили документи, зобов'язані замінити їх такими ж або . замінити рівноцінними відповідно до тематики.

Заходи, проведені протягом навчального року по боротьбі з читацькою заборгованістю:

- щомісячні дні перевірки заборгованості по формулярах;
- оголошення-нагадування "Поверни книгу в бібліотеку" через засоби Інтернет-ресурсів (сайт бібліотеки, Щоденник, сайт гімназії);
- „трудотерапія" боржників (відпрацювання на обезпилюванні фонду);
- індивідуальні бесіди з користувачами під час запису;
- відшкодування неустойки книгами з особистої бібліотеки;
- створення електронної бази даних "Боржники", обмін відповідною інформацією з
іншими бібліотеками;
- ведення "Дошки боржників" (актуальна інформація про боржників);
- аналіз причин несвоєчасної здачі книг методом анкетування.

На кінець навчального року вся література повернена до бібліотечного фонду. Робота по збереженню бібліотечного фонду виконана.

  1   2   3

Схожі:

Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconКритерії ефективності науково-методичної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі
Проблема якості І ефективності науково-методичної роботи в загаль­ноосвітніх навчальних закладах стала наріжним каменем у реформуванні...
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconЗокрема з Секретаріату Президента України
Аналіз стану виконавчої дисципліни у структурних підрозділах районної держадміністрації та органах місцевого самоврядування свідчить...
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconУ збірці подано нормативні документи, які регламентують діяльність...
Рекомендовано досвідченим бібліотекарям та початківцям бібліотечної справи, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, методистам...
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconПлан Вступ Загальна характеристика гкп «Харківкомуночиствод». Аналіз...
Аналіз показників технічного стану руху І ефективності використання основних фондів
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconПро ліцензування діяльності з надання освітніх послуг
Затвердити Порядок ліцензування діяльності з надання освітніх послуг, що додається
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconІсторія Наукової бібліотеки мду
Як важливий структурний підрозділ Маріупольського державного університету, наша бібліотека розвивалася паралельно з навчальним закладом...
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconПрограма «регіональна система якості загальної середньої освіти»
Якість – це показник високої ефективності праці в суспільстві, джерело національного багатства І, що важливо, фактор виходу з соціальних...
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconМножинний регресійний аналіз якості навчально-пізнавальної діяльності
«Множинний регресійний аналіз якості навчально-пізнавальної діяльності» з дисципліни «Комп’ютерно – аналітична діяльність в системах...
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconРецензія
Ринкові перетворення в Україні висунули питання оцінки ефективності використання ресурсів суб’єктами господарювання на одне з перших...
Аналіз роботи бібліотеки важливий фактор оцінки діяльності, визначення її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, виявлення позитивних тенденцій iconАналіз міжнародного досвіду з розвитку систем зв’язку збройних сил провідних країн
Забезпечення інформаційної переваги над системами управління противника, підвищення якості надання інформаційних та телекомунікаційних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка