Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту»




Скачати 128.7 Kb.
НазваМетодичний бюлетень: «Створення шкільного сайту»
Дата конвертації18.03.2013
Розмір128.7 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы

Методичний бюлетень:

«Створення шкільного сайту»

Вступ



В наш час з розвитком комп'ютерної техніки, комп’ютери стали не предметом розкоші, а скоріше елементом загальної культури, засобами зв’язку, джерелами інформації, інструментами для бізнесу, реклами та спілкування. Зараз набули популярності Інтернет-магазини, аукціони, чати, форуми, конференції, сайти організацій та багато інших веб-ресурсів. Інтернет став соціальним, тобто кожен користувач є учасником подій в Інтернеті, а не просто спостерігачем. Рейтинги, опитування, можливість висловити своє ставлення до отриманої інформації та ознайомитись з думкою інших людей, «живі» журнали – блоги, форуми – це нова Інтернет культура, без якої неможливий успіх у сфері інформаційних технологій.

Передумовами для створення сайту школи стали наступні фактори:

  • забезпечення школи сучасними комп’ютерами;

  • наявність доступу до Інтернету;

  • політика Міністерства освіти і науки України, спрямована на використання Інтернет-ресурсів начальними закладами;

  • формування особистої зацікавленості учнівського і педагогічного колективів у тому, як можна представити рідну школу у світовому інформаційному просторі.

^ Створення і ведення шкільного сайту

Приступаючи до створення будь-якого продукту, у тому числі і шкільного сайту, необхідно перш за все поставити собі питання: «Кому він потрібний?». Спробуємо визначитися, кому ж потрібний шкільний сайт? Визначившись з цим питанням, можна обґрунтовано розписувати його структуру, зміст, зовнішній вигляд і технологію ведення і оновлення.

Шкільний сайт – це, перш за все продукт регіональний, розрахований на аудиторію даного району. Інтернет – явище глобальне. Приємно думати, що про Вашу школу дізнається весь світ, але кому цікава інформація про районні школи, окрім жителів цього району? Втім, з цього правила є виключення.

^ Хто ж є користувачами шкільного сайту?

  1. Батьки. Якщо це жителі великого міста, то є проблема влаштування дитини в школу. Яку школу вибрати? Що за програма навчання  в школі? Чим вона живе? Який контингент учнів, де вчитиметься ваша дитина? Чи є вступні іспити і чи можна заздалегідь спробувати себе? З якими вузами і підприємствами співпрацює школа? Це лише неповний список питань, які цікавлять батьків.

Інша група питань, які цікава батькам, – успішність дитини в школі. Для працюючих батьків вибрати час для відвідин школи – не таке просте завдання. А ось вибрати час увечері, щоб заглянути на сайт школи, де вчиться його дитина, поставити питання вчителеві і т.п. – вельми зручно.

  1. ^ Учні цієї школи. Інтернет – давно вже не розкіш, а засіб отримання оперативної інформації. Коли вам треба швидко дізнатися погоду, розклад польотів літаків, відповідний ресторан, репертуар театрів або кіно, ви заглядаєте на відповідні сайти. Аналогічно у школах з розвиненими Інтернет-технологіями. Учень може і повинен отримувати інформацію на сайті про розклад уроків, домашнє завдання, можливість поставити питання вчителеві, один одному і тому подібне.

  2. Інша група питань, що цікавлять школярів, – це природне бажання поділитися з друзями інформацією про себе: про проведені канікули, спортивні змагання, просто про повсякденне життя. Фотоальбом на сайті, а також персональні сторіночки учнів – ідеальний засіб. Якщо яка-небудь інформація носить конфіденційний характер, тобто призначена для обмеженого числа відвідувачів, її можна захистити паролем.

  3. Вчителі. Сторіночка вчителя – це його резюме. Багато вчителів ведуть додаткові заняття, зокрема по Інтернету (дистанційно). Батьки і учні дізнаються про додаткові курси вчителя з Інтернету. Шкільний сайт надає їм таку можливість.

  4. ^ Адміністрація школи. Треба відмітити, що шкільний сайт – це офіційне представництво школи в Інтернеті. Отже, сайт повинен містити офіційну інформацію: адресу, телефон, e-mail, статут школи, внутрішній розпорядок, правила прийому і т.п.

На сайті повинна бути присутньою інформація про відповідальних осіб: про директора, заступників з навчально-виховної роботи та науково-методичної роботи, психолога і т.п. Тут же – можливість поставити питання директорові, фахівцеві і т.п.

  1. Спонсори. Не секрет, що школи користуються підтримкою спонсорів. Організація-спонсор повинна «прозвучати» на шкільному сайті.

 

^ Типова структура шкільного сайту

Визначившись з цільовою аудиторією, можна спробувати обґрунтувати структуру шкільного сайту: з яких розділів і сторінок повинен складатися сайт. Ось, на мій погляд, необхідні розділи шкільного сайту:

І. Інформаційний блок

- Координати школи (Сторіночка описує координати школи, банківські реквізити, карту проїзду).

- Історія школи (Сторіночка описує історію школи, її основні досягнення, відомих випускників і т.п.)

- Статут школи (Зазвичай створюється в HTML версії (для перегляду через Інтернет) і у версії для друку – краще у вигляді, що архівується, щоб зменшити об'єм інформації, що скачується по низькошвидкісних каналах зв'язку).

- Правила шкільного життя (Правила внутрішнього розпорядку)

Правила внутрішнього розпорядку визначають основні моменти організації нормальної роботи педагогічного колективу школи. Цей документ доцільно розміщувати у версії для перегляду через Інтернет і у версії для друку.

- Програма розвитку школи

Для відвідувачів сайту (всіх категорій цільової аудиторії) буде цікаво дізнатися про плани роботи школи. План зазвичай затверджується в відділі (управлінні) освіти.

- Досягнення школи (Сторіночка про найбільш значущі події в історії школи)

- Техніка безпеки та охорона праці

Дуже важливе питання про те, як забезпечується і фінансується техніка безпеки та охорона праці в школі, хто відповідає за дане питання.

- Партнери

Сторіночка присвячена партнерам: вузам, з якими співпрацює школа, підприємства, де можуть підробляти діти або піти працювати після закінчення і т.п.

- Вакансії

Оголошення про відкриті вакансії школи.

ІІ. Адміністрація

- Директор

Інформація про директора, звернення, зворотний зв'язок.

- Заступник директора з навчально-виховної роботи

Інформація про заступника директора з навчально-виховної роботи, звернення, зворотний зв'язок.

- Заступник директора з виховної роботи.

Інформація про заступника директора з виховної роботи, звернення, зворотний зв'язок.

- Соціальний педагог (якщо є)

Інформація про соціального педагога, звернення, зворотний зв'язок, література, форум, питання, що часто ставляться.

- Психолог (якщо є)

Інформація про шкільного психолога: звернення, зворотний зв'язок, література, форум, питання, що часто ставляться.

- Шкільний лікар (медична сестра) (якщо є)

Інформація про шкільного лікаря (медичну сестру): звернення, зворотний зв'язок, література, форум, питання, що часто ставляться.

ІІІ. Вчителі

- Вчителі молодших класів

Фотоальбом з короткою біографією кожного з вчителів. Якщо вчитель веде свою рубрику, посилання на рубрику.

- Вчителі старших класів

Фотоальбом з короткою біографією кожного з вчителів. Якщо вчитель веде свою рубрику, посилання на рубрику.

ІV. Класи

Сторінки класів шкіл. Кожна сторінка може бути закрита паролем для обмеженого перегляду.

У кожному класі наступні сторінки:

  • Класний керівник;

  • Фотоальбом класу;

  • Розклад занять;

  • Поточна успішність;

V. Персональні сторінки вчителів

Розділи, які ведуть вчителі. Це можуть бути короткий звіт про роботу над науково – методичною проблемою, методичні розробки, електронні курси, запитальники, питання для самоконтролю, тощо.

VІ. Персональні сторінки учнів

Кожен учень може вести власний розділ, зокрема форум.

VІІ. Оголошення

  • Рекомендовані спектаклі і фільми

  • Музеї

  • Поїздки

VІІІ. Батьківський форум

Зустрічатися працюючим батькам складно. Обговорити ж проблеми дітей можна на батьківському форумі. Теми форуму: обмін досвідом, взаємодопомога і багато що інше. За бажання форум можна зробити доступним тільки батькам конкретної школи/класу, захистивши його паролем.

ІХ. Учнівський форум

Обговорення актуальних проблем учнів.

^ Х. Форум педагогічних працівників

Теми форуму: обмін досвідом, взаємодопомога і багато що інше.

ХІ. Спонсори

Інформація про спонсорів, їх внесок в розвиток даної школи.
Розділи і теми шкільного сайту можуть бути іншими, ширшими, вже  на розсуд школи.

 

^ Технологія створення і ведення сайту

Поширений, але не кращий підхід

Існує поширена думка, що сайт може вести вчитель з групою учнів і для його ведення не потрібні ніяких особливих інструментальних засобів: піратські копії HTML-редактора, графічного редактора, місце на безкоштовному сервері  і програма FTP-клієнт для публікації сайту. Це один з можливих, хоч і не кращий варіант. Які недоліки такого підходу?

  1. Сайт, створений власноручно, рідко виглядає професійно з погляду дизайну і наповнення.

  2. Діти, які ведуть сайт, закінчують школу, а розібратися в чужій структурі (особливо, якщо в ній багато скриптів, анімацій, складних посилань) новій команді неможливо. Як результат – сайт «завмирає».

  3. Безкоштовний хостинг наповнений рекламою, іноді «сумнівної» якості, не сумісної з шкільним вихованням. Крім того, організатори безкоштовного хостингу не несуть ніякої відповідальності за збереження даних.

  4. Використання неспеціалізованого програмного забезпечення приводить до великого числа помилок на сайті: «обірвані» посилання, відсутність стилю, графіки і інше.

^ Використання движків і конструкторів

Вирішенням багатьох проблем є використання движків і конструкторів, тобто спеціалізованого програмного забезпечення для створення і ведення сайту.

У чому перевага:

  1. Автоматично ведеться меню сайту і перевіряється цілісність посилань. Наприклад, ви додали сторінку сайту. Вам не треба прописувати її в меню кожній із сторінок вашого сайту – Конструктор зробить це за  вас. Те ж саме при видаленні сторінки: конструктор викине пункт меню і всі посилання на дану сторінку, позбавивши відвідувача від споглядання напису «404. Сторінка не найдена».

  2. Ведення сайту просто і доступно будь-якому користувачеві, що робить супровід сайту незалежним від команди розробників.

  3. Дозволяє посилатися на персональні творчі сторінки учнів, а також на розділи педагогів - предметників.

  4. Має вбудовані спеціалізовані сторінки: фотоальбоми, генератори тестів, запитальники для самоперевірки і тестування і багато іншого.

  5. Мають вбудовані засоби оптимізації графіки, засоби публікації в Інтернеті, редактор меню, тощо.

  6. Зміна дизайну проводиться легко.

  7. Зміна структури сайту проводиться декількома клацаннями мишки.

Головне, конструктори сайтів дозволяють супроводжувати офіційний сайт школи не залежно від команди розробників сайту.

Існують on-line i off-line конструктори сайтів.  

Серед on-line конструкторів сайтів  я рекомендую використовувати www.ucoz.ru, www.e-hosting.com.ua.

Що стосується шкіл, які мають обмежений доступ до мережі Інтернет (а серед сільських шкіл таких більшість) то на допомогу прийдуть off-line конструктори сайтів. Насамперед, це Web Page Maker.

^ Робота в середовищі конструктора сайтів Web Page Maker



Насамперед, треба вибрати дизайн. Це можна зробити, використовуючи готові шаблони.

Для цього використати команду File – New Site from Template…



і обрати шаблон, який сподобався.

Ви отримали сайт на 3 сторінки. Для того, щоб збільшити кількість сторінок, необхідно використати кнопку Clone Page


Clone Page



Для наповнення власними матеріалами сторінок необхідно двічі клацнути на текстовому блоці



і відредагувати поданий текст.

Щоб вставити фотографії чи малюнки використовуємо кнопку Image:


і обрати зображення:


Швидкість наших телефонних ліній (в кращому випадку 30кбіт/сек) не приносить задоволення від відвідування шикарних сайтів з ефектними анімаціями, тому що завантаження сторінки може тривати десять і більше хвилин. Це має стати вирішальним фактором при виборі методу обробки графічних зображень, який би забезпечував найменший об’єм сторінок. Фотографії та малюнки можна стиснути за допомогою програми Microsoft Office Picture Manager ( Изменить рисунки – Сжатие рисунков)



Меню сайту теж редагуємо у відповідності до власних уподобань, використовуючи Navigation Bar.




Сторінки необхідно перейменувати
і дане меню скопіювати на кожну сторінку шкільного сайту.
Web Page Maker також дає можливість вставити гіперпосилання як на веб-сторінку: так і на файл.


так і на файл, вказавши опцію A File on My Computer і вказавши шлях до файла:
Після завершення роботи необхідно зберегти сайт:

File – Save As… . Ви отримали файл з розширенням *.wss.

Для того, щоб виставити його на обраний хостинг (як правило, школи обирають безкоштовний, хоча й з рекламою), необхідно зберегти сайт в форматі HTML (File – Export to Html).


і обрати папку (бажано в кореневому каталозі персонального компютера). Взагалі, при створенні рекомендується всі файли, папки називати латинськими літерами, одним словом, або використовувати символ "нижнє підкреслення" (Наприклад: shchkilnij_sajt, urok_matem_5_klas).

Все, роботу над сайтом завершено. Для редагування даного сайту – відкрити створений файл з розширенням *.wss за допомогою цієї ж програми Web Page Maker, внести необхідні зміни та знову передати в HTML (File – Export to Html).

^ Підбір матеріалу

Це найголовніше. Відвідувач сайту пробачить вам багато що: «кривий» дизайн, граматичні помилки, незручну навігацію – якщо на сайті буде те, що він шукає. Зміст – найголовніше!  Поширеною помилкою є прагнення зробити сайт цікавим у всьому світі. Не забувайте, на кого зорієнтований сайт. Не можна обійняти неосяжне, працюйте на свою цільову аудиторію. Уявіть себе на місці батька, учня, директора, вчителя, спонсора. Що вам цікаве,  що ви чекаєте побачити на сайті школи?

Підбір матеріалу справа непроста. Тут треба організувати роботу учнів, вчителів. Після показу через Iнтернет фотографій вчителя  і учні починають активніше співпрацювати. Залучайте інших людей: хай якомога більше ваших колег відкриють свої сторіночки на вашому сайті.

^ Проект "Шкільний сайт"

Наприклад, в Росії проект Шкільний сайт почався з сумісної розробки (Федерації Інтернет Освіти і видавництва Е-пабліш) Конструктора шкільних сайтів. Робота виконувалася на замовлення Міністерства освіти РФ в 2003 році. З тих пір програмний продукт сильно змінювався і модернізувався. У 2005 році було створено некомерційне партнерство "Шкільний сайт". У завдання партнерства входить створення співтовариства по впровадженню інформаційних технологій в систему освіти. Для виконання своїх цілей і завдань НП Шкільний сайт збирає членські внески у розмірі 1500 рублів в рік. Кожен член партнерства отримує:

  • Диск з програмним забезпеченням (Конструктор шкільних сайтів) і електронними курсами з інформаційних технологій:

    • OpenOffice.org

    • Звуковий редактор Audacity

    • Цифровий відео монтаж з використанням програми VirtualDub

    • Мережеві технології

    • 3-d технологій

    • Комп'ютерне представлення кольору і зображень

    • Растрова графіка: Adobe Photoshop

    • Створення анімованих картинок

    • Курс "Створення і ведення шкільного сайту"

    • Основи комп'ютерної графіки і дизайну для web

    • Бібліотека об'єктів для створення сайту

  • Друкарське керівництво по створенню і веденню сайту

  • 300 МБ на порталі edusite.ru для розміщення власного сайту і пошти

  • Засоби управління власними Інтернет ресурсами

  • Доступ до тематичних форумів і бібліотек. Можливість брати участь в конкурсах, тренінгах і семінарах, розробляти власні проекти.






Схожі:

Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconФункціональна структура сайту тов «ad-world»
...
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconТема. Типи веб-сторінок. Класифікація веб-сайтів. Етапи створення веб-сайтів. Основи веб-дизайну
Я; пояснити структуру сайту, особливості сайтів, відмінності між веб-сторінками, правила використання шрифтів, особливості кольорового...
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconПринципи доступу до інформації в мережі Інтернет. Поняття про веб-сайт,...
Мета: Д: ввести поняття веб-сторінки, веб-сайту, url-адреси, пояснити принципи навігації Інтернетом, описати принципи організації...
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconНаповнення веб-сторінки інформацією, створення посилань, завантаження...
Тема: Наповнення веб-сторінки інформацією, створення посилань, завантаження файлів на сервер. Практична робота № Створення й адміністрування...
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconМетодичний бюлетень
Організаційно-педагогічні умови ефективного впровадження у практику Базової програми розвитку дитини дошкільного віку
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconПлан роботи: Загальне ознайомлення з принципами роботи системи безкоштовного...
Тема: Створення персонального Web-сайту в системі безкоштовного хостингу Narod ru
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconНовомаячківська зош І-ІІІ ступенів
«капелюшки», фломастери, аркуші паперу, мікрофон, методичний бюлетень «Шляхи, форми та методи самоосвіти»
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconВідділ освіти чемеровецької районної державної адміністрації чемеровецький...
Методичний посібник «Створення превентивного виховного простору» рекомендований для роботи вчителя початкової школи з учнями 3 класу...
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconЗаконодавство України" сайту Верховної Ради [ 14. 02. 10 ] Документ взято з сайту "
Додатково див. Закон n 3235-iv ( 3235-15 ) від 20. 12. 2005, ввр, 2006, n 9, n 10-11
Методичний бюлетень: «Створення шкільного сайту» iconМетодичний порадник шкільного бібліотекаря
Данний збірник стане орієнтиром у веденні документації шкільної бібліотеки та організації її роботи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка