Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей




Скачати 223.43 Kb.
НазваРекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей
Дата конвертації31.01.2014
Розмір223.43 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА

ДЛЯ ВСІХ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ПЕРЕХОДІУЧНІВ ВІД МОЛОДШОЇ ШКОЛИ ДО ОСНОВНОЇ
ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ
Від правильного виховання дітей

залежить добробут усього народу

Д. Локк

У п'ятому класі умови навчання докорінно змінюються: діти переходять від одного основного вчителя до системи "класний керівник-вчителі-предметники", уроки, як правило, проходять у різних кабінетах. Нерідко діти міняють школу (наприклад, надходять у гімназію), у них з'являються не тільки нові вчителі, а й нові однокласники. В даний час перехід з початкової школи в середню збігається з кінцем дитинства - досить стабільним періодом розвитку. Перехід з початкової школи в середню пов'язаний із зростанням навантаження на психіку учня.

У адаптаційної період діти можуть стати більш тривожними, боязкими або, навпаки, "розв'язнішими", надмірно гучними, метушливими. У них може знизитися працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими, іноді порушується сон, апетит ... У більшості дітей подібні відхилення носять одиничний характер і зникають, як правило, через 2-4 тижні після початку навчання. Однак є діти, у яких процес адаптації затягується на 2-3 місяці і навіть більше. З адаптаційним періодом часто пов'язані і захворювання дітей. Подібні захворювання носять психосоматичний характер.

Задля того,щоб зменшити процес дезадаптації дитини у навчанні в 5 класі, треба розпочати з 4 класу підготовлювати її до майбутніх змін. У період адаптації важливо забезпечити дитині спокійну, щадну обстановку, чіткий режим, тобто зробити так, щоб дитина постійно відчувала підтримку і допомогу з боку батьків.

^ Практичні рекомендації для батьків

1. Надихайте дитину на розповідь про свої шкільні справи. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: "Як пройшов твій день у школі?" Щотижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина повідомляє вам, використовуйте їх у подальшому для того, щоб починати подібні бесіди про школу. Крім того, обов'язково запитуйте вашої дитини про його однокласниках, справах в класі, шкільних предметах, педагогах.

2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про його успішність, поведінку та взаємовідносини з іншими дітьми. Без коливань поговоріть з учителем, якщо ви відчуваєте, що не знаєте про шкільне життя вашої дитини або про його проблеми, пов'язаних зі школою, або про взаємозв'язок його шкільних і домашніх проблем. Навіть якщо немає особливих приводів для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше ніж раз на два місяці. Під час будь бесіди з учителем висловіть своє прагнення зробити все можливе для того, щоб поліпшити шкільне життя дитини. Якщо між вами і вчителем виникають серйозні розбіжності, докладайте всіх зусиль, щоб мирно вирішити їх, навіть якщо доведеться розмовляти для цього з директором школи. Інакше ви можете випадково поставити дитину в незручне положення вибору між відданістю вам і повагою до свого вчителя.

3. Не зв'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень. Ваша дитина повинна розцінювати свою хорошу успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість, можна навіть влаштовувати невеликі свята з цього приводу. Але висловлюйте свою заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі, і, якщо необхідно, наполягайте на більш уважному виконанні ним домашніх і класних завдань. Намагайтеся, наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень: наприклад, ти на півгодини більше можеш подивитися телевізор за хороші оцінки, а на півгодини менше - за погані. Такі правила самі по собі можуть призвести до емоційних проблем.

4. Знайте програму та особливості школи, де вчиться ваша дитина. Вам необхідно знати, яке шкільне життя вашої дитини, і бути впевненим, що він отримує гарну освіту в хороших умовах. Відвідуйте всі заходи та зустрічі, що організовуються батьківським комітетом та педагогічним колективом. Використовуйте будь-які можливості, щоб дізнатися, як ваша дитина навчається.

5. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Встановіть разом з дитиною спеціальний час, коли потрібно виконувати домашні завдання, отримані в школі, і стежте за виконанням цих установок. Це допоможе вам сформувати хороші звички до навчання. Продемонструйте свій інтерес до цих завдань і переконайтеся, що у дитини є все необхідне для їх виконання найкращим чином. Однак якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть йому знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.

6. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашої дитини, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, за якою поставлено фільм, який сподобався. Або любов дитини до ігор можна перетворити на прагнення дізнаватися щось нове. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, у домашній діяльності. Наприклад, доручіть йому розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

7. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримувати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли у шкільному житті дитини відбуваються зміни. Такі події, як перші кілька місяців у школі, початок і закінчення кожного навчального року, перехід з початкової школи в середню і старшу, можуть призвести до стресу дитини шкільного віку. При будь-якій можливості намагайтеся уникнути великих змін або порушень в домашній атмосфері протягом цих подій. Спокій домашнього життя вашої дитини допоможе йому більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

^ Тест для батьків
Більшість батьків свято переконані, що вони гарні батьки. Про своїх дітей одні батьки розповідають стороннім лише хороше, а другі – не соромляться жалітися на них. Стосунки батьків і дітей – вічна проблема, з якою зіштовхується кожне покоління. Чому в одних сім’ях – мир і спокій, а в інших – сварки, крики і скандали? Якими бачать діти своїх батьків? Якими батьками ви насправді є? На ці запитання допоможе відповісти цей тест.
Виберіть свої варіанти відповідей на 10 запитань і позначте їх.

1. Чи читаєте ви своїй дитині книжки перед сном?

- систематично - 3;

- інколи - 1;

- ніколи, читає дружина (чоловік, бабуся, дідусь тощо) - 0;

- а навіщо забивати дурницями дитині голову перед сном? - 2.

2. Чи довіряє вам дитина свої таємниці і переживання?

- у хвилини відвертості - так - 3;

- про всі таємниці дізнаюся від сусідів, вчителів, знайомих - 4;

- а навіщо мені її таємниці? - 1;

- як мені знадобиться дізнатися, натисну – і все скаже - 2.

3. Скільки часу за день ви спілкуєтесь з дитиною?

- стільки, скільки конче необхідно - 2;

- з ранку до ночі - 4;

- увесь вільний час - 3;

- я не маю часу для спеціального спілкування - 1.

4. Якщо вихователька (вчителька) не задоволена поведінкою чи результатами навчання вашої дитини, що ви зробите?

- дам прочухана, не дозволю дивитися мультики (піти погуляти тощо), примушу визубрити новий матеріал тощо - 2;

- допоможу дитині розібратися в ситуації (зрозуміти складний матеріал) - 3;

- дитина отримала зауваження (погану оцінку) – нічого страшного, наступного разу виправиться - 1;

- влаштую скандал виховательці (вчительці) - 4.

5. Як ваша сім’я проводить літній відпочинок?

- тато – в один бік, мама – в другий, діти – до бабусі (в табір тощо) - 1;

- намагаємося провести відпочинок разом - 3;

- відправляємо дітей до бабусі чи в табір, а самі їдемо відпочивати - 2;

- куди дитина захоче, туди й поїде - 4.

6. Після сварки з дитиною хто першим починає миритися?

- той, хто першим усвідомить свою провину - 3;

- ніхто і ніколи, все налагоджується само собою - 1;

- певна річ, дитина, вона ж наймолодша - 2;

- завжди я, шкода ж дитини! - 4.

7. Чи намагаєтеся ви виконати всі бажання своєї дитини?

- так, стараюся виконати усі - 4;

- так, якщо маю кошти і час - 3;

- бажання - так, примхи - ні - 2;

- це діти мають виконувати бажання дорослих - 1.

8. Як часто ви даєте дитині вказівки, поради, робите зауваження?

- постійно - 2;

- не втручаюсь в життя дитини - 4;

- у разі необхідності - 3;

- давати поради і вчити жити – безнадійна справа, тому я усім раджу цього не робити - 1.

9. Чи здатні ви віддати свою дитину надовго (більше місяця) на виховання державному закладу чи родичам?

- тільки якщо нема іншого виходу - 3;

- так я і роблю - 2;

- ніколи в світі - 4;

- де захоче, там і житиме - 1.

10. Якщо дитина без дозволу взяла гроші і потратила на свої витребеньки, що ви зробите?

- шкуру здеру! - 2;

- поговорю, поясню, чому так не можна робити - 3;

- то й нехай, «все найкраще – дітям!» - 4;

- в моєму домі гроші не валяються абиде - 1.
А тепер підрахуйте суму балів за усі ваші відповіді. Нижче наведені розшифровки отриманих чисел.
Від 10 до 15 балів. Ви – байдужа мати чи батько. Для вас дитина – другорядний продукт вашого життя, досить обтяжливий додаток, щоб не сказати тягар. Ваше життєве кредо: "Хочу пожити для себе!", і саме на цьому базуються ваші стосунки з дитиною. Оскільки ви живете тільки власним життям, в якому для дитини місяця нема, то ваша байдужість, відповідно, рано чи пізно викличе байдужість до вас з боку дитини. Рік у рік емоційна відстань між вами і дитиною зростатиме і зрештою перетвориться на прірву. Ви не потребуєте і не відчуваєте радості і тепла від спілкування з дитиною. Вас пов’язують лише побут, матеріальні речі. Коли дитина виросте і стане самостійною, порвуться й ці ниточки, тож ви станете не потрібні одне одному навзаєм.

Від 16 до 25 балів. Ви - тиран. Вважаючи себе найголовнішим членом сім’ї, на якому «все тримається», ви вимагаєте від дитини незаперечного послуху і покірності. Для вас існує лише ваша думка, а думка, бажання, проблеми дитини вас не цікавлять, оскільки не є важливими. Ви твердо знаєте, як треба виховувати дитину, і чітко дотримуєтесь своїх правил. Опір дитини вас обурює і доводить до шаленства. Можливо, ваша дитина намагається врятуватись від вас тим, що замикається в собі і мовчки, покірно вислуховує ваші нотації та виконує ваші вимоги. Цілком можливо, що коли „ваша слухняна овечка” виросте, то почне робити все навпаки, тож матимете цілковиту протилежність тому, чого ви навчали довгі роки. А можливо, збереже зовнішню слухняність і намагатиметься триматись від вас якнайдалі...

Від 26 до 34 балів. Ви – справді хороша мати чи батько. Маєте повний контакт з дитиною, знаєте її таємниці, проблеми, радощі й болі. Дитина вважає вас своїм другом, не хоче засмучувати вас своєю поведінкою, а якщо все-таки так стається, то ви швидко знаходите порозуміння, і конфлікт не переростає у хронічні скандали. Ви знаєте свою дитина і можете передбачити її реакцію чи поведінку у певних ситуаціях. Дитина почувається захищеною у сім’ї. У вас справжні близькі стосунки, що не переходять в панібратство, бо ви вмієте зберігати дистанцію і авторитет, бути вимогливим при потребі.

Від 35 до 40 балів. Ви – прислуга своєї дитини. За власним бажанням ви обслуговуєте її не тільки в побутовому сенсі, а й у моральному: дитина крутить вами, як собі хоче, пристосовує вас до своїх потреб і виконання бажань, вважаючи себе пупом землі. Будьте готові до того, що коли вона виросте, то не буде рахуватися з вами. Можливо, ви свідомо приносите себе в жертву, але задумайтесь ще й про таке: плекаючи егоїста, ви виростите нещасну людину, бо рано чи пізно ваша дитина з’ясує, що світ таки не крутиться тільки навколо неї. І хтозна, чи зможе вона з цим примиритися...

^ МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ


  • Забезпечувати всебічний розвиток особистості молодшого школяра.

  • У засвоєнні предметних знань, умінь і навичок спиратись на сформовані в дітей до школи пізнавальні вміння, розвинені психічні процеси.

  • Процес навчання будувати на осмисленні та усвідомленні знань, на оптимальному поєднанні репродуктивного та творчого підходів до формування предметних умінь.

  • Спиратись тільки на досягнутий рівень розвитку дітей; не вважати неповноцінним той рівень досягнень деяких дітей, який не відповідає віковим стандартам.

  • Поступово урізноманітнювати й ускладнювати форми, методи та прийоми роботи з учнями, структуру уроків.

  • Систематично формувати, закріплювати та розвивати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці.

  • Розвивати мислення, пам'ять, увагу.

  • Проводити навчально-виховну роботу на доступному для учнів, але достатньо високому рівні труднощів для оптимального використання та розвитку їхніх сил і можливостей.

  • Розвивати творчі здібності учнів.

  • Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів.

  • Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв'язок з учителями старших класів.


^ МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

  • Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах і спиратись на неї, зокрема після прийому випускників початкових класів.

  • Зберігати й розвивати традиції, які склались в учнів у процесі навчання в початкових класах.

  • До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і використовувати одержані дані у процесі роботи.

  • Забезпечити єдність вимог до учнів.

  • Забезпечити поступовий перехід на предметну систему викладання, нову побудову уроків, нові методи та прийоми роботи, нові вимоги до дітей тощо.

  • Розвивати в учнів уміння й навички самостійної роботи.

  • Продовжувати розвиток творчого мислення учнів.

  • Забезпечити поступальний рівномірно висхідний характер навчально-виховного процесу учнів з урахування вікових та індивідуальних особливостей школярів.

  • Виявляти й розвивати індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності. Проводити профорієнтаційну роботу.

  • Забезпечити міжпредметні зв'язки.

  • Постійно підтримувати зв'язки з колегами з метою взаємодопомоги в роботі та обміну досвідом.

  • Підтримувати зв'язки з учителями початкових класів, особливо під час підготовки до прийому учнів і в перші роки роботи з ними.

  • Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі не писати зауважень у щоденники, проводити оцінювання на користь дитини, більшість уроків на початку навчального року будувати на повторенні.

  • Дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знизити їх до мінімуму у вихідні дні.

  • Поглиблювати свої знання з проблемами забезпечення принципу наступності в педагогічному процесі.

^ МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДЛЯ АДМІНІСТРАЦІЇ ТА ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ


  • Розробити план організаційно-педагогічних заходів для спостереження за проходженням дітьми адаптаційного періоду та створення сприятливих умов для успішної адаптації.

  • Не пізніше ніж за півроку до переходу учнів на предметну систему навчання призначити класних керівників.

  • Забезпечувати ознайомлення навчальними програмами початкової та основної школи, організаційними формами та методами роботи з учнями на суміжних етапах навчання.

  • Організовувати планове (індивідуальне та групове) відвідування уроків, виховних заходів учителями суміжних класів.

  • Заохочувати й підтримувати зв'язки вчителів початкових класів зі своїми колишніми учнями.

  • Вивчати, узагальнювати та популяризувати кращий досвід роботи із забезпечення наступності в навчально-виховному процесі. У шкільних методичних кабінетах зосередити матеріали із зазначеного питання. Наступність у навчальному процесі на педагогічних радах, методичних засіданнях, конференціях.

  • Залучати кращих учителів до творчої розробки окремих питань наступності в педагогічному процесі (у процесі викладання окремих предметів).

  • Практичному психологу розробити заходи з усебічного вивчення кожної дитини.

  • Соціальному педагогу забезпечити та соціально-педагогічний патронату учнів 5-х класів.

  • Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.

Такий підхід до забезпечення наступності гарантує: на етапі початкової освіти - збереження цінності цього вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її готовність до взаємодії з навколишнім середовищем; розвиток провідної діяльності як фундаментального новоутворення молодшого шкільного віку; спрямованість освітньо-виховної роботи на ті вимоги, які будуть пред'явлені в основній школі; на етапі базової середньої освіти - спирання на наявний рівень навчальних досягнень молодшого шкільного віку, їх активне використання в навчально-виховному процесі; індивідуальну роботу в разі інтенсивного розвитку, спеціальну допомогу в корекції несформованих на попередньому етапі якостей, розвиток провідного виду діяльності як фундаментального новоутворення середнього шкільного віку та перспективний розвиток якісно нових видів діяльності й форм взаємодії з навколишнім середовищем, нових рис особистості школяра.

^ ПОРАДИ УЧНЯМ
Поради з підвищення самоповаги


  • Пам’ятайте про свої позитивні якості, замість того, щоб пам’ятати погане.

  • В усьому, що ви робите, намагайтеся знайти позитив. Поздоровте себе з цим успіхом.

  • Постійно згадуйте свої успіхи.

  • Пробачайте собі помилки. Ми можемо ставитися до себе дуже суворо, але все-таки робимо їх. Визнайте свою помилку й адекватно компенсуйте збитки. Не перекладайте провину на інших – це ознака безсилля. Так само не перегинайте палицю, обвинувачуючи в усьому тільки себе.

  • Вчіться любити своє тіло.

  • Дійте так, начебто ви були непереможним, легким у спілкуванні, дотепним, гідним любові. І ви будете таким.

  • Шукайте і приймайте допомогу, підтримку і пораду, коли маєте потребу в цьому.

  • Ставтеся до себе добре. Ваша самоповага ніколи не зросте, якщо ви не будете ставитися до себе належним чином. Пам’ятайте: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров’я.

  • Відмовтесь від думки, що ви – безнадійний і невдаха, якого ніхто не любить. Якщо ви думаєте так, то це може стати істиною, оскільки ви самі переконуєте в цьому інших.

  • Вчіться слухати, не даючи оцінок і не роблячи порівнянь.

  • Вмійте сказати «ні». Найчастіше ми занадто швидко погоджуємося зробити те, про що нас просять, боячись несхвалення чи гніву з боку інших, вважаючи себе «гарним» тоді, коли поступилися комусь, щоб зробити приємне.

  • Відмовтеся від балаканини, пліток, скарг, бажання помсти, від усіх бажань, що підривають вашу цілісність і особисту силу.

  • Пам’ятайте, що ви недосконалі - і це прекрасно. Ви – людина, що може помилятися й виправляти свої помилки. Досконалість недосяжна, а природність деяких якостей буває більш привабливою.

  • Визнайте себе таким, яким ви є, - унікальним, оригінальним, людяним.


Десять правил самоорганізації уваги


  1. Заздалегідь плануйте свій час так, щоб ніщо не відволікало вас ( дзвінки, відвідування та ін.).

  2. Перш ніж розпочати роботу, організуйте своє робоче місце.

  3. Максимально мобілізуйте свою волю, намагайтеся відключитися від того, що займало вас раніше.

  4. Коли приступаєте до вивчення нової теми, спочатку освіжіть попередній матеріал чи ліквідуйте вади.

  5. Якщо сторонні думки заважають зосередитися, займіться конспектуванням. У силу своєї неперервності цей процес робить неможливим часті та тривалі відключення уваги. Майже аналогічний ефект має читання уголос.

  6. Читайте та осмислюйте те, що прочитали.

  7. Зміна видів діяльності запобігає виникненню монотонності психічного стану, тобто сприяє збереженню стійкої уваги.

  8. Контролюйте, стримуйте мимовільне переключення уваги на сторонні об’єкти (голоси, телефонні дзвінки, грюкання дверима та ін.)

  9. Якщо у процесі читання ви несвідомо відключились, примусьте себе повернутися до місця відключення та перечитайте.

  10. Не забувайте про освітлення, температуру, регулярні перерви.


Корисні поради для кращого запам’ятовування


  • Усе, що хочеш пам’ятати - уявляй!

  • Май на увазі: усе, що ти побачив, відчув, почув, - уже запам’яталось.

  • Легко пригадується тільки те, що уявив.

  • Не думай словами думай образами.

  • Не картай себе за невдачі, а роби з них висновки.

  • Фантазуй!

  • Хвали себе навіть за незначні успіхи.

  • Не заучуй уроків, а уявляй що-небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію ( наприклад, «мавпа Буф - губні приголосні»).

  • Не бійся забувати, якщо уявив.

  • Прокидайся із задоволенням, уявляючи майбутні успіхи.

  • Не повторюй того, що вивчаєш, понад 4-5 разів поспіль, краще зроби це через 1-3 години. Успіху тобі!


Як готувати домашні завдання?
1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2.Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

6. Між уроками роби перерви.

7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).

9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.

10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.

11. Складай план усної відповіді.

12. Перевіряй себе.

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?
Перед початком уроку:

• Готуйтеся!

• Ретельно вивчайте матеріал.

• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.

• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.

• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.

• Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.

• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.
^ Під час уроку:

• Уважно прочитайте завдання.

• Розподіліть час на виконання завдання.

• Сядьте зручно.

• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.

• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.

^ Поради учням під час державної атестації
Як же підготуватися до випробувань найбільш ефективно, не витрачаючи зайвого часу та енергії? Як діяти на самому екзамені, щоб продемонструвати свої найкращі сторони и отримати високий результат? Почнемо з найбільш загальних рекомендацій.

1. Не скорочуйте час на сон. Якщо ви будете спати менше, ніж потрібно вашому організму, це приведе до зниження продуктивності інтелектуальної діяльності, і ви не зможете компенсувати ці втрати, навіть доклавши героїчних зусиль

2. Залишайте час на короткий відпочинок. Ви засвоїте більше інформації, якщо під час підготовки будете робити короткі перерви. Їх можна використати для прогулянок, занять спортом, спілкування з товаришами.

3. Якщо є така можливість, об'єднайтесь з однокласниками в групу з 3-4 осіб. Розподіліть між собою питання, які кожен буде готувати. Потім, коли ви зустрінетесь, обміняйтесь інформацією, це ефективніше і цікавіше ніж підготовка на самоті.

4. Налаштовуйте себе на успіх. Коли людина програмує себе на невдачу, посилюється тривога, внаслідок чого погіршується настрій, зникає бажання готуватися до екзамену.

5. В день іспиту прокиньтесь трохи раніше, ніж звичайно, коротка зарядка, легкий сніданок допоможуть вам бути енергійним і бадьорим. Пам'ятайте, що певний рівень хвилювання є нормальним і може допомогти мобілізувати ваші інтелектуальні ресурси. Якщо хвилювання здається вам надмірним, глибоко вдихніть і уявіть собі, що негативні емоції ви видихаєте разом з повітрям. Ця вправа допоможе заспокоїтися та налаштуватися на робочий стан.

6. На усному екзамені відповідайте по суті питання, структуруйте інформацію. Отримавши питання, підготуйте письмовий план відповіді, визначивши ключові моменти та їх взаємозв'язки, чітко сформулюйте основні терміни. Це надасть вашій відповіді переконливість та послідовність.

7. Не мовчіть! Краще повторити свою думку іншими словами. Довгі паузи у відповіді сприймаються екзаменатором як слабкість або відсутність усвідомлених знань.

8. Зверніть увагу на те, що ви скажете на початку відповіді. Цим можна привернути увагу та справити позитивне враження на членів комісії.

9. Пам'ятайте, що краще сказати менше, але послідовно і логічно, ніж багато, але безсистемно. 10 Не забувайте, що впевненість у собі приходить з усвідомлення того, що ви добре підготувалися і вмієте роботи все, що вимагається програмою. Зосередитися потрібно не на відчутті тривоги, а на змісті своєї роботи. Це допоможе заспокоїтися і отримати гарний результат.

А тепер поговоримо про те як слід повторювати навчальний матеріал, щоб пам'ять працювала найбільш ефективно.

1. Облаштуйте власне робоче місце, приберіть зайві речі, що можуть заважати та відвертати увагу.

2. Складіть план на кожен день підготовки, щоб чітко знати, що треба повторити сьогодні.

3. Якщо відсутній робочий настрій, почніть з матеріалу, який ви знаєте краще, або який вас найбільше цікавить. Це допоможе активізувати пам'ять та увагу. Після цього можете працювати з розділом, який знаєте гірше.

4. У процесі повторення включайте різні види розумової діяльності: визначайте головне, створюйте різні види опор: плани, схеми, малюнки, використовуйте асоціації.

5. При кожному читанні матеріалу ставте основну мету: пригадати те, що вивчалося на уроках, узагальнити, перевірити рівень засвоєння.

6. Використовуйте різні види читання: повільне з обдумуванням, вибіркове, оглядове. Це дозволить економити час та краще усвідомити зміст матеріалу.

7. Виконуйте якомога більше практичних вправ та тестів, це дозволить удосконалити ваші уміння та навички. Про це особливо слід турбуватися при підготовці до зовнішнього оцінювання, яке проводиться на тестовій основі.

8. Залиште вільний день напередодні екзамену, щоб ще раз переглянути матеріал та окремо зупинитися на складних питаннях

^ Чому буває кепський настрій ?
Давай поміркуємо, від чого залежить настрій. Інколи самій людині причини її настрою здаються незрозумілими: „Чомусь раптом настрій зіпсувався”, або навпаки. Такі думки бувають у кожного. Проте насправді настрій завжди викликаний чимось, має зовнішні чи внутрішні причини.

Внутрішні причини – це фізичний стан, темперамент, сприйняття світу, оцінка подій, ставлення до життя, людей, до себе. Велику роль у формуванні настрою відіграє здоров′я. Саме воно формує загальний емоційний фон. Інколи понижений життєвий тонус може сигналізувати про якісь порушення чи зміни в організмі. Тому до свого здоров′я треба бути дуже уважним – адже воно може стати джерелом поганого настрою.

Зовнішні причини – породжені світом довкола нас. Дуже важливим для твого віку джерелом настрою є люди – твої батьки, одногрупники, друзі. Якщо у цих стосунках щось негаразд, то настрій псується, і ти бачиш життя у темних барвах.

Також важлива для настрою діяльність, якою займається людина. Чи все їй вдається? Для особи твого віку такою діяльністю є навчання. Тому, якщо ти засмучуєшся через погані стосунки з учителями і низькі оцінки – це нормально.

Причиною поганого або доброго гумору можуть бути окремі факти чи події, які часом не залежать від нас, - не стиг на автобус, перечепився і впав, захворів хтось із близьких, сваряться батьки. Таке трапляється в житті кожної людини. Наш настрій може залежати навіть від погоди.

Але будь – яка людина повинна вміти керувати своїм настроєм.

Запам′ятай! Гарний настрій тобі ніхто не принесе на тарілочці із синеньким обідком! Створити його можна і треба самому.

Але що ти можеш для цього зробити?

Проаналізуй, через що у тебе псується настрій. Подумай, що ти можеш змінити у своєму житті. Якщо не можеш змінити самих подій – міняй ставлення до них, намагайся сприймати все максимально спокійно.

Подумай, від чого поліпшується твій настрій, - від зустрічі з друзями, слухання музики, усмішки однокласниці? Намагайся створювати собі такі ситуації, особливо коли на душі тяжко.

Учися розповідати про свої негаразди близьким, не накопичуй і не носи у собі негативних емоцій, важких почуттів – інша людина може підказати правильний вихід із ситуації чи хоча поспівчувати. Утім, навіть якщо тебе просто вислухають – тобі вже стане легше. Тут дуже важливо правильно вирішити – кому саме виплакатися?

^ Завжди можуть покращити настрій улюблені справи

Корисним буде й аутогенне тренування.

Розвивай у собі почуття гумору

Умій володіти собою
1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.

Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.

8. Будь толерантною особистістю.

Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий) - терпимість до чужих думок і вірувань.

Агресія (від лат. Aggressio - нападаю) - незаконне застосування сили однією людиною.

Схожі:

Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconМобільний інтернет і діти різного віку
А для того, щоб зробити мобільний інтернет не тільки корисним, але й безпечним, компанія «Київстар» почала реалізацію програми «Безпека...
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconМетодичні рекомендації   щодо організації навчально-виховного процесу в школі І ступеня  
У змісті освіти враховуються наступність І неперервність, доступність І науковість, потенційні можливості для взаємозв’язку навчання,...
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconМетодичні рекомендації   щодо організації навчально-виховного процесу в школі І ступеня  
У змісті освіти враховуються наступність І неперервність, доступність І науковість, потенційні можливості для взаємозв’язку навчання,...
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconМетодичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу
Відділ освіти надсилає Вам для практичного використання «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під...
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconАнкета для батьків. Дитячі страхи та їх профілактика консультація...
Вистава для дітей молодшої групи. Українська народна казка «Колобок» (зустріч з незнайомцем)
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconТема: Права й обов’язки батьків як учасників навчально-виховного процесу
З'ясувати усі питання, які можуть виникати у батьків у зв’язку з початком навчання дітей в середній школі, з метою уникнення непорозумінь...
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconПоради педагогам при організації навчально – виховного процесу для учнів 1 класу
У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconМетодичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу
Міністерство освіти І науки України надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного...
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconПрактичним психологам та соціальним педагогам нвз
Донецької міськради від 20. 08. 2012 р. №01/10-1670 з метою налагодження належного психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного...
Рекомендації психолога для всіх учасників навчально-виховного процесу при переходіучнів від молодшої школи до основної поради для батьків від правильного виховання дітей iconПоложення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного...
Це Положення розроблено відповідно до Законів України “Про охорону праці”, “Про освіту”, Положення про організацію роботи з охорони...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка