Тема уроку




Скачати 53.93 Kb.
НазваТема уроку
Дата конвертації31.01.2014
Розмір53.93 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
План – конспект уроку№ 4

з предмету «Інформатика»

Дата: ________

Група: _________

Тема уроку: Структура комп’ютерної системи, обробки інформації

Мета уроку:

Освітня:

- знайомство з основними пристроями персонального компютера, його структурою;

- ознайомити з загальною схемою інформаційної системи;

Виховна:

  • виховати у учнів вміння самостійно організовувати робоче місце;

  • дотримуватися правил техніки безпеки;

Розвиваюча:

  • розвити інтерес до предмету;

  • розвивати вміння самостійно опрацьовувати та аналізувати новий матеріал

Тип уроку: комбінований
Література:

Основна:

  • Навчальний план;

  • І.Т. Зарецька, Б.Г. Колодяжний, А.М. Гуржій, О.Ю. Соколов. Інформатика: Навч. посібн. Для 10-11 кл. середн. загальноосвітн. шкіл. – К.: Навчальна книга, 2002. – 496 с.: іл.

  • А.М. Гуржій., Н.І. Поворознюк, В.В. Самсонов. Інформатика та інформаційні технології: підручник для учнів професійно – технічних навчальних закладів. – Харків: ОО „Компанія СМІТ”, 2003. – 352 с.

Додаткова:

  • С.В. Симонович. Інформатика: базовий курс. – СПб.: Пітер, 2001. – 640 с.: іл..

  • Кушниренко А.Г. і ін. Основи інформатики і обчислювальної техніки: Проб. навчань. для середовищ. навчань. заведений/ А.Г.Кушниренко, Г.В.Лебедев, Р.А.Сворень. - М.: Просвещение,2000


^ Вимого до знань і умінь учнів:

Учні повинні знати:

- складові частини ПК;

- призначення ПК;

- правила ТБ при роботі з комп’ютером;
Учні повинні уміти:

– пояснювати призначення ПК для користувача та в цілому;

– вмикати та вимикати ПК;

Порядок виконання роботи
І Організаційний момент(10хв.)

  1. Ввід учнів до лабораторії

  2. Перевірка учнів за списком

  3. Перевірка санітарного стану спецодягу


ІІ Вступний інструктаж (3хв.)

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Тема: Структура комп’ютерної системи, обробки інформації

Мета:

- ознайомити з загальною схемою інформаційної системи;

- ознайомитися з поняттями інформаційна сисетма, апаретне та програмне забезпечення.

ІІІ Закріплення раніше вивченого матеріалу(2хв.)

Вчитель проводить індивідуальне опитування учнів на зання парвил вмикання та вимикання ПК.

ІV Вивчення нового матеріалу(10хв)

Мотивація

Для того, щоб ефективно та раціонально працювати та навчатися, при цьому використовуючи в процесі персональний комп’ютер, нам потрібно ознайомитися з інформаційним середовищем, що дозволяє не тільки поглибити знання щодо користування машиною, але й детально вивчити його структуру та принцип роботи.



  1. Інформаційна система.

Інформаійною системою називають сукупність взаємоповязаних засобів, які здійснюють зберігання та обробку інформації. В сучасних інформаційних системах обовязково застосовують компютерну техніку, тому їх також називають інформаційно – обчислювальними системами.

До інформаційної системи дані надходять від джерела інформації. Ці дані надсилаються на зберігання чи зазнають певної обробки у системі і потім передаються споживачеві. Споживачем може бути людина, пристій або інша інформаційна система. Між споживачем та власне інформаційною системою може бути встановлений зворотний зв’язок. У цьому разі інформаційна система називається замкненою. Канал зворотнього зв’язку є необхідним, якщо потрібно враховувати реакцію споживача на отриману інформацію.

Вчительдемонструє плакат з схемою інформаційно – обчислювальної системи.




Інформаційну систему поділяютьб на дві основні складові частини: апаратну та програмну, які детально розглянемо на наступних уроках.
2. Принципи Джона фон Неймана

У 1945 р. Дж. фон Нейман підготував доповідь, у якій ясно та просто сформулював загальні принципи функціонування універсальних обчислювальних пристроїв.

З його доповіді випливає, що комп’ютер повинен мати такі пристрої:

— арифметико - логічний пристрій, що виконує арифметичні та логічні операції;

— пристрій керування, який організовує процес виконання програм;

— запам’ятовуючий пристрій, або пам’ять для зберігання програм та даних;

— зовнішні пристрої для введення та виведення інформації.

Дж. фон Нейман відзначав, що ця система повинна працювати з двійковими числами, бути електронним, а не механічним пристроєм і виконувати операції послідовно, одну за одною.

Принципи, сформульовані Дж. фон Нейманом, стали загальноприйнятими тільки тому, що широко застосовувались весь час; їх було покладено в основу як великих ЕОМ перших поколінь, так і більш сучасних міні- та мікроЕОМ.

У загальних рисах роботу комп’ютера можна описати так.

1. З зовнішнього пристрою вводиться програма.

2. Пристрій керування читає вміст комірки, у якій знаходиться перша інструкція (команда).

3. Пристрій керування переходить до наступної комірки або до тієї, куди потрібно виконати перехід (передача керування) залежно від якихось умов.

Таким чином, керуючий пристрій виконує інструкції автоматично, без втручання людини.
^

3. Структура мІкроЕОМ



Мікропроцесор — це електронна схема, яка виконує всі обчислення та обробку інформації в ЕОМ.

Оперативна пам’ять ЕОМ — це електронна схема, яка містить програми, вихідні дані та кінцеві результати. Вся інформація після відключення живлення зникає з ОП.

КЕШ-пам’ять зберігає копії тих ділянок ОП, які використовуються найчастіше.

CMOS — пам’ять для зберігання параметрів конфігурації комп’ютера. Після відключення живлення інформація не зникає, тому що для її електроживлення використовується спеціальний акумулятор.

BIOS — вміст постійного запам’ятовуючого пристрою, базова система вводу—виводу (програми для перевірки пристроїв комп’ютера та виконання базових функцій щодо обслуговування пристроїв ЕОМ).

^ Контролер пристрою — це електронна схема, яка керує цим пристроєм. Кожний пристрій ЕОМ має свій контролер. Наприклад, контроллер клавіатури, або контролер дисків і т.д. Всі контролери взаємодіють з мікропроцесором і оперативною пам’яттю через системну магістраль передачі даних, яку ще називають шиною.
ІV Закріплення нового матеріалу(5хв)

Робота з картками

Картка 1

  1. В чому полягає принцип Джона фон Неймана. Відповідь обгрунтуйте.

  2. Які складові схеми інформаційно – обчислювальної системи

Картка 3

  1. В чому полягає робота ком’ютера. Відповідь обгрунтуйте.

  2. З яких пристроїв повинен складатися комп’ютер на думку Джона фон Неймана.




Картка 2

  1. Перерахуйте основні складові структури мІкроЕОМ.

  2. Дайте визначення інформаційної системи.



Картка 4

  1. Опишіть принцип інформаційно – обчислювальної системи.

  2. Перерахуйте основні складові структури мІкроЕОМ.





V Заключний інструктаж(5хв.)

  1. Викладач оголошує та виставляє оцінки, робить зауваження

  2. Здійснює прийом робочих місць.

  3. Дає перелік контрольних питань та завдання на наступне заняття.

Д/з _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Додаток 1

Схожі:

Тема уроку iconТема уроку
Тема уроку: “Колiр засіб виразності живопису. Головні кольори. Тепла кольорова гама ”
Тема уроку iconУрок №1-2 Тема уроку
Тема уроку: Узагальнююче повторення навчального матеріалу за 10клас. Підготовка до діагностичної контрольної роботи
Тема уроку iconТема уроку 24
Тема уроку 24: Правила поводження у громадському транспорті, на зупинках. Поведінка при дтп
Тема уроку iconУроку виробничого навчання Тема програми
«Приготування розчинів» бгодин. Тема уроку: Приготування розчинів Методична мета уроку
Тема уроку iconТема уроку 32
Тема уроку 32: Спілкування з дорослими. Повага до старших І молодших, слабших І немічних, членів сім’ї. Практична робота: "Моделювання...
Тема уроку iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Тема уроку iconТема уроку 31
Тема уроку 31: Спілкування хлопчиків І дівчаток, в школі з однолітками. Правила взаємовідносин. Практична робота “Моделювання ситуації...
Тема уроку iconТема уроку: трансформатор (11 клас) Мета уроку
Обладнання уроку: трансформатор лабораторний (36/42В), джерело змінної напруги вс-24, мультиметр dt-830B (або інший), з’єднувальні...
Тема уроку iconУрок географії у 7 класі. Тема уроку
Тема уроку: Антарктида й Антарктика. Своєрідність географічного положення материка, його розміри. Відкриття Антарктиди та сучасні...
Тема уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка