Скачати 68.65 Kb.
|
Доклад з педагогіки на тему: “Модульна система навчання” виконала студентка психологічного факультету, гр. ПС-222002 р.План
а) модульний процес і структура навчального модуля; б) змістова характеристика етапів навчального модуля; в) контроль знань і самостійної роботи студентів.
1. Поняття про навчальний модуль Модуль (modulus) – міра. У педагогіці модуль – це функціональний вузол навчально-виховного процесу. ^ – це пакет науково-адаптованих програм для індивідуального вивчення, що забезпечує навчальні досягнення студентів з різним рівнем попередньої підготовки. Навчальний модуль – це система занять у вигляді сукупності систем знань, норм цінностей. Це поетапне відкриття студентом під впливом викладача цієї системи у ході пошукової пізнавальної активності. Модульне навчання зародилося в кінці 60-х років у англомовних країнах. Принцип його полягав у тому, що студент більш самостійно може працювати із запропонованою йому індивідуальною навчальною програмою , яка включає цільовий план дій, банк інформації і методичне керівництво щодо досягнення поставлених дидактичних цілей. ^
^ Крок – це частина матеріалу від програмного навчання. Модуль – це частина матеріалу з відповідним ростом знань. Так пропонується семестровий лекційний курс розподілити на 10-12 модулів. Наприклад, викладач з сестринської справи складає алгоритм практичного навичка “Приготування і застосування дезінфікуючих розчинів”, повинен починати з правил математики (скласти рівняння). Реалізація принципу модульності забезпечує оптимізацію психосоціального росту студента і викладача. ^ Зміст модульно-розвиваючого навчання визначається цілісною системою змістових модулей, що зафіксована у модульній програмі того або іншого навчального курсу. Принципи формування модульних програм:
Умови модульно-розвиваючого навчання:
^ Модульний процес і структура навчального модуля: Основним дидактичним засобом реалізації модульної програми повинні стати міні-підручники. ^ Адміністрація вищих навчальних закладів в США ретельно контролює набуття знань студентами, їх рівень, участь в аудиторній (самостійній) роботі, успішність тощо. Оскільки система вищої освіти відмінно комп’ютеризована, контроль навчального процесу досить досконалий і миттєвий. Комп’ютерне тестування займає:
Щотижня студенти виконують письмові тести а завданням викладача, щомісячно письмове тестування по 30-50 хв. (зараховують 3 кращі результати з 4-х тестів), а в кінці семестру – фінальний (підсумковий) екзамен або залік з письмовим тестом (2-3 години). ^ В США використовуєть система “балів якості знань”. Оцінка А+ (4 – “блискучі знання!”); А (дорівнює 3,8-3,9); А/В+ (3,6-3,7) і т.д. Сумарний семестровий бал за пройдений курс (предмет) виводиться, приблизно, таким чином. По-перше, встановлюється загальна академічна активність і успішність студента (у відсотках); по-друге, відповідно до набраної кількості відсотків викладач виставляє студенту фінальну (підсумкову) оцінку за пройдений курс (предмет). Загальна академічна активність студента (у відсотках):
Загалом – 100%. Ганна Віват пропонує 1-бальну шкалу оцінювання знань і вмінь. Пр оцінюванні знань за 10-бальною шкалою чіткіше можна буде показати відмінність між добрими і дуже добрими знаннями, між просто роботою і роботою-творчістю. 1 і 2 бали оцінювання за 10-бальною шкалою вважатимуться оцінками негативними і відповідатимуть нинішній оцінці “2”. Один (1) бал пропонуємо виставити при повному небажанні вчитись, а два (2) бали – при недостатньому рівні навчання. Три, чотири, п’ять балів відповідатимуть нинішній оцінці “3”. Три бали отримує студент, який виявляє невеликі знання з предмета. Чотири бали – учень старається, але через невеликі здібності не може сягнути вищого рівня. П’ять балів ставлять учням, які працюють над собою, але підходять до роботи не творчо, не можуть навести свої приклади, зробити узагальнення. Шість і сім балів відповідатимуть нинішній “4”. Шість балів відповідає “4-“. Сім балів пропонуємо виставити за добру відповідь, але не досконалу. Вісім, дев’ять балів виставляють на місці нинішній “5”. Балами вісім і дев’ять можна оцінювати відповіді дуже добрі та бездоганні. Десять балів – оцінка за талановиті відповіді. В. Паламарчук пропонує 12-бальну систему оцінювання знань, умінь і навичок учнів. Автор статті обгрунтовую глибоку кризу 5-бальної шкали. Вчителі прагнуть зафіксувати крок уперед учня в рамках незграбної офіційної 5-бальної системи оцінювання. Це – доповнення у вигляді знаків “+” і “-”. В результаті із 5-бальної системи виходила 15-бальна. Але практика зразу ж показала, що три бали (“1-”, “1+”, “2-”) ніколи і ніким не вживалися. Так стихійно виробилася 12-бальна система. І. Драч – автор статті “Психолого-педагогічні аспекти втілення модульно-рейтингової системи” знайомить читачів з основними принципами організації втілення рейтингової системи оцінювання знань з дисципліни “Основи інформатики та ОТ”:
“5” – 91-100%; “4” – 76-90%; “3” – 60-75%; “2” – менше 60%. * визначені умови проведення заліку: залік проводиться у письмовій формі, максимальна кількість балів за залік – 20 балів. Джерела
|
![]() | Доклад на тему: «Підготовка горизонтальних поверхонь під настилання підлоги плиткою» Плитки, контрольно-вимірювальні прилади, інструменти плиточника, інструментально-технологічні карти, плакати | ![]() | Херсонський національний технічний університет ... |
![]() | Доклад на тему: Сучаснi електроннi документи Особливо велика її роль в макроекономіці І там, де мова про побудову прогнозних показників на тривалі проміжки часу, тому що від... | ![]() | Дипломна робота з педагогіки студента v-в курсу Оптимальний вибір методів навчання з метою підвищення ефективності процесу навчання |
![]() | Науково-методичні основи гуманної педагогіки Більш грунтовно опрацювала науково-методичні основи гуманної педагогіки Ш. Амонашвілі на практичних семінарах у Дніпропетровському... | ![]() | Доклад Международного коллектива ученых к Конференции ООН по устойчивому... Доклад Международного коллектива ученых к Конференции ООН по устойчивому развитию рио+20 (Бразилия, 2012 г.) |
![]() | Реферат На тему: Соціальна система: дії, взаємодії, конфлікти Проте спільним є системний підхід до розгляду суспільства як цілісної сукупності елементів, що перебувають у тісному взаємозв'язку.... | ![]() | Особливості навчання учнів в умовах здоров'язбережувальної педагогіки Валеологічне супроводження навчально-виховного процесу сприяє формуванню І розвитку декількох категорій компетентності, а саме |
![]() | Особливості навчання учнів в умовах здоров'язбережувальної педагогіки Валеологічне супроводження навчально-виховного процесу сприяє формуванню І розвитку декількох категорій компетентності, а саме | ![]() | Програма фахового вступного випробування з дошкільної педагогіки... Програма є нормативним документом, в якому визначається зміст навчання, встановлюються вимоги до змісту, обсягу та рівня освітньої... |