Тема: масова частка розчиненої речовини мета




Скачати 70.84 Kb.
НазваТема: масова частка розчиненої речовини мета
Дата конвертації20.03.2013
Розмір70.84 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Тема: МАСОВА ЧАСТКА РОЗЧИНЕНОЇ РЕЧОВИНИ
Мета: – ознайомити учнів із поняттям „масова частка розчиненої речовини”

як кількісною характеристикою розчинів;

– сформувати навички та вміння обчислювати масову частку речовини

в розчині та знаходити масу речовини і розчинника за масовою часткою розчиненої речовини;

– розвивати вміння міркувати, виділяти головне, робити висновки;

– виховувати акуратність при записах.
Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Форми роботи: фронтальна бесіда, розв'язування задач, самостійна робота

^ Девіз уроку: „Урок – це бал думки”

В.Сухомлинський
Хід уроку

І. Створення психологічного настрою.

Розпочати урок я хочу загадкою.

– Що на світі найшвидше? Так, дійсно, це думка. І сьогодні я недарма вибрала девізом нашого уроку слова видатного педагога В.Сухомлинського.

„Урок – це бал думки”

адже я сподіваюсь, що так і буде: думка пануватиме на цьому уроці. Причому у більшості випадків вона буде смілива, вчасна, влучна. Я їжачу вам побажати тільки світлих, швидких думок, плідної праці. Адже ваша праця – це єдиний шлях до знань. Отже до праці.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Обчисліть задачу. 1 учень працює біля дошки (розв’язує задачу).

● Обчисліть масу кристалізаційної води в глауберовій солі Na2SO4·10H2O

масою 50 г. Якій масовій частці ще відповідає?
m(Na2SO4· 10H2O) = 50г Mr(Na2SO4· 10H2O) = 322

m(H2O) – ? m = 322 г

ω(H2O) – ? 322 г Na2SO4· 10H2O – 180 г Н2О

50 г Na2SO4·10H2O – х

m(H2O) = г

ω(Н2О) =% = 56 %

● З іншими учнями провожу фронтальне опитування.

Запитання до всього класу:

  1. Яку тему ми розпочати вивчати?

  2. Що таке розчин і які компоненти він містить?

  3. Як класифікують розчини за розміром їх частинок? (На столі склянки з розчинами. Вибрати істин., емульсію, суспензію. Вибрати приклади з 3-х склянок.)

  4. Які бувають розчини за досягненням розчинності та концентрацією? (насичені, ненасичені, розведені, концентровані)

  5. Як поділяють речовини за розчинністю у воді? (розчинні, мало розчині, нерозчинні).

  6. Які чинники впливають на розчинність речовин? (t, природа речовини)

  7. Пояснити природу процесу розчинення.

(задача з повторення)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Працюючи з розчинами, важливо знати їх склад. Його можна виразити масовою (або об'ємною) часткою розчиненої речовини. Це зручна характеристика, за допомогою якої можна визначити масу розчиненої речовини в розчині, масу розчинника.


Масова частка розчиненої речовини – це відношення маси розчиненої речовини до маси розчину:

m р.р.

ω = ­­­­­­­––––––– · 100%

m розч.

Виражається у частках одиниці або у відсотках.

Перед вами 2 склянки з розчинами цукру (використ. в побуті).
Задача. Як дізнатись, не досліджуючи на смак, який розчин цукру солодший:

а) той, що виготовлений з 250 г Н2О і 50 г цукру;

б) той, що виготовлений з 50 г Н2О і 10 г цукру.

У кожного своя думка, але порівнювати розчини можна тоді, коли буде відомо, яку частку складає маса розчину в кожному з цих випадків.

За відомою формулою визначаємо ω цукру в обох склянках:

m цукру

ω(цукру) = ––––––; m(розч.) = m(H2O) + m(цукру)

m розч.

50г

ω1 = –––––––––– · 100% = 17%

250г + 50г

10г

ω2 = –––––––––– · 100% = 17%

50г + 10г

Отже, ω1 = ω2. Обидва розчини на смак оденкові, оскільки:

ωцукру = 17%

● З основної формули виведіть похідні.

mреч

ωреч = –––––– · 100% mрозч = mреч + mн2о

mрозч

ωреч · mрозч mреч · 100%

mреч = –––––––––– mрозч = –––––––––––

100% ωреч
● Дуже часто користуються розчинами, вимірюваними у одиницях об'єму.

mрозч

1л = 1000мл ρрозч = ––––– (ρ – густина (ро))

ρн2о = 1г/мл Vрозч

mрозчрозч · Vрозч

mрозч

Vрозч = –––––

ρрозч
^ IV. Застосування набутих знань

В повсякденному житті ми дуже часто стикаємось з розчинами. А тому розв’яжемо задачі з використанням масової частки розчиненої речовини.

● Для засолювання огірків застосовують розчин з масовою часткою кухонної солі 6%. Яку масу солі та води треба взяти, щоб приготувати розчин масою 2кг? mреч

ω = 6% ω = –––––– · 100%

mрозч = 2000г mрозч

mNaCl – ? mрозч · ω

2О – ? mреч = –––––––

100%

2000г · 6%

mNaCl = ––––––––––– = 120г

100%

2О = mрозч – mреч

2О = 2000г – 120г = 1880г

● Для обробітку помідорів від фітофтори використовують мідний купорос. Визначити яку масу розчину можна приготувати з пакетика солі масою 300г з масовою часткою 15%. Обчислити масу води.

mсолі = 300г mреч mреч · 100%

ω = 15% ω = –––––– · 100% mрозч = ––––––––––

mрозч – ? mрозч ω

300 · 100%

mрозч = –––––––––– = 2000г

15%

2О = mрозч – mреч = 2000г – 300г = 1700г

„Хто швидше”

У 8 кл. ви зустрілись з терміном фізіологічний розчин. Що це?

● При великих втратах крові у медицині застосовують фізіологічний розчин за масовою часткою кухонної солі 0,9%. Які маси солі і води треба взяти, щоб добути такий розчин масою 500г?

ωNaCl = 0,9% mреч

mроз = 500г ω = –––––– · 100%

mсолі – ? mрозч

mводи – ? 500· 0,9%

mреч = ––––––––– = 4,5г (NaCl)

100%

2О = 500г – 4,5г =495,5г
До 400г Н2О додали 200г розчину з масовою часткою гідроксиду Na 15%. Обчисліть масову частку гідроксиду Na в отриманому розчині.

mH2O = 400г ω · mрозч

mрозч = 200г mреч = –––––––––

1ωNaOH = 15% 100%

2ωNaOH – ? Шукаємо масу речовини:

15% · 200г

mреч = –––––––––– = 30г

100%

Шукаємо масу розчину:

2mрозч = mН2О + mрозч = 400г + 200г = 600г

Масова частка в новому розчині:

mреч 30г

2ω%(NaOH) = ––––– · 100% = ––––– · 100% = 5%

mрозч 600г

● У 2 кг Н2О розчинили 224 л гідроген хлориду. З якою масовою часткою гідроген хлориду утворився розчин. Знайти масу HCl.

mH2O = 2 кг VHCl 224 л

VHCl = 224 кг 1) νHCl = –––– = ––––––––––– = 10 моль

ωHCl – ? Vm 22,4 л/моль

2) mHCl = ν · M = 10 моль · 36,5 г/моль = 365г

3) mрозч = mHCl + mH2O = 365г + 2000г = 2365г

mHCl 365г

4) ωHCl = ––––– = –––––– · 100% = 15%

mрозч 2365г

V. Домашнє завдання.

§ 18 № 103–105

Андрієнко Ю. і Завалій Н. № 107, 109.
Закінчити урок я хочу словами російського письменника М.Горького „Де відсутні знання, там панують здогади, а з десяти здогадів – дев'ять помилкові”. Тому, я хотіла б, щоб ви на уроках керувались не здогадами, а дійсно знаннями і ваші думки владарювали на заняттях з усіх предметів.




Схожі:

Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconТестові завдання
Позначте тип системи, в якій частинки розчиненої речовини затримуються паперовим фільтром
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconУрок фізики 7 клас тема : густина речовини. Мета
Проведення самостійної роботи по визначенню густини речовини за результатами фізичного експерименту
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconУрок в 9 класі на тему: «Молярна концентрація розчиненої речовини»
«Розв’язування розрахункових задач з хімії як засіб розвитку мислення в учнів» для вчителів хімії, з порядком денним
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconТема. Речовини. Чисті речовини та суміші Цілі уроку
Цілі уроку: повторити відомості про речовини, суміші та їхні властивості; навчити учнів розрізняти фізичні
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconХімічні бойові отруйні речовини
Хімічна зброя це отруйні речовини та засоби їх застосування на полі бою. Основою уражаючої дії хімічної зброї є отруйні речовини
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconКількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро
Але для хіміка поряд з цим важливо ще знати число структурних частинок (атомів, молекул або йонів), які містяться в цій порції речовини,...
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconСписок друкованих праць зражевської ніни іванівни книги навчальні...
Зражевська Н. І. Масова комунікація І культура: Лекції. – Черкаси: Брама-Україна, 2006. – 172 с. (7,2 др арк.)
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconПечатаем с двух сторон и разрезаем
При фотосинтезі створюються: кисень, вуглекислий газ, неорганічні речовини, органічні речовини
Тема: масова частка розчиненої речовини мета iconУрок узагальнення знань за темою: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». Ціль
Ціль: Повторити І узагальнити знання з теми «Кількість речовини», закріпити вміння рішати задачі за хімічними формулами з використанням...
Тема: масова частка розчиненої речовини мета icon8 клас. Тестові завдання по темі “Кількість речовини”
Вкажіть масу 5моль речовини, формула якої Zn3N2 : а 395г б 1115г в 223г г 44,6г д 220г
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка