Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України




Скачати 133.32 Kb.
НазваАналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України
Дата конвертації22.03.2013
Розмір133.32 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы

  1. Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України Євгеній Орел, канд. екон. наук, доцент, НаУКМА



  1. Структура доповіді

  • Контракти в системі охорони здоров’я.

  • Сторони контракту

  • Структура контракту

  • Види контрактів

  • Застосування контрактів в окремих країнах

  • Основні проблеми контрактації

  • Можливості контрактації в Україні

  • Висновки


  1. Що таке контракт?

    • Контракт – це письмова або усна угода між двома сторонами або більшою кількістю сторін щодо виконання певного обсягу діяльності.

    • Контракт – це положення про права і обов’язки сторін певної угоди.



  1. У сфері охорони здоров’я:

  • Контракти укладаються між закупівельниками та надавачами медичних послуг

  • Приклад: угода про здійснення 10 хірургічних операцій певного типу за 20 тис.гр.



5.) Значення контрактації

  • Контракти є механізмом подолання асиметричності інформації між закупівельником та надавачем медичних послуг (ключова проблема поряд з упередженим відбором та ризиком аморального вчинку).

  • Забезпечення перевіряємості (verifiability) та спостерігаємості (observability).+



6.) Закупівельники (покупці) медичних послуг:

  • Страхові компанії

  • Фізичні особи

  • Фірми/підприємці

  • Держава



7.) Надавачі медичних послуг:

  • Приватно-практикуючі лікарі

  • Поліклініки

  • Лікарні

  • інші



8.) Форма за виконання умов контракту вирішується під час переговорів і може бути:

  • Попередньою

  • Поетапною

  • Здійснюватися після повного виконання робіт



9.) Основні складові контрактів в охороні здоров’я:

  • Сутність робіт, що потребують виконання

  • Обсяг робіт

  • Ціни, розцінки, тарифи тощо

  • Особливості виконання робіт (за потребою)

  • Інформаційне забезпечення контракту його сторонами

  • Моніторинг виконання контракту

  • Юридичні підстави для припинення контракту


10.) Основні типи контрактів у сфері охорони здоров’я

  • Блок-контракти, або пакетні договори (block contracts)

  • Контракти по вартості та обсягу (cost & volume contracts)

  • Контракти по вартості на пролікований випадок (cost-per-case contracts)



11.) 1.) Блок-контракт

  • Закупівельник виплачує надавачеві узгоджену суму за можливість направляти пацієнтів на лікування;

  • Теоретично – обмежень в обсягах діяльності не передбачено.



12.) Блок-контракти [основи]

  • Прості в складанні;

  • Є зручними, якщо:

  • Історично склалися певні типи пацієнтів;

  • Майже не змінюються “коефіцієнти направлення до спеціалістів” (referral rates)



13.) Блок-контракти
[переваги для надавачів]

  • Для надавачів перевагами блок-контрактів є такі:

  • Гарантований дохід для покриття витрат незалежно від фактично вкладеної праці;

  • Можливість наперед планувати обсяги діяльності.

  • Для запобігання тому, надавачі можуть наполягати на встановленні в блок-контракті верхніх меж:

  • На обсяги робіт за контрактом;

  • На певні види робіт.


14.) Блок-контракти
[недоліки для надавачів]

  • Для надавачів недоліком блок-контрактів є такий:

  • Безоплатне виконання робіт, якщо їх обсяги перевищують очікувані;

  • Надмірні витрати, якщо змішаний випадок виявиться більш тяжким, ніж очікувалося.

  • Для запобігання тому, надавачі можуть наполягати на встановленні в блок-контракті верхніх меж:

  • На обсяги робіт за контрактом;

  • На певні види робіт.


15.) Блок-контракти
[переваги для закупівельників]

  • Для закупівельників перевагами блок-контрактів є такі:

  • Простота у виконанні;

  • Гарантія отримання певного обсягу послуг за фіксовану плату.


16.) Блок-контракти
[недоліки для закупівельників]

  • Для закупівельників недоліком блок-контрактів є такий:

  • Недостатня гнучкість блок-контракту, якщо виконано менші обсяги роботи, ніж очікувалося (напр., менша кількість пологів внаслідок меншої народжуваності);

  • Як наслідок, фактичні витрати перевищують необхідні.

  • Отже, потребуються певні положення контрактів, які би враховували як недостатні, так і надлишкові послуги.


17.) Можливість використання блок-контрактів

  • Для невідкладної допомоги, де попит легше передбачуваний, а пацієнти, як правило, одразу потрапляють до медичних установ.

  • Для послуг пологових будинків, де попит теж більш-менш точно передбачуваний.


18.) Небажаність використання блок-контрактів

  • Для косметичної хірургії, якщо не встановлені верхні межі на кількість надаваних послуг.


19.) 2.) Контракти по вартості та обсягу

  • Закупівельник платить надавачу за певний обсяг (рівень) діяльності.

  • Вище зазначеного обсягу оплата відбувається за кожний пролікований випадок.

20.) Контракти по вартості та обсягу [відхилення від зазначених обсягів]

  • Недовиконані згідно з контрактом обсяги роботи можуть не оплачуватися.

  • Можливе встановлення певного “рівня толерантності” (tolerance level), напр., до 5% відхилення від встановленого обсягу без штрафування надавачів та без додаткових витрат закупівельників.


21.) Контракти по вартості та обсягу [переваги і недоліки]

  • Перевага: Закупівельники платять лише за отриманий обсяг роботи.

  • Недолік: Загроза перевищення витрат потребує встановлення максимального рівня діяльності.


22.) Контракти по вартості та обсягу [варіант]

  • Домовленість про оплату додаткових послуг зі знижкою, аж до граничних витрат. (залежить від важливості для надавача підтримання ділових контактів із саме цим закупівельником)


23.) Контракти по вартості та обсягу [переваги для надавачів]

  • Гарантія мінімального обсягу діяльності із уникненням проблем на випадок перевищення рівня навантаження, встановленого контрактом.

  • Можливість (якщо не помітить закупівельник!) помістити менш витратні випадки в елемент обсягу, а більш витратні – в елемент оплати за пролікований випадок.

  • Для закупівельника: CAVEAT EMPTOR!


24.) Контракти по вартості та обсягу [застосування]

  • Підходять для переважної більшості випадків, коли попит можна максимально точно передбачити.

  • Надає гнучкості (як надавачам, так і закупівельникам) відносно встановлення вартості та обсягу послуг згідно з контрактом.


25.) 3.) Контракти по вартості на пролікований випадок

  • Закупівельник платить узгоджену суму за кожний епізод діяльності.

  • Кожне надходження пацієнта на лікування оплачується на основі індивідуального контракту.


26.) Контракти по вартості на пролікований випадок [застосування]

  • У випадках низьких обсягів діяльності, їх невизначеності або зниження.


27.) Контракти по вартості на пролікований випадок [переваги]

  • Максимум гнучкості у встановленні обсягів послуг.



28.) Контракти по вартості на пролікований випадок [недоліки]

  • Високий рівень трансакційних витрат.

  • Проблематичність визначення знижок.

  • Покупці “приймають” ціну (price-takers).

  • Потребується нереально велика кількість детальної інформації, тому зараз використовується дуже обмежено.



29.) Контракти по вартості на пролікований випадок [перспективи]

  • Розвиток інформаційних систем дозволить більш широко та ефективно застосовувати деталізовані контракти по вартості за пролікований випадок.



30.) Структура контракту:

  • Період і тривалість контракту

  • Перелік послуг, що надаються

  • Обсяги діяльності

  • Якість обслуговування

  • Вартість і порядок оплати

  • Інформаційні вимоги

  • Пункти щодо переукладання контракту.



31.) Досвід Польщі (лікарняний сектор)

  • Термін: 1 рік

  • Послуги: Усі діагностичні та лікувальні, що предписані лікарем. Вкл-ся: вартість ліків та матеріалів, харчів та ліжка. Без співоплати.

  • Обсяг послуг: Визначається на основі минулорічної діяльності. Ліміти на кожну послугу. Можливий перегляд умов протягом року.



32.) Досвід Польщі (лікарняний сектор)

  • Якість послуг: Сертифікати Національного Центру Моніторингу Якості Охорони Здоров’я, сертифікати ISO. Якість, за законом, вимірюється власниками лікарень.

  • Вартість і оплата: Кожна одиниця сама обчислює свої витрати. Контракти основуються на середньої вартості надходження хворого, ліжко-дня, даних по сусідніх лікарнях

  • Інформаційні вимони: Детальні звіти щодо окремих пацієнтів, але з використанням персон-х кодів замість імен.


33.) Досвід Естонії

  • Моделі лікувального закладу, ієрархічно підпорядковані управлінню охорони здоров’я:

  • Бюджетна

  • Автономна

  • Моделі лікувального закладу, що мають контрактні відносини з управлінням охорони здоров’я:

  • Корпоративна

  • Приватна



34.) Досвід Естонії [події]

  • 1991 рік. Закон про медичне страхування. Німецька бальна система впроваджена замість постатейної бюджетної системи.

  • 2000 рік. Оплата за випадок. Оплата за послуги (нормальні пологи, хірургія катаракти тощо). Реакція:

  • зростання кількості послуг,

  • скорочення перебування в лікарнях,

  • зростання продуктивності лікарень.

  • 2003 рік. КСГ



35.) Досвід Естонії [контракти лікарів]

  • Лікарі працюють на умовах:

  • Найманих працівників медичних установ, що укладають контракти з фондом;

  • Само-найманих (приватно-практикуючих) лікарів, що безпосередньо украдають контракти з фондом.



36.) Досвід Естонії [зміст контракту]

  • Контракти містять в собі:

  • Термін дії

  • Кількість пацієнтів, ціни за послуги, загальна вартість послуг за їх видами

  • Показники та контроль якості

  • Відповідальність сторін

  • Сума резерву для перерозподілу (5-15 відсотків контрактної суми).



37.) Досвід Естонії [проблемні питання]

  • Які послуги слід включати в контракти?

  • Чи з кожним надавачем укладати контракт?

  • Які методи оплати та за якими цінами слід встановлювати?


38.) Досвід Естонії [оплата послуг]

  • Стаціонарні послуги оплачуються на основі ліжко-днів, з поправками на спеціалізацію та кількість ліжок.

  • Платежі коригуються на 57 типів випадків залежно від діагнозу, лікуванню, догляду, режиму харчування, аналізам та медикаментам, медичним процедурам.

  • Додаткові процедури можуть оплачуватися окремо на умовах гонорару за послугу за прейскурантом.

  • Встановлені верхні межі на оплату стаціонарних послуг.

  • Оплата може здійснюватися на основі об’єднання платежів у пакети.



39.) Досвід Естонії [переваги]

  • Орієнтація закупівельників на вирішення стратегічних задач, а не управління послугами.

  • Наявність великої кількості надавачів мед.послуг (з правом контрактації) дає можливість більшого вибору для пацієнтів.



40.) Досвід Естонії [недоліки]

  • Деяке послаблення контролю над надавачами;

  • Утруднення процесу планування та координування;

  • Зростання трансакційних витрат;

  • Звуження вибору для пацієнтів (?!)



41.) Досвід Естонії [висновки]

  • Контрактація має достатній потенціал для впливу на:

  • Продуктивність праці надавачів послуг,

  • Якість медичних послуг,

  • Орієнтацію на споживача.

  • Контракти працюють найбільш ефективно за умови регулярного контролю з боку Наглядацьких Рад.


42.) Досвід Німеччини

  • Контрактні відносини є важливим елементом системи Бісмарка.

  • Пацієнти мають вибір:

  • Лікарняної каси

  • Лікарні

  • Лікаря



43.) Досвід Німеччини [платник]

  • Корпоративними платниками є лікарняні каси, згідно з соціальним кодексом (social code book)

  • Лікарняні каси зобов’язані:

  • Збирати страхові внески (премії);

  • Визначати рівень внесків, щоб ті покривали витрати;

  • Від імені членів каси ведуть переговори з надавачами щодо:

  • цін,

  • кількості та

  • заходів по забезпеченню якості

44.) Досвід Німеччини [послуги]

  • Законтрактовані послуги зазвичай доступні для членів ЛК без попереднього дозволу ЛК.

  • Дозвіл потребується для наступного:

  • Профілактичного курортного лікування,

  • Реабілітаційні послуги;

  • Короткотерміновий догляд за хворим.

  • У сумнівних випадках ЛК має отримати експерту думку від спільної інституції ЛК “Медична перевірочна комісія” (Medical Review Board).


45.) Досвід Німеччини [надавач]

  • Корпоративними надавачами медичних послуг є, наприклад, асоціації терапевтів та асоціації стоматологів. Вони є корпоративними монополістами. Їхня місія – забезпечення медичної допомоги (первісної і – з нещодавно – вторинної).


46.) Досвід Німеччини [порівняння]

  • Вважається, що закупівельники медичної допомоги в Німеччині більш обмежені у своїх можливостях (зокрема у детальному визначенні послуг), ніж в умовах контрактних відносин згідно з моделлю, що застосовується, наприклад, у Великій Британії.



47.) Досвід Російської Федерації

  • Контракти між надавачами та страховими організаціями;

  • Контракти визначають умови оплати.



48.) Досвід Російської Федерації [2]

  • Найбільш розповсюджені системи оплати:

  • СТАЦІОНАР – На основі кількості завершених випадків лікування;

  • АМБУЛАТОРІЯ – На основі діагнозів та кількості візитів.

  • Також в регіонах застосовується оплата:

  • За кількістю ліжко-днів (СТАЦ.)

  • За кількістю візитів до лікаря (АМБУЛ.)

  • Згідно з діагнозом (діагностичні інституції)

  • Для кожного виду захворювання встановлюється стандартна кількість амбулаторних візитів (на основі сучасних медичних знань);



49.) Досвід Російської Федерації [3]

  • Прописані фармацевтичні препарати, санітарно-гігієнічні засоби, стоматологічні послуги не покриваються страховкою.

  • Безоплатна медична допомога в пункті її надання іде “пліч-о-пліч” з великими сумами офіційних готівкових платежів, але у тому числі й неофіційних.


50.) Досвід Чехії

  • Контракти між страховиками та лікарнями визначають:

  • Обсяги послуг;

  • Типи послуг (5000 процедур згідно з Переліком);

  • Метод відшкодовування витрат;

  • Вимоги щодо подання даних;

  • Умови переривання контракту;

  • Період тривалості контракту.



51.) Досвід Чехії [2]

  • Лікарні вирішують, які процедури застосовувати, але їм буде відшкодоване лише за ті, що обумовлено в контракті.

  • Кожна процедура оціюється в певну кількість балів.

  • Страхові компанії платять лікарю згідно з кількістю балів, накопичених ним за платіжний період.

  • Співвідношення балів і крон встановлюється на основі колективної угоди між МоЗ та “Представниками лікарів”.



52.) Досвід Чехії [3]

  • Фармацевтичні продукти та стоматологічні послуги компенсуються страховкою до встановленої межі.

  • В цілому чеська практика вважається найбільш показовою з т. з. використання контрактів як інструментів закупівель та звітності.



53.) Основні проблеми контрактації [1]

  • Недостатність та/або неточність інформацї:

  • Потоки пацієнтів,

  • Демографічні дані

  • в цілому та

  • по групах ризику,

  • Вартість та споживання окремих медичних послуг.

  • ОТЖЕ – потребуються значні інвестиції в розвиток інформаційних систем.

  • А також – подолання спротиву щодо розповсюдження мед-сан інформації та маніпулювання нею.



54.) Основні проблеми контрактації [2]

  • Зростання трансакціних витрат, що пов’язане з наступним:

  • Оцінка потреб;

  • Аналіз ефективності;

  • Проведення переговорів;

  • Моніторинг та оцінка.

  • Ці витрати можуть бути виправдані за умови значного підвищення якості та результативності медичних послуг.


55.) Основні проблеми контрактації [3, 4]

  • Підготовка персоналу для ведення переговорів з надавачами медичних послуг.

  • Фрагментація фінансування: потреба для надавача відповідами вимогам як страховика (за контрактом), так і управління ОЗ (без контракту). – ПОДОЛАННЯ: координація політики страховиків та управлінь ОЗ в області закупівель медичних послуг.


56.) Для України:

  • Термін: 1 рік

  • Послуги: Усі діагностичні та лікувальні, що предписані лікарем. Вкл-ся: вартість ліків та матеріалів, харчів та ліжка. СПІВОПЛАТА!?

  • Обсяг послуг:

  • Визначається на основі минулорічної діяльності ТА ПРОГНОЗНИХ ОЦІНОК(!?)

  • Ліміти на кожну послугу.(!?)

  • Можливий перегляд умов протягом року(?!)


57.) Для України:

  • Якість послуг: Якість слід оцінювати не тільки з точки зору надавача, але й новоствореної асоціації громадян.

  • Вартість і оплата: Кожна одиниця сама обчислює свої витрати. Контракти основуються на середньої вартості надходження хворого, ліжко-дня, даних по сусідніх лікарнях

  • Інформаційні вимони: Детальні звіти щодо окремих пацієнтів (індив. коди). Але як запобігти розголошенню лікарської таємниці?


58.) ЯКІСТЬ – Результативні показники (з т.з. спеціалістів):

  • Операційна смертність (для хірургії)

  • Смерть до виписки (для терапевтичних відділень)

  • Коефіцієнти повторного вступу до лікарень.


59.) ЯКІСТЬ – з т.з. пацієнтів:

  • Кількісні дані:

  • Листи очікування в умовах амбулаторії та стаціонару

  • Дотримання надавачем графіку обслуговування

  • Якісні дані (потребують ретельної розробки):

  • Задоволеність пацієнта отриманими послугами (?!)

  • Якість середовища

  • Доступність та доброзичливість персоналу

  • ^ ЯК ЦІ ПУНКТИ ВІДОБРАЗИТИ У КОНТРАКТІ?


60.) Ціноутворення

  • Потребуються розробка і вдосконалення медико-економічних стандартів для створення єдиного механізму ціноутворення.

  • Встановлені [рекомендовані] тарифи не повинні перешкоджати індивідуальним контрактним домовленостям пацієнтів з надавачами.(?!)


61.) Перегляд контрактних умов:

  • Зміни в обсягах діяльності за межами рівня “толерантності”

  • Зміни цін внаслідок інфляції

  • Зміни епідеміологічної ситуації.

  • Інші?


62.) Висновки:

  • Контрактація – новий метод порівняно з інтегрованою системою.

  • Універсальної “єдино вірної” моделі оплати не існує. Модель хороша доти, доки задовольняє умовам доступності та стримування витрат.

  • Потребується конкретність в питаннях кількості, якості та вартості послуг.

  • Проте – необхідна й гнучкість для урахування балансу інтересів обох сторін контракту.

  • Інше?


63.) Дякую за увагу!
Спасибо за внимание!
Thank you for attention!






Схожі:

Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconТеорія граничної корисності. На думку прихильників теорії граничної...
Більше того, корисність товару, згідно з теорією граничної корисності, надає витратам праці суспільно необхідного характеру. Це означає,...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України icon1 Споживач купує два вида товарів в об’ємах та. Функція корисності,...
Звичайно споживач використовує ці товари в кількості. Знайдіть граничну норму заміщення в цій точці. Припустимо, споживання першого...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconАналіз роботи районного методичного об’єднання вчителів іноземних...
У 2010 – 2011 навчальному році рмо вчителів іноземних мов налічувало 54 викладачі. Аналіз якісного складу вчителів свідчить про високий...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconКабінет міністрів україни І національний банк україни постанова від...
Х одиниць валюти ціни договору (контракту) (назва валюти). Якщо на день розрахунку валютний курс зміниться більш як на +/- y суму...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconРозвиток соціальної сфери України в середині 60-х на початку 80-х рр
Україні; висловлювати й аргументувати власну точки зору щодо кризи сус­пільної свідомості та початку формування подвійної моралі...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconК ю. н., доцент, професор кафедри орд нніпфкм хнувс
Однак, перш ніж про щось міркувати, потрібно чітко знати, що ж мається на увазі під словом «превенція». Це потрібно І з суто дидактичної...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
Мікроконтролери є серцем багатьох сучасних пристроїв І приладів, у тому числі І побутових. Найголовнішою особливістю мікроконтролерів,...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconЗа яким алгоритмом здійснюють аналіз уроку мови?
За яким алгоритмом здійснюють аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору молодому словесникові, щоб такий аналіз...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconКомп’ютерна грамотність вчителів з точки зору стандартів єс
...
Аналіз іноземних контрактів з точки зору їх корисності для України iconДипломна робота
Предметом дипломного проекту є вивчення стосунків працівників у процесі роботи комерційного банку з точки зору найбільш повного та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка