Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів




Скачати 125.24 Kb.
НазваПрограма діяльності учнівського та педагогічного колективів
Дата конвертації28.02.2013
Розмір125.24 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы


Комунальний заклад

«Цюрупинська спеціальна загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Херсонської обласної ради»

Цільова довгострокова

програма діяльності учнівського та

педагогічного колективів
"Здоров’я"



Затверджено рішенням педагогічної ради протокол № 6 від 02.09.2011 року)
Творча група:

Іванова С.Ю., вчитель фізичної культури

Кравченко Л.Г., вчитель фізичної культури

Голуб С.А., вчитель ЛФК

Любимков О.В., вчитель фізичної культури

Гайдукова Л.В., вчитель початкових класів

Федорова Т.М., вчитель початкових класів

Паламарчук Н.С., вчитель початкових класів

2011 рік
Актуальність проблеми

«Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно ввійти в повсякденний побут кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров'я, повноцінне і радісне життя.»

Гіппократ
Як відомо – освіта це образ світу, іншими словами, світогляд. Здоровий спосіб життя – це також світогляд. Адже здоров'я людини – це комплексне поняття, що базується на наявності не тільки фізичного, але й духовного і душевного здоров'я. А світогляд не формується лекціями та настановами, а виховується, вирощується у певних умовах.

Актуальність здорового способу життя викликана зростанням і зміною характеру навантажень на організм людини у зв'язку з ускладненням суспільного життя, збільшенням ризиків техногенного, екологічного, психологічного, політичного характеру, що провокують негативні зрушення в стані здоров'я. Більше половини свого життєвого шляху дитина 6 – 18 років перебуває у навчальному закладі. В школі учні потрапляють в умови недостатнього рухового режиму: вони, як правило, довгий час знаходяться в навчальних аудиторіях, за столом і працюючи з комп’ютером. Внаслідок цього в них відбуваються порушення процесу кровообігу, постави, що призводить до виникнення професійних захворювань та зниження працездатності. Тому дуже важливо і актуально є організація такого освітнього середовища у навчальному закладі, яке б зберігало та укріплювало здоров'я учня, формувало його компетентність у питаннях власного здоров'язбереження.

Перед школою стоїть задача пошуку оптимальних шляхів вдосконалення роботи по зміцненню здоров'я, активізації мисленнєвої діяльності і, в цілому, по організації ефективного фізичного виховання як основи здоров'я. Враховуючи специфічний контингент учнів школи (діти із особливими освітніми потребами), колектив школи усвідомлює крайню необхідність широкомасштабної та системної роботи по пропаганді здорового способу життя та залучення всіх зацікавлених осіб до процесу збереження та зміцнення здоров'я наших дітей.

Програма «Здоров'я» спрямована на формування в учнів стійкої потреби бути здоровими та навичок реалізації цієї потреби. Програмою передбачено широке використання здоров'язбережувальний технологій в освітньому процесі, забезпечення коригуючого впливу на розвиток особистості, оптимізація та зниження обсягу навчального навантаження, побудова системи медико-соціально-педагогічного супроводу навчального процесу.

В реалізації програми задіяні всі учасники навчально-виховного процесу: учні, вчителі і працівники школи, батьки, педагогічні колективи дитячих будинків, громадські та благодійні організації.


^ Мета програми
Формування в учнів духовної потреби у здоровому способі життя та вміння зберігати і зміцнювати своє здоров’я, враховуючи індивідуальні особливості дитини в різні вікові періоди.

^ Завдання програми:


  • Створити та підтримувати в школі освітнє середовище, яке сприяє збереженню та зміцненню здоров'я всіх учасників навчально-виховного процесу, формуванню в дитини життєвоважливих рухових умінь і навичок, прагненню до фізичного вдосконалення;

  • Інтегрувати сучасні здоров'язбережувальні методики в організацію та зміст освіти школи;

  • Модернізувати матеріально-технічну базу школи з метою створення умов для забезпечення охорони здоров'я учнів, їхнього повноцінного фізичного розвитку, підвищення їх працездатності;

  • Сприяти реалізації соціально-педагогічної, медико-профілактичної ініціативи, спрямованої, на формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров'я дитини з особливими освітніми потребами;

  • Створити систему роботи з профілактики тютюнопаління, наркоманії, алкоголізму, травматизму;

  • Сприяти підвищенню кваліфікації педагогічних працівників із питань формування в учнів ціннісного ставлення до свого фізичного «Я».


^ Основні напрямки реалізації програми



Створення здоров'язбережувального простору, як виховного середовища




Створення умов для реального здоров'язбережувального простору


^ Заходи по реалізації програми




Види діяльності

Відповідальні



Створити раду колективу фізичної культури, організувати її діяльність.

Вчителі фізкультури



Залучати учнів до участі у спортивних змаганнях:

  • змагання з футболу 5-7 кл.

  • змагання з волейболу 8-9 кл.

  • змагання з легкої атлетики.


Вчителі фізкультури

Вчителі фізкультури



Проводити для учнів 1 – 4 кл. спортивні змагання «Веселі старти», «Веселі естафети»

Рада колективу фізкультури



Проводити єдині Дні здоров'я:

  • Похід у ліс «Козацьке таборування»

  • Похід до річки «Свято печеної картоплі»

  • Свято Нептуна

Рада колективу фізкультури



Залучати батьків, вихователів, вчителів до проведення спільних спортивно-масових заходів

Адміністрація



Проводити для учнів початкової школи веселі динамічні перерви.

Чергові вчителі



Проводити тематичні спартакіади, конкурси для юнаків 9-10 кл. до Дня Збройних сил України та Дня захисника Вітчизни.

Педагог-організатор, класні керівники



Максимально залучити учнів школи до роботи у спортивних гуртках, секціях, співпрацюючи з «Інваспортом»

Класні керівники, керівники гуртків і секцій



Організовувати для учнів 8-10 кл. тематичні зустрічі з лікарями (дермато-венерологом, наркологом), обов’язкові бесіди щодо безпеки життєдіяльності, лекторії із залученням громадських організацій

Класні керівники, педагог-організатор



Підготувати цикл тематичних книжкових виставок та бібліотечних уроків з метою пропаганди здорового способу життя та шляхів його досягнення

Бібліотекар



Залучати учнів до конкурсів малюнків, плакатів, рефератів, творчих робіт «Світ в якому є СНІД», «Спорт – це здоров’я» і т.д.

Педагог-організатор, класні керівники, вчителі фізкультури



Залучати учнів до створення мультимедійних презентації, що пропагують здоровий спосіб життя.

Вчитель з основ здоров'я, вчитель ОКЗ



Продовжити та зміцнювати традиції школи:

  • спартакіада, присвячена Дню Перемоги

  • шахово-шашкові турніри;

  • тенісні турніри

Вчителі фізкультури, класні керівники, педагог-організатор



Організовувати зустрічі з видатними спортсменами області

Педагог-організатор, вчитель фізкультури



Залучати учнів до участі в обласних спортивних змаганнях, акціях

Вчителі фізкультури



Співпрацюючи з дитячими будинками, практикувати проведення спільних спортивно-масових заходів.

Педагог-організатор, вчителі фізкультури



Постійно вдосконалювати матеріально-технічну базу.

Адміністрація



Забезпечити оздоровче спрямування фізкультури, ЛФК:

  • зміцнення здоров'я та корекцію недоліків фізичного розвитку;

  • загартування організму;

  • розширення діапазону функціональних можливостей основних фізіологічних систем організму;

  • підвищення захисних сил організму та його опірності;

  • оволодіння основними руховими навичками та якостями;

  • роз’яснення значення здорового способу життя, принципів гігієни, правильного режиму праці та відпочинку, перебування на повітрі, раціонального харчування.

Медична сестра, вчителі ЛФК



Спонукати педагогічних працівників до опрацювання науково-методичних матеріалів та періодичних видань з проблем формування здорового способу життя й використання здоров'язбережувальних технологій

Адміністрація



Познайомити вчителів із досвідом роботи загальноосвітніх навчальних закладів за міжнародним проектом «Європейська мережа шкіл здоров'я»

Методична рада, МО класних керівників



Запровадити метод проектів у практику оздоровчо-виховної роботи. Підготувати презентації «Не буду хворіти грипом», «Все про воду», «Рух – це життя», «Лікарські рослини на шкільній ділянці», «Вивчаємо своє тіло», «Що ми вживаємо» і т.д.

Методична рада



Увести в практику роботи школи проведення медико-педагогічних консиліумів за результатами поглибленого медичного огляду учнів

Адміністрація



Двічі на рік на нараді при директору заслуховувати питання про дотримання санітарно-гігієнічних умов навчально-виховного процесу.

Адміністрація



Удосконалити систему валеологічної освіти батьків та вихователів шляхом практичних тренінгових занять, індивідуальних бесід

Психолог, педагог-організатор



Запровадити навчання учнів з основ проектування та конструювання програм індивідуального розвитку й удосконалення, діагностування стану здоров'я, рівня фізичної підготовки

Учителі фізичної культури, класні керівники, психолог



Організувати розробку пізнавальних ігор для дітей різного віку за правилами дорожнього руху, пожежної безпеки та правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях.

Класні керівники, заступник директора з НВР



Проводити години спілкування, тематичні тижні, декади, місячники щодо формування ціннісного ставлення до власного здоров'я та здорового способу життя учнів

Педагог-організатор, класні керівники



Систематично на уроках основ здоров’я відстежувати рівень сформованості в учнів мотивації до здорового способу життя

Вчитель основ здоров'я



Упроваджувати в практику роботи проведення моніторингових досліджень із питань обізнаності дітей щодо негативних чинників, які впливають на здоров'я (тютюнопаління, алкоголізм, наркоманія)

Психолог, педагог-організатор, класні керівники



Здійснювати систематичний контроль за рівнем навчального навантаження учнів

Заступник директора з НВР



У соціальному паспорті школи поновлювати інформаційні дані про учнів та їх сім’ї, акцентуючи увагу на категорію, яка опинилася у кризовій ситуації

Педагог-організатор, психолог, класні керівники



Залучати учнів до участі у тематичних конкурсах, виставках, спонукаючи до свідомого ставлення до власного здоров'я

Педагог-організатор, класні керівники



Підвищувати рівень психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників шляхом обговорення проблем:

    • Впровадження здоров'язбережувальних технологій;

    • Формування здорового способу життя – як одне із головних завдань навчально-виховного процесу;

    • Особливості діяльності класних керівників по формуванню життєво важливих ціннісних орієнтацій;

    • Керування конфліктом;

    • Формування вольових позицій учня.

Адміністрація, методична рада



Створити творчу групу вчителів з проблеми: «Здоров'язбережувальні технології сьогодні і завтра»

Методична рада



Розробити рекомендації щодо використання елементів здоров'язбережувальних технологій на уроках з предметів різних циклів

Методична рада



Організувати виготовлення нетрадиційного спортивного інвентаря для уроків фізкультури та занять ЛФК

Вчителі трудового навчання



Залучити учнів до збору інформації про фізичне загартування козаків, народні ігри, козацькі забави. Розробити цикл спортивних вправ на основі козацьких тренувальних вправ.

Вчителі фізкультури



Вивчати, аналізувати та узагальнювати досвід роботи окремих вчителів з питань ефективного використання інноваційних технологій для формування здорового способу життя

Адміністрація



Переглянути та спланувати оформлення шкільного подвір’я, навчальних приміщень на предмет їх відповідності здоров'язбережувальному та оздоровчому призначенню, визначивши:

  • місця для відпочинку та релаксації (альтанка, лавки на шкільному подвір’ї, сенсорна кімната);

  • місця для організації дозвілля (бібліотека, ігрова кімната, спортивний майданчик, дитячий майданчик, місце для гри в теніс, куточки для гри у шахи та шашки, класні ігрові куточки);

  • місця для арттерапії (ізостудія, творча майстерня);

  • місця для працетерапії (навчально-дослідна ділянка, теплиця, квітники, клумби, рабатки)

Адміністрація, творча група вчителів



Практикувати регулярну (1 раз нарік) скринінг-діагностику зору учнів.

Адміністрація, медична служба



Забезпечити проведення індивідуальних та групових занять логопеда та психолога з учнями, які потребують особливої уваги.

Логопед, психолог



Організувати тематичний розділ медіатеки «Здоровий спосіб життя»

Бібліотекар



^ Зони здоров'язбережувального простору школи

Шкільний стадіон, спортивний майданчик

Кабінет ЛФК

Спортивна зала

Медичний кабінет

Кабінет психолога

Кабінет логопеда

Сенсорна кімната

Зони відпочинку в навчальних кабінетах

Зони рухової активності та відпочинку

^ Шкільна бібліотека


Очікуванні результати:

  • Створення системи оздоровчої роботи та здоров'язбережувального простору забезпечить комплексне вирішення проблеми здорового способу життя учнів;

  • Залучившись до активної участі у пропаганді здорового способу життя, учні оволодіють практичними навичками організації раціонального харчування, дотримання режиму дня, самоорганізації та самоконтролю;

  • Постійне перебування учня у практичному та освітньому здоров'язбережувальному просторі сприятиме його усвідомленому вибору здорового способу життя, зміцненню морального здоров’я;

  • Педагогічні працівники особистим прикладом сприятимуть формуванню в учнів ціннісного ставлення до свого фізичного «Я»; підвищать свою кваліфікацію та компетентність у питаннях використання здоров'язбережувальний методик;


Результативність реалізації програми «Здоров'я» оцінюється за підсумками обстежень:

  • стану здоров'я учнів при вступі до школи та динаміка змін по рокам;

  • психологом школи;

  • логопедом школи;

  • шкільною ПМПК.

Схожі:

Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconОпис досвіду гімназії в галузі інформатизації освітнього середовища
Творча характеристика педагогічного, учнівського та батьківського колективів, передбачувана новизна їх діяльності
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconІнформаційно-методична картка директора опорного навчального закладу
Розвиток творчого потенціалу педагогічного та учнівського колективів (3 роки підряд навчальний заклад посідає перше місце серед сільських...
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconАналіз діяльності педагогічного колективу школи у 2011-2012 н р. та завдання на 2012-2013 н р
Робота з учнівським активом, органами учнівського самоврядування, виховні заходи
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconАналіз діяльності педагогічного колективу школи у 2010-2011 н р. та завдання на 2011-2012 н р
Робота з учнівським активом, органами учнівського самоврядування, виховні заходи
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconКонкурс проводиться щорічно з метою підвищення рівня еколого-просвітницької...
Положення про Міністерство освіти І науки, молоді та спорту, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року №410,...
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconМетодичні рекомендації керівникам шкіл щодо складання розкладу уроків
Розклад занять в освітній установі с одним із найважливіших І діючих видів планування навчально-виховної роботи, основним організаційним...
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів icon«Рейтингова система ефективності методичної діяльності вчителя н...
Цільовий проект «Рейтингова система ефективності методичної діяльності учителя на підставі педагогічного моніторингу» містить цілі,...
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconПрограма вивчення учнівського колективу склад класу

Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів iconЕкологічне виховання учнів через організацію діяльності учнівського лісництва
Вже стали молодими гаями невгіддя в урочищі Чалакут, вирубки в урочищах Пасічина, Городисько – там висаджували лісові культури наші...
Програма діяльності учнівського та педагогічного колективів icon«погоджено» «затверджую» Заступник директора з нвр директор школи
«Формування ключових компетенцій педагогічного та учнівського колективу на основі використання інтерактивних технологій у навчально-виховному...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка