Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі




Скачати 74.15 Kb.
НазваКолективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі
Дата конвертації12.03.2013
Розмір74.15 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Історія > Документы
Реваківський загальноосвітній навчальний заклад

І-ІІІ ступенів

Виховний захід

"Ми народжені, щоб нести відповідальність за життя, істину, любов…"

Підготувала

класний керівник 7 класу

Флорескул С.В.

2009р.

Мета: обговорити моральне виховання дітей. Сприяти вихованню у школі та в родині загально – людських цінностей: доброти, чуйності, гуманізму, чесності, порядності.

Обладнання: аудіо запис класичної музики; кольорові картки, репродуктивна картина «Сікстинська мадонна»; відео сюжет з художнього фільму «Бригада», 1 серія; вислів: «Людина – могутній Атлант. Людина – творіння Всесвіту, вона творець Всесвіту»; мультимедійна презентація «Як іншим поруч зі мною».

Вчитель: Був такий час, коли Боги існували, а людей і тварин ще не було. Перед тим як живим істотам належало з’явитися нас віт, став Епіметей розподіляти між них властивості: одним дав силу, іншим – швидкість, третім – властивість літати…. І тільки людина залишилася голою, без ложа, без зброї. І щоб допомогти людині вижити, Прометей, його брат, викрав у Бога – коваля Гефеста працьовитість, а Богині мудрості Афіни – розум і віддав це людям.

Здавалося, що все було добре,проте жилося людям погано, багато хто гинув. І все це через те, що люди не володіли мистецтвом жити суспільним чином і спілкуванням. Зрозумів Зевс, що загине все людство, і вирішив подарувати людям сором і правду. Віру і любов, радість і надію, щоб заслужили вони окрасою, засобом дружніх стосунків між людьми.

Відтоді найціннішою людською якістю вважаються духовність, спілкування взаєморозуміння….

З античних часів людство у своєму житті користувалося правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина міра всіх речей», а цінність людського життя – це найвища суспільна цінність. Людина - частина суспільства вона має права та обов’язки.

Тому сьогодні ми з вами намагатимемось зрозуміти поняття духовності і взаємостосунків. Тож і знаходимося ми у дискусійній студії «Погляд». А подискутуємо ми за темою «Ми народжені, щоб нести відповідальність за життя, істину, любов…" , щоб дати відповідь на запитання, які нас хвилюють.

^ Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі

(Звучить легка класична музика).

(Діти з кольорового паперу роблять чоловічка, у центрі вписують своє ім’я; біля серця – який людей хочуть мати поруч; на правій руці – риси характеру, яких хочуть набути; на лівій руці – риси характеру, яких хочуть позбутися, і створюють із чоловічків загальний портрет).

Учениця: Хто я? Навіщо я прийшла в цей світ? Куди іде моє життя? Здавалося, це прості запитання, але дати відповідь на них все важче.

Як же дізнатися, ким ми станемо? Як вибрати собі стиль життя? Що це означає? Телебачення, реклами, журнали наводять нас на думку про те, що ми повинні бути красивими, багатими, успішними. Нам потрібно мати машину, дачу, роботу і фізичну досконалість.

Вчитель: Кожен, хто з’явився на світ, претендує на щасливу долю. Але чому одні її мають, а інших вона вперто обминає? Що таке щастя? Як його знайти? Чи щасливі ви?

(^ Учні висловлюють власні думки)

Вчитель: У минулому чимало багато мудрих людей бажали збагнути, що таке щастя. Давайте прислухаємося до їх роздумів. Еміль Людвіг писав: «Те, що люди називають щастям або нещастям, є лише ї справою… Небо дарує щастя, а сама людина готує його собі і досягає в собі нового неба. Людина має піклуватися не проте, щоб потрапити на небо, а проте, щоб небо зійшло на неї. Хто не носить його у собі, марно шукатиме його по всьому світу.

Іноді люди називають щастям або нещастям зовнішні події. Які трапляються з ними. Я вважаю, що тільки від людини залежить, як сформувати цей сирий матеріал, тобто, що зробити з цих подій. Тільки від нас залежить, як використати можливості, що надає нам життя. Крилата мудрість учить: «Щасливий випадок допоможе тільки тому,хто добре підготовлений до нього».

Вчитель: Чи погоджуєтесь ви з роздумами філософів? Що важливіше – будувати життя чи пристосовуватися? Що у вашому розумінні означає проявляти життєву позицію?

(Відповіді учнів, учитель підбиває проміжні підсумки)

Вчитель: жити щасливо – мати повагу людину, здоров’я, людей, друзів, роботу… Але необхідно розуміти: (відкривається презентація).

Для чого живу?

Чого хочу?

Як іншим поруч зі мною З чого почати?

Що буде потім?

Думати про інших

Вчитель: Жити варто за будь – яких умов, тому що вклад у життя не повторний. Життя – це ваша таємниця, але ви повинні реалізувати себе свої внутрішні можливості, пройшовши всі свої етапи – дитинство, юність, зрілість. І залишити спадщину: посадити дерево, збудувати будинок, виростити сина.

(Учениця читає поезію В.Симоненко «Скільки б не судилося страждати».)

Скільки б не судилося страждати,

Все одно благословлю завжди

День, коли мене родила мати

Для життя, для щастя, для біди.

День, коли мої маленькі губи

Вперше груди мамині знайшли,

День, що мене вперше приголубив

Ласкою проміння із імли.

Як мені даровано багато,

Скільки в мене щастя, чорт візьми! –

На землі сміятися і страждати,

Жити і любити поміж людьми!

Вчитель: Материнство… святе і прекрасне, оспіване поетами, увіковічене художниками. Погляньте на картину Рафаеля «Сікстинська мадонна». Це одних із найвідоміших творів світового живопису. Картина була написана на замовлення монастиря Сікста в П'яченці і період найвищого розвитку таланту Рафаеля. Легким кроками ступає Марія по хмарах, ніжно стискаючи дитину. Її прекрасне юне обличчя затуманило журбою. Мати передчуває долю свого сина, знає про майбутні страждання і все несе його. В ній чистота і сила, дивовижна простота. Це найлюдяніша жінка – мати.

На початку нашої розмови ми говорили про те, що людина прийшла у світ голою, без ложа, без зброї. Які думки виникли у вас, коли ви розглядали цю картину.

(^ Діти висловлюють свої міркування).

Учениця читає поезію Івана Франка «Сікстинська мадонна».

Перше спілкування матері з дитиною є початком до розвитку ідеалів добра, ніжності – це є першооснова до розвитку духовності.

^ Ділова гра «Погляд»

Вчитель: зараз вашій увазі я пропоную ділову гру «Погляд», мета якої – з різних позицій показати сутність людини, її буття.

(роздаються картки соціальних ролей).

Спробуйте зіграти свою роль так, щоб присутні могли чітко зрозуміти вашу позицію. А соціальні споглядачі повинні визначити з чиєю думкою ви погоджуєтесь.

Засперечалися два мудреці з приводу запитання: чи народжується дитина людиною? Підслухали їх суперечку історик, священик, скептик, песиміст і байдужий і стали переконувати.

Оптиміст. Дитина народжується абсолютно безпорадною. Людське дитя – людина в можливості.

Історик. Щоб дитина стала людиною, потрібно багато причин, генетичних задатків, соціального оточення, виховання.

Священик. Найбільш впливає на становлення людини виховання. Пригадайте притчу про царя Соломона і молоду матір. Коли вона звернулася за порадою до царя, з якого часу виховувати однорічну дитину, то Соломон відповів, що вона втратила рік.

Скептик. Сьогодні порада царя Соломона була б іншою, він би сказав, що жінка запізнилася на два роки. Сучасна медицина вважає, що турбувати про психічний і фізичний розвиток дитини потрібно ще до зачаття.

Песиміст. А що робити, коли мої батьки запізнилися на багато років?

Оптиміст. Ти сам повинен працювати над своїм характером, над становленням і вдосконаленням своєї особистості.

Песиміст. Але ж загальновідома мудрість проголошує, що людину не переробиш.

Оптиміст. Людське життя визначається зовнішніми силами та причинами, вона не зводиться до простого втілення наших задумів. Але людина може запланувати своє життя, визначивши мету існування, вибрати шлях реалізації мети. Все залежить від характеру людини, вольових зусиль.

(Обговорення.)

Вчитель: отже, хто не вивчив людини в собі, ніколи не досягне глибокого знання людей. Людина – могутній Атлант, на плечах якого лежить світо творення, від того, якою виросте дитина і залежить, яким буде її життя, життя її країни. Людина творіння Всесвіту, вона – творець Всесвіту.

^ Демонстрація відео сюжету.

Вчитель: зараз пропоную до вашої уваги відео сюжет із художнього фільму «Бригада».

Давайте переглянемо його і знайдемо відповідь на запитання: Чи легко людині залишатися людиною в наш час?

(Обговорення.)

Телебачення постійно транслює низькопробні примітивні фільми, в яких окрім насильства, нічого й не показано. Розрахунок простий: після щоденної обробки із свідомості глядача поступово вимиваються загальнолюдські цінності – такі як співчуття,доброта, людяність, щирість.

Яким життєвим цінностям ви віддаєте перевагу?

Перлина (на дошці намальована мушля, яку треба наповнити перлинами. «Перлина»- якість,яку учні вважають найцікавішою).

Учениця: Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде,

Завтра націй землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди -

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї , степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І, хоче того чи ні,

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

(В.Симоненко)

^ Емоційний термометр

(кожен повинен вибрати таку позначку на емоційному термометрі, яка найбільш відповідає його емоційному стану на даний момент).



погано



добре



кепсько



я щасливий

Вчитель: Сьогодні ми маємо свою державу, хочемо жити в мирі і дружбі зі своїми сусідами. Хочемо мати багату демократичну Україну. Не будемо ж безчесними і корисливими. Дуже хочеться, щоб панівною була мода не тільки в одязі, а були «моди» в житті на ті цінності, про які ми з вами говорили.

Людина починається з добра,

Із ласки, щирості й любові.

Із батьківської хати і двора,

Із теплоти, що є у кожнім слові.

Схожі:

Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconЧернівецька обласна державна адміністрація головне управління освіти І науки
Керуючись розпорядженням голови Чернівецької облдержадміністрації від 07. 07. 2011 №451-р «Про створення історико-краєзнавчого портрету...
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconАнкета Назвіть причини запізнень учнів на уроки
«круглого столу». А розглядатимемо дуже важливе питання для нас це відвідування учнями нашого класу школи, культура поведінки, уміння...
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconТема. Колективне створення пейзажної композиції на площині: Хто живе в рослин під дахом?
Мета. Закріплювати вміння працювати з пластиліном, вчити виготовляти тематичні композиції з пластиліну на площині. Розвивати спосте­режливість,...
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconВплив сім’ї на виховання дитини Мета
Класний альбом «Літопис нашого життя» із фотокартками, учнівськими записами про цікаві справи класу
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconДисципліна І порядок нашого класу з 17. 01. 2014 по 23. 01. 2014
Борзяк Іван, Тетельбаум Олексій, Шпарик Ольга, Ковальва Діана, Кривонос Олександра
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconШифрування методом des
Мета: написати програму, яка може здійснювати шифрування І дешифрування за методом des
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconЗаявка на участь у другому Всеукраїнському конкурсі з французької мови "галлус"
З якого класу вивчається французька мова у навчальному закладі □ з 2-го класу □ з 5-го класу
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconЗаявка на участь у другому Всеукраїнському конкурсі з німецької мови "орлятко"
З якого класу вивчається німецька мова у навчальному закладі □ з 2-го класу □ з 5-го класу
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconВідділ освіти чемеровецької районної державної адміністрації чемеровецький...
Методичний посібник «Створення превентивного виховного простору» рекомендований для роботи вчителя початкової школи з учнями 3 класу...
Колективне створення «портрету» нашого класу методом орігамі iconНавички роботи методом колового тренування. Навички подання команд
Основною формою навчання І виховання в школі є урок. Уроки повинні бути спрямовані на визнання індивідуальності учня І на співпрацю,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка