Скачати 235.52 Kb.
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель історії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії Матушко Н. І. Урок історії , 6 клас Тема уроку: Повторювально – узагальнюючий урок з теми «Падіння республіки та рання імперія» Мета уроку: Шляхом використання ігрових форм роботи ( заочна екскурсія) закріпити та систематизувати знання учнів про падіння республіки та ранню імперію у Римі. Цільові завдання: Сформувати уявлення про процес загибелі республіки та встановлення імперії. Вдосконалювати вміння локалізувати в просторі та часі події з історії Риму часів падіння республіки та встановлення імперії. Повторити та закріпити знання понять і термінів. ^ Після цього уроку учні зможуть:
Обладнання: атласи, карти із запитаннями, бланки відповідей для кожного учня, фішки, таблиця « Посадка при письмі»,диск « Рим – вічне місто» Тип уроку: урок узагальнюючого повторення у вигляді заочної екскурсії. ^ І. Оргмомент: а) Девіз уроку :« Твій розум хай буде тобі в житті поводирем» Заповіт Солона б) хвилинка мудрості « Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі» Християнська заповідь ІІ. Оголошення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.
![]() ІІІ. Заочна екскурсія. ( Клас поділений на 3 команди, які вирушають на своїх кораблях у плавання до Аппенінського півострова. Кожна команда на чолі з капітаном отримали завдання на картках) Картка №1. Побудуйте корабель. Для будівництва корабля потрібно відповісти на запитання:
( Капітан зачитує питання. А учні – матроси дають відповіді по-черзі: вправа « мікрофон») Відповіді:
Картка №2. Завантажте корабель. Для завантаження корабля потрібно відповісти на запитання:
Відповіді:
Картка № 3. « Подорож на кораблі» Для того, щоб доплисти на кораблі до Риму, потрібно відповісти на запитання:
Відповіді:
Учитель: Ми наближаємось до Риму. ( перегляд відеофільму « Рим – вічне місто») Екскурсоводи, готуючись до нашого приїзду, підготовили заздалегідь цікаві розповіді. ( Виступи учнів і показ відповідного сюжету відеофільму на теми « Римський форум», « Колізей», « Тріумфальні арки». ^ ( ознайомлення з правилами роботи) Етап 1. « Вірю – не вірю» І – варіант.
ІІ – варіант.
( Відповіді учнів заносять в індивідуальні бланки відповідей)
![]() Етап 2. « Один із трьох» 1 – варіант.
а)Індостан б) Аппенінський в) Іллірія 2. Легендарним засновником міста Рим був: а)Ромул б) Рем в) Еней. 3. Фамілія – це: а) загін вояків б) жінки в) сім’я. 4. Війни Риму з Карфагеном називалися: а) Пунічними б) Римськими в) Громадянськими. 5. Захопив владу в Римі та став диктатором: а) Сципіон б) Сулла в) Сократ.
1. Поряд з Італією розташовані острови: а) Корсика, Сардинія, Сицилія; б) Сардинія, Крит, Сицилія; в) Сицилія, Корсика, Крим. 2. Слово « республіка» означає: а) справа народу; б) правління багатих; в) краще життя. 3. Людину, якій сенат надавав необмежену владу, називали: а) сатрапом б) тираном в) диктатором 4. Союз трьох полководців,які поділяли владу між собою, називали: а) сенат б) тріумвірат в) спілка 5. « Храм усіх богів» у Римі називався: а) Квадригою б) Тріумвіарієм в) Пантеоном.
Етап 3. « Влуч у десятку» (вибрати правильну відповідь із 10 запропонованих) 1 – варіант
Відповіді: а) меценат; б) Август; в) Палестина; г) Ісус Христос; д) терми; е) латина; є) Юпітер; ж) акведук; з) Іуда; і) педагог. 2 – варіант
Відповіді: а) Брут; б) форум; в) туніка; г) колізей; д) тріумфальна арка; е) апостоли; є) Фарсал; ж) повелитель; з) громадянські; і) Біблія. ![]() ( Етап 3. « Влуч у десятку») І – варіант
Оцінювання: а) робота в парах правильних відповідей суміжного варіанту: 23 -25 б. – оцінка « 10» 12 – 14 б. – оцінка « 6» 20 - 22 б. – оцінка « 9» 9 – 11б. – оцінка « 5» 18 – 19 б. – оцінка « 8» 5 – 8 б. – оцінка « 4» 15 – 17 б. – оцінка « 7» ^ невеликий твір « Один день у Римі» VІІ. Підсумок уроку: а) пояснити девіз уроку: « Твій розум хай буде тобі в житті поводирем»; б) зачитування прислів’їв учнями; в) « Мені запам’яталося… мене здивувало…» ( вправа « мікрофон») Бланк відповідей Етап 1. « Вірю – не вірю» І – варіант.
Етап 2. « Один із трьох» 1 – варіант.
а)Індостан б) Аппенінський в) Іллірія 2. Легендарним засновником міста Рим був: а)Ромул б) Рем в) Еней. 3. Фамілія – це: а) загін вояків б) жінки в) сім’я. 4. Війни Риму з Карфагеном називалися: а) Пунічними б) Римськими в) Громадянськими. 5. Захопив владу в Римі та став диктатором: а) Сципіон б) Сулла в) Сократ.
Етап 3. « Влуч у десятку» (вибрати правильну відповідь із 10 запропонованих) 1 – варіант
Відповіді: а) меценат; б) Август; в) Палестина; г) Ісус Христос; д) терми; е) латина; є) Юпітер; ж) акведук; з) Іуда; і) педагог.
Бланк відповідей Етап 1. « Вірю – не вірю» ІІ – варіант. 1.Місто Рим знаходиться на березі річки Тигр. 2.Візитною карткою міста є статуя вовчиці. 3.Місто Рим засновано в 733р. до н.е. 4.Нерон « Імператор – поет», який підпалив Рим. 5.На честь Тіберія в Римі встановлено пам’ятну колону. 6.Клеопатра – єгипетська цариця, яку посадив на трон Цезар. 7.Помпей – ім’я одного з учасників змови проти Цезаря. 8.Нащадки перших поселенців назвали себе сенатом. 9.« Горе переможеним» - переможці диктують свої умови. 10.Культура двох народів – греків і римлян – називається стародавньою культурою. ( Відповіді учнів заносять в індивідуальні бланки відповідей)
Етап 2. « Один із трьох»
1. Поряд з Італією розташовані острови: а) Корсика, Сардинія, Сицилія; б) Сардинія, Крит, Сицилія; в) Сицилія, Корсика, Крим. 2. Слово « республіка» означає: а) справа народу; б) правління багатих; в) краще життя. 3. Людину, якій сенат надавав необмежену владу, називали: а) сатрапом б) тираном в) диктатором 4. Союз трьох полководців,які поділяли владу між собою, називали: а) сенат б) тріумвірат в) спілка 5. « Храм усіх богів» у Римі називався: а) Квадригою б) Тріумвіарієм в) Пантеоном.
Етап 3. « Влуч у десятку» (вибрати правильну відповідь із 10 запропонованих 2 – варіант
Відповіді: а) Брут; б) форум; в) туніка; г) колізей; д) тріумфальна арка; е) апостоли; є) Фарсал; ж) повелитель; з) громадянські; і) Біблія.
^ : Повторювально – узагальнюючий урок з теми « Падіння республіки та рання імперія» Мета уроку: Шляхом використання ігрових форм роботи ( заочна екскурсія) закріпити та систематизувати знання учнів про падіння республіки та ранню імперію у Римі. ^ : Сформувати уявлення про процес загибелі республіки та встановлення імперії. Вдосконалювати вміння локалізувати в просторі та часі події з історії Риму часів падіння республіки та встановлення імперії. Повторити та закріпити знання понять і термінів. ^ Після цього уроку учні зможуть:
Обладнання: атласи, карти із запитаннями, бланки відповідей для кожного учня, фішки, таблиця « Посадка при письмі»,диск « Рим – вічне місто» Тип уроку: урок узагальнюючого повторення у вигляді заочної екскурсії. ^ І. Оргмомент: а) Девіз уроку :« Твій розум хай буде тобі в житті поводирем» Заповіт Солона б) хвилинка мудрості « Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі» Християнська заповідь ІІ. Оголошення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Заочна екскурсія. ( Клас поділений на 3 команди, які вирушають на своїх кораблях у плавання до Аппенінського півострова. Кожна команда на чолі з капітаном отримали завдання на картках) Картка №1. Побудуйте корабель. Для будівництва корабля потрібно відповісти на запитання: 1.Де будувати корабель?
( Капітан зачитує питання. А учні – матроси дають відповіді по-черзі: вправа « мікрофон») Відповіді:
Картка №2. Завантажте корабель. Для завантаження корабля потрібно відповісти на запитання: 1.Який вантаж буде потрібний і для чого?
Відповіді:
Картка № 3. « Подорож на кораблі» Для того, щоб доплисти на кораблі до Риму, потрібно відповісти на запитання:
Відповіді:
Учитель: Ми наближаємось до Риму. ( перегляд відеофільму « Рим – вічне місто») Екскурсоводи, готуючись до нашого приїзду, підготовили заздалегідь цікаві розповіді. ( Виступи учнів і показ відповідного сюжету відеофільму на теми « Римський форум», « Колізей», « Тріумфальні арки». ^ ( ознайомлення з правилами роботи) Етап 1. « Вірю – не вірю» І – варіант.
ІІ – варіант.
( Відповіді учнів заносять в індивідуальні бланки відповідей)
Етап 2. « Один із трьох» 1 – варіант.
а)Індостан б) Аппенінський в) Іллірія 2. Легендарним засновником міста Рим був: а)Ромул б) Рем в) Еней. 3. Фамілія – це: а) загін вояків б) жінки в) сім’я. 4. Війни Риму з Карфагеном називалися: а) Пунічними б) Римськими в) Громадянськими. 5. Захопив владу в Римі та став диктатором: а) Сципіон б) Сулла в) Сократ.
1. Поряд з Італією розташовані острови: а) Корсика, Сардинія, Сицилія; б) Сардинія, Крит, Сицилія; в) Сицилія, Корсика, Крим. 2. Слово « республіка» означає: а) справа народу; б) правління багатих; в) краще життя. 3. Людину, якій сенат надавав необмежену владу, називали: а) сатрапом б) тираном в) диктатором 4. Союз трьох полководців,які поділяли владу між собою, називали: а) сенат б) тріумвірат в) спілка 5. « Храм усіх богів» у Римі називався: а) Квадригою б) Тріумвіарієм в) Пантеоном.
Етап 3. « Влуч у десятку» (вибрати правильну відповідь із 10 запропонованих)
Відповіді: а) меценат; б) Август; в) Палестина; г) Ісус Христос; д) терми; е) латина; є) Юпітер; ж) акведук; з) Іуда; і) педагог.
2. Як називався центральний майдан Риму?
Відповіді: а) Брут; б) форум; в) туніка; г) колізей; д) тріумфальна арка; е) апостоли; є) Фарсал; ж) повелитель; з) громадянські; і) Біблія. ( Етап 3. « Влуч у десятку») І – варіант
Оцінювання: а) робота в парах правильних відповідей суміжного варіанту: 23 -25 б. – оцінка « 10» 12 – 14 б. – оцінка « 6» 20 - 22 б. – оцінка « 9» 9 – 11б. – оцінка « 5» 18 – 19 б. – оцінка « 8» 5 – 8 б. – оцінка « 4» 15 – 17 б. – оцінка « 7» VІ. Домашнє завдання: невеликий твір « Один день у Римі» VІІ. Підсумок уроку: а) пояснити девіз уроку: « Твій розум хай буде тобі в житті поводирем»; б) зачитування прислів’їв учнями; в) « Мені запам’яталося… мене здивувало…» ( вправа « мікрофон») |
![]() | Тема: запорізька січ в ІІ половині х\/іі століття (8 клас) Виховний аспект уроку слід реалізувати на основі аналізу ролі окремої людини в історії | ![]() | Урок 17 18/01/2012 9-г клас Тема уроку Ознайомитись із сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, мережними архітектурами та протоколами |
![]() | Урок 12 Тема уроку Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок І творчого застосування їх на практиці | ![]() | Тема уроку Сьогоднішній урок буде дещо незвичайним. На ньому знайдеться місце не лише для сухої, як часом говорять, фізики, а І для історії... |
![]() | Урок 10 Тема уроку. Поняття про циклоалкани (циклопарафіни) Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок І творчого застосування їх на практиці | ![]() | Урок 5 Тема уроку. Розвиток І значения теорії будови органічних Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок І творчого застосування їх на практиці |
![]() | Урок 4 Тема уроку. Залежність властивостей речовин від складу Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок та їх творчого застосування на практиці | ![]() | Урок №1-2 Тема уроку Тема уроку: Узагальнююче повторення навчального матеріалу за 10клас. Підготовка до діагностичної контрольної роботи |
![]() | Уроку з 11 клас історії України Тема: україна на завершальному етапі війни (1944-1945 рр.) Мета: сформувати уявлення про перебіг подій на завершальному етапі війни в Україні | ![]() | Уроку з фізичної культури Тема уроку: волейбол 4 клас |