Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною




Скачати 43.49 Kb.
НазваУрок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною
Дата конвертації05.04.2013
Розмір43.49 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок


Урок 7

Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка — пісня, що стала народною.

Мета: допомогти учням зрозуміти специфіку пісень літе­ратурного походження; ознайомити з історією створення народно-церковного гімну „Молитва” та його ідейно-художніми особливостями; розвивати навички виразного читання пісень літературного походження, визначати в них провідні мотиви, по­яснювати роль символів; виховувати почуття пат­ріотизму, оптимістичне світобачення, любов до пісні, естетичні смаки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ілюстрації до пісень, збірники пісень літературного походження, слайди 1-7.

Теорія літератури: пісні літературного походження, легенда, мо­литва.

Хід уроку

І. Повідомлення теми та мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів


  1. Робота в парах.

Розповідь напам'ять гімну „Ще не вмерла України...”.

  1. Розповідь про улюблені в родині пісні літературного походження.

IV.Формування та вдосконалення вмінь та навичок

1. Евристична бесіда. (Слайд 3)

  • Пригадайте, що таке легенда;

Прочитайте легенду про дівчину-Україну, яку Господь обда­рував піснею, і скажіть, чому, на вашу думку, Україна в ній названа дівчиною?

52






  • Що, за цією легендою, значила пісня для України, для її на роду; чому вона названа «неоціненним даром»?

Визначіть за легендою риси національного характеру україн­ців. (Поетичні, покірні, з гарним естетичним смаком, богобоязливі, волелюбні та ін.)

^ Що фантастичне, а що реальне у цій легенді?

2. Виразне читання народно-церковного гімну України (О. Кониський. „Молитва”).

3. Пояснення поняття „молитва”.

Молитва виникла на основі первісних магічних замовлянь і за­плітань як звертання до бога, до надприродних сил з проханням про дарування різних благ й відвернення зла. Молитва є невід'єм­ною частиною всіх релігійних культів, обов'язковим атрибутом обрядів богослужінь, церковних свят. Молитва пов'язана з вірою в ма­гічну силу слова.

У літературі молитва — це переважно поетичні твори на біблійні та життєві сюжети.

^ 4. Аналіз поезії. (Слайд 4)

Робота здійснюється в групах.

1-ша група досліджує провідні мотиви пісні-гімну „Молитва”, визначає тему, ідею.

2-га група з'ясовує, якими художніми засобами розкривається головна думка твору.

Орієнтовні відповіді

^ 1-ша група. Провідні мотиви — патріотизму, волелюбності, досягнення мети мирними засобами — за допомогою „світла науки і знання”, мотиви звеличення Господа-Творця.

Тема — звернення до Бога з проханням зберегти Україну, просвітити українців, дати їм волю і долю.

53




Ідея — заклик до патріотизму, до воле­любності, до торжества науки й знання, світлого розуму.

^ 2-га група. Епітети великий, єдиний підкреслюють глибоку віру й пошану народу до Творця. Чиста любов до Вітчизни — це безкорисливий патріотизм.

Кілька разів вживається слово світло — і це підкреслює щире, гуманістичне спрямування ідеї твору.

Звертання Боже, окличні речення надають молитві емоційності, а повтори — виразності.

Зі справжньою молитвою цю пісню-гімн зближує вживання старослов'янізмів — осіни, многая, храни.

  1. ^ Обмін інформацією між групами, уточнення її та доповнення.

  2. Виразне читання сучасних пісень літературного походження. Читаються популярні у народі пісні „На долині туман” В. Діденка, „Марічка”, „Ясени” М. Ткача та ін.

  1. Бліц-опитування. (Слайд 5)

(Здійснюється з використанням інтерактивного методу „Мікрофон”.)

  • Чому ці пісні літературного походження можна вважати на­родними?

  • Чим вони відрізняються від сучасних популярних естрадних пісень?

  • Про які прикмети (символи) українського життя в них зга­дується?

  • Чим особисто вас приваблюють ці пісні?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

^ 1. Творча робота „Усне малювання” (Слайд 6)

Яку гаму ко­льорів ви побачили у пісні „На долині туман”. (Зелений, сіро-синій, червоний ...)

2. Поєднайте рисочками якості дітей світу (за легендою) (Слайд 7)

54




французи любов до пісні, поетичність

угорці здатність до торгівлі

німці владність

росіяни хист до музики

поляки дисципліна і порядок

італійці любов до господарювання

українці елегантність і краса

3. Змалюйте портрет дівчини-України.

4. З'ясуйте, скільки у „Молитві” слів, пов'язаних із поняттям
„світло”? Назвіть їх.
(Світла, промінням, світло, просвіти.)

VI. Домашнє завдання

Вивчити напам'ять за бажанням пісню-гімн „Молитва” або одну з пісень літературного походження, що стали народними (можна підготувати спів); зробити ілюстрації до вивчених творів.

55


Схожі:

Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconУрок 6 Тема: Пісні літературного походження. „Ще не вмерла України”...
Тема: Пісні літературного походження. „Ще не вмерла України” П. Чубинського, М. Вербицького — на­ціональний гімн нашої держави
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconУрок 9 Тема. Тематичне оцінювання з розділу «Народні пісні різних...
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; розвивати зв'язне мовлення, па­м'ять, логічне та образне...
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconКрилаті вислови літературного походження
Мета: збагачувати мовлення учнів крилатими висловами літературного походження; формувати вміння визначати такі фразеологізми в реченнях,...
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconПлан-конспект уроку ( 4 клас ) тема: Українські народні жартівливі пісні
Мета: ознайомити дітей з жанром «українська народна пісня»; формувати вокально-хорові навики; розвивати музичний слух, образне сприйняття...
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconТема «Походження назв міст І сіл. Звідки в міста назва. Походження...
України, назв річок; розширювати І поглиблювати знання учнів про Україну, її цілісність: розвивати мовлення, світогляд; збагачувати...
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconТема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня...
Мета уроку: показати роль народної пісні в долі окремої людини І суспільства в оповіданні Р. М. Рільке; розкрити значення українського...
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconТема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку
Обладнання: підручник для 8 класу, пісня «Хотіла б я піснею стати…», картки із завданнями, довідкова література «Творчість Лесі Українки»,...
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconТема Пісня, танець, марш
Адамцевич «Запорозький марш» слухання Кабалевський «Пісня про школу» виконання
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconУ св. Письмі написано: Бут. 2: 7-10
Бут. 2: 7-10 „І створив Господь Бог людину з пороху земного. І дихання життя вдихнув у ніздрі її, І стала людина живою душею
Урок 7 Тема: Пісні літературного походження. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, „Мо­литва” О. Кониського. „На долині туман” В. Діденка пісня, що стала народною iconУрок 5 Тема: Народні колискові пісні „Ой ти, коте, коточок”, „Ой ну, люлі, дитя, спать”
Мета: ознайомити з українськими колисковими піснями, вчити коментувати зміст, читати колискові пісні вдумливо, ви­разно, емоційно,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка