Тема. Життя в середньовічному місті




Скачати 34.67 Kb.
НазваТема. Життя в середньовічному місті
Дата конвертації03.08.2013
Розмір34.67 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Історія > Документы
Тема. Життя в середньовічному місті.
Мета. Розглянути життя середньовічного міста, ознайомити з органами управління, боротьбою між патриціями, плебеями та цехами;

продовжувати формувати вміння роботи з навчальним текстом, розвивати навички роботи зі схемами, вчити концентрувати увагу, висловлювати свою думку; виховувати інтерес до вивчення історії, повагу до минулого європейських народів.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Підручник (Карліна О. Історія середніх віків. – К., “Генеза”, 2000)

схема “Органи місцевого самоврядування”

Основні поняття, терміни: патриції, плебеї, комуни, мер, магістрат, рада, суд.
^

Хід уроку


І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

Завдання.

Зазначте, які з наведених факторів у діяльності цехів є позитивними, а які – негативними:

  1. не дозволялося розширювати майстерні

  2. чинили перешкоди появі нових майстрів

  3. вимагалося виробляти речі високої якості

  4. заборонялося ворогування між майстрами і переманювання купців

  5. охоронялися міста й ремісники від ворогів

  6. одні ремісники збагачувалися за рахунок інших

  7. майстрам створювалися однакові умови праці і продажу

  8. знищувалися цінні винаходи


Завдання: написати на дошці причини виникнення середньовічних міст (1 учень)

Перевірка творчого домашнього завдання: заслухати план оповідання на тему “У середньовічній майстерні ремісника” (2-3 учні).
Завдання: Уявіть, що ви – середньовічний купець, який відправляється з Венеції до Шампані. Вкажіть, яким шляхом ви будете добиратися на ярмарок, чому саме цим шляхом? Які товари, на вашу думку, будуть користуватися попитом на ярмарку в Шампані і що ви зможете там придбати?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з життям в середньовічному місті, з’ясуємо, що являло собою середньовічне місто, які проблеми існували в місті і яким чином вони вирішувалися, хто стояв на чолі міста, спробуємо порівняти життя в середньовічному і сучасному місті.
ІV. Вивчення нового матеріалу.

План.

  1. Вулиці та майдани.

  2. Міста-комуни.

  3. Міське самоврядування.

  4. Цехи проти патриціїв, плебеї проти цехів.

1 питання розглядається шляхом опрацювання матеріалу підручника (Карліна О. Історія середніх віків. – К., “Генеза”, 2000) - § 42, С. 235-237
Учні повинні розповісти, що їм сподобалося, а що – ні і чому у середньовічному місті .

2 питання пояснює вчитель. Він звертає увагу учнів на причини виникнення міст-комун, проводиться робота з терміном “комуни”,

розглядає відносини короля з містами, діяльність органів самоврядування.

Запитання до класу: чому виникла приказка “Міське повітря робить людину вільною”?

3 питання вивчається за допомогою опорної схеми, розміщеної на дошці








^

Міська рада



Вислухавши пояснення вчителя і розглянувши схему, діти переносять її до робочих зошитів.

4 питання опрацьовується за допомогою використання елементів рольової гри:

клас поділяється на 2 групи, між якими розігрується питання на точність відповіді:

використовуючи підказки скажіть, як називалися заможні, корінні повноправні жителі Стародавнього Риму? (патриції)




а




р




ц







Група, яка першою здогадалася, про що йде мова, отримує право стати патриціями. Інша група перетворюється на плебеїв.

Завдання групам: на основі прочитаного тексту підручника (Карліна О. Історія середніх віків. – К., “Генеза”, 2000) - §42, С.234-235

розповісти про особливості свого життя в місті та проблеми, які виникали в різних верств населення (плебеїв і патриціїв) та шляхи їх розв’язання.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Вчитель пропонує здійснити подорож у часі і прогулятися вулицями середньовічного міста.

^ Ми прийшли до невідомого нам міста і хочемо увійти до нього, бо вже вечоріє, сонечко сідає, ворота мають незабаром зачинитися...

Завдання. Продовжити розповідь про середньовічне місто (методом ланцюжка – кожен учень має право на одне речення, яким описує побачене в місті).

Завдання: неуважний учень не зовсім точно відтворив схему міського самоврядування. Вам потрібно виправити помилки, доповнити схему необхідними термінами та пояснити їх.



V. Підсумки уроку.

Вчитель. Отже, ми бачимо, що життя в середньовічному місті було досить строкатим, тому що мало багато проблем, які вимагали негайного вирішення.
VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § 42 підручника (Карліна О. Історія середніх віків. – К., “Генеза”, 2000)

Підготуватися до тематичного оцінювання (Повт. § 35-42)

Схожі:

Тема. Життя в середньовічному місті iconТема. Життя в середньовічному місті Мета
Зазначте, які з наведених факторів у діяльності цехів є позитивними, а які негативними
Тема. Життя в середньовічному місті iconТема. Ремесло І торгівля в середньовічному місті
Обладнання. Підручник (Карліна О. Історія середніх віків. – К., “Генеза”, 2000), карта “Європа ХІV –хv ст.”, “Франкська держава V-ІХ...
Тема. Життя в середньовічному місті iconАртемівська районна у місті луганську рада
Луганську ради питання про районний у місті бюджет на 2009 рік”, приймаючи до уваги висновок постійної комісії Артемівської районної...
Тема. Життя в середньовічному місті iconТема „Спосіб життя І здоров'я”. Основи здоров'я, 7 клас Тема: спосіб життя І здоров'я
Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я; вдосконалити...
Тема. Життя в середньовічному місті iconАртемівська районна у місті луганську рада
Артемівської районної у місті Луганську ради по соціально-економічному розвитку, бюджету та фінансовій діяльності від 30. 07. 2008...
Тема. Життя в середньовічному місті iconАртемівська районна у місті луганську рада
Міністерства фінансів України від 21. 09. 2007 р. №31-11020-14-8/19171, приймаючи до уваги висновок постійної комісії Артемівської...
Тема. Життя в середньовічному місті iconКонкурс дитячої творчості «Безпека в житті життя у безпеці»
Донецької області у місті з 1 по 24 квітня 2013 року проводиться конкурс дитячої творчості «Безпека в житті життя у безпеці» (далі...
Тема. Життя в середньовічному місті iconТема: Енергоносії, значення для життя людини. Економне витрачання енергоносіїв
Тема: Енергоносії їх значення для життя людей. Економічне витрачання енергоресурсів
Тема. Життя в середньовічному місті iconПро Жовтневий районний у місті Луганську бюджет на 2009рік
Про міський бюджет на 2009 рік”, враховуючи рішення виконавчого комітету Жовтневої районної у місті Луганську ради від 06. 02. 2009...
Тема. Життя в середньовічному місті iconТема: Дорога в життя
Література: Є. О. Мансі 101 розмовна тема з англійської мови: Тексти, лексика, завдання – К., 2003
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка