Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм»




Скачати 82.78 Kb.
НазваУрок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм»
Дата конвертації02.03.2013
Розмір82.78 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок
Розробка уроку

з інтегрованого курсу «Я і Україна» в 1 класі «Сім’я, родина, рід»

( у рамках проекту «У колі рідної сім’ї»)
Вчитель початкових класів

Душко Лариса Миколаївна


Тема:

Сім’я, родина, рід

( у рамках проекту «У колі рідної сім’ї»)

Мета:

з’ясувати значення понять «сім’я», «родина», «рідня», «рід», їх значення у житті людини; навчати складати «родовідне дерево»; познайомити з різними видами оформлення родоводу; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого роду; вчити зберігати сімейні реліквії; розвивати в учнів активність, мислення, творчу уяву, формувати комунікативні компетентності; виховувати шанобливе ставлення до рідних.

Обладнання:

плакат «У колі рідної сім’ї», фотокартки дітей з назвами груп: «Розумники», «Пізнайки», «Чомучки», «Мудрунчики», «Спитайки»; мікрофон; малюнки дітей про родину; картки з словниковими словами; макети «родовідних дерев», виготовлених учнями; картка з зображенням дерева для кожного учня; великий малюнок дерева; зображення серця; маленькі сердечка для учнів; виставка «Сімейні реліквії»; виставка «Захоплення моєї родини»; маленькі книжечки з прислів’ями, виготовлені дітьми; мелодія дитячої пісеньки «Моя сім’я»





Хід уроку




І. Організація класу.

- Діти, перевірте готовність до уроку. Ми починаємо урок «Я і Україна».

Психоформула.

Учитель. Подивіться на свого сусіда по парті, торкніться один одного долоньками та промовляємо разом:

Тепло своїх долоньок

Тобі я віддаю.

Учитель : Урок новий, цікавий

Я з радістю почну.

- Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку.



ІІІ. Представлення теми.

Технологія «Мозковий штурм»

  • А щоб дізнатися тему нашого цікавого уроку, треба відгадати ребуси.

7 я Р 1 а Р і Д

Діти відповідають, а учитель відкриває таблички: сім’я, родина, рід.


- Так, діти, ми будемо розмовляти про те, що людина любить та шанує більше всього на світі. Це сім’я, родина, рід .

ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

Гра «Мікрофон»

- А що таке сім’я? Почніть так: «Сім’я – це……..»

- На вашу думку, де людина відчуває себе щасливою - в родині чи коли вона самотня? Діти починають: «Я думаю, що…..»

- Чому у сім’ї краще жити? Діти починають: «Тому, що…..»

^ Діти дають відповіді, тримаючи мікрофон.

Робота творчої групи «Розумники»

Учитель. Наша група учнів під назвою «Розумники» заздалегідь отримала завдання з допомогою батьків довідатися значення слів, пов’язаних з темою сім’я, та поповнити наш словничок новими словами.

^ Група дітей виходить, тримаючи у руках таблички зі словами: сімя, родина, рідня, рід, предки.

Створення словничка на дошці.

1 учень. Я дізнався, що сім’я складається з мами, тата і дітей. Мама – берегиня роду, тато - господар дому, а діти – маленькі помічники, радість своїм батькам. (Вішає табличку у словничок).

2 учень. Я зрозуміла, що в родині – не тільки батьки, а й бабуся, дідусь, двоюрідні сестри, брати та інші родичі. Їх ми називаємо ще - рідня.

(^ Учень поповнює словничок новим словом).

3 учень. Я дізналася, що в родині ми навчаємося добра, любові, правилам поведінки ,і що родина мов сонечко зігріває людину від її народження до самої смерті.

4 учень. А я спитала у своєї бабусі та зрозуміла значення слова рід. Рід – це коли бабусі і дідусі були маленькими, то у них теж були батьки – прабабусі та прадідусі. . А у їх батьків теж були батьки – прапрабабусі та прапрадідусі. Це і є наш рід. І дізналася, що рід походить від старішого члена родини – предка.

Учитель. А ще ми нашіх предків називаємо пращури або прародичі.
^ Робота в парах.

- Зараз ви попрацюєте в парах. Перед вами лежить аркуш, на якому ліворуч зображено дерево, праворуч надруковані слова: діти, батьки, бабусі та дідусі, предки.

Завдання: Прочитайте слова. Подумайте, хто з членів родини вам нагадує корінь дерева, стовбур, гілки та листячка. Складіть відповідність.

^ Діти працюють самостійно 2 хвилини.

Учитель. Давайте перевіримо.

На дошці такий же самий плакат з зображенням дерева ліворуч та з надрукованими словами праворуч. Учні виходять до дошки та складають відповідність (зєднують олівцем слова з частинами дерева), пояснюючи свої думки.

Коріння – це наші предки, тому що з них починається рід.

Бабусі та дідусі – це стовбур, тому що як стовбур дерева підтримує гілки, так і бабусі та дідусі підтримують своїх дітей та онуків.

Батьки – це гілки, на яких тримаються листячка. А діти – це молоді листячка.

^ Починають так: «Я думаю, що… , тому що…»

Висновок. Як дерево тримається на корінні, так і кожний рід тримається на найстаріших, бо вони мають великий досвід і допомагають молодим.

^ V. Робота творчої групи «Пізнайки»

Учитель. Група «Пізнайки» отримала наперед завдання разом з батьками скласти родовідне дерево своєї родини. Давайте подивимося, як же вони впоралися з цим завданням.

(^ Виходять діти з виготовленими самостійно родовідними деревами).

Учитель.

- Хто тобі допомагав скласти родовідне дерево?

  • Що нового ти дізнався про своїх пращурів?

  • Хто найстаріший в твоїй родині?

(Діти розповідають)

Учитель.

- Ми побачили, як «ведеться рід», від найстаріших до найменших.

  • А тепер візьмемо ваші деревця й посадимо з них сад: від роду до роду.

  • А якщо до них додати родовідні дерева всіх українських дітей, що ми отрумаємо? (народ)

Висновок. Свій рід потрібно пам’ятати:

Від діда й баби, мами й тата.

Та родовід не тільки треба знати,

Найголовніше – старших шанувати,

Їх цінувати й щиро поважати.



Фізхвилинка.

Діти виконують рухи під пісню «Моя сім’я» музика Ю. Рибчинського, слова К. Ро.



^ VІ. Бесіда.

- Кожна сім’я чимось славна. Із покоління в покоління передаються найдорожчі речі. Але речі найдорожчі не за ціною, а за родинною пам’ятью.

^ Метод «Мікрофон»

Діти наперед отримали завдання поспілкуватися з батьками, взяти у них інтервю.

- Як називають ті речі, що зберігаються в родині та передаються із покоління в покоління? (Реліквії) Слово «реліквії» потрапляє у словничок.

  • Які реліквії зберігаються в ваших родинах? ( сімейні традиції, правила хорошої поведінки, кухарські рецепти, цінні речі).

- Чому ми так бережливо ставимося до цих речей? Доведіть свою думку.

^ Учням пропонується будувати свої відповіді за схемою:

Я вважаю, що…, бо….Таким чином,…

Робота творчої групи «Чомучки»

Учитель. Група учнів під назвою « Чомучки» займалася відшукуванням сімейних реліквій.

^ Діти заздалегідь підготували виставку стародавніх речей «Сімейні реліквії».

- Хто допомагав вам збирати реліквії?

- Які реліквії є на вашій виставці?

- Розкажіть про реліквію, яка зберігається у твоїй родині.(^ Діти розповідають про стародавню книгу, український рушник, стародавню каблучку, стародавні гроші, скриню тощо.

Висновок. Сімейні реліквії дорогі нам як пам’ять про наших предків.


VІІ. Бесіда.

  • Наші родини дуже працьовиті. Одні люди будують заводи, будинки. Це дуже потрібна справа. Інші лікують хворих, вчать дітей, вирощують хліб. Це дуже хороша робота.

  • Ким працюють ваші татусі й мами? (Діти називають)


^ Колективна робота. Інтерактивна гра «Чия це справа? »

Гра проводиться за допомогою малюнків, на яких зображено різноманітні машини, споруди, вирощені овочі, виготовлена продукція тощо).

Діти відповідають за планом:

  1. Що зображено на малюнку?

  2. Де вирощено чи зроблено і для чого?

  3. Як називається людина, яка це робить?

Висновок. Всі професії дуже важливі.
Учитель. Наші родини не тільки працьовиті, а й талановиті. У вільний час наші батьки, дідусі й бабусі займаються улюбленими справами.

^ Робота творчої групи «Спитайки»

Група дітей під назвою «Спитайки»заздалегідь отримала завдання розпитати своїх батьків про їх захоплення, зібрати матеріал та оформи ти у вигляді виставки «Захоплення моїх батьків».

^ Робота творчої групи.

Діти розповідають про захоплення своїх батьків та демонструють зразки робіт на виставці (бабусині вишиванки, батьків альбом з марками, мамині вироби з тканини тощо).


^ VІІІ. Узагальнення та систематизація знань. Звернення до народних джерел.

  • Про родину існує багато прислів’їв. Згадаймо їх. Ось на дошці розквітла чарівна квітка прислів’їв. Кожна пелюстка містить мудрий народний вислів.

^ Гра «Закінчи речення»

Учитель зриває пелюстки, зачитує початок влучних висловів, а учні мають картки з кінцівками прислів’їв. Діти добирають кінцівку, пояснюють значення прислів’їв.
^ Учитель Учні

Хто свій рід забуває, ……..той щастя не має.

Яблучко від яблуньки ……..недалеко падає.

На сонці тепло, ……..а біля матері добре.

У добрих батьків ……..добрі і діти.
^ Робота творчої групи «Мудрунчики».

Група «Мудрунчики» наперед отримала завдання відшукати прислівя та приказки про родину та з допомогою батьків записати їх в книжку – малишку, виготовлену своїми руками.

Учні демонструють свої книжки та називають прислів’я, які вони записали у свою книжку, пояснюють їх значення.
Підсумок. Прислів’я ще раз доказують, що хороша сім’я – це найбільше щастя на землі. І в тій сім’ї лад, де всі люблять один одного, поважають один одного, турбуються про всих членів родини.

ІХ. Підсумок уроку.

На дошці зображення серця.

- Перед вами зображення серця – це ваша сім’я. Бо серце – це символ любові та доброти. У кожного з вас на парті маленькі сердечка. Приклейте свої маленькі сердечка на це велике серце та вискажіть свої думки , що кожен із вас може зробити, аби ваша родина була щасливою. (діти по черзі виходять до дошки та виконують завдання).

  • Про що ми говорили на уроці?

  • З якими новими словами познайомилися?

  • У кого виникло бажання дослідити історію свого роду?

  • Як повинні жити усі члени родини?

  • Що незвичайного було на уроці?

  • Що сподобалось вам найбільше?

  • Що вас зацікавило?

  • Оцініть свою роботу на уроці.





Схожі:

Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconПлан – конспект уроку
Згодні? Тоді сідайте зручніше, бо ми відпливаємо від пристані. Усіляка робота краще виконується, коли у людини гарний настрій, тож...
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconУрок конференція І організація уроку: Об‘єднання учнів у червоний...
Мета: узагальнити знання про значення електричного струму в житті людини; повторити: правила техніки безпеки під час роботи з електричними...
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconУ всіх людей одна святиня. Куди не глянь, де не спитай, Їм красить...
Щоб протягом уроку у вас був гарний настрій, я прикріпляю на дошці смайл «Радість»
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconУроку
Прийоми: розповідь, ілюстрація, робота з джерелами інформації, дискусія, «мозковий штурм», «зворотній кадр»
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconУроку. Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси...
Подивіться у віконце, подивіться один на одного, посміхніться один одному, посміхніться гостям, сонечку І нехай ця посмішка не сходить...
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconРозробка уроку читання, проведеного у 1 класі
А зараз навчимося передавати ласкавинки очима, тобто подивимось тепло І лагідно в очі один одному. Відчуваєте, як приємно І радісно...
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconВиховний захід до Дня 8 Березня
Вед Ми хочемо, щоб у вас був гарний настрій. Щоб ви забули свої клопоти І неприємності, щоб радість світилася у ваших очах, а веселий...
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» icon«Welcome to Ukraine»
Методи та прийми: «акваріум», «мозковий штурм», «відкритий мікрофон», робота в перехресних групах
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconУрок позакласного читання. Формийметодироботи : «Мозковий штурм»
О б л а д н а н н я : портрет О. А захаренка, комп’ютер, мультимедійний проектор, слайди,самостійно намальовані ілюст­рації до оповідань,...
Урок новий, цікавий я з радістю почну. Пошліть один одному усмішку. Сядьте рівненько. Я сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас на протязі усього уроку. ІІІ. Представлення теми. Технологія «Мозковий штурм» iconПлан проведення семінару Мозковий штурм «Що таке агресія» Агресивна...
«Особливості встановленя педагогічної взаємодії з учнями, що мають підвищений рівень агресивності»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка