Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів




Скачати 28.71 Kb.
НазваДоповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів
Дата конвертації19.12.2013
Розмір28.71 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Історія > Документы
Доповідь на засіданні ММО вчителів історії
Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів
«Історичні знання мають величезне значення для виховання молоді, адже вони становлять суть пізнання людиною святу. Наука історія та її квінтесенція - історична нука, за визначенням А.Тойнбі, виступають насамперед як «дослідники людських відносин, що розгорнуті у просторі та часі»

Більш об’єктивною оцінкою в кінцевому результаті буде, коли учень матиме як найбільше оцінок впродовж вивчення теми.

На уроці вчитель при виставленні оцінок керується:

  1. Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів


При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:
- рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
- рівень умінь групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
- рівень оволодіння практичними уміннями та навичками роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня щодо історичної події, явища, діяча.


  1. Віковими особливостями учнів та особливостями навчальних курсів


Застосування на практиці критеріїв навчальних досягнень учнів потребує обов’язкового врахування вікових особливостей учнів та особливостей навчальних курсів. Природно, що загальна характеристика рівнів навчальних досягнень учнів матиме неоднакове втілення для учнів 5—6 класів чи, наприклад, одиннадцятикласника. Так, має ряд особливостей пропедевтичний курс “Вступ до історії. 5-й клас”. Без її урахування застосування критеріїв неминуче призведе до переобтяження учнів.

Завдання на уроці повинні бути спрямовані на виявлення певного вміння (складової компетентності). Їх можна розділити на загально навчальні (розумові та мовленеві) та предметно-історичні: хронологічна (орієнтація в історичному часі); просторова (орієнтація в історичному просторі та по карті); інформаційна ( вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації); логічна ( вміння учнів визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення, концепції для аналізу й пояснення історичних фактів, явищ, процесів); аксіологічна (оцінка й версія історичного руху і розвитку)

При цьому різні види робіт оцінюються окремо. Учень за урок може отримати не одну оцінку.

Види робіт:

  • робота з картою (контурна, атлас, на дошці, електронний атлас)

  • історичні диктанти

  • тестові завдання

  • усні відповіді ( в ході вирішення проблемних завдань, круглих столів, дискусій, конференцій, усних доповідей)

  • робота з підручником (складання планів, конспектів, тез)

  • робота з історичними документами

  • учнівські проекти, які мають вихід публікацій та презентацій


підготувала Невтира О.М.
Історичні диктанти (методичні рекомендації до проведення)

Вчитель зачитує визначення, а учні записують порядковий номер поняття, яке йому відповідає. Поняття та порядкові номери записуються на дошці раніше. По закінченню диктанту на дошці розміщується таблиця з кодами правильних відповідей. Перевірку диктанту можна провести методами самоперевірки або взаємоперевірки. В кожному випадку необхідно проаналізувати, які помилки зустрічаються частіше, які питання для учнів були найскладнішими.
Как правильно сравнивать


  1. Установи цель сравнения (для чего, зачем сравниваешь, что нового хочешь узнать).

  2. Выдели главные признаки (вопросы) по которым будешь сравнивать.

  3. Найди отличие и (или) сходство.

  4. Сделай вывод из сравнения (ответь на вопрос, что нового ты узнал)


Виды сравнения (с какой целью)
- с целью выявления общего в событиях, процессах, явлениях;

- с целью выявления особенного, отличительного (чем отличается);

- полное сравнение; установление, как сходства, так и отличия;

- с целью выявления главного, основного в явлениях, событиях, процессах;

- с целью выяснения отношения человека к объектам, дать оценку.

Схожі:

Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів з історії
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів з етики
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconОрганізація оцінювання навчальних досягнень учнів
Відповідно до загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загально-середньої освіти
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів з біології
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconГоловна мета навчання фізики в середній школі полягає в розвитку...
Відповідно основною функцією оцінки є не контроль результатів І підбиття підсумків, а стимулювання покращення якості досягнень учнів,...
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconВимоги щодо ведення класного журналу в 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів
Их наук України від 12. 07. 2002 р. №401/52 “Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи” оцінювання...
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури
При оцінюванні навчальних досягнень учнів основної групи за показником навчального нормативу визначають рівень навчальних досягнень...
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconПлан проведення ммо вчителів трудового навчання
Аналіз роботи ммо вчителів трудового навчання за І семестр 2010 року. Моніторинг участі вчителів у міських методичних заходах
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconПрограма зовнішнього незалежного оцінювання з історії україни
Метою зовнішнього незалежного оцінювання з історії України є оцінювання рівня сформованості історичної компетентності випускника...
Доповідь на засіданні ммо вчителів історії Критеріальний підхід до поурочного оцінювання як засіб забезпечення об’єктивності оцінки навчальних досягнень учнів iconПравознавство. Критерії оцінювання навчальних досягнень
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з правознавства у системі загальної освіти
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка