План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації




Скачати 107.14 Kb.
НазваПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Дата конвертації31.01.2014
Розмір107.14 Kb.
ТипПлан-конспект
uchni.com.ua > Історія > План-конспект
ПЛАН-КОНСПЕКТ

Тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації.

Тема уроку: Засоби оформлення документів.

План:

  1. Нумерація сторінки

  2. Робота з колонтитулами.

  3. Виноски.

  4. Побудова змісту.

  5. Створення предметного вказівника.

  6. Створення списків.

  7. Встановлення табуляції.

  8. Створення стилю. (Зміна та знищення стилю. Бібліотека стилів)

  1. Нумерація сторінки

Документ не можна вважати закінченим, якщо він не пронумерований, в ньому нема колонтитулів, не побудований зміст. Яким же чином це робиться , ми з вами і розглянемо.

Щоб пронумерувати сторінку потрібно:

  1. Виконати команду Вставлення/Колонтитул/Номер сторінки. Відкриється список, в якому вибрати розміщення номеру: згори сторінки. Знизу сторінки.

  2. Вибрати поля сторінки (орбіта, круг, стрілка).

  3. Вибрати поточне положення (мозаїка,округлений прямокутник, звичайний текст).

  4. Вибрати команду Формат номерів сторінки, відкриється вікно, в якому вибрати:

  1. Формат номерів-римські, арабські цифри, літери римського алфавіту.

  2. «Включити номер розділу» - якщо документ розділений на розділи, встановіть прапорець цієї опції. Потім можна вибрати формат нумерації для розділів.

  3. «Нумерація сторінок» - почати з … встановити номер для першої сторінки.

Щоб знищити нумерацію:

  1. Виконати команду Вставлення /Колонтитул/Номер сторінки/Видалити номер сторінки.

  2. ^ Робота з колонтитулами

Колонтитул -це зарезервоване вільне місце зверху і (або ) знизу тексту, для друкування номеру сторінки, назва книги, розділу, допоміжних відомостей тощо.

Щоб встановити колонтитул потрібно:

  1. Розмістити курсор на початку документу.

  2. Виконати команду ^ Вставлення/Колонтитул/Верхній колонтитул (Нижній колонтитул), з’явиться список колонтитулів і документ перемекнеться у режим роботи з колонтитулами.Текст документу стане блідим і з ним неможливо буде працювати.

  3. Область колонтитула обведена пунктирною лінією. В цій області, починаючи зі знаку записується текст колонтитула. Можна перейти на нижчий колонтитул або повернути на верхній, використавши відповідні кнопки.

  4. Після внесення текстів колонтитулів на кнопці Закрити колонтитул. І на всіх сторінках документу з’являється колонтитули.

Колонтитул можна від форматувати так само, як і звичайний текст . Панель інструментів. Панель Колонтитул має такі категорії кнопок:

  • Коло

  • Вставити.

  • Навігація.

  • Параметри.

  • Розташування.

  • Закрити.

Для видалення колонтитула потрібно виконати команду Вставлення/Колонтитул/Верхній колонтитул або Видалити нижній колонтитул. Колонтитул буде видалено з усього документу.

  1. Виноски

Виноски використовуються для пояснення, коментарів і посилань на інші документи. При цьому для докладних коментарів краще використовувати звичайні, а для посилань на джерела – кінцеві виноски.

Щоб встановити звичайну виноску потрібно виконати команду Посилання/Виноски/Встановити виноски. Біля слова З’явиться номер виноски, а вкінці сторінки потрібно вписати зміст виноски.

Щоб встановити виноску потрібно виконати команду Посилання/Виноски/Додати кінцеву виноску

Щоб видалити виноску потрібно виділити знак посилань і натиснути кнопку Del.

  1. Побудова змісту

Побудова змісту стає можливою при використанні стилю «Заголовок» (Основне/Стилі/Заголовок) по всьому документу.

Щоб побудувати зміст потрібно:

  1. Встановити курсор в кінці або на початку документу, де повинен знаходитись зміст;

  2. Виконати команду Посилання/Зміст

  3. У відкрившомуся списку вибрати автоматичний зміст або ручний.

  4. Вибрати команду Встановити таблицб змісту відкриється вікно в якому, в якому у полі «Формати» вибрати вигляд змісту (Класичний, Вишуканий, Сучасний, Звичайний, Формальний, подивитися зразок;

  5. Встановити прапорці «Показати номер сторінки» і Номери сторінок справа;

  6. Вибрати заповнювач (символ, яки підходить до тексту, виконаного табуляцією). По замовчуванню – це крапка;

  7. Встановити перемикач клацнути на ОК і з»явиться зміст.

  8. Щоб поновити зміст, треба його виділити і виконати команду Посилання/Зміст/Оновити таблицю.

5. Предметний вказівник

Предметний вказівник – це упорядкований за алфавітом список, тем які розглядаються в документі.

Щоб створити предметний вказівник потрібно;

  1. Виділити текст по всьому документі, який «заслуговує» включення в предметний вказівник.

  2. Виконати команду Посилання/Покажчик/Позначити елемент.

  3. Клацнути кнопку Позначити. Відкриється вікно діалогу Визнання елементу покажчика в якому встановити:

  1. Основний елемент – текст вибраний в документі.

  2. Додатковий – для додаткових елементів

  3. Параметри – перемикач на перехресне посилання, поточну сторінку, діапазон сторінок.

  4. Формат номера сторінки – напівжирний, курсив.

  1. При переміщенні по документу в процесу маркування елементів це вікно можна залишити відкритим.

  2. Створивши вказівник клацніть Скасувати.

Виконавши команду Посилання/Покажчик/Покажчик відкриється вікно для вибору параметрів покажчика.

Щоб поновити покажчик, треба його виділити і виконати команду Посилання/Покажчик/Оновити покажчик.

^ 6. Створення списків

Список – це послідовність абзаців, слів, речень коли на початку кожного стоїть число або літера, маркер.

Існують такі види списків: Маркований, Нумерований, Багаторівневий.

Маркований – на початку абзацу стоїть маркер.

Нумерований - нумерація відбувається за допомогою цифр, коли потрібна послідовність дій.

Для створення складного (багаторівневого) списку використовують багаторівневий список.

У Word можна автоматично створювати марковані чи нумеровані списки під час введення тексту, або швидко додавати маркери або номери до вже набраних рядків тексту.

^ Введення маркованого або нумерованого списку

  1. Введіть символ * (зірочку), щоб створити маркований список, або цифру 1. з крапкою, щоб створити нумерований список, а потім натисніть клавішу пробілу або клавішу TAB.

  2. Введіть потрібний текст.

  3. Щоб додати наступний елемент списку, натискайте клавішу ENTER.

Черговий номер або маркер буде автоматично вставлено у текст.

  1. Щоб завершити створення списку, двічі натисніть клавішу ENTER, або натисніть клавішу BACKSPACE для видалення останнього маркера або номера зі списку.

Додавання маркерів або номерів до списку

  1. Виділіть елементи, до яких потрібно додати маркери або номери.

  2. На вкладці ^ Основне, у групі Абзац клацніть елемент Маркери або Нумерація.

Якщо ні один з маркерів не підходить, потрібно натиснути на команду Визначити новий маркер. Відкриється вікно, в якому вибрати кнопку Символ. У відкрившомуся вікні вибрати шрифт і відповідний маркер. Натиснути кнопку ОК.
Аналогічно можна змінити вигляд нумерованого списку, але вибрати треба команду ^ Визначити новий числовий формат.




Вибір стилю багаторівневого списку з колекції

  1. Клацніть місце, де потрібно почати список.

  2. Виконати команду Основне/Абзац /Багаторівневий список.

  3. Виберіть стиль багаторівневого списку в колекції стилів.

  4. Введіть свій список. Натискайте клавішу TAB або сполучення клавіш SHIFT+TAB, щоб переходити між рівнями списку.

Щоб пересунути елемент багаторівневого списку на інший рівень нумерації, виділіть елемент, натисніть стрілку поруч із пунктом Маркери або Нумерація у групі Абзац на вкладці Основне, виберіть команду Змінити рівень списку, а потім виберіть рівень, на який потрібно пересунути елемент списку.

^ 7. Встановлення табуляції

Табуляція – це зупинка курсора у встановленому положенні на сторінці після натискання клавіші ТАВ. Натиснути на клавішу Tab і в документі втавиться порожнє місце і зсувається курсор так, що наступний символ з’явиться на наступній позиції. Клавіша Tab містить не один пробіл і недрукований символ який можна знищити клавішами Backspace або Delete.

Для встановлення зупинок табулятора також можна використати вікно діалогу:

1. встановити курсор на потрібний рядок або виділити рядок якщо він вже набраний;

2. вибрати команду Основне/Абзац, відкриється вікно, в якому натиснути кнопку Табуляція. Відкриється вікно для встановлення табуляції.

3. в діалоговому вікні Табуляція вказати:

- позиції табуляції - потрібний розмір;

- вибрати вирівнювання (зліва, по центру, справа, за розділювачем, з рискою (вертикальна риска);

- вибрати заповнювач – (немає, пунктир, пряма лінія).

- клацнути на кнопці Установити.

- для кожної зупинки табулятора виконати попередні дії.

4. Натиснути кнопку ОК.

Щоб зняти табуляцію потрібно встановити курсор миші на знак табуляції і відтягти знак вниз і

  1. На лінійці з’являться маркери, якими можна відредагувати задані параметри.






Позиція табуляції Зліва визначає розташування початку тексту



Позиція табуляції ^ По центру визначає розташування середини тексту.



Позиція табуляції Справа визначає правий край тексту.



Позиція табуляції ^ За розділювачем вирівнює числа за десятковим роздільником. Незалежно від кількості цифр, десятковий роздільник буде розташовано в одному й тому самому місці.



Позиція табуляції З рискою. Для вставлення вертикальної риски на місці табуляції.


Для видалення табуляції можна потягнути на лінійці маркери до низу, а можна через вікно, натиснувши кнопку Видалити.
^ 8. Створення стилю

Застосувати стиль до виділеного тексту у Microsoft Office Word 2007 - можна одним натисканням кнопки в колекції експрес-стилів.

  1. Виділіть текст, до якого потрібно застосувати стиль.

Наприклад, можна виділити текст, який потрібно зробити заголовком. Якщо потрібно змінити стиль усього абзацу, клацніть будь-де в межах абзацу.

  1. На вкладці ^ Основне у групі Стилі виберіть потрібний стиль. Якщо потрібного стилю у списку немає, натисніть кнопку Додатково , щоб розгорнути колекцію Експрес-стилі.

Наприклад, можна виділити текст, до якого потрібно застосувати стиль назви, і вибрати стиль з іменем Назва з колекції експрес-стилів.
Кожний раз, коли ви відкриваєте новий документ, він має копію стилів, які зберігаються в шаблоні, на основі якого цей документ створений. Деякі шаблони пропонують додаткові готові стилі з особливою метою. Наприклад, шаблон Професійний звіт має стилі Назва підприємства, Заголовок на обложці і Заголовок частини, які служать для форматування різних елементів.

Ви можете створити, змінити любий стиль документа. При цьому весь текст відповідного стилю буде відформатовано заново.

Способи створення стилів:

Створення стилю за допомогою форматування надасть вам додаткові можливості:

  • перейменування стилів;

  • зміна стилю абзаца;

  • визначення комбінацій клавіш для даного стилю;

  • копіювання зміненого стилю в шаблон документу;

  • знищення стилю.

Щоб створити новий стиль за допомогою вікна потрібно:

  1. Виконати команду Основне/Стилі. Відкрити вікно

  2. Клацнути в цьому вікні діалогу на кнопці Створити.

  3. З‘явиться вікно діалогу Створення стилю за допомогою форматування.

  4. Word присвоїть ім‘я новому стилю, наприклад Стиль1. Щоб присвоїти стилю інше ім‘я потрібно ввести його в поле Ім’я.

  5. В списку Тип стилю вибрати або варіант Абзацу, або Символу.

  6. В якості основи Word встановлює стиль абзацу документа, в якому виділений текст. Щоб заснувати новий стиль на іншому стилі – виберіть відповідний параметр в списку Оснований на стилі.

  7. Щоб Word присвоїв слідуючому абзацу інший стиль, виберіть його зі списку ^ Стиль наступного абзацу.

  8. Встановіть прапорець Додати до списку експрес-стилів, якщо потрібно скопіювати новий стиль в шаблон, на основі якого створений документ. Якщо прапорець встановлений не буде – стиль буде використовуватися тільки в поточному документі.

  9. Встановити прапорець Оновляти автоматично, щоб Word автоматично поновлював стиль, коли безпосередньо змінюється формат тексту даного стилю.

  10. Щоб змінити формат, потрібно клацнути на кнопці Формат, вибрати категорію форматування і внести бажані зміни в з‘явившомуся вікні діалогу.

  11. Після внесених змін клацнути потрібно на кнопці ОК і повернутися автоматично до вікна діалогу ^ Створення стилю.

  12. Клацнути ОК у цьому вікні діалогу, щоб повернутися до документу і примінити новий стиль до виділеного тексту. Або ж клацнути на кнопці Закрыть, щоб повернутися до документу, не застосовуючи стиля.

^ Зміна та знищення стилю

Зміна стилів

Стилі можуть бути різноманітні. Наприклад, в книзі ство­рені і використовуються стилі заголовків запитань для самоконтролю і вправ, підзаголовків, нумерованих списків запитань, маркірованих - списків тексту і вправ.

Стиль, який вже занесено в список, можна змінити, для чого виконати такі дії:

  • На вкладці ^ Основне в групі Стилі відкрити список і вибрати стиль, який потребує змін;

  • Виконати команду Змінити стиль з контекстного меню на потрібному стилі.

• Щоб змінити формат шрифту (вид, розмір і стиль), відкрити діалогове вікно "Шрифт..." і зробити потрібні зміни;

  • Щоб змінити формат абзацу (вирів­нювання, відступи і інтервали), відкрити діалогове вікно "Абзац ..." і зробити потрібні зміни і т.д.;

  • Після внесення потрібних змін у вікні натиснути "ОК".
^

Знищення стилю


  1. На вкладці Основне в групі Стилі відкрити вікно і вибрати стиль, який потрібно знищити.

  2. Викликати контекстне меню, і вибрати з нього команду Видалити стиль.

  3. У вікні підтвердження знищення стилю вибрати Так.

Бібліотека стилів

Використання стилів з Бібліотеки стилів:

Для додавання стилів, які зберігаються в шаблонах Библиотека стилей, в ваш документ зробіть слідуюче:

  1. Виконати команду Основне/Стилі/Змінити стилі/Набори стилів.

  2. Зі списку вибрати шаблон (офіційний, вишуканий і т.д.)

  3. Вибравши потрібне, клацнути по ньому.


Схожі:

План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Як І інші програми ms office, Power Point запускається декількома способами: через кнопку “пуск”, піктограми
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Тема уроку: Основи роботи в Ексель. Введення та редагування даних. Форматування комірок та діапазонів комірок. Друк аркушів
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Запит у системі Access використовують для пошуку з однієї чи кількох таблиць та видачі на екран даних, які відповідають умові, визначеній...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconУроку №3 Тема. Пристрої обробки обробки інформації
Комп’ютер складається з багатьох пристроїв. Один із них призначений для обробки інформації
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconТема 4: Технологія комп’ютерної обробки інформації
...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconТема 4: Технологія комп’ютерної обробки інформації
Мета уроку: Формування умінь та навиків обчислення за допомогою формул у середовищі табличного процесора; навчитися використовувати...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconТема : Настроювання комп'ютерної системи засобами
Мета: Вивчити можливості настроювання комп'ютерної системи засобами програми setup
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconРеферат Тема: Комп’ютерна томографія
Кт методика пошарового рентгенологічного дослідження органів І тканин із застосуванням комп'ютерної обробки множинних рентгенівських...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconДіагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій
З розвитком інформаційного суспільства зростають потоки інформації, швидкість її обробки та поширення. Все частіше виникає потреба...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconУроку №7. Тема. Комп’ютер універсальна машина для збирання, зберігання, обробки інформації
До уроку №7. Тема. Комп’ютер – універсальна машина для збирання, зберігання, обробки інформації
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка